Redakce je pojem pro označení skupiny pracovníků, která společně pracuje na tvorbě, úpravě nebo jiné správě obsahu médií nebo knih. Zahrnuje různé pracovní role a pozice, od šéfredaktora, novináře, kameramana po korektora nebo grafika. Hlavním cílem redakce je zajistit publikování obsahu, který je přesný a srozumitelný pro koncového uživatele. Účelem obsahu má být pobavit a informovat publikum, přičemž složka inforamtivní a zábavná můžou být v různém poměru. Kontakty na redakci webu Peníze.cz najdete zde.
Redakce je ale také označení procesu úpravy a přípravy textu jako takové. Redigování má mnoho fází od konzultací s autorem přes faktickou a stylistickou kontrolu a úpravu obsahu po pravopisné korektury. Redakce je prováděna u různých typů médií, od knih a tištěných novin a časopisů přes online weby po rozhlas a televizní vysílání.
Články | redakce Peníze.CZ | 12. 12. 2001
"Placení kartou je moderní způsob platby", vysvětlují nám reklamy. Čas od času nám některá banka poskytne tu či onu kartu bezplatně, či uspořádá soutěž na téma "kdo více a častěji".
Články | Tomáš Skřivánek | 24. 7. 2001
Pavel Trcka je ředitelem divize v pražské centrále Raiffeisenbank. Do jeho kompetence spadá také útvar, který vykonává funkci depozitáře fondů investiční společnosti Akro. "Když to silně přeženu, není současná situace jasnější než před měsícem. Pokud řešení problému vezmu jako abecedu, jsme někde u D, maximálně u K. Rozhodně se neblížíme k Z," říká v rozhovoru Pavel Trcka.
Články | Lukáš Půda | 26. 4. 2001
V souvislosti s finančními problémy majoritního akcionáře Živnostenské banky se na redakci Peníze.CZ obrátili čtenáři s obavami, zda tato situace nemůže mít vliv na bezpečnost jejich vkladů. Někteří z nich se dokonce svěřili, že uvažují o změně banky...
Články | Michal Hazi | 31. 7. 2001
Máte zájem o některý z původních produktů Československé obchodní banky? Musíte si pospíšit. Banka se totiž těší, až vám nabídne produkty nové. My jsme pobočky patřící do původní sítě navštívili a pokusili se zjistit, zda je možné smlouvu uzavřít.
Články | Stanislav Volek | 22. 6. 2001
O indexovém investování bylo již napsáno hodně. Statistika říká, že akciové indexy vyspělých kapitálových trhů rostou dlouhodobě asi o dvanáct procent ročně. Nic na tom nezmění ani razantní nárůst technologických akcií v posledních letech, ani jejich následný pád. Navíc je známo, že většina aktivně řízených fondů není schopna dlouhodobě index překonat (poplatky, určitá hotovost v portfoliu).
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001
V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.
Články | Lukáš Půda | 15. 5. 2001
Blíží se doba letních dovolených. Kdo přemýšlí o cestě do zahraničí, neměl by zapomenout na cestovní pojištění. To znamená vybrat si pojišťovnu, navštívit její pobočku a uzavřít smlouvu. Málokdo ale ví o pohodlnější možnosti - kartičku o pojištění můžete získat, aniž byste vytáhli paty z domu. Stačí k tomu... telefon nebo počítač připojený k internetu.
Články | Michal Hazi | 24. 4. 2001
Informace o konkrétních osobách byly vždy vysoce ceněným zbožím. Zákon o ochraně osobních údajů však jejich shromažďování omezuje. Příklad marketingového výzkumu, který právě dokončuje agentura GfK pro Českou spořitelnu, ukazuje, že firmy musí být velmi opatrné při jakémkoliv nakládání s klientskými daty.
Články | Radek Létal | 14. 6. 2001
Vždycky neplatí, že devět procent je méně, než čtrnáct. Roční výnos sám o sobě o vašich investorských úspěších nevypovídá. Správnou srovnávací mírou je totiž benchmark. Jednoduše - jde o to, s čím svoji investici porovnáváte.