Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

1. 4. 2013 15:54 | Jaromír

Dobrý den. Já myslim že by se stát měl zabývat tím, jak snížit výdaje na nepracující, a ne ždímat do krve ty, co každý den pracují. Této zemi - vládě chybí koncepce. jak z toho dluhového pekla ven. Zvšuje jenom daně - to nemusíme živit celé ministerstvo financí, to vám spočítá žák 6. třídy.podívejte se na státní firmy,úřady. v pátek zavřeno, práce nejdýl do 17ti.kvuli úřadům musim nejít do práce - to mě stojí 2000. úřady - stát nechápou, že oni jsou službou pro nás, za kterou krvavě platíme každý měsíc. Politici to změnit nechtějí. je jim to jedno. dokud se necháme ždímat, proč by se starali.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 15:51 | dratisek

Kašpárku!!! To je pěkná kašpařice, co jsi napsal... doufám, že už Tě dlouho tento server zaměstnávat nebude a budeš se muset nadále světem prodírat jako parazitní OSVČ! Přeji Ti to z celého srdce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 15:49 | EVA Králová

Slova pana Mládka mě doslova zvedla ze židle! Byla jsem v minulosti zaměstnanec, několikrát jsem přišla o práci bez výstrahy stylem, že ráno pro příchodu do zaměstnání práci máte, ale odpoledne už ne, ať už je to pro nadbytečnost nebo jiný důvod, vždy se něco najde, i když plníte své pracovní povinnosti podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Tak jsem tedy OSVČ. Ať si to pan Mládek zkusí! Pro své podnikání jsem si pořídila počítač a auto, vše na splátky. Dva roky jsem nespala, protože vedle placení všech nákladů a odvodů bylo nutno mít i prostředky na splátky. A protože je mé podnikání sezónního charakteru, při tomto "úžasném" počasí, oproti loňskému roku jsem už v měsíčním skluzu, co se týče tržeb. A to už vůbec nemluvím o tom, že díky ekonomické situaci, která v tomto státě panuje a stále klesající koupěschopnosti obyvatelstva tržby rok od roku klesají. Někdy mi politici připadají, že snad žijí na jiné planetě, ti praví i leví. Snad by se měli zamyslet na tím, jak ekonomiku oživit a ne jak jí házet klacky pod nohy.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 14:58 | eďa

Jediná cesta ven z tohohle peklíčka (ČR) je vědět , jak se rozloučit s ním, rozloučit se státem, který selhal, se systémem vyhovující horním 10000 vyžírků. Vědět jak žít ráj na zemi a nemuset za něj každým okamžikem platit luciferovými odpustky, to je ta výzva, před kterou probuzené staví duch, proto jste tady, abyste se konečně probudili a žíli jako v ráji. Jak na to ? Chce to čas a pak provést revoluci myšlení, opustit stará dogmata, zvyky a zvyklosti, která už dávno neslouží dobru, zbavit se ho, jako nepotřebného haraburdí vytvářející leda chaos, zmatek a zmar. Žít v souladu s přírodou dle pokynů svého srdce, to je cesta ven z Metrixu, který ostatně už opravdu, ale opravdu umírá. Chybí mu totiž sponzoři, ti, co bojují cizí války, proti nedostatku či strachu. Jak dětínské pinožení. Tak na co ještě čekáte - odvažte koule z nohou a leťte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 14:14 | Fredy

Tento druh článků, pokud není myšlen jako apríl, je špatný z mnoha důvodů.
Jednak to zvyšuje nenávist mezi těmi, kteří chtějí svobodu a riskují svůj denní chléb a těmi, kteří mají radši více jistot, méně rizika a více pohodlí. Přitom obě skupiny jsou naprosto odlišné a jejich jediným pojítkem je často stejná práce. A pak ještě to, že OSVČ může dát práci zaměstnanci. Naopak to neplatí.
Když už se někdo pouští do podobných analýz, jako pak Kašpárek, tak seriozní je porovnávat nejen výdajovou stránku (co kdo z nich platí státu), ale i tu příjmovou (kolik z toho státního která skupina dostane).
Tady se o to, z části, pokusil pan Gola 1) http://www.finance.cz/zpravy/finance/383173-jak-vysoke-dane-plati-osvc-a-zamestnanec-/ 2) http://www.finance.cz/zpravy/finance/383325-statni-davky-pro-osvc-a-zamestnance/
Nebo-li dát na misku vah všechny výhody a nevýhody a pak srovnávat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 14:09 | Věra

Pane Kašpárku, asi máte pravdu. Mám strach. Musím totiž přiznávat všechny svoje příjmy. A bez paušálu dám státu o 156 000 víc na daních než dávám. sníží mě příjem o 13 000 kč měsíčně, čili na tom budu stejně jako zaměstnanci. budu okrádána. a konečně bude spravedlnost. Kdyby alespoň byla práce, dala bych se zaměstnat. Ale práce není. teď odvádím státu na ZP a PSSZ a daních ročně 76 000. Všechnu zdravotní péči, kterou já i moje dítě vyúžíváme (to jsou rovnátka) platím já. školu (jazykovou platím já) na hypotéce odevzdám bankám okolo 100 000 ročně a dalších 30 000 pojišťovnám, protože stát mě nepomůže, když se něco stane. Jestli zruší paušály. kašlu na to. Stát s penězi hospodaří tak, že mě vnucuje služby které nepoptávám a přesto je musím platit. Platím i ČT konsesionářské poplatky, ale nedívám se na televizi. Ani trochu. Jsem zhnusená, jak manipulují a lžou a z reklam se mě chce zvracet. Za co, a komu platíme? Je mě upřímě líto, že mého muže v práci okradou o 1/3 toho, co vydělá a nic za to nedostáváme. marodit nesmí. Je mě upřímě líto, že náš stát ožebračuje pracující lid, aby mohl platit armádu státních zaměstnanců (a nemyslím tím školství a zdravotní personál) Myslím tím lidi, jejichž práce nás vede do pekla, protože ji nepotřebujeme. Ale i oni jsou samozřejmě brutálně zdaněni. Chápu, že by si zasloužili lepší platy. Tak já zkusím ten byt prodat a koupím si domek v zahrádkářské kolonii poblíž Prahy. Snad to vyjde. Doplatím hypotéku a zruším pojistky. Hlavně, že naši vysokoškoláci ve službách státu budou mít víc. A bude o něco více peněz pro armádu nezaměstnaných. Děkuji za článek. Stydím se, že jsem účetní na volné noze. Měla jsem se lépe učit, mohla jsem být třeba ekonom ve státních službách... To by bylo príma.
+118
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 13:49 | Jarda

Samozřejmě, že OSVČ a vy také. Protože si vyděláte dejme tomu 20 000 Kč možná tak pět tisíc podle toho jestli jste zaměstnanec nebo živnostník zaplatíte na soc. zdravot. atd. Ale pokud 15000 zbyde tak dejme tomu 2000 Kč projezdíte za naftu, z těch dvou tisíc zaplatíte 1000 Kč do státní kasy. Dejme tomu, že kouříte. Zaplatíte tak 1000 Kč za cigarety, z toho jde tak cirka 850 Kč do státní kasy, potom nakoupíte za 4000 Kč jídlo z toho jde do státní kasy 360 Kč do státní kasy. Potom chodíte do fitka a platíte 1000 Kč měsíčně. Z toho jde 200 Kč do státní kasy. Atd. by jsme mohli pokračovat, takže jestli je paušál takvý nebo onaký je úplně jedno. Problém je v tom, že naše vláda neumí hospodařit a bez toho, aby se to naučila je každý systém k ničemu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 13:48 | Jarda

Samozřejmě, že OSVČ a vy také. Protože si vyděláte dejme tomu 20 000 Kč možná tak pět tisíc podle toho jestli jste zaměstnanec nebo živnostník zaplatíte na soc. zdravot. atd. Ale pokud 15000 zbyde tak dejme tomu 2000 Kč projezdíte za naftu, z těch dvou tisíc zaplatíte 1000 Kč do státní kasy. Dejme tomu, že kouříte. Zaplatíte tak 1000 Kč za cigarety, z toho jde tak cirka 850 Kč do státní kasy, potom nakoupíte za 4000 Kč jídlo z toho jde do státní kasy 360 Kč do státní kasy. Potom chodíte do fitka a platíte 1000 Kč měsíčně. Z toho jde 200 Kč do státní kasy. Atd. by jsme mohli pokračovat, takže jestli je paušál takvý nebo onaký je úplně jedno. Problém je v tom, že naše vláda neumí hospodařit a bez toho, aby se to naučila je každý systém k ničemu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 13:40 | J.R.

Pane Kašpárku, vy jste snad "nick" od Mládka....dám vám pár bodů k zamyšlení : 1. OSVČ, který si platí minimální sociální, dostane také minimální důchod. Což ovšem neplatí např. u státních zaměstnanců/nejen/ u zdravotního...odvody malé péče stejná!!! 2.Všiml jste si míry nezaměstnanosti? V této době by zhoršoval podmínky OSVČ jen naprostý blázen. Buďte rád, že se živí sami a že státu ušetří významné prostředky v důchodovém věku svým nízkým výměrem. 3. Víte kolik OSVČ, podnikatelů a zaměstnanců živí ten zbytek? K důchodcům, dětem, lékařům, vojákům atd. ještě přičtěte zaměstnance v bankovnictví a pojišťovnictví, protože ti nic netvoří. 4. Z toho vám pak vyplyne jediné. Rigidita a zdanění na trhu práce, to je problém. Rozhodně ne OSVČ. 5.Ale vy se zjevně raději zaměříte na paušály...tedy zase na ty malé, co vyjdou jen tak tak.
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 12:52 | Kazimír Skála

Článek se mi velmi líbil, protože do dlouhotrvající histerie vnáší odstup a racio. Jsem živnostník, v minulosti i zaměstnanec, a mnoho dalších argumentů bych nepřidal. Snad jen omezení výdajových paušálů OSVČ někde na úrovni 1 mil. Kč, aby je nemohly využívat např. právníci s obraty v desítkách až stovkách miliónů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 11:51 | Karel

Pan Karel Kříž výzva k občanům.Tam máte rozpis a tu spotřebu státního aparátu dnes je větší o příspěvkové organizace prozradila při svém televizním vystoupení sama předsedkyně organizace státních odborů před mnoha lety.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 11:50 | Georg

Vážení,jsem zaměstnanec a svého zaměstnavatele si velmi vážím je férový a myslíte si,že máme práci z nebes, ne já stejně se svými spoluzaměstnanci a zaměstnavatelem musím shánět práci v konkurencí živnostníků, kteří pracují jen na sebe popřípadě si najmou bez jakékoliv smlouvy pracovníky na konkrétní práci a pak šlus. Jestli jste zaměstnanec či OSVČ tak se zajištěním práce v malých firmách je to jako u OSVČ, ale jako zaměstnanes nic si neodečtete a platíte vyšší daně. Je lepší si udělat živnosťák celá parta včetně zaměstnavatele a dělat i třeba v tzv.Šwarcsystému.Kdo bude potom živit např.učitele,hasiče a POLITIKY atd. to nevím.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 11:41 | Michal

Vážený pane, jako reakci na váš článek si dovolím "odkrýt", jak to funguje u OSVČ v pohostinství a jak skvěle se máme. Živnost jako OSVČ mám již více než 7 let a nejlépe jsem se měl v době, kdy jsem dělal malé obraty a neměl jsem žádné zaměstnance. Představte si restauraci/hospodu na malém městě, kde budete denně prodávat cca 60 obědů. Při dnešní cenové politice se můžete spolehnout, že průměrně od každého zákazníka dostanete 100 Kč a z toho 80% platí stravenkami, kde přijdete ještě o 6% z hodnoty. Vycházejme tedy z faktu, že denně utržíte v průměru max. 7.000 Kč (nižší prodej obědů o víkend nahradí vyšší konzumace alkoholu a tak počítejme s touto částkou, jako s průměrem). Pokud máte otevřeno denně, tak vaše tržba činí 210.000 Kč za měsíc z toho marže dělá cca 60% (snížená marže na pivě kompenzuje vyšší marži na jídle), tzn. z celé částky vám zůstane marže 126.000 Kč. Je nutné ale nezapomenout na odvod DPH, který je 21% z celé částky, kdy nákup surovin je ve snížené sazbě a jiné hodnotě a tak na DPH odvedete každý měsíc cca 30.000 Kč a zůstává vám 96.000 Kč. Při dnešních cenách energiích atd. máte měsíční náklad na elektřinu, plyn, topení a vodu minimálně 25.000 Kč a rázem je vaše marže tedy 71.000 Kč. Předpokládám, že nejste hloupý a víte, že není možné toto zvládnout v jednom člověku a tak musíte mít ještě alespoň 2 zaměstnance, kteří mají určenou mzdu tabulkou ministerstva a tak za ně s odvody zaplatíte mimimálně 35.000 Kč. Posledním bodem je nájemné - kolik lidí má vlastní nemovitost, kde lze restauraci provozovat? Já tedy ne a tak platím nájemné 15.000 Kč. Ve světle všech těchto věcí je patrné, že mi zbývá 21.000 Kč ze kterých odvedu za sebe zdravotní a sociální a zbyde mi krásnách cca 16.000 Kč za 31 odpracovaných dní v měsíci. A rizika? Co třeba prohibice? Co třeba krach zemí EU a vyvolávaná panika v médiích? Je jen několik věcí, bez kterých se lidé neobejdou. Musíme jíst, pít, mít kde žít, být ideálně v teple, musíme mít zdravotní péči a musíme umřít! Víc nic! Takže jestli máte "koule" na to jít podnikat, tak jděte a ukažte nám, jak se to dělá, ale neházejte nás do jednoho pytle. Slyšel jsem už desítky lidí naříkat v zaměstnaní, jak je zaměstnavatel odírá a jak půjdou "do soukroma", ale skutek utekl. Je snažší čekat na výplatní den a natáhnout ruce. Nezapomeňte prosím také na to, že 80% zaměstnanců chodí do zaměstnání, nikoli do práce a za něj odvádím stejně já, jako on.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 11:18 | Milan Petr

Špatné a nelogické srovnání, autor má srovnávat doktora zaměstnance a doktora soukromého. Já jsem grafik, musím si jako osvč koupit PC na úrovni co chvíli, vzdělávat se za své , musím si dělat účetnictví, přiznání a sehnat práci.Proč to dělám? Potože to umím, kdybych neuměl, jsem také jen zaměstnanec. At si zaměstnanec koupí taky své pracovní pomůcky a strhává si to z daní jako může osvč ,-). Pro tenhle stát by bylo spásou kdyby všichni byly osvč, 0 čerpání socialních dávek, flexibilita, nulová zátěž státu, všechny nemoce samoléčba nebo smrt.
Prosil bych autora o zpracování mých daní , dám mu za tu hodinu práce 500 :-), pakliže vědomě blábolí at si dá sám...facku!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 10:54 | RP

Je vidět, že i jako účetní a daňař máte zkreslené představy. K vám se totiž nedostanou ti živnostníci, kteří si vydělají tak málo, že si práci účetních nemůžou dovolit. A těch je také spousta. Podnikání jako drobný přivýdělek, když nechce být člověk na ÚP. Hádejte, kolik člověku zbude, když za měsíc vydělá 5000 Kč a náklady má cca 1500 Kč. Jedna velká nula! Jako zaměstnanec by na tom byl líp, ale kde nic není, ani smrt nebere.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 10:31 | RP

Autor je živnostník? Možná, kdyby věnoval výpočtu svých daní víc než hodinu ročně, věděl by, z jakého základu se platí pojistné, rozhodně to není ze zisku. Už řádku let. Takový blábol jsem dlouho nečetla. Jsem OSVČ i zaměstnanec, mám možnost srovnání odvodů, být zaměstnancem je pro mě výhodnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 10:01 | JJ

Ano, sebrat živnostníkům paušály je výborný nápad. Tam ještě nějaké peníze jsou:-) Státní pokladna je totiž vykradená a "politici" nemají kde brát. Ve skutečnosti se po přečtení článku cítím jako "veš", protože bohužel patřím mezi ty, kdo si po 25 letech přispívání celkem stovkami tisíc do zdravotního systému vybrali pár desítek tisíc za lékařskou péči. Skutečně jsem si své zdravotní problémy užila a když jsem se vrátila zpět k práci, mohla jsem začít znovu, protože mi utekly zakázky a nahradili mě jiní, kdo chtějí svou práci prodat také. Přestože nemám příjmy, musím do státní pokladny peníze odvádět. Ale to je riziko podnikání. Když před 8 lety zbankrotoval můj zaměstnavatel, mimochodem kvůli státním zakázkám, styděla jsem se jít na pracovní úřad pro podporu a vyřídila si živnostenký list. Ušetřila jsem naší pokladně 150 00 korun a ještě platila odvody z nulových příjmů. (Na ty jsem si půjčila). 2 roky jsem tvrdě pracovala a bojovala o práci, kterou mi někteří "velcí" odběratelé dosud nezaplatili. Ale nakonec jsem se naučila a jsem schopná se o sebe postarat, aniž by mě jako nezaměstnanou dotoval "stát" (tedy mí spoluobčané), a ještě něco přidám. Zároveň nezabírám místo ostatním lidem, kteří se z nějakého důvodu do samostatné činnosti nepustí. Právě někteří tito lidé sami nevědí, co OSVČ vyčítají a v některých případech nestydatě závidí:-( Ale jen tak dál, pořádně podnikatele "osolte". Nebudou moci samostatně pracovat, zůstanou sedět doma a budou si moci odpočinout, na váš úkor zaměstnanci! Budete totiž muset pracovat ještě na ně:-)Docela se na takový odpočinek těším. Krom toho se jedná o dokonalý způsob, jak odvrátit pozornost od rozkrádání shora. Ukažme prstem na zloděje - podnikatele! České ovečky se vždy rády přidají:-(
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 9:51 | Libertad

Při posuzování "zločinnosti" OSVČ je třeba je rozdělit na dvě skupiny. Na ty, co NEMUSEJÍ shánět zakázky, (mají příbuzné ve státním sektoru, kteří jim dohodili 20 leté smluvy na 1)úklid v nemocnici, 2)na právní služby, 3) na hlídání objektů, a dlouhé etc.,) a na ty, kteří MUSEJÍ shánět zakázky (nemají jistotu stálých příjmů, většinou pracují sami na sebe nebo mají menší počet zaměstnanců -na rozdíl od prvé skupiny české narodnosti-, nenají jistotu do kdy jim kdo zaplatí fakturu, etc.) Tu druhou, mnohem větší skupinu OSVČ, by každá rozumnná moc nechala být. Tato skupina má pro stát tu výhodu, že OSVČ nebudou pro stát (většinově) nikdy výdajem, vždy (většinově) budou do různých státních fondů platit (asi ne tolik kolik zaměstnanci, ale tato skupina OSVČ ze zdravotního fondu čerpá mnohem méně a s malým důchodem předem počítá -typově buď neodejde do důchodu, nebo důchod bere a stále podniká-. Kdyby stát ve smlouvách s vítězi o realizaci státních zakázek měl zakotvenou povinnost zadat odborné dokončovací práce-na příklad při výstavbě velké administrativní budovy- (elektrické a datové rozvody, pokládka podlah, montáž topných a klimatizačních systém,) OSVČ druhé skupiny, klesla by nezaměstnanost, zlepšila by se efektivnost zaplacených státních prostředků etc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 9:40 | Baterka

Pane Pavle, není pravda, že zaměstnanec musí na sebe vydělat. Podívejte se třeba na státní zaměstnance, stát je každým rokem v minusu 100 000 000 000 Kč, to znamená, že státní zaměstnanec na sebe nevydělá, ale výplatu bere a prémie se rozdávají. Kdyby takhle několik let fungoval OSVČ, tak už u něj stojí exekutor.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 8:48 | Honza

Při letmém první přečtení článku jsem nebyl jako živnostník nadšen.Že by agitka socanů? S daněma je to jak s láhví polodopitého piva. Jen záleží odkud se díváme- ze dna či od hrdla. Musím přiznat mnohé pravdy autorovi i diskutujícím. A´t jsou to výdajové paušály výhodné pro pojišťováky a další občani, kterým pro podnikání stačí jen notebook a nebo zaměstnanci, kteří v rámci se pracovní doby si za peníze zaměstnavatelů zařizují své. Nebudu hořekovat nad tím, jak stále hůř se jeden dostává k zakázkám, protože doba taková je. Všichni podvádíme a lžeme jeden druhému do očí, tak proč by to s daněmi mělo být jiné. Na vylhanou průměrnou mzdu dosahuje nejpíš podstatně menší část pracujících obyvatel země. A přitom se leckteré parametry odvíjejí právě od ní. I výběr daní. A další černá díra, zdravotnictví. Chtěli bychom péči odpovídající příjmům Kellnera, a většina z nás netuší, že žádný doktor nám nevyléčí rakovinu, ani Kellnerovi. Je to jen shoda šťastných okolností, jejichž výsledek si připisuje doktor. Na každém ředidle a krabičce gigaret je varování a na lahvičce cytostatik nic. A tak si lžeme a budeme lhát, vztekat se jeden na druhého. Honza
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services