Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

2. 4. 2013 0:21 | Jan Komrska

Já souhlasím s článkem a i s p.Mládek, který to označil pravý slovem, byť účelově zprofanovaným.
Většina živnostníků (OSVČ) zde "nadává" hlavně kvůli tomu, že naplatí žádné daně, respektive minimální. Samozřejmě, si uvědomuji, že nepáchají něco nelegálního, ale že využívají systému na maximum. Ale je třeba si uvědomit, že zaměstnanci tuto "optimalizaci" dělat nemohou.
Je třeba si uvědomit k čemu slouží vybrané daně od zaměstnanců a eventuelně živnostníků. Pro jistotu to řeknu, protože si myslím, že mnozí z OSVČ si toto neuvědomují. Daně slouží pro chod státu, pro zajištění služeb občanů, školství, vojáky, hasiče, zdravotníky, silnice, důchody, zajištění nezletilých, nemohoucích atd. tzn. z příjmu z daní je financován rozpočet ČR. Nechci zde jít do detailů jak jsou přerozdělovány jednotlivé daně. A vůbec ne, jestli to tento stát dělá dobře. Prostě takhle to je.
Samozřejmě část daní je určena na sociální a zdravotní zajištění, pro Vás OSVČ hlavně důchod, respektive zdravotní ošetření.
Největší fór je jak mnozí z živnostníků chápou DPH. DPH platí každý občan při nákupu zboží nebo služeb. Pakliže je plátce DPH, tak ji odvádí, ale na druhou stranu si ji uplatňuje při nákupu. Zde asi bude "zakopaný pes" pro většinu OSVČ, kteří "pořizují jakoby" materiál, v reálu ho ale neplatí (platí přímo jejich zákazník), ale OSVČ uplatňují 80% paušál (řemeslníci). Podle mne je tohle největší tunel.Paušály.
Porovnání rizik a výhod jednotlivých skupin (zaměstananci a OSVČ) je zde si uvědomit, že každá skupina má svoje rizika, ale i své výhody. Mnozí z OSVČ asi nikdy nedělali ve firmě, protože pakliže je někdo zaměstanancem tak si na ty "rádoby" výdobytky musí vydělat. Snad mi nechce nikdo z Vás namluvit, že majitel firmy platí zaměstanace jen tak, ze svého, že si na to vše, vč. těch zvýšených odvodů, tzn. superhrubé mzdy, dovolené, nemocenské v prvních dnech, odstupného ba i těch stravenek (zde je to tak, že asi 50% hodnoty stravenek se nedani, přesně nevím), zaměstnanci nemusí vydělávat. Podnikani neni dobrocinnost nebo charita, na vyplaty a naklady firmy (jak u OSVČ tak i ve firme - zamestnanci) se musi vydelat.
Rizika, že si OSVČ musím sehnat zákazníky jsou k smíchu, co firmy (zaměstanaci), ty žijou bez zákazníků.
Já si myslím že obě skupiny je stejné podnikání a že mají stejna právo, ale i povinnosti na stejný standard daný naší zemí.
Když OSVČ přijde k doktorovi, má stejnou péči (ošetření), co po ošetření a jeho zaopatření po nemoci? OSVČ si může platit vyšší odvody na zdravotní, mít připojištění atd. , pakliže to nemá, jeho problém. Má stejnou ochranu od policie, vojáků, jezdí po stejných silnicích, manželka, když je nemocná je o ní postaráno, děti chodí do školy, úředníci se vůči němu chovají stejně atd.
Takže dle mého názoru by jsme měli v konečném důsledku, při srovnatelných hodnotách, platit stejné daně.
Opět zde upozorňuji, nejedná se zde o DPH, to sem vůbec nepleťte. A zároveň se taky zde neopovažuji tvrdit jaká je srovantelná hodnota, ale asi chápete že to není 1:1.
Upozorňuji, že nejsem žádný socialista, ale pravicový volič s pravicovými názory a s malým s.r.o. Takže těžkosti podnikání v této době máme všichni. :( ale já daně za zaměstanace platit musím. A upozorňuji Vás, že žádný ze zaměstanců se neptá, kde 15. seženu peníze na výplaty.
Já jsem pro podporu živnostníků a malých firem. Myslím si, že ze strany státu je na těchto subjektech ta podpora nejdůležitá, ale měla by se dělat jinak, než zvýhodněním jedne skupiny při odvodu daní.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 0:14 | d@n

toto by vyřešila majetková přiznání, OSVČ který je již 15 let buď ve ztrátě nebo na nule, neplatí tedy daně, platí pouze minima na socku a zdravko, tak kde sebral na nový dům když nic nevydělal. Takže fandím Zemanovi a vůbec v tom není žádná závist, jen touha po spravedlnosti. Za rok 2011 zaplatili zaměstnanci na DPFO 111 mld.Kč, OSVČ asi 8 mld.Kč. Za rok 2012 zaměstnanci asi 112 mld.Kč a OSVČ pouze 1,75 mld.Kč. Stačí...nemá cenu dál pokračovat...paraziti. Paroubek aspoň donutil platit OSVČ minimální daň.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 0:00 | Pitris

S dobrým učetním? Něco zašmudlit? To je přesně názor někoho ,kdo nikdy OSVČ nebyl a nebo byl vždy na tenkém ledě, zákon mu nic neříká a odpovědnost je ukradená. Jasně do nákladu jde dát uplně všechno. Odečíst DPH jde taky ze všeho ,no problemo.Tak to vidí Ti co o tom nic neví.Klidně si to všechno uplatni,ale jen do první kontroly !!! Pak se nebudeš divit ,když budeš dodańovat a nezůstane ti ani na papírové kapesníky ,aby sis mohl pobrečet ve frontě na pracaku nebo na finančáku za krácení daně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 23:03 | Pitris

Tak mě by zajímalo ,kolik z těch co souhlasí s panem Mládkem dělalo jak na HPP ,tak i na OSVČ.Popř. když k OSVČ třeba byli donucení okolnostmi.Radši to, než sedět na pracáku.To že někdo má obrat 60 000,-. Neznamená že je utratí za osobní potřebu, jako kdyby dostal mzdu.V tomto stupidním článku se zmiňuji profese nějakého konzultant,solární elektrárny a či nějaké další pseudo profese. Co tesař,pokrývač,automechanik,in stalatérnebo zemědělec či další (medicínské profese sem záměrně neuvádím ,protože Ti brečí pořád ,ale jsou na dovolené 5x za rok).Musí mít vlastní vybavení,nářadí ,prostory nebo dokonce zaměstnává nějaké neparazitujícího zaměstnance.Ze zkušenosti třeba stavební práce (80%paušál ,byl bych pro ,kdyby to bylo jen pokud se účtuje s materiálem) tvoří u většiny faktur materiál i více jak 80% z hodnoty faktury.U automechanika (což je 60% paušál) to je prakticky vždy.Popř. jen k té nemocenské musíte si platit nějakých 5000 měsíčně ,aby jste dostal 12 000 nemocenské a to až v druhém měsíci nemoci a třeba o úrazu v práci se asi bavit ani nemá cenu.Rodina zůstane bez prostředku a doma jim zůstane mrzák ! Je nechutné jak v této zemí se vždycky kouká na to co má ten druhý a nebo pokud to jsou lempli jako naše vláda ,tak ukazují prstem na rádoby třídního nepřítele a hod mi hlas ty hloupý občane ,když jsem ti teď ukázal toho kvůli komu se máš tak špatně.Co se,ale týká paušálu byl by jsem pro ,aby byli 80% paušál (byl jen pro zemědělce) 60-minimum 50% pro řemesla a 30% poradci,právníci,konzultanti atd.Zkuste nezávidět ,ale jít si to zkusit!!! A pak rozdávat rozumy.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 21:46 | xxxxxxxxx

Vážený pane,Vaše rudé,jedovaté sliny plné zlosti a závisti nemohou urazit poctivé podnikatele,jelikož jim nesaháte ani po kotníky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 21:46 | Hynek

Jsem OSVČ od roku 1991 a občas mám pocit, že stát parazituje na mě.Jak ? Jeden příklad : jako plátce DPH jsem státem nucen pro něj vybírat od zákazníků DPH. S touto činností je spojeno mnoho práce ve vedení evidence a výkazů a nikdo mi za to neřekne ani bůů. Spíše mi hrozí, že když někde udělám chybu, ta dostanu pokutu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 21:34 | Ferry Mara

Citace - Mario / 01.04.2013 19:32

Já jenom reaguju na situaci, že podle peněz, které stát vybere na daních od podnikatelů, je většina z nich v hluboké ztrátě a téměř všichni prodělávají. A prosím Vás netvrďte mi tady, že OSVČ s dobrým účetním nemůže s daně všelijak ošulit a že se to tady neděje. Myslím si, že to v pořádku není a ten nepoměr k zaměstnancům je neúnosný. Prosím mluvím o daních, ne o tom, že to mají OSVČ často těžké. Nechci se nikoho dotknout a narozdíl od Vás píšu slušně.

Víte, co jsou to daňové paušály a odpočty od daní? Pokud ne, tak nevíte, co říkáte. Například u řemeslných živností je to 80% (nepíši, zda je to hodně, či málo, pouze píši, že to tak je) a odpočet o daně (tzv. minimum) je 24.840 Kč. Pokud živnostník využije výdaje procentem z příjmů (80%), tak při obratu/tržbách 828.000 Kč nezaplatí ani korunu na dani. ...... 20% z 828.000 Kč je základ daně 165.600 Kč. Z toho daň 15% je 24.840 Kč mínus 24.840 Kč a daň je NULA. Ale na pojištění odvede (daň jinak nazvaná) - 45.145 Kč
A teď si představte, že onen živnostník má manželku na rodičovské dovolené a jedno díte. Může si uplatnit odpočet na manželku ve stejné výši - 24.840 Kč. Nebo-li když bude mít obrat/příjem 1.656.000 Kč, tak opět nezaplatí ani korunu na dani z příjmů, ale na pojištění již 70.712 Kč.
Když k tomu připočteme ještě odpočet na jedno dítě, tak nezaplatí ani korunu na dani z příjmu při obratu/příjmů 2.102.800 Kč. Ale na pojištění dodá státu celkem 89.790 Kč a pak každý měsíc zálohy 7.485 Kč. K tomu samozřejmě zálohy na daň z příjmů. Při tomto obratu (nad 1 milion Kč) musí být plátcem DPH. Pokud se se jedná o běžný případ bez použití snížené sazby, tak při tomto obratu odvede státu přibližně 220 tisíc Kč na DPH. Suma sumárum onen živnostník odvede státu, při obratu 2.102.800 Kč přes 300 tisíc Kč a přesto nezaplatí na dani z příjmů ani korunu. Troufáte si tvrdit, i po tomto vysvětlení, že je ten živnostník parazit? A to jsem nepočítal například silniční daň, nemocenské pojištění, případně další daně, jako spotřební, z nemovitostí apod. A dokonce, při výše uvedeném obratu, by mohl mít, onen živnostník i své zaměstnance, za které by platil jak mourovatý.
Pan Mládek by se měl stydět. A stejně tak ti, co mu na jeho nepřátelský exces skočili.
Co se týče paušálů, tak bych si dovedl představit jejich snížení na původní stav, před Topolánkem. Na 60 - 40 - 30 %. O tomto by se měla vést odborná diskuze a ne o tom, zda je někdo parazit a že je třeba jim (OSVČ) napálkovat vyšší pojistné. A Mládkova obava o nízké důchody OSVČ je obzvlášť pikantní. Každý normální člověk pochopil, že mu vůbec nešlo o blaho důchodců živnostníků, ale jak z nich sedřít ještě nějakou korunu, než skončí na pracáku.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 21:32 | Roca

Takže podle vás je úplně normální, že živnostník, který si měsíčně příjde na 40 000 - 50 000 - 60 000 kč měsíčně, z této sumy odvede státu sociální a zdravotní pojištění v té minimální sazbě cca. 3600 kč a na daní odvede celou velikou NULU a zbytek zůstane doma a ještě si to pochvaluje ??? spokojenost ??? Za to si může opravdu koupit stravenek tuny a jinak všechno dát do"nákladů" ??? Tady je ten celý problém této země. Že ti parchati z ods a čssd a vůbec parlament a vláda nejpříjmou normy, které budou zlatý střed aby to vyhovoalo, jak státu, tak těm co daně odvádějí ??? Tady je to ode zdi ke ke zdi. A zaměstnanec ? Jak je možné že např. ze 30 000kč hrubého odvede zaměstanec na daních a odvodech víc než ten co má 100 000 Kč ??? Zadejte si to do mzdové kalkulačky kdekoliv na webu. To nastavil ten zmetek Kalousek a Topolánek v jeho první vládě, ty prasárny s rovnou daní. Zavedli si to pro sebe. Dacani. Zlatej Reagan a Tatherová to byli poslední mohykáni skutečných pravicových hodnot ato už je pryč. Přečtěte si od Ragana Můj život a od železné lady Roky na Downingstreet. A poslední věc, že je Klaus pravičák, špičkovej ekonom, to opravdu ale opvsu jenom mýtus a neksutečná lež.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 20:07 | Makky

Dobrý večer, ano máte pravdu zaměstnanci platí z výplaty pravidelně státu daň. Podnikatelé platí jednou ročně a nebo zálohy, možná s dobrým účetním se dá něco vymyslet (třeba stravenky pro zaměstnance, nebo přesun části zisku na fond kulturních a soc. potřeb s lepším zdaněním) co by podnikatel neudělal pro chudáky zaměstnance. Jenže my OSVČ zaměstnáváme i lidi a pokud nebudeme tak vy také pokud nejste státní zaměstnanec můžete být bez práce. Pokud vy osobně si myslíte že budete na tom lépe jako OSVČ proč to nezkusíte? Co Vám osobně v tom brání? Máte strach si vzít úvěr? Máte strach že to nezvládnete? Nemáte podnikatelský záměr? Vidíte tak dál budete zaměstnanec. Hezký večer Makky
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 19:32 | Mario

Já jenom reaguju na situaci, že podle peněz, které stát vybere na daních od podnikatelů, je většina z nich v hluboké ztrátě a téměř všichni prodělávají. A prosím Vás netvrďte mi tady, že OSVČ s dobrým účetním nemůže s daně všelijak ošulit a že se to tady neděje. Myslím si, že to v pořádku není a ten nepoměr k zaměstnancům je neúnosný. Prosím mluvím o daních, ne o tom, že to mají OSVČ často těžké. Nechci se nikoho dotknout a narozdíl od Vás píšu slušně.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 19:07 | Makky

Dobrý den, osobně si myslím, že pokud stát začne hospodařit jinak s námi do něj investovanými penězi bude celá tato diskuse bezpředmětná a daně se budou moci snížit. Ale v tomto státě i pokud budou daně 100% státu to nebude stačit ať od zaměstnanců nebo podnikatelů. Co se týká OSVČ... komu se nelíbí býti zaměstnanec že platí moc no jednoduchá rada dejte výpověď a začněte podnikat. Já podnikám déle než 10let a věřte mi já chci býti zaměstnancem, ale když to udělá každý OSVČ tak se všichni sejdeme na úřadu práce a stát na tom bude ještě hůř. Zrušte paušály, zvedněte daně pro OSVČ já to balím a jdu na úřad práce a asi nebudu jediná už teď je to honička. Makky
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 18:59 | MJ

Pokud byste se obtěžoval přečíst si zákon, zjistil byste, že každý, platí na sociálním pojištění cca 30% ze svých příjmů. Ve vašem případě je to součet toho, co vám strhnou z výplaty a co zaplatí zaměstnavatel. Pořád je to těch cca 30% mzdy, buhvíproč rozdělených na dvě části.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 18:55 | MJ

Máte pravdu, jenže to nikoho nezajímá. Jak je vidět na počtu záporných hlasů, je tady většina lidí, kteří vidí život jen z té své stránky a o nic jiného se nestarají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 18:21

Diskutovat k této problematice je stejně nebezpečné jako diskuse týkající se problematiky tzv. nepřizpůsobivých.Všichni víme,že tam je někde pes zakopán a bojíme se věc nazvat pravým jménem a ještě pokoušet se jí řešit.Nakonec se to vždy obrátí proti tomu,kdo ten pokus učinil.Stejný problém je i v tzv. chráněných dílnách,přiznávání inv. důchodů či jejich odebírání u lidí,keří jej berou třeba 10 let a najednou jsou zázrakem uzdraveni.Celý tento bordel by bylo potřeba odvézt do Lurd a čekat na zázrak,protože tzv. církevními restitucemi jsme odeslali vše zpět do doby temna.Mládek se zřejmě snažil poukázat na problém,ale naprosto neobratně se vyjádřil a tohle vše bylo ještě patřičně podáno voličům.Mládek řekl že podnikatelé,či živnostníci parazitují,ovšem v médiích byli živnostníci nazváni parazity.Přitom obě skupiny uplatňují jenom to,co jim zákony povolují a byli by hlupáci když by to tak nedělali.To však není jejich chyba,ale chyba těch blbečků nahoře,kteří už dnes nejsou schopni ničeho jiného než zaobírání se sami sebou a jenom v předvolebním klání předhazují zbytky od hostiny podaným,aby mohli hodovat další čtyři roky.Ptám se,k čemu jsou svobodné volby,když jsem nuceni a budeme nuceni pouze a jen volit menší zlo.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 17:47 | sigi

pane autore, pletete si odpovědnost za způsobenou škodu (učitelka ve škole) a odpovědnost za vlastní existenci. to jsou dvě nesouměřitelné veličiny, jedna právní, druhá sociální. odpvědnost v právním smyslu má samozřejmě i OSVČ, on dokonce nese objektivní občanskoprávní odpovědnost i za své zaměstnance! neznám jediného zaměstnance, který si by si sám sháněl práci, opak je pravda: cílem zaměstnance je pracovat co nejméně, a proto musí být ve většině případů kontrolován a veden. obchodní zástupce zrovna nebude ten pravý příklad, takový člověk většinou pracuje na živnostenský list. novinář je tvůrčí profese a má k typickému zaměstnání také daleko takových nepřesností je ve vašem krátkém článku víc - z toho usuzuji, že přání bylo otcem myšlenky, a že jste prostě jen chtěl napsat něco na obranu ubohých a utlačovaných. otázka je, zda Vám poděkují ...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 17:25 | tomáš fuk

Kde je ta "výhoda", že OSVČ ručí celým majetkem ? Koupí materiál stát vrátí DPH za 5 měsíců, někdo mu zpozdí nebo nezaplatí a přijde o střechu nad hlavou.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2013 16:37 | Jirka

Jsem stavař. Za 36 let praxe jsem byl 14 let zaměstnanec a 22 let jsem OSVČ. Zaměstnancem jsem přestal být 2 roky po převratu 89, protože se pro projektanty přirozeně rozpadl trh. Od té doby ještě 4x. OSVČ nejsem z lásky, ale z nouze. Brzo mě čeká penze, která má pro OSVČ poloviční vyměřovací základ než pro zaměstnance. Mrzí mě, že 24 let po uvolnění poměrů je stále Stalin v nás a "OSVČ jsou nepřáleská třída, která je pijavicí na dělnické třídě". Podívejte se do vybraných spisů právníka Lenina a učně ševce, studenta církevního semináře a rozeného tyrana a vraha Stalina. On se dostal na světlo bolševické strany mimochodem přímluvou právníka Lenina na exilovém sjezdu bolševické strany v Praze v Dělnickém domě,kde sídlí i strana posledních štvavých výroků sociální demokracie. Čest vaší práci soudruhu. Příspěvek se mi nelíbí, ale nikdy nebudu usilovat o vaši mrtvolu. S pozdravem Jirka.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 16:10 | Vladimír

Až se přestane nahoře krást a plýtvat penězi jako doposud,tak se nic nezmění.Jedná se o všechny strany po údajné revoluci,které se dostali do parlamentu a za pomoci kamaráda estébáků Havla kradli a dělali si politickou(beztrestnou)politik una úkor všech občanů.Pokud by to rozkrádání nebylo tak by se daně ještě snižovali.Je to vidět třeba na zákonu o volbě presidenta kde lidi donutili aby volili menší zlo.Nebo také kratší zlo,protože já dávám Zemonavi rok maximálně dva a to je lepší než pět let Karla Sch.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 16:00 | Pavel

Já se nechci míchat do té neplodné diskuse, ale měl bych návrh pro pisatele článku a rád bych mu nabídl práci. Člověk, který dokáže udělat tak efektně a rychle účetnictví za celý rok, by se mi velice hodil. Už ta jeho poznámka o krabici účtenek a pár minut na zpracování účetnictví dokazuje, že pisatel nemá vůbec přehled o náročnosti podnikáni. Souhlasím s tím co píše, jedině v těch případech, kdy je živnost "kopáč" a moje jediné náklady jsou krumpáč a lopata. Já osobně souhlasím s tím, že paušály jsou nastaveny příliš vysoko, bez jakéhokoliv propočtu skutečných nákladu té či oné živnosti. Byl to populistický krok naších politiků, který vedl k dnešní výši paušálu, ale přiznejme si, že je lepší když ty peníze zůstanou živnostníkům, jsou lépe využité, než když je pohltí dnešní systém státní správy.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2013 16:00 | Jaromír

Ze všeho co kupuju, platím daň 21% + zdrav, soc a daně. To by těm sráčům v parlamentu mohlo stačit, ne?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jana Bobošíková

politička

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services