Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Viktor Kožený
podnikatel a kriminálník
Oldřich Bajer
podnikatel, zakladatel NetCentrum
0,00 %
z 0 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banky se bojí konkurence a informovaných klientů
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 6. 2005 16:45
Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 6. 2005 10:17, SocPredator
To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.
Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)
3. 6. 2005 9:29 | pojišťovák
3. 6. 2005 9:27 | Petr J.
3. 6. 2005 8:59 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 8:46 | Benedikt P.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 8:42 | Arnold
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 8:39 | Edmond
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 8:33 | Aleš
Jinak si myslím (už jen podle toho, jak nervózní banky v současnosti jsou), že iniciativa ministerstva je správná. Vždyť pro mě jako pro klienta to nemůže přinést nic hrozného, maximálně zaplatím o něco méně (buď banky dobrovolně poplatky sníží nebo je k tomu někdo přinutí).
Zdá se mi nespravedlivé, že nadnárodní konglomeráty v ČR rýžují peníze a dělají věci, které by si ke svým klientům v západní Evropě nikdy nedovolily - typickým a často zdůrazňovaným případem je ČS.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 8:31
Proč pojišťovny nemají stejnou povinnost jako banky, tj. mít zveřejněn sazebník poplatků?
Díky,Jana
3. 6. 2005 8:23 | Hugo
- poplatek za příchozí platbu: já bance pošlu peníze, které ona může spravovat a ještě mě za to zkasíruje.
- poplatek za vedení kontokorentu, i když jsem v plusu: za co to vlastně platím? Vždyť tu službu v té chvíli nevyužívám. (Proto jsem kontokorent zrušil.)
- poplatek za zasílání měsíčního výpisu, který je ve vyšší poštovní sazbě než minimální a banka do obálky přidá vlastní reklamní materiály. Tedy já bance platím za to, že mi posílá reklamu, kterou nechci.
- nemožnost se zříci měsíčního papírového výpisu, který platím (výpis + poštovné). Mi by stačil roční výpis. Aktuální výpis si nalistuji na internetu.
3. 6. 2005 8:18 | svb
Hlavní dojem, který ve mně návrh MF zanechal je ten, že úředníci na tomto ministerstvu už opravdu nemají co na práci do takové míry, že si řekli "Strašná nuda, jen pořád ten pasiáns a miny, co takhle trochu zaprudit banky? Sice to vůbec nesouvisí s tím, co bysme měli opravdu dělat, ale to lidi nevědí a budou si myslet, že skutečně pracujeme, no né?" Je snad prací ministerstva financí vymýšlet další regulační opatření a zcela svévolně tak ještě více zasahovat do té parodie volného trhu, kterou tady máme? Já myslím, že mají daleko důležitější úkoly, kterým by se měli věnovat. A nebo propustit těch 80% zaměstnanců, které platíme zbytečně, stejně jako na ostatních úřadech. Ale to přece nejde, je potřeba "vytvářet pracovní místa" a "snižovat nezaměstnanost"...
3. 6. 2005 7:07 | Pavel
1. Než stát zečně nějak kafrat bankám do výše a struktury poplatků, měl by napřed jasně říct, jestli banky mají vůbec právo jednostraně a bez souhlasu klienta měnit výši a strukturu poplatků. Pokud vím, tak toto odporuje zákonu o cenách.
2. U trvalých příkazů banky poskytují různou úroveň služeb. Zatímco jedna banka nabízí jen provedení platby k danému datu (dvacátého v každém měsíci), jiná banka umožňuje mnohem pestřejší zadání (např. každé druhé úterý v měsící, pět pracovních dní před 20., atd.). Převod trvalých příkazů mezi bankami pak nebude jednoduchý.
3. Součástí zrušení účtu je i zrušení služeb spojených s účtem, a za to si některé banky taky účtují. Co je mi platné, že účet zruším zadarmo, když musím zaplatit (např.) za zrušení karet a povoleného debetu. Zřízení a zrušení zadarmo by se nemělo týkat jen celého účtu, ale i všech služeb s ním spojených, tedy platit jen za používání služby.
4. Přenositelnost čísla účtu vypadá jako výhoda pro klienty bank, ale ve skutečnosti to dává státu rozsáhlé možnosti špiclování občanů. Jak se taková přenositelnost bude asi realizovat? Vznikne centrální registr všech účtů a všchny operace s účtem budou prováděny přes tento registr, který bude tím pádem obsahovat seznam všech účtu jednoho klienta i historii všech transakcí na všech účtech.
3. 6. 2005 5:32 | Jan Majer
Stránka 6/6
Následující