Deset let, které změnily české bankovnictví

Věra Tůmová | rubrika: Analýza | 10. 4. 2008 | 4 komentáře
České banky se v posledních deseti letech zásadně změnily, jejich klienti ale také. Jeden či dva produkty dnes běžnému klientovi nestačí. Chce daleko více, nebojí se inovací a vyžaduje individuální přístup. Banky tvrdí, že na tyto požadavky slyší.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 4 komentářů)

20. 5. 2009 3:06 | Petr

Dne 29.6.2007 jsem svemu diteti uzavrel stavebni sporeni u České spořitelny a vlozil na úcet 100000Kč,úřednice na přepážce se mě ani nezaptala jestli pozaduji statni podporu pro sve dite.takze napsala ne.Toto sem zjistil v roce 2008,ze mi nebyla pripsana,sel sem do banky a smlouvu zmenil,na statni podpora pozadovana,jenze v roce 2009 sem zjistil,ze mi je pripsana jen castka 253Kč misto 3000Kč pricemz castka 100000Kč byla stale na ucte.Myslim ,ze banka okradla me dite min.o 6000Kč + poplatky za uzavreni smlouvy a vypoved dohromady o cca10000Kč.Pripada mi to okradani klientu a meho ditete o penize a uz nechci Českou sporitelnu ktera okrada sve klienty do konce sveho zivota videt.Chci,aby dale nedochazelo okradani deti a klientu teto banky.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2008 5:07 | Luboš

Mnoho řečí o nových nabídkách bank má jen jediný cíl. Přemluvit klienta ke vložení peněz a pak ho o část těchto peněz obrat. Klient po čase zjistí, že je ožebračen a zděšeně odchází nadávat domů nebo do hospody.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2008 14:00 | rpolasek

Není to tak jednoduché. Pokud mají jakékoliv služby prodávat samostatní zprostředkovatelé, to je jedno, jestli se budou nazývat kurýři nebo makléři, musí si přes provize vydělat na živobytí, to znamená, že musí každý měsíc získat aspoň 10 - 20 tisíc na provizích, které zaplatí klient. Záleží potom, jak bude naplněný trh a jak bude vlastní prodej koncipovaný. Pokud to dopadne tak, že takový prodejce v průměru získá třeba jen 4 klienty za měsíc, podobně jako to zhruba asi je u životního pojištění, bude muset takový člověk inkasovat od každého klienta vstupní poplatek několik tisíc, jinak to prostě nebude moct dělat. Trošku lepší varianta je, že prodejce tyto konta prodává jen jako přívažek třeba k pojištění nebo hypotékám, pořád tam ale platí to, že kdo koupí, tak musí platit provize zhruba v uvedené výší. Klient prostě v provizích platí tu cestu a platí osobní školení bez záruky kvality, ať už je klient finanční odborník nebo finanční analfabet.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2008 9:50 | Rafter

Mam jedinou pripominku. Nutnost pobocek k prodeji mene beznych produktu je do znacne miry zpusobena neschopnosti banky. Jak ted ukazuje mBank, kdyz nemuze prijet klient k prepazce, muze kuryr (hypotecni makler) prijet za klientem. Jsou samozrejme vyjimky jako seky a prace s vetsi hotovosti, ale tech je v retailovem bankovnictvi mnozstvi mensi nez male ;-)
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 035 041 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Z extrému do extrému. Babišova vláda zadělává Česku na další průšvih

Z extrému do extrému. Babišova vláda zadělává Česku na další průšvih

V ochraně obyvatelstva před pandemií covidu-19 patří Česko s bezmála třiceti tisící mrtvými...více

Nevyhnutelné zvyšování? Daň z nemovitosti očima expertů

Nevyhnutelné zvyšování? Daň z nemovitosti očima expertů

Zdanění nemovitého majetku v Česku patří ve srovnání s Evropou spíš k nižším. A protože...více

Porodnické násilí nevede k ochraně dítěte, ale jen k násilí na ženách

Porodnické násilí nevede k ochraně dítěte, ale jen k násilí na ženách

Termín porodnické násilí se může zdát přehnaný. Jistě tu nikdo nechce záměrně páchat násilí...více

Polky to chtěj taky: Sexify ukazuje, že ženská sexualita je pořád trochu nepohodlná

Polky to chtěj taky: Sexify ukazuje, že ženská sexualita je pořád trochu nepohodlná

Nový seriál z produkce polského Netflixu nevypadá na první pohled bůhvíjak zajímavě. I...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Ludmila Müllerová

politička

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
50,56 %

z 89 duelů
×
Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
50,52 %

z 97 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.