Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

3. 4. 2013 14:10 | Tomáš

Dle daňových příznání OSVČ je jejich příjem na hranici nouzi s bídou. Jak je možné, že si během čtyř let koupil dvě nová auta. Druhý příklad a to soukromý zemědělec, oficiální příjem stejný jako u výše uvedeného. Jak je možné, aby nakoupil hotově půdu za dva miliony korun? Jak k tomu příjde obyčejný zaměstnanec?! Souhlasím s Mládkem, bohužel to chudák nešťastně řekl. A nakonec ten největší parazit zůstal na něm. Myslím, že by pomyhly majetková přiznání, ale to by v čele státu nemohli stát takové pijavice. Stále mají málo. Musí sát a sát obyčejné lidi na úkor .... .
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2013 13:31 | prduch

No, a ještě jste zapomněl zmínit, jaký důchod na Vás čeká, až to bude aktuální a jaký čeká na zaměstance!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2013 11:49 | Radim

Pan Mládek řekl pravdu o tom co Čssd chystá , kdyby lhal a žvanil o programu podpory živnostníkú a malých podniků tak byste jej měli radši a čssd by netratilo hlasy.Proto jej musí stranické vedení vyměnit a to urychleně za žvanila a slibotechnu .
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2013 7:22 | Jakoubek Jiří

Pane, nenechte se zaměstnávat, tohle se nevyplatí. Buď začněte podnikat, nebo se na to vykašlete. Platit daně do úmoru a infarktu a mít pocit, že jste kvůli tomu hrdina, je volovina.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 19:32 | Gabriel Pleska

Pane, nepodnikejte, tohle se nevyplatí. Buď to začněte dělat jinak, nebo se na to vykašlete. Dřít se do úmoru a infarktu a mít pocit, že jste kvůli tomu hrdina, je volovina.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 18:35 | Raven

Kašpárek? Ten nikdy pořádně nepracoval, co vím. Jednou něco napíše sem jindy zase tam. OSVČ vůbec nerozumí ...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 16:15 | DavidM

Možná by správnou cestou byla úprava současných parametrů zdanění. Paušály mi nevadí, jejich zrušení by znamenalo zaměstnat armada úředníků ke kontrolám deklarovaných výdajů OSVČ. Ale má někdo vysoce nadpůměrný příjem (po odečtení paušálu) a nulové daně, je tu něco špatně. Žádné daně jsou v pořádku pro OSVČ potácející se někde okolo nuly. Ti co mají příjem nad 25000 (po odečtení nákladů nebo paušálů) by určitě nějakou daň zaplatit zvládli.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 15:37 | Harakiros

Vážený pane, jako zaměstnanec bych vůbec nebyl proti, aby mi firma dávala plnou hrubou, resp. superhrubou mzdu, z níž bych si sám odváděl daně a pojistky. Pro Vás jistě není problém najít si teplé místečko za slušné peníze v oboru, ale nejspíš máte své důvody, proč to neuděláte. Snížení odvodů za zaměstnance by sice samotným zaměstnancům příliš nepomohlo, ovšem změna všech zaměstnaneckých poměrů na práci na ŽL (jistě, mimo státních zaměstnanců, vč. policie, armády, apod...) by mohlo prospět. Jenže na to nikdo neuslyší, protože by stát přišel o obrovské peníze a neměl by toho moc k rozkrádání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 14:16 | JanaK

Podle mého názoru jsou živnostníci opravdu zvýhodňováni. Když srovnám sebe (úředník v bance s vysokoškolským vzděláním) a svého příbuzného - řemeslníka, jsem skutečně jako chudý příbuzný. A to pracuji ve stresu, často více než 8 a půl hodiny, zatímco příbuzný pracuje pouze 4 týdny v týdnu, nechce se už honit. Proč si zaměstnanci nemohou alespoň odepsat z daní výdajový paušál - v zaměstnání máme tzv. dress code, kvůli němu si musím celoročně pořizovat oblečení a obuv, které nikam jinam nevezmu, ale do nákladů si to jako zaměstnanec dát nemohu. Samozřejmě zaměstnanec na to též nepřispívá.
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 13:06 | sarah

každý si můsí vy brat, co mu vyhovuje. já tvrdím, že nejvetšími parazity je vláda, poslanic,státní úředníci a přebujelá z ytečná administrativa, zde se vyhazjí miliardy, dále nemorální yplácení dožř.2000 nebo 4000otních rent a výsluh zcela ZA NIC.Někdo dře celý měscí 12h denně 10hdenně a má 10000 čistého, kod má od 49let rentu, chodí mu 20000 kč za nic!!dál-zaměstnance, který v klidu se nemusí o NIC starat, si odpracuje svoje má 20000 hrubého a ořijde mu 15000 na účet.je v lidu, může jet na dovču nebo být nemocný a má za to náhrady.osvč když vydělá 20000 za měsíc, dá skoro 4000 za odvody, např.4000 za nájem, za rež. nebo výr.materiál další 4000a zůstane mu skvělých 8000kč.z toho mu pár klientům nezaplatí, o zakázky se musí starat, když je nemocný nedostane nic,a ted se do mně pustte!
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 11:35 | vigo

Obrat ? zisk :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 11:35 | homunculus

Z každého srovnání nutně musí čouhat demagogie, protože srovnat to jde opravdu těžko. Někdo u živnostníků kritizuje nízké odvody pojištění, jiný kritizuje nízké odvody daně z příjmu - přitom toto jsou dvě úplně rozdílné věci. Odvody jsou u zaměstnance počítány z platu, a živnostník žádný plat nemá - a dávat rovnítko mezi zisk a plat nelze, neboť třeba na plat je zákonný nárok a na ziosk nikoliv. Podle mne jediné použitelné kritérium je "kritérieum trhu": pokud je být OSVČ opravdu takové terno, očekával bych masové podávání výpovědí zaměstnanci a jejich hromadné přesouvání do oblasti samostatného výdělečného podnikání. Že k tomuto nedochází znamená, že být OSVČ asi takové terno nebude :-)
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 9:46 | plátce daní

Až na několik detailů nelze než souhlasit. A jen poznámka pro argument OSVČ ohledně důchodů-ze sociálního pojištění se vyplácí i současní důchodci (vaši rodiče). Je tedy relevantní, když se na tahání káry s nákladem neproduktivních mají podílet jen jedni a ti druzí křičí, že až se budou chtít svézt oni, že po státu nic nebudou chtít? Omyl-ta kára je i jejich. Nebavíme se o příští jízdence,ale o současné zadřené lokomotivě.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 9:16 | karel

super článek, díky! Nezazněla tam ale jedna důležitá věc. Jako velká část mých vrstevníků (34 let) již od vysoké školy pracuji tzv. na DPČ, tedy na více úvozků u více zaměstnavatelů. Práci si musím schánět sám, rizika, že ji mít nebudu si taky nesu sám (14 dní výpovědní lhůta..), dovolený nemám, akorát snad tu nemocenskou (ale to jsem řešil naposled před 8 lety). Z hlediska postavení (rizik) jsem vlastně živnostník, z hlediska nákladů ale zaměstnanec. V prvním úvazku vydělám 20tis.hrubého v druhém necelých 18. Dohromady tedy 38 tis, na soc. a zdrav. zaplatim 4180, daň po slevě platím 5580, do ruky dostanu 28240. Kromě toho za mě odvádí do státní pokladny zamestnavatelé nemalou část (superhrubá mzda je 51 tis.). Počítač a další vybavení musím mít svoje, telefon si platím z vlastní kapsy a ještě v paušálu pro normální smrtelníky, nikoliv podnikatele..... Ani jedno z toho si nemůžu odečíst z daní. Jako živnostník bych odečetl 60%, zaplatil 110 kč. daň a na pojištění odvedl nějakých 3900, zustalo by mi cca 34 tis. Tedy o necelých 6 tis víc. Nezávidím ale živnostníkům, nejde mi o peníze, spíš jde o to, kdybychom my zaměstnanci měli stejné podmínky jako živnostníci a odváděli pouhé stovečky, tak by asi nebylo na školy, silnice apod. Živnostníci ale taky mají děti ve školách a jezdí autem po silnicích, nebo ne?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 8:41 | Ivan K.

Vážený autore, ne že by se s některými vašimi myšlenkami nedalo souhlasit, třeba výše paušálů, ale přesto myslím že v 70% jste absolutně "mimo mísu". To co mě doslova, a obzvláště v tomto čase, nadzvedlo ze židle, byl s prominutím blábolo tom jak daňové přiznání potažmo účetnictví uděláte za 5 minut. Dělal jste to vůbec někdy? To zvládne možná člověk ve švarcsystému který má za rok 12 faktur + pár výdajových dokladů. Ale podnikatel který nedejbože třeba i něco vyrábí (ne články do novin) tím stráví i několik dní. Prosím nešiřte takové bludy, jen následně rozšiřujete tu "blbou náladu".
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2013 8:35 | Petr Novák

Můžete nám sdělit, kolik podnikatelů při obratu 2 mil Kč odvede DPH ve výši 210.000Kč ?? Doufám, že to víte když říkáte, že když chcete poučovat, tak musíte znát!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 6:59 | Ferry Mara

Citace - Jan Komrska / 02.04.2013 00:21

Já souhlasím s článkem a i s p.Mládek, který to označil pravý slovem, byť účelově zprofanovaným.
Většina živnostníků (OSVČ) zde "nadává" hlavně kvůli tomu, že naplatí žádné daně, respektive minimální. Samozřejmě, si uvědomuji, že nepáchají něco nelegálního, ale že využívají systému na maximum. Ale je třeba si uvědomit, že zaměstnanci tuto "optimalizaci" dělat nemohou.
**** proč porovnáváte neporovnatelné? Mícháte hrušky a jablka****
Je třeba si uvědomit k čemu slouží vybrané daně od zaměstnanců a eventuelně živnostníků. Pro jistotu to řeknu, protože si myslím, že mnozí z OSVČ si toto neuvědomují. Daně slouží pro chod státu, pro zajištění služeb občanů, školství, vojáky, hasiče, zdravotníky, silnice, důchody, zajištění nezletilých, nemohoucích atd. tzn. z příjmu z daní je financován rozpočet ČR. Nechci zde jít do detailů jak jsou přerozdělovány jednotlivé daně. A vůbec ne, jestli to tento stát dělá dobře. Prostě takhle to je.
**** ano, daně slouží na chod státu a to samé sociální a zdravotní pojištění, které OSVČ, jak račte jistě vědět, platí a dokonce více, než je samotná část za zaměstnance. ****
Samozřejmě část daní je určena na sociální a zdravotní zajištění, pro Vás OSVČ hlavně důchod, respektive zdravotní ošetření.
Největší fór je jak mnozí z živnostníků chápou DPH. DPH platí každý občan při nákupu zboží nebo služeb. Pakliže je plátce DPH, tak ji odvádí, ale na druhou stranu si ji uplatňuje při nákupu. Zde asi bude "zakopaný pes" pro většinu OSVČ, kteří "pořizují jakoby" materiál, v reálu ho ale neplatí (platí přímo jejich zákazník), ale OSVČ uplatňují 80% paušál (řemeslníci). Podle mne je tohle největší tunel.Paušály.
**** no, máte v tom trochu zmatek. Každý podnikatel, plátce DPH, platí DPH ze SVÉ PŘIDANÉ HODNOTY. Nebo-li při obratu například 2 miliony Kč a při výši přidané hodnoty 50% (výdaje spojené s příjmem (materiál, služby ...) platí onen podnikatel státu 210 tisíc Kč. Pokud to nekombinuje se sníženou sazbou. Když chcete poučovat, tak musíte znát*****
Porovnání rizik a výhod jednotlivých skupin (zaměstananci a OSVČ) je zde si uvědomit, že každá skupina má svoje rizika, ale i své výhody. Mnozí z OSVČ asi nikdy nedělali ve firmě, protože pakliže je někdo zaměstanancem tak si na ty "rádoby" výdobytky musí vydělat. Snad mi nechce nikdo z Vás namluvit, že majitel firmy platí zaměstanace jen tak, ze svého, že si na to vše, vč. těch zvýšených odvodů, tzn. superhrubé mzdy, dovolené, nemocenské v prvních dnech, odstupného ba i těch stravenek (zde je to tak, že asi 50% hodnoty stravenek se nedani, přesně nevím), zaměstnanci nemusí vydělávat. Podnikani neni dobrocinnost nebo charita, na vyplaty a naklady firmy (jak u OSVČ tak i ve firme - zamestnanci) se musi vydelat.
***** Kdybyste byl skutečným majitelem firmy, tak byste věděl, že vydělat musíte především Vy, tím, co firma nabízí na trhu. Jen prodané a zaplacené zboží, či služby, za pomoci i těch zaměstnanců, by Vám umožnili platit veškeré náklady/výdaje, ke kterým patří i ty mzdové. Tak že dle Vaší rétoriky, to co zaměstnanci dělají, musí vydělat nejen na to, co oni sami dostanou a na tu část mzdy, kterou pošlete Kalouskovi, ale i na další výdaje na chod firmy, včetně rezervy na nákup nového zařízení, na všechny další benefity, ale i na Váš zisk. Ale ve skutečnosti rozhodující je konečný prvek, se kterým jdete na trh. Tudíž nikoliv zaměstnanec (toho může mnohdy nahradit stroj, či subdodavatel), ale to, za co dostanete na trhu zaplaceno.*****
Rizika, že si OSVČ musím sehnat zákazníky jsou k smíchu, co firmy (zaměstanaci), ty žijou bez zákazníků.
*****Děláte rozdíl mezi firmou a živnostníkem, což je nesmysl. Pokud byste byl majitelem firmy, tak byste věděl, že se řídíte stejnými zákony, se stejnými problémy, jako OSVČ. Rozdíl je jen malý. Buď ve vedení účetnictví (právnické osoby - účetnictví, dříve podvojné a fyzická osoba daňovou evidenci - dříve jednoduché účetnictví) a jiné sazby daní. Tudíž na trhu si vlastně konkurujete, nehledě na to, že i OSVČ může a často má, své zaměstnance.******
Já si myslím že obě skupiny je stejné podnikání a že mají stejna právo, ale i povinnosti na stejný standard daný naší zemí.
***** pokud myslíte podnikatelé (fyzické a právnické osoby) na straně jedné a zaměstnance, na té druhé, tak každý se řídí jinými zákony a pravidly. Některé jsou shodné, ale těch moc není****
Když OSVČ přijde k doktorovi, má stejnou péči (ošetření), co po ošetření a jeho zaopatření po nemoci? OSVČ si může platit vyšší odvody na zdravotní, mít připojištění atd. , pakliže to nemá, jeho problém.
*****opět Vaše neznalost. Samozřejmě že jak OSVČ, tak zaměstnanci platí, dle zákona, daně a pojištění a jako kterýkoliv občan v ČR, mají i stejné zdravotní služby. Rozdíl je jen v tom, že zaměstnanec má ochranu dle Zákoníku práce, včetně placené nemocenské, ale OSVČ si nemocenskou může platit jen v omezené výši, dle výše plateb na sociální pojištění. Zdravotnictví a ostatně všechny služby od státu, jsou časově poplatné spíše zaměstnancům, kteří je mohou a také tak činí, navštěvovat v pracovní době, kdežto OSVČ by uvítal, kdyby to bylo po práci, či večer. Ale to jen tak naokraj.****
Má stejnou ochranu od policie, vojáků, jezdí po stejných silnicích, manželka, když je nemocná je o ní postaráno, děti chodí do školy, úředníci se vůči němu chovají stejně atd.
***** Tohle je demagogie. Pokud byste byl majitelem firmy, či náměstkem ministra, nebo zametačem ulice, tak je snad logické, aby byly státní služby pro všechny stejné. Proč v tom hledáte rozdíly. To mi připadá, jako byste po nich toužil.*****
Takže dle mého názoru by jsme měli v konečném důsledku, při srovnatelných hodnotách, platit stejné daně.
******Tady jste se přiznal k tomu, že jste zaměstnanec a ne majitel firmy. Jednak obě skupiny, pokud myslíte zaměstnance a OSVČ fyzickou osobu, tak postupují podle stejného zákona, kde za zaměstnance vše platí zaměstnavatel (mnohdy i ten OSVČ) a OSVČ si vše platí sám. Jediný rozdíl je v tom, že OSVČ může použít výdaje procentem s příjmy tzv. paušály. Což je logické, neboť OSVČ je podnikatel a musí vůči FÚ prokazovat příjmy a k tomu adekvátní výdaje, případně ony paušály. Zaměstnanec nemusí nikomu nic prokazovat, tudíž není důvod, aby si ani něco odpočítával. To jsou ty hrušky a jablka. Každá skupina je někde jinde a srovnávají to jen ti, kteří jsou zaměstnanci, závidí svobodu živnostníkům, mnohdy i vyšší standard, ale nikoliv to ostatní. A z toho pramení ony fantasmagorie a demagogie od Mládka a těch, kteří mu na to skáčí******
Opět zde upozorňuji, nejedná se zde o DPH, to sem vůbec nepleťte. A zároveň se taky zde neopovažuji tvrdit jaká je srovantelná hodnota, ale asi chápete že to není 1:1.
****** Srovnatelná hodnota nikdy není a být nemůže už z toho principu, že zaměstnanec nikomu práci nedává - nevytváří pracovní místa a neuplatňuje konečný produkt na trhu, za který je pak i on sám placen. Tudíž nikdy nemůže platit 1 : 1. To je jen zbožné přání právě těch zaměstnanců, kteří nikdy nebyli zaměstnavateli a většinou ani OSVČ.******
Upozorňuji, že nejsem žádný socialista, ale pravicový volič s pravicovými názory a s malým s.r.o. Takže těžkosti podnikání v této době máme všichni. :( ale já daně za zaměstanace platit musím. A upozorňuji Vás, že žádný ze zaměstanců se neptá, kde 15. seženu peníze na výplaty.
*****omluvte mě, ale pochybuji, že jste majitel s.r.o. :) *****
Já jsem pro podporu živnostníků a malých firem. Myslím si, že ze strany státu je na těchto subjektech ta podpora nejdůležitá, ale měla by se dělat jinak, než zvýhodněním jedne skupiny při odvodu daní.

*****Především doporučuji k přečtení příklad, který jsem sem dával včera a kde je názorně uvedeno, kde je zakopaný pes. Jsou to ony paušály, hlavně 80% u řemeslných živností, kde i při obratu nad 2 miliony korun a při tom, kdy živnostník uplatňuje vyživovanou manželku a jedno díte, neplatí na dani z příjmů ani korunu (díky paušálu 80%), ale na ostatním (sociální, zdravotní pojištění a DPH z přidané hodnoty) odvede státu kolem 300 tisíc Kč. Je takový člověk PARAZIT? Tento člověk je pro naši společnost daleko významnější, než si mnozí, včetně demagoga soudruha Mládka, ale i Vy, myslíte. Nehledě na to, že při tomto obratu buď spolupracuje s někým v rodině (spolupráce jiná forma zaměstnání, bohužel bez jejich výhod), nebo dává práci jiným subjektům, případně má sám své zaměstnance. A když jste narazil na právnickou osobu, třeba to s.r.o, tak by se tu o jedné nesprávnosti dalo mluvit. A je dokonce závažnější, než Vaše hrušky a jablka. Pro může jeden majitel s.r.o. zaměstnávat třeba jen sám sebe, se všemi výhodami, co mají zaměstnanci a přitom se může jednat o naprosto stejnou profesi? Vysvětlím polopaticky. Jsem například opravář ledniček OSVČ - živnsotník, tedy fyzická osoba. Vy budete třeba také opravář ledniček, jen jste si na to založil s.r.o. a jako právnická osoba můžete sám sebe zaměstnat. Samozřejmě byste státu odvedl více ze závislé činnosti, ale měl výhody, jako zaměstnanec, které Vás tak lákají. Berete to? :)*****
Osobně si myslím, že by se mělo s výše uvedenou demagogií skončit a začít se seriozně bavit o výši paušálů, které jsou, svým způsobem, hlavním problémem.
V životě jsem vystřídal všechny kategorie, jak zaměstnance, tak živnostníka, až po zaměstnavatele. A to jak v ČR, tak v zahraničí. Účetnictví a daně, včetně těch zahraničních, jsou mým businessem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 2:52 | Jakoubek Jiří

Ať si tlachá a navrhuje zrušení čehokoliv Pan saranče Mládek jak chce. Nic nezmění na tom, že politici jsou přebujelé kobylky, které vše sežerou a žádný užitek z nich není. Spíš způsobují jen škody, jak morální tak majetkové. Vše co zaměstnanci a poctiví zaměstnavatelé společně odvedou do jejich dosahu, tak znehodnotí a nebo zašmelí v předražených státních zakázkách u firem na ně napojených a odvádějících daně v zahraničí. Místní podnikatele uráží, že odvádí málo daní a podporují cizí firmy, které tady neodvádí daně žádné.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 2:50 | Jakoubek Jiří

Ať si tlachá a navrhuje zrušení čehokoliv Pan saranče Mládek jak chce. Nic nezmění na tom, že politici jsou přebujelé kobylky, které vše sežerou a žádný užitek z nich není. Spíš způsobují jen škody, jak morální tak majetkové. Vše co zaměstnanci a poctiví zaměstnavatelé společně odvedou do jejich dosahu, tak znehodnotí a nebo zašmelí v předražených státních zakázkách u firem na ně napojených a odvádějících daně v zahraničí. Místní podnikatele uráží, že odvádí málo daní a podporují cizí firmy, které tady neodvádí daně žádné.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2013 0:35 | Inka

Nevím. proč to nedělá paní Karla, ale obecně OSVČ si delší dovolenou nemůžou dovolit nejen finančně - na rozdíl od zaměstnance je po měsíční dovolené nečeká pravidelný příjem na účtu, protože dostanou zaplaceno za práci, a ne za to že odpočívali. Pak jsou tu ušlé zakázky, živnostník si dlouhodobě buduje klientelu a tím,že na měsíc odjede se mu taky může stát, že přejdou mezitím ke konkurenci. To samé o tom, proč pracují víc hodin denně, nevyplatí se odmítat zakázky, když právě jsou..později být nemusí.Já osobně mám zkušenost s tím být zaměstnaná i OSVČ, a být zaměstnancem je obrovská úleva, dokonce i když tam makáte a nemáte čas se nadechnout a kolem sebe vidím, kolik lidí, co si podnikání nezkusili si toho vůbec neváží a výhody co mají jako zaměstnanci berou jako samozřejnost.
Autor článku je úplně mimo, nebere třeba vůbec v úvahu že to co dostane zaměstnanec je na jeho osobní potřebu, ale živnostník musí platit nejen náklady ale i rozvoj, takže když oba vydělají stejně tak živnostník má vlastně mnohem míň.
Já pracuju jako zaměstnanec (část. úvazek) a OSVČ ve stejném oboru, ale kdyby to šlo tak bych byla jen zaměstnanec, bohužel práce není, a když chci platit účty tak podnikat musím. Rozdíly jsou velké, v hodinové mzdě jsem na tom jako OSVČ malinko líp, ale musím si neustále shánět zakázky, když z nějakých důvodů nemůžu přijdu o výdělek zcela, běhám z místa na místo a doprava je na mě i čas mezi jednotlivými zakázkami mi nikdo neplatí, stačí státní svátek, velikonoce, vánoce atd. a nemám výdělek, zaměstnanec dostane naopak příplatek... Co se odvádění daní státu týče mám názor, že je jedné kolik se vbere, stejně to ti nahoře prošustrují a rozkradou...ovšem člověk , který se živí sám přispívá mnohem víc než jen tím, že za něho stát nic nehradí, je tu plno skrytých daní, třeba DPH, takže kdokoliv vydělává pltí státu, a ne že ne, a není potřeba lidi dřít protože je pro stát dobře aby podnikali i s menšími odvody daní.Ale nenažraní politici to nevidí. Jestli ještě přitlačí tak asi nebudu sama kdo s tím sekne a půjde si pro podporu...Tím přestanu být příživníkem a stát ze mě bude mít konečně radost.... o
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Roman Šmucler

podnikatel

Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services