Diskuze: Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

24. 10. 2014 13:56 | lubomir

Zamestnanci praci shani zamestnavatel např. podnikatel, ten musel vytvorit ono pracovni misto tak jak ho vytvari i stat pro statni zamestnance. Hodnota a risk vlastniho kapitalu casto pujceneho pro podnikani je nevycislitelna narozdil od zamestnancu kteri plni ukoly ktere jim byly zadany. Kazdy se musi prubezne ucit, ale podnikatel si musi vse koupit sam a pak teprve ceka zda se mu podnikani vydari. Zamestnanec ma jistou vyplatu a domu muze napohodu s prazdnou hlavou protoze druhy den ma praci - to podnikatel nema nikdy jiste. Porovnavate Horu s kopcem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2014 23:56 | Filip

nelze snadno a už vůbec ne spravedlivě srovnávat živnostníka a zaměstnance. Vždyť se parametry liší snad ve všem. Tak jak pak podle čeho? Mě napadá jediné srovnání a to podle zájmu o vykonávanou činnost. Nejspravedlivější by bylo vyměření daně právě podle tohoto zájmu. Čím větší zájem, tím větší daň a podle tohoto pravidla pomalu daň měnit k vyvážení zájmu o pracovní posice. Pak by asi nejvyšší daně platili zaměstnanci bank, právníci a pod. a nejnižší daň nejspíše nedostatkové profese. Jak vůbec někdo může do srovnání dávat státního zaměstnance na nějakém úřadu ve státní bavlnce s jistotou vysokého důchodu za "zásluhovost", i když nejsa za nic zodpovědný bral i úplatky a třeba živnostníka zámečníka který při jednom přehlédnutém sváru ručí i majetkem rodiny?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2014 8:48 | Otakar L.Pasíř

Vážený pane Borisi, firma neplatí ani halíř. Všechno, co firma platí se vztahem k zaměstnávání jsou náklady na práci.Pokud je celé dáte zaměstnanci, může si zaměstnanec všechno platit sám a firma může mít klid.Pouze z toho, co pro vás zaměstnanec vydělá si zaplatíte to, co se týká vás a vašeho podnikání. Nikdy jsem neslyšel o firmě, která by zaměstnávala lidi proto, aby měli lidé práci. Znám firmy, kde se zaměstnávají lidé proto, aby firmě vytvořili ZISK. Pokud někdo vytváří zisk po nocích sedm dní v týdnu, ať se zeptá těch, co se ve firmě objeví jednou za měsíc, jak se to má dělat.I podnikání se musí umět. Pokud je podnikání jako OSVČ tak těžké, je možno ho zrušit a jít do kterékoliv fabriky, rádi vás přijmou. Budou jen rádi, vyhodí někoho, kdo už nechce dělat za minimální mzdu a z těch padesáti, co čekají před bránou(jak s oblibou zaměstnavatelé říkají) si třeba vyberou právě vás, jako bývalého schopného OSVČ. Dostanete tu minimální mzdu, neproplacené přesčasy, koupíte si montérky za své, protože zaměstnavatel vám je slíbí až někdy, časem... Místo na dovolenou půjdete tak leda do prdele, protože je málo lidí a moc práce, teď to nejde... a až bude málo práce, tak vás nepošlou z práce domů se 60% platu, ale dají vám vybrat dovolenou třeba v listopadu a pak vás budou nutit vzít si neplacené volno, nebo vás rovnou vyhodí dohodou (chcete par.53, nebo dohodu?), aby neplatili odstupné. A tak bychom mohli v konkrétních případech ukazovat jednou pro a podruhé proti. Zásadní problém ale je v tom bordelu, který tady "budovatelé kapitalismu" nastolili a který je výhodný jen pro těch pár nejbohatších, a pro mafii, kterou je tahle země prolezlá.(To není emocionální výkřik, ale závěry bezpečnostních služeb, nevládních organizací atd.)Dokud tady tenhle systém bude, bude stejně dřít většinu zaměstnanců stejně, jako většinu OSVČ a jen je štvát proti sobě. Aby se náhodou nespojili a neobrátili se společně proti těm nahoře, co z toho všeho mají největší profit. Tak si jen v diskusích pojďme po krku, ono těm Kellnerům, Tykačům, Dospivům, Bakalům a dalším je to jenom k užitku! A pobavení.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2013 7:44 | FMach

Je vidět že jste nikdy nepodnikal a nevíte co to obnáší ještě zaměstnávat pár lidí a co vás to stojí. Jse pro to aby se pravidla srovnala, jen si neumím představit jak by to bylo ve skutečnosti, tak například v době nemoci, zaměstnanec dostane nemocenskou a o nic se nestará, podnikatel když marodí tak nedostane nic a jelikož nevydělává a je nemocen musí zaplatit nájmy, silniční daň, elektřinu atd. Zaměstnanec má na to aspoň nemocenskou podnikatel nemá nic, a kdyby se to srovnalo tak by podnikatel odváděl peníze do zdravotního systému (mimochodem on je odvádí, ale nedostane za to nic je to málo) a tak když bude marodit bude muset za něj stát zaplatit nájmy, odpustit mu silniční daň a další aby na tom byl stejně jako zaměstnanec. Jen jsem nastínil jeden malý rozdíl a to jen zhruba, ti co podnikají a jsou nazvaní paraziti tak je to urážka každého kdo pracuje a stará se o sebe. Jsem živnostník a pracuji 6 dní v týdnu 12 hodin kromě soboty kdy dělám jen 5 hodin. To nepočítám že jezdím obden na nákupy a další. Stát se o mě nestará a jediné co chce tak plať a nic za to nechtěj, na nemocenskou nemám nárok, na dovolenou taky ne není kdo by mi jí zaplatil , mám na mysli dobu co budu na dovolené tak jako to má zaměstnanec.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2013 16:51 | Tomas

Pracuji jako zamestnanec a po praci jako OSVC vedlejsi. Kazde ma neco do sebe a nejsem ani pro jedno. Jako zamestnanec mam obrovskou vyhodu jistoty - obecne jistoty vseho, kterou jako osvc nemam vubec. Prirovnal bych to obchodovani na bruze a k zalozeni terminovaneho vkladu. Na terminaku dostanete sve jiste, prakticki mizive riziko ale mizivy vynos. Na burze riziko 100% ale vynos take mnohdy velmi zajimavy. Takto vnimam zamestnance a osvc. Neco za neco. Osobne nevim co je pro mne lepsi. Vsem nespokojenym OSVC nebo zamestnancum bych doporucil stejnou cestu, vyzkousejte si oboji, treba pochopite ze mluvit o parazitech a fllakacich je trochu nemravne.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2013 18:13 | Karlos

Tato diskuse krásně ukazuje jak potrefená husa gdáká.Autor jen popsal situaci a hned mu všichni OSVČ nadávají a argumentují proč oni mají právo na nižší daně.Podle nich, by se daně měly platit jen podle náročnosti jak kdo přišel k penězům.Ale úplně zapomínají proč se daně platí a že i oni natahují ruce: státe dej(dotace, zaplať léčbu mého dítěte nebo mého rodiče, více policistů na ulicích atd.).Tento článek se mi líbí tím jak se snaží o objektivitu a nešije jen do jedné strany - jak se snaží jeho odpůrci."Autora bych vyzval i k článku o školném na vysokých školách."
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 5. 2013 3:24 | qqq

Nad tou snůškou hovadin by i Marx s Leninem brečeli... proč by si měl zaměstnanec odečítat školení a učebnice, když mu je platí zaměstnavatel... proč by nemohl zaměstnanec si vzít i čytřmesíční dovolenou (placeno bude ovšem 4-5 týdnů) - a znám takové. Kupř. docenti a profesoři na VŠ mají jednou za sedm let nárok na jeden rok placeného(!!!) tvůrčího volna... a když nic nenapíší, tak se nic nestane. atd.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 4. 2013 9:38 | Hynek

Já jako OSVČ paušál nemohu využívat (on není pro všechny OSVČ, jak to u některých levicových projevů může vypadat), to ale neznamená, že bych proti němu něco měl. Naopak, když živnostníkovi odpadne spousta (fakt spousta, o tom se zaměstnancům ani nezdá) papírování, tak se může věnovat naplno tomu, co umí. A tak by to mělo být.
A k té větě "zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům": a co takhle tedy v rámci narovnání zrušit zaměstnancům tolik diskutované stravenky z nezdaněného zisku. Myslíte si, že já mám nějaké stravenky nebo že si jídlo (případně rum) dám do nákladů? Ani náhodou, jídlo mám až za plně zdaněné peníze, žádné stravenky.
No a také souhlasím s těmi ostatními příspěvky o probdělých nocích, o obavách, jesli mi odběratel zaplatí za dodávku nebo ne, v lepším případě kdy, o problémech, když chci jet na pár dní s rodinou na dovolenou a naše zákazníky moje absence pochopitelně nezajímá atd. atd.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2013 11:57 | pepairka

mezi sebou se zname kdo jak na tom je ale vyhlasuji a propaguji tento nesmysl PARAZITI JSOU CO TO NASTAVILYtenhle bordel obycejni osvc -remeslnici obycejni zamestnanci-nekde u kruhu remeslnici NEMAME SANCI od vyplaty k vyplate i to ne UREDNICI ZAMESTNAVATELE SOUDCI EXEKUTORI-------------------- FIRMY KTERE ANI NEEXISTUJI--.--------TO JSOU CHUDACI
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2013 11:27 | pepairka

jakdyz za rok vydelam 250 000 zaplatim socku zdravku 50 000 veskery vercajk -zednicke naradi michadlo vrtacky akucky monterky vahy metry atd- veskera doprava---veskere volani sehnat praci za placene faktury-nemam i roky proplacene nikoho to nezajima takove jsou zakony pro darebaky tunelare zamestnanec -svagr -240 000 so.zdrav,30 000 ma dovolenou nemocenskou prac.dobu adalsi vyhody
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2013 16:55 | JP

Pane Kašpárku, bohužel jste se do "vyššího rizika, nižších odvodů" zamotal sám. Můžete mít řidiče zaměstnance a řidiče OSVČ. Budou-li řídit stejný vůz na stejné trase, jejich práce bude přibližně stejně riziková. Řešíte ale riziko spojené s druhem práce. Daleko významnější u OSVČ je však riziko ekonomické, tzn. že bude mít (vždy) dostatek práce a že mu ji rovněž zaplatí! Jinak nechápu, proč pořád někdo řeší paušály. Každý má možnost si zkusit být OSVČ. Lidi pouze závidí, místo aby jeden druhému přáli. Stát přichází o daňové a pojistné odvody? Co je to za nesmysl? Stát má sloužit občanovi a ne naopak. Proto ať je třeba každý živnostníkem a má nízké daně. Ať jsou peníze ponechány lidu, který s nimi lépe naloží. Každý by si měl přát, aby měl nízké daně. Vyšší daně může požadovat jen ten, kdo z nich dnes asi sobecky profituje (pobírá dávky či dotace). A kdo chce platit vyšší daně, co mu brání tak činit dobrovolně?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2013 7:55 | MuadDib

Náklady na oblečení potřebné k práci by měl přeci snášet zaměstnavatel – tím spíš, že na něm trvá – to je prostě stejné jako monterky, rukavice, přilba atd.
Ideálně byste si je vlastně ani neměli kupovat, nýbrž svůj "stejnokroj" byste měli fasovat na pracovišti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2013 21:30 | Jirka

Citace - Jarda / 10.04.2013 09:56

pokud si bude platit zdravotní pojištění, bude brát nemocenskou podle výše svých záloh

Ale až od třetího týdne, do té doby mu nikdo nedá žádnou náhradu mzdy, neboť mzdu nepobírá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2013 9:56 | Jarda

Vážená paní, lehce si pletete pojmy. Pokud živnostník vydělá např. 20 000,-Kč, tak je to výdělek po odečtení nákladů. Pokud ovšem jeho SKUTEČNÝ PRAVIDELNÝ příjem po odečtení nákladů činí 8 000,-Kč, tak má "své podnikání" opustit pro neschopnost. Další blud je nemoc, pokud si bude platit zdravotní pojištění, bude brát nemocenskou podle výše svých záloh. Netvrdím, že se na tom dá vyžít, ale zadarmo marodit nebude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2013 10:34 | xy

Šel by dobře placený státní úředník podnikat jako OSVČ? Vyměnil by OSVČ své podnikání za dobře placené místo ve státní správě? A pokud je práce OSVČ tak výhodná, tak proč je tolik nezaměstnaných? Proč nejdou výhodně podnikat a čekají na to, až je bude někdo vykořisťovat? Jsou lidé schopní, kteří chtějí o svém životě svobodně rozhodovat a s tím nést i riziko. Ne vždy se jim daří, ale ta osobní svoboda je pro ně vším. A pak jsou lidé, kterým je všechno jedno, jsou poddajní, hledají teplé místečko s volným víkendem. Pokud se zvýší daně, schopní odejdou nebo najdou mezery v zákonech, protože jsou schopní a chytřejší než státní aparát a na ty neschopné v nebude mít kdo platit. Stát hospodařit neumí ani s tím, co vybere, tak proč házet do černé díry těžce vydělané peníze, když je stejně vyhází ze nesmysly.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2013 21:44 | Dana

No to se fakt bavim. Jsem na vsi a velmi daleko od zaměstnaneckých poměrů. Když budu dojíždět za prací, projedu plno peněz a času a menší děti budou vyrůstat doma úplně sami, budou si muset dělat sami snídani i večeři. Ovšem já budu mít s koncem pracovní doby padla. Proto bych chtěla začít jako OSVČ, ale nemůžu, protože mě nikdo nezajistí na několik měsíců, možná i rok dopředu, abych mohla odvádět povinné daně 3700 Kč a přitom začít stavět prodejnu a začít jezdit pro zboží, který se vůbec nemusí prodat. Koupit a nabídnout zboží obvykle stojí minimálně 70% nákladů. Když se prodá mám 30% hrubý výdělek, z kterého teprve musím financovat všechny ta školení, učebnice, neustálé aktualizace zákonů a ty 4měsíční dovolené pro celou rodinu. No, nevim, kdo sem píše, ale my byli za celý život jen jedenkrát u moře a to jsme si ještě museli sehnat sponzora. A lékařská péče? Pan Kašpárek by měl začít studovat kolik procent živnostníků vůbec si může dovolit jít k lékaři, já neznám z normálních nikoho! Chtěla bych vidět kdo by třeba malíři pokojů zaplatil to co má paní v bance na hodinu, ani ona ani náhodou, tak ať si sedne v té své bance a dělá to co má, místo pletení se do cizích věcí. A jestli se tu pletou pojmy a těmi ubohými živnostníky jsou nazýváni páni co rozkrádají stát, tak se prosím vraťte do školy pro názvosloví, anebo jděte od novinařiny.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2013 17:14 | JanaK

Jsem na vysoké pozici v bance, hrubý plat je slušný. Daně a odvody ale platím 5x vyšší než můj příbuzný řemeslník. Bohužel nejsem manuálně zručná, abych dělala instalatéra či zedníka.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2013 16:33 | Adam

Pokud skutečně tímto způsobem pracujete na DPČ, pak nerozumím tomu, proč nepracujete na živnostenský list. Vyplatilo by se to Vám i Vašemu "zaměstnavateli". I když s tím jsou samozřejmě spojené i některé nevýhody, které ale již v současnosti stejně pociťujete. Respektuji, že si na své podmínky nestěžujete, nicméně pokud můžete stejnou práci vykonávat výhodněji, doporučuji Vám to.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2013 16:24 | Adam

Ti, kteří mají příjem 25.000 po odečtení paušálů ve skutečnosti daně platí - a poměrně tučné. Situace totiž není zdaleka tak radikální, jak ji obě strany prezentují. Pokud Vás zajímá, jaké podmínky mají skutečně živnostníci, není těžké si to spočítat. Doporučuji např. portál www.jakpodnikat.cz, kde je většina informací uvedena velice srozumitelně.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2013 16:18 | Adam

Máte pravdu o zvýhodnění OSVČ (sám jsem živnostník - právě z tohoto důvodu). Pletete si ale pracovní a finanční podmínky spojené s legislativou (rozdíl OSVČ a zaměstnanec) a podmínky spojené s volbou zaměstnání (banka nebo řemeslo). Existují zaměstnanecké pracovní pozice, kde můžete mít podobné podmínky jako Váš příbuzný (a naopak).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/13

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services