Očima expertů: Státu na dostřel! Na koho míří sektorová daň?

Banky. Pojišťovny. Telekomunikace. Weboví giganti. Ve kterém revíru bude vláda lovit peníze? Na jaký ekonomický sektor by ráda uvalila speciální daň? A pokud ji uvalí – nezaplatíme ji nakonec stejně zase my, klienti těch firem?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 5. 2019 22:14, Přenos na klienty

A nedojde k "přenosu" daně na klienty bank (dražší hypotéky, bankovní poplatky atd. Já bych to na místě bank udělal) jako to bylo v případě EET v hospodách, kdy se sice narovnalo podnikatelské prostředí, ale jídla se zdražila?

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 5. 2019 9:18, Ex

Věřím Schillerové že to domyslí a spojí se zrušením daně z dividend a časového testu pro české fyzické osoby. Tím také nenápadně zvedne současnou daň z dividend z 15% na jednotnou sazbu 19%. A Babiš?:
Babiš dobře ví co dělá. Slíbil Trumpovi že sníží pro američany 35% daň z dividend, kterou tu platí zahraniční investoři mimo EU. Morgani tu chtějí koupit banku a tak snížení z 35% daně z dividend na 19% odvod(budoucí jednotná daň dle Schillerové po zrušení superhrubé mzdy)je úlitba pro něj. Tím se vyhne i křiku, který by následoval při prostém sjednocení rovné daně z dividend na 19% a k tomu ještě i sektorové dani 25%. Vůbec to není hloupé. Domácí ty 4% navíc přežijí a američané ušetří 16%. No není to geniální ? Akdyž na to příjde, může sektorovou daň zavést ještě kdykoli později. Jediné s čím váhá je že se dají do pohybu intervenční peníze, včera jsem někde chytil číslo 2,2 bil. uložených přes naše banky - dcery u ČNB. A tady musí přesvědčit naše velkobanky aby vyjenali u svých matek aby to nedělaly.Podle něj o tom bude jednat koncem května na kdy předpokládá schůzku.

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

13. 5. 2019 8:49 | L.

Jinak Švihlíková vesměs lže a mlží. Výnosnost bank je naprosto standardní (v poměru k investovanému kapitálu). Stejně tak "zapomněla" dodat, že zahraniční matky sice dostaly české banky "za hubičku", ovšem ty byly vzhledem ke státnímu hospodaření v silně zbědovaném stavu a dost jsme na ně dopláceli. Dál to tedy bylo před více jak dvaceti lety a od té doby se toho dost změnilo, matky do našich bank investovaly. jsou tu zcela nové banky (Air Bank), banky, které k nám přišly jinak (Sberbank)... Jediné v čem se s ní dá souhlasit je nutnost přistřihnout extrémně rozbujelou "daňovou optimalizaci" velkých firem. Nicméně toho se od vlády magnáta Bureše těžko dočkáme. V současnosti je MF plně zaměstnáno kontrolou, zda každý živnostník vydává správně a včas účtenku na každý balíček žvýkaček, takže na kontroly velkých společností nějak "nezbývá čas". A na ČSSD s komunisty jeho vláda stojí, takže ty do toho také rýpat nebudou...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 5. 2019 8:39 | L.

Samozřejmě, že dojde. Pokud "daň" bude ve formě platby za uložené peníze, tak to minimálně srazí zpět úroky z vkladů, které se začaly po mnoha letech konečně zvedat. A dost možná se vrátí i bankovní poplatky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2019 22:14 | Přenos na klienty

A nedojde k "přenosu" daně na klienty bank (dražší hypotéky, bankovní poplatky atd. Já bych to na místě bank udělal) jako to bylo v případě EET v hospodách, kdy se sice narovnalo podnikatelské prostředí, ale jídla se zdražila?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2019 16:45 | pro chk

Máte pravdu v tom, že nemám ekonomiské vzdělání a informace pouze ze sdělovacích prostředků, a že to možná chápu špatně. Pokud byste to zvládl, můžete mně tedy vysvětlit stručně vztah intervenčních korun a devizových rezerv, aby to pochopil i laik ? Děkuji předem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2019 10:53 | chk

Nemáte je na mysli, ale o pár řádků níž už je uvádíte (to vaše psané slovo). Nerozumíte tomu, informace máte z několikasekundové reportáže v televizi, ale myslíte si, že jste expert. Pletete několik věcí dohromady, máte v tom zmatek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2019 10:32 | pro chk

Je vidět že nerozumíte psanému slovu. Nemám na mysli devizové rezervy ale koruny, které tu mají matky KBC SG a ERSTE uloženy prostřednictvím svých dcer ČSOB, KB a Čspo uloženy u ČNB, která jim je nyní úročí cca 50 mld. ročně. Tyto peníze v objemu asi 2,2 bil. kč dle ČT mohou kdykoliv se sebrat a chtít odejít a drží ČNB pod krkem, jelikož ta nemůže pak s devizovými rezervami nakládat a musí je držet v pohotovosti. Příště neurážejte druhé když nejste schopen pochopit o čem je vůbec řeč.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2019 10:06 | chk

Tolik nesmyslů v jednom příspěvku, to chce obdivuhodné nadání. Jeden nesmysl za všechny - intervenční peníze, myslíte tím zřejmě peníze z doby 11/2013-03/2017, tak ty jsou v současné době uloženy v podobě devizových rezerv a nemají nic společného s penězi, které si komerční banky ukládají u ČNB. Babiš nemá žádnou páku na ovlivnění objemu těchto peněz. To dělá ČNB přes nástroje typu 2T REPO.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2019 9:18 | Ex

Věřím Schillerové že to domyslí a spojí se zrušením daně z dividend a časového testu pro české fyzické osoby. Tím také nenápadně zvedne současnou daň z dividend z 15% na jednotnou sazbu 19%. A Babiš?: Babiš dobře ví co dělá. Slíbil Trumpovi že sníží pro američany 35% daň z dividend, kterou tu platí zahraniční investoři mimo EU. Morgani tu chtějí koupit banku a tak snížení z 35% daně z dividend na 19% odvod(budoucí jednotná daň dle Schillerové po zrušení superhrubé mzdy)je úlitba pro něj. Tím se vyhne i křiku, který by následoval při prostém sjednocení rovné daně z dividend na 19% a k tomu ještě i sektorové dani 25%. Vůbec to není hloupé. Domácí ty 4% navíc přežijí a američané ušetří 16%. No není to geniální ? Akdyž na to příjde, může sektorovou daň zavést ještě kdykoli později. Jediné s čím váhá je že se dají do pohybu intervenční peníze, včera jsem někde chytil číslo 2,2 bil. uložených přes naše banky - dcery u ČNB. A tady musí přesvědčit naše velkobanky aby vyjenali u svých matek aby to nedělaly.Podle něj o tom bude jednat koncem května na kdy předpokládá schůzku.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2019 8:53 | L.

Jj, Švihlíková jede podle klasického socanského postupu: "Hýbe se to? Zdaň to! Ještě se to hýbe? Zdaň to víc!!! Už se to nehýbe? Dotuj to!"
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2019 13:53 | chk

Vaše mzda se hlavně odvíjí od vašich schopností. Svádět vaši finanční insuficienci na druhé svědčí o vaší 'lineární' inteligenci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2019 10:24 | ppagani

Mimo paní Švihlíkové jsou to zaprodanci zahraničního kapitálu, to kvůli nim a jim podobným máme pětinové mzdy a důchody oproti Lucembursku, Švýcarsku atd. Je třeba je postavit před lidový soud a náležitě potrestat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2019 19:24 | Franta

Klobouk dolů před Švihlíkovou. Nikdo jiný nemá odvahu říct pravdu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2019 8:39 | chk

Hoďte na tu Švihlíkovou síť.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2019

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Joker: monstrum pro rok 2019

Joker: monstrum pro rok 2019

Jeden z nejslavnějších komiksových záporáků překročil hranice žánru. O to je děsivější:...více

Gender: jasná zpráva o nerovnosti v Česku

Gender: jasná zpráva o nerovnosti v Česku

Česká vláda by dnes měla projednávat, jak činí každý rok, Zprávu o rovnosti žen a mužů...více

Když muži vyprávějí svět

Když muži vyprávějí svět

Mírou všech věcí je člověk, říká řecký filozof. Ve skutečnosti se ale svět celá tisíciletí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
8,51 %

z 47 duelů
×
Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
31,82 %

z 44 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.