Klíč k přežití. Díky digitalizaci DoDo nevyhynul ani na koronu

Renata Klementová | rubrika: Komentář | 21. 8. 2020 | 1 komentář
Bez digitalizace a chytře nastavených procesů se firmy v nové realitě neobejdou.
Klíč k přežití. Díky digitalizaci DoDo nevyhynul ani na koronu
Flotila vozů DoDo
Zdroj: DoDo

Pandemie koronaviru změnila životy mnoha lidí a ve firmách způsobila zemětřesení. Mimo negativních dopadů ale krize přinesla i řadu příležitostí. Primárně těm, kteří už před jejím propuknutím přemýšleli a fungovali digitálně. Zároveň i těm, co se chtějí z krize poučit. Koronavirus se ukázal být zvětšovacím sklem, které zvýraznilo slabé stránky firem a zviditelnilo chyby v nastavení jejich procesů.

Renata KlementováZdroj DoDo

Renata Klementová, HR ředitelka logistického startupu DoDo

Vše připraveno

V logistickém startupu DoDo jsme měli během krize napilno. Pro řadu obyvatel znamenala práce našich kurýrů jedinou možnost, jak v bezpečí a relativním komfortu přečkat nouzový režim. Covid podstatně zrychlil růst online prodeje, s tím zvýšil i poptávku po doručovacích službách a tlak na jejich kvalitu.

To s sebou ale nese personální nároky. Žádným velkým problémům s náborem jsme naštěstí nečelili a během pár týdnů se nám podařilo zvýšit stavy svých kurýrů až o 30 procent. Vděčíme za to připravené technologické infrastruktuře a důsledné digitalizaci procesů. Za obojím byly roky práce, které se teď zúročily při náboru a zaučování stovek nových posil.

Teprve koronavirus ukázal, jak zásadní byla snaha digitalizovat. Co bylo v dobách klidu spíš ulehčením naší práce, se během krize stalo podmínkou přežití a jedinou možností, jak jsme mohli splnit očekávání klientů.

Plně digitalizované procesy nám pomohly i s expanzí, kterou nám koronavirus neplánovaně urychlil. Na maďarský trh jsme vstupovali v době, kdy ještě byly uzavřené hranice. Jen díky modernímu HR se nám podařilo najmout nového country manažera i bez možnosti vycestovat ze země. DoDo teď působí ve čtyřech státech a už mnohokrát jsme si ověřili, jak důležité je celý proces integrace nových zaměstnanců zvládat na dálku.

DoDo
Zdroj DoDo

Jsme čím dál pohodlnější. Necháváme si dovézt nákup, pizzu, prášky. Místo pečených holubů létají republikou smažená kuřata. Za tím vším stojí složité algoritmy, prediktivní systémy a optimalizační nástroje. Kdo chce uspět v logistice, musí bojovat o každou korunu.

Čtěte příběh startupu DoDo na Peníze.cz

Home office funguje

Koronavirus tedy vedle všeho zlého přinesl také důležitá zjištění, která firmám mohou v budoucnu pomoci k prosperitě. Pandemie ukázala, že digitalizace není jen prázdným pojmem, ale klíčem k přežití a úspěchu. Rázem se stala prioritou mnoha odvětví a vzácnou příležitostí je i pro HR.

Stojíme na prahu další revoluce v zaměstnávání, a to nejen ve fázi náboru, ale i v samotném stylu práce. U nás je to vidět především na příkladu vývojářů, protože DoDo je primárně technologickou firmou, jejíž úspěch stojí na pokročilé IT platformě koordinující logistiku. Ukázalo se, že zaměstnanci ve zprvu nuceném distančním režimu fungují mnohdy daleko lépe, než by jejich nadřízení předpokládali. Výjimkou nejsou ani noví vývojáři, které do týmu stále nabíráme. I ti oceňují možnost střídavě se učit od kolegů v práci a následně se úkoly probírat v klidu domova. Přechod na částečnou práci na dálku proto zůstane novou realitou i po odeznění krize.

Renata Klementová

 Další články autora.

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Oblíbená témata

doprava, logistika

A tohle už jste četli?

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

12. 1. 2021 | Petr Kučera | 83 komentářů

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2020.

Rodinný kombík v hybridu. Vyzkoušeli jsme neokázalý luxus ze Švédska

10. 1. 2021 | Vojtěch Dobeš | 5 komentářů

Rodinný kombík v hybridu. Vyzkoušeli jsme neokázalý luxus ze Švédska

Volvo V60 T8 je pro řidiče, který si chce dopřát luxus, aniž by na sebe musel upozorňovat. A také pro řidiče, který má kde nabíjet a jezdí primárně krátké cesty, aby využil přednosti... celý článek

Místo chodníku klouzačka. Jak žádat o odškodnění za zlomenou nohu

7. 1. 2021 | Veronika Doskočilová | 2 komentáře

Místo chodníku klouzačka. Jak žádat o odškodnění za zlomenou nohu

Videí, jak se lidé na náledí nedokážou udržet na nohou, je plný internet. Teď se můžete pobavit i na ulici. Málokomu je však do smíchu, když na chodníku uklouzne on sám a zraní se.... celý článek

Pracovní cesty 2021: Stoupne stravné i náhrada za auto

16. 12. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Pracovní cesty 2021: Stoupne stravné i náhrada za auto

Když vás zaměstnavatel vyšle na takzvanou služební cestu, musí vám proplatit dopravu, jídlo a pití, ubytování a další nutné výdaje související s prací. Jak se změní cestovní náhrady... celý článek

Jednotná jízdenka na vlak startuje. Proč si ji nekoupit

13. 12. 2020 | Petr Kučera | 24 komentářů

Jednotná jízdenka na vlak startuje. Proč si ji nekoupit

S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.