Co bylo jen pro bohaté, dostali všichni. Jak spořitelně přibývají klienti

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 7. 4. 2020 | 22 komentářů
Na současnou krizi jsme připraveni lépe než jiné banky, říká v rozhovoru Marek Blaha, šéf distribuce České spořitelny. Popisuje třeba, co banka dělá pro desítky tisíc seniorů, kteří nemají internetové bankovnictví a jsou tak odkázáni na pobočky. A přidává třeba i čísla o tom, jak spořitelně roste počet klientů, za což může technologický pokrok i nasazení bankéřů. Těm vzkazuje, že propouštění ani přes krizi nehrozí.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 4. 2020 7:57, Markus

Tak já jsem úplný opak toho, co popisuje článek.

Nechci se vídat s nějakým bankéřem, už vůbec nechci, aby mě někdo otravoval hovory, jestli mi něco nechybí nebo jestli jsem nezapomněl pin proboha, když něco snad chci, tak si o to zažádám.

Co je snad nejhorší, tak určitě nechci, abych byl někde na pobočce, vedle bankéř a teď by probíhal videohovor s někým, kdo mě natlačí do převodu smlouvy třeba elektřiny, asi nic trapnějšího si neumím představit. Já si chci najít dodavatele na internetu, po dlouhém procházení všech možností, ne to co si myslí někdo, že je pro mě lepší.

Moc nechápu, jak tenhle koncept “otravování a neustálého vídání se” může fungovat s někým jiným než s důchodcem, který za totáče nic jiného ani neznal.

Osobně mám úplně nejradši, když jde vše udělat přes mobil, nemusím nikam chodit nebo volat, a věřím, že nejsem sám.

+40
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 4. 2020 8:18, anna

Mám čsas ráda.Bankéř mě oslovil a ušetřil plno času.

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

8. 4. 2020 21:54 | Petr

To teda nevím protože moji žádost o hypo se stopla z důvodu, že má firma na několik týdnů stojí skrz materiál a to uz bylo vše v polovině vyřizování...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 4. 2020 17:54 | radeji anonym

a duchodci ? Je cest ze maji uctu v CS a jsou nadmoru spokojeni s pristupem bankeru. Nevim co ma bezna spolecnost v povedomi kdyz se rekne duchodce - ale asi jim nedochazi, ze se jedna o ty nejvetsi osobnosti ktere CR ma at uz jde o Profesory univerzit a kapacit ve vsech oborech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2020 17:47 | radeji aninym

Nebavi me jiz CS obhajovat. Proste nejvetsi banka v CR bude mit sve odpurce stejne jako BMW - kazdej si svuj zadek a finance vozi v necem jinem. A vim kolik lidi si bude svuj korejsky vuz obhajovat a nadavat na nemce -mozna hloupy primer ale spokojeni klienti CS chapou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2020 17:38 | radeji anonym

pro nenarocne klienty jsou banky typu Airbank..... ok. V momente kdy potrebuji neco vice prijdou do CS i manazeri techto mensich bank resit sve finance.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2020 17:35 | radeji anonym

Osobni pristup je pro kvalitni banku stejne dulezity jako pritomnost pacienta ve zdravotnictvi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 17:37 | xls

Spořka je rozhodně to nejhorší na českém trhu. Už jim nestačí okrádat na poplatcích důchodce a na úrocích i ty ostatní, pořád musí vymýšlet další způsoby, aby do Rakouska posílali čím dál tím víc. Když pominu nepoužitelného George, tak i v Erste Premier naprosto nekompetentní bréca, která mě pořád tahala na pobočku a otravovala s předraženými investicemi, nejzábavnější bylo přesvědčování, že tech jejich spořicí účet s 0,2 procenta je vlastně na trhu velice konkurenceschopný. Kdybych ji tehdy poslechl, mohl jsem být dnes tak o milion lehčí. To MZV - moje zdravé finance - mi přijde jak název prohlídky u cvokaře. Zase lhaním cpát klientům předražené a zbytečné věci, které nepotřebuje nebo si je v lepší kvalitě pořídí jinak. Jediné štěstí, že většina ostatních bank je mnohem použitelnějších a s normálním přístupem, namátkou Fio, AirBank, Equa ...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 16:20

Také mě tím naprosto namíchli.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 15:46 | Škodolibka domácí

TAK TOHLE MĚ OPRAVDU POBAVILO :-D
"Naším cílem rozhodně není prodej, jde o péči o klienty."
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 14:11 | JAna

Citace - marxista-leninista-maoi sta / 07.04.2020 13:10

Tak snad nam uz ten stat dostal rozum a za chvili budeme mit zase komunismus. V moralni spolecnosti prece nemuze existovat nic jako 'bohaty' nebo 'chudy'. To jsou jenom blaznive vymysly kapitalisticke spolecnosti.

Nedělejte si falešné naděje. Vy zůstanete chudý duchem nezávisle na společenském zřízení.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 13:10 | marxista-leninista-maoista

Tak snad nam uz ten stat dostal rozum a za chvili budeme mit zase komunismus. V moralni spolecnosti prece nemuze existovat nic jako 'bohaty' nebo 'chudy'. To jsou jenom blaznive vymysly kapitalisticke spolecnosti.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 12:50 | qwertz

Tak ono to ma trosku jiny duvor nez urokovy rozdil. Klientum mohou prodavat provizne vyrazne zajimavejsi investice do podilovych fondu. Timhle se vubec netaji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 12:33 | občan

A s tím úrokem na spořícím účtu to ČS udělala geniálně. Léta drželi 0,2% a od dubna chtěli zvýšit na 1% ale přišla pandemie ČNB snížila sazby a měli důvod vrátit se na svých 0,2%. Ostatní banky zatím váhají, ale na bídných 0,2% zatím určitě neklesnou. Mimochodem ČS byla loni nejvíce zisková právě na úrocích - klientovi dá 0,2%, jeho peníze uloží do ČNB za 1,75-2,25% (nyní 1%) a má vyděláno.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 11:30 | Jarda

Citace - kalich / 07.04.2020 10:52

Jsem dlouholetý klient ČS a mám v bance i jiné výhody kromě těch běžných,které nabízí v různých nesmyslných úpravách i jiné banky. Uvedu mimo jiné ty nejhlavnější. Cestovní pojištění do zahraničí zdarma, asistenční služby v ČR i bez havarie zdarma. Přitom v bance nespořím,ale jen přes ní obchoduji na burze navíc se sníženým zprostředkováním!

No vidíte. A jinde byste tohle měl i bez té ztráty peněz na burze.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 10:52 | kalich

Jsem dlouholetý klient ČS a mám v bance i jiné výhody kromě těch běžných,které nabízí v různých nesmyslných úpravách i jiné banky. Uvedu mimo jiné ty nejhlavnější. Cestovní pojištění do zahraničí zdarma, asistenční služby v ČR i bez havarie zdarma. Přitom v bance nespořím,ale jen přes ní obchoduji na burze navíc se sníženým zprostředkováním!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 9:56 | qwertz

Pro tuto skupinu je ČS skutecne vyhodna. Ucet maji zdarma, pobocku dostupnou, a ti co vyuzivaji kartu mohou zadat prikaz k uhrade v bankomatu.
Mimochodem i technologicky gramotny klient nemusi byt schopen pouzivat IB Spořitelny (viz George) :)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 9:52 | qwertz

Je pravda, že Spořka má skutečně nadprůměrný zákaznický servis. Klientovi přidělí číslo ticketu (dá se na něj odkazovat při další komunikaci) a ochota banky vyjít klientovi vstřic v nestandardních situacích je také spíše vyšší.
Tím ale výčet výhod končí. IB George je naprostý nefunkční paskvil, který aktuálně znemožňuje používat ČS jako hlavní banku, pokud klient od banky očekává něco víc, než úhradu inkasa a ojedinělý jednorázový příkaz k úhradě. Paradoxně nejlíp jsou na tom ti zmiňovaní klienti, co IB vůbecn nemají :)
Koncept MZF je naprosto směšný. Jeho jediným cílem je maximálně podchytit klienta a prodat mu co nejvíc produktu skupiny banky. Klient je pak ještě přesvědčen, jak skvěle se o něj postarali. Napřiklad jim nevadilo v minulém období vesele prodávat konzervativním klientům dluhopisové fondy, i když bylo 100% jasné, že vzhledem k situaci na trhu na tom nasledujicich nekolik let nelze vydelat (viz mnohdy dokonce zaporny vynos do splatnosti). MZF tedy fakt ne, snad jen v pripade, ze danou kombinaci produktu (ucet + neco) stejne z nejakeho duvodu vyuzivate - v tom pripade staci pozadat, at vas neotravuji. Pak to funguje.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 8:47 | občan

Reakce na Markuse: ČS má především ty důchodce, kteří nebyli ještě schopni odejít jinam. Proto si tak chválí osobní jednání.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 8:32 | Jarda

Citace - anna / 07.04.2020 08:18

Mám čsas ráda.Bankéř mě oslovil a ušetřil plno času.

CSAS. Tak tomu říkají jedině zaměstnanci banky.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2020 8:31 | Jarda

Zajímavý rozhovor. Jestli se nepletu, tak ČS poprvé řekla, kolik má opravdu bankovních klientů. A ano, ti konzervativní (viz skvělá úvodní fotka) potřebují mít nějakou banku, ne každému vyhovuje možnost si to snadno a rychle zařídit online :)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2020 8:18 | anna

Mám čsas ráda.Bankéř mě oslovil a ušetřil plno času.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 291 646 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

„Vláda by měla šetřit na státu, ne na občanech,“ řekl ve svém projevu před hlasováním...více

Víte, kdo vám rozbil pračku? „Kurvítko“ v tom není samo

Víte, kdo vám rozbil pračku? „Kurvítko“ v tom není samo

Zisku lze dosahovat různými způsoby. Řada firem se snaží nabízet kvalitní služby a získávat...více

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

„Spadla jsem do toho, ani nevím jak. A najednou v tom člověk byl a hrál tu hru, aniž si...více

„A pokud neumřela, pracuje dodnes.“ Michelle Losekoot otevřeně o své závislosti na práci

„A pokud neumřela, pracuje dodnes.“ Michelle Losekoot otevřeně o své závislosti na práci

Michelle Losekoot pro časopis Heroine napsala velmi osobní text o svém vztahu k práci,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
50,79 %

z 63 duelů
×
Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
53,85 %

z 52 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.