Pořizujeme nemovitost. Jak chytře na daně

Ondřej Antoš | rubrika: Seriál | 1. 6. 2016 | 21 komentářů
V dalším dílu seriálu Daně v nemovitostech a jak na ně se zaměříme na fázi pořizování nemovitostí. I ta má řadu daňových úskalí. Platí to nejen při koupi nemovitosti na investici, nýbrž i pro vlastní bydlení

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 6. 2016 19:53, Jaroslav

Daň z převodu by měla být zrušena.

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

23. 3. 2017 9:40 | Peníze.cz

Ne. De facto i de iure totiž byt nekupujete, zůstává majetkem družstva. Vy kupujete jenom členství v družstvu. Nemovitost tedy nenabudete, proto ani neplatíte daň z nabytí (dříve z převodu) nemovité věci. Doporučuju náš seriál o družstevním bydlení: http://www.penize.cz/tema/druzstevni-byt-serial
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2017 7:47 | Libor M

Dobry den,chystam se koupit družstevni byt a stale si nejsem jistý,zda musím zaplatit 4%daň z koupi?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2017 14:25 | petr

Pri vymenne se plati jenom jednou, takze v tomto pripade jen 40tisic takze kazdy 20.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2016 19:48 | Ondřej

Je to státní zlodějina. Př.: Dva lidé si směnnou smlouvou vymění bez doplatku dva totožné pozemky v hodnotě 1mil.Kč. Oba jsou nabyvatelé a tak si stát vezme od každého na dani 40tis.Kč. Tedy za nic 80tis.Kč! Něco takového se může stát jen u nás v ČR!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2016 18:16 | Bellemy

Dobrý den, V roce 2012 jsem koupil na rodné číslo nemovitost – vypracoval jsem projekt na 30 bytů, získal stavební povolení. Po 3 letech jsem se rozhodl nemovitost prodat stavební firmě, po odečtení nákladů spojených s prodejem jsem v zisku. Peníze bych rád využil na koupi vlastního domu (v prodané nemovitosti jsem neměl trvalé bydliště a ani jsem v něm nebydlel.) Pokud peníze prokazatelně použiji na koupi vlastního bydlení, budu od daně z příjmu osvobozen ? nikde nemohu najít adekvátní odpověď. Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2016 16:40 | Radka

Zajímá mě, jestli se pro mě jako pro člena družstva, který má pronajatou nebytovou jednotku vedenou jako nebytový prostor - kancelář ( ve které ale bydlím) po 1.11.2016 něco mění, když budu chtít nebytvý prostor převést do OV? Dá se dani nějak vyhnout? Třeba převedením nebytového prostoru na bytový? Co by bylo pro takový převod potřeba? Děkuji, Radka
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2016 16:37 | fosil

No to je strasne chytry napad! :) Akorat to je normalni praxe u komercnich nemovitosti, ale dost pochybuju, ze takhle bude nekdo kupovat a prodavat byt nebo RD. Tak 90% potencialnich kupcu na takovy byt nebude mit vubec poneti, o cem je rec a co by asi tak s tim koupenym podilem v sro dal delali. Zbyvajicich 10% lidi, co tohle jsou schopni a ochotni resit, budou asi kupovat trochu jine nemovitosti
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2016 12:57

čachraři s sróčky si hypotéky neberou
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2016 11:08 | jezevec

:-) a co když nechce rd, ale auto? no když chce koupit rd na hypotéku, nemůže obcházet zákon a kupovat si sro s vloženým rd. taxi musí koupit rd na hypotéku, a pěkně zacálovat daně z převodu. jistě existují možnosti, jak profinancovat i takový konstrukt - ale pokud chcete úspěšně podvádět na dani, už jste si svůj díl štěstí vybral, a nemůžete mít všechny esa.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2016 10:21

Ale co v případě,že zájemce chce koupit RD na hypotéku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2016 12:45 | jezevec

achjo. koupim sro. do něj vložím nemovitost. při tomto prvním vkladu nemovitosti do sro, zaplatím daň z převodu nemovitosti. při příštím prodeji pak neprodávám barák, ale celé sro = nemění se majitel nemovitosti = neplatí se daň z převodu nemovitosti. náklady na inaktivní sro které slouží jen ku vlastnictví jsou v řádu stokorun ročně. a pokud byl obchodní podíl v sro držen déle než pět roků, nepodléhá dani z příjmu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2016 18:37

při jakém prvním vkladu? kolik jich bude?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2016 14:14 | jezevec

no ano. při prvním vkladu platíte daň z nabytí, pak už nikdy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2016 7:41 | Ondra

Upozornuji, ze z vkladu do sro se dan z nabyti plati take...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2016 1:27 | jezevec

pokud je podíl vlastněn více než 5 roků, je příjem od daně osvobozen. pokud je podíl vlastněn méně než pět roků pořád daníte příjem ze sto nebo dvěstě tisíc nominálu, a ne z několik mega hodnoty nemovitosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2016 0:08

Ona se při prodeji sro neplatí daň z příjmu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2016 19:53 | Jaroslav

Daň z převodu by měla být zrušena.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2016 11:49 | jezevec

tak to já to dělám chytřeji. když kupuju barák, co vím že budu zase časem prodávat - koupím nejdřív prázdné čisté sro, a ten barák vložím do něj. pak při prodeji prodávám sro a daň z převodu se neplatí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2016 9:20

Jo, to přesně. Já když vidím barák, co chci koupit, hned to majiteli vysvětluju, že bych potřeboval, aby mi ho prodal jako firmu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2016 9:01 | josef

jak chytre? Staci koupit firmu, jejiz jediny majetek je ta nemovitost. Pak neni zadna dan.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2019

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
61,54 %

z 52 duelů
×
Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
69,49 %

z 59 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.