Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Václav Klaus
politik
Zdeněk Pelcl
podnikatel, GZ Digital Media
0,00 %
z 0 duelů
75,00 %
z 4 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Vládní snížení daní: měl by přijít další krok
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
24. 6. 2005 12:01, hugo
Dušane, máš dobře vyvinuté sociální cítění s prvky komunistické ideologie. Můžeš psát, co chceš a obalovat to poučkami, či frázemi a doplňovat zahraničními zkušenostmi, ale pořád je to ten samý nesmysl. Úloha státu je jiná, než řídit, organizovat, diktovat, regulovat, podnikat a konečně i plánovat život každého jedince. To tu už bylo a nemám zájem o repete. Kapišto?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 6. 2005 11:14, Jirka
Jistě, nepsal jste o regulacích. Psal jste o tom, jak ekonomiku ovlivňují různé formy odložení spotřeby. Já jsem reagoval v tom smyslu, že do tohoto Vámi zmíněného faktu státu nic není. Stát tu není proto, aby se pletl do ekonomiky. A daně tu nejsou proto, aby ekonomiku regulovaly. Bohužel je k tomu účelu stát používá a Vy sám zde prosazujete daň z nemovitostí jakožto regulační nástroj pro omezení spekulací s nemovitostmi. Spekulace s nemovitostmi jsou součástí tržní ekonomiky. Nemám nejmenší pocit, že bych byl neobjektivní. Možná píši pro Vás trochu nesrozumitelně. Pak se omlouvám.:-)
P.S.: Jaké znáte daně mimo přímých a nepřímých? Já myslím, že jsou buďto přímé nebo nepřímé podle způsobu výběru. Přímé odvádí přímo poplatník, k jehož příjmu či majetku se vztahuje základ daně (daň z příjmu, nemovitostí, dědická, darovací). Nepřímé odvádí obchodník, který daň vybírá od zákazníků (daň spotřební, DPH).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 81 komentářů)
21. 6. 2005 9:24 | Jirka
Ještě se na věc zkuste podívat z tohoto úhlu: Dejme tomu, že daň odradí od spekulací s nemovitostmi. Tím se zcela jistě sníží objem obchodů s nimi. Ale cena je dána shodou mezi původním a novým majitelem a jejich mínění bude vycházet z nabídky a poptávky. Tento princip daň nezmění. Kdo nebude schopen udržet kvůli vysoké dani svou nemovitost, nebo si prostě řekne, že mu to za to nestojí, bude se snažit prodat. Z počátku by tedy pravděpodobně nastal převis nabídky a ceny by šly dolů (jak předpokládáte). Ale komu se prodat nepodaří, nebo nesežene bydlení v paneláku, protože jejich kapacita nebude stačit pro tento odliv z venkova, bude místo údržby domu platit daně z nemovitosti, dokud mu chátrající objekt nepřivodí milosrdnou smrt. Jak se bude vlivem chátrání snižovat počet obyvatelných objektů, převis nabídky postupně zmizí. Pak tu budou opět drahé nemovitosti.
Napadlo mne, jestli jste tu antipatii ke spekulantům nezískal vlastní zkušeností. Možná jste si vyhlédl objekt na pěkném místě a zjistil jste, že jej (nebo i další v okolí) drží spekulanti s vidinou vysokého zisku, až sem vtrhnou ze západu bohatí cizinci. Řada z nich zavrhne Vaši poptávku jen proto, že na ně promluvíte česky. Ani se nenamáhají zkoumat, jestli náhodou nejste multimilionář. Za pár let ty objekty možná budou k mání v trochu horším stavu za zlomek dnešní, falešným očekáváním vyhnané ceny. To pochopitelně zájemce o takový objekt netěší. Ale lépe, než DzN to vyřeší čas. Problém je v tom, že náš trh je nevyzrálý - tedy ti spekulanti i majitelé. Až získají pár špatných zkušeností a prodělají, nechají toho, nebo se to naučí dělat rozumně. A podobné je to s majiteli nemovitostí. Spousta lidí nezvyklá na tržní prostředí to těm spekulantům prodala s přesvědčením, jak na tom vydělají. A dnes si možná trhají vlasy. Chce to čas, ne byrokracii.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 6. 2005 8:39 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 6. 2005 8:17 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 6. 2005 8:02 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 6. 2005 7:00
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 23:28 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 22:25
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 22:17
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 19:23 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 18:33
---- Spíše z něj vyplývá to, že by neměla být nijak zdaněna ta aktivita spojená s vybudováním sítí, žádné přímé a nepřímé daně.---- Jak z toho vyloučíš spekulace? Jak chce udělat to, že něco bude zdaněno a něco ne? Prostě nějaká komisní selekce. A proč?
Není lepší tuto daň prostě opustit? U komunistů tento záměr chápu, ale to ty asi nebudeš. U tebe tomu nerozumím. Daň z příjmů nechceš, souhlasím. Spíše daň ze spotřeby, souhlasím. Ale proč prosazuješ silniční daň a daň majetkovou, to nechápu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 18:09 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 17:57
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 17:23 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 16:51 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 15:55 | RV
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 15:42 | Fredy
Správně bych to měl nazývat investice do nemovitostí za účelem budoucího zisku (nebo bohužel i ztráty).
Pokud vím, tak spekulace (správně investice) není trestným činem. Vám jde asi především o zneužití informací některých politiků, jejich rodin apod. Ale to je již dnes možné posuzovat jako tresný čin a není nutné proti tomu trestat ostatní. Nehledě na to, že ti "nepoctiví" spekulanti jistě daně neplatí, ví jak na to. Ostatně jako u jiných druhů daní.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 15:31 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 14:59 | Dušan
Je mi vcelku fuk, jestli je investor z Holandska nebo z ČR, důležitější je jeho poctivost a dobrá vůle a hlavně jeho schopnosti někde rozpohybovat obchod, něčím přispět, vytvořit pracovní místa, ...
Jednodušší a efektivnější způsob jak zamezit spekulacím neznám.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 14:33 | Dušan
Ještě bych dodal, že kus země není tak úplně zboží jako každé jiné, protože v případě vyšší poptávky nejde vyrobit víc. Navíc opravdu každý své místo k žití potřebuje (rozdíl od vlastnictví zlata, které k životu nepotřebujeme)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 6. 2005 10:44 | Fredy
PS: Pokud je vašim cílem zamezit spekulace s pozemky, tak to se dá řešit i jiným způsobem, než preventivně "trestat" všechny. Nemyslíte?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/5