Co se stane s produkty banky (jako je Konto Kompakt či Student program) a jaké změny čekají na klienty Československé obchodní banky a Investiční a poštovní banky jsme popsali v červnových článcích IPB převzala ČSOB a Student program ČSOB končí. V současné době se pobočky původní Obchodní banky připravují na přechod na databázový systém IPB. Některé pobočky budou zrušeny a jejich činnost převezme místní pobočka bývalé Investiční a poštovní banky. Dojde i ke změně obsahu a názvů jednotlivých produktů (viz. tabulka), který se bude týkat i stávajících klientů. Banka každého klienta pozve na pobočku k podpisu nové smlouvy o obchodních podmínkách nebo alespoň dodatku ke smlouvě.
Po převedení do nového systému původní produkty zcela zaniknou a banka nebude mít možnost nadále klientům poskytovat stávající produkt za nezměněných podmínek. Pokud klient odmítne přistoupit na nové podmínky a bude trvat na původních, budou pro něj platit do chvíle, kdy se s ním banka dohodne na ukončení smlouvy či ji sama vypoví. Poplatek za zrušení účtu by banka účtovat neměla. Vedoucí oddělení komunikace Československé obchodní banky, Milan Tománek, se však domnívá, že: "Banka dokáže klientům vysvětlit nové možnosti a přínosy migrace účtů, které se projeví například v podobě rozšířené nabídky produktů a jejich vyšší funkčnosti."
Název starého produktu |
Název nového produktu |
Běžný účet (občané) |
ČSOB Osobní konto |
ČSOB Konto Kompakt (Běžný účet) |
ČSOB Osobní konto |
ČSOB Konto Kompakt + |
ČSOB Osobní konto |
EURO-Omnibus konto (občané) |
ČSOB Osobní konto |
Termínovaný účet |
ČSOB Termínovaný vklad |
Vklad s výpovědní lhůtou |
ČSOB Spořící účet |
Spořící účet |
ČSOB Spořicí účet |
Konto MODUS |
ČSOB Variabilní vklad |
ČSOB Junior program |
ČSOB Junior konto |
ČSOB Student program |
ČSOB Studentské konto |
Změny v názvech některých produktů
První změny proběhly 14. a 15. července v Příbrami a například v Chebu dojde ke zrušení pobočky ČSOB a přesun na pobočku bývalé IPB v srpnu. Do doby, než budou jednotlivé pobočky převedeny, bude možné si o původní produkty zažádat – teoreticky.
Když 14. června vyšel na Penězích článek Student program ČSOB končí, šel hned ráno jeden čtenář na pobočku na Praze 1, aby si založil původní produkt ČSOB Student program. "Paní na pobočce řekla, že ráno dostali pokyn, že by pokud možno neměla nové studentské účty podle starých pravidel otvírat," napsal čtenář. Nakonec však s ním smlouvu uzavřela.
Klientští pracovníci totiž dostali pokyny, aby posílali zákazníky na pobočky bývalé Investiční a poštovní banky, kde jsou již nové produkty nabízeny. V případě, že by klient na uzavření smlouvy trval, měli za úkol postupovat individuálně. Zkusili jsme individuální přístup pracovníků otestovat.
Mě je to vlastně jedno
V chebské pobočce v ulici 26. dubna, kterou jsme navštívili jako první, nás pracovnice přesně podle interních pokynů posílala do nedaleké bývalé Investiční a poštovní banky v Březinově ulici, kde by nám nabídli nové produkty. Divila se, proč máme o staré produkty zájem, když stejně budou v srpnu převedeny do nového systému. Domnívala se, že produkty jsou zcela totožné. Nakonec však ustoupila a bez nějakých podmínek byla ochotná smlouvu o starém produktu uzavřít.
Nás čekají nějaké změny?
Zatímco předchozí pobočka byla v očekávání velkých změn, které převod účtů a rušení pobočky způsobí, byli pracovníci pobočky Československé obchodní banky v ulici T. G. Masaryka v Karlových Varech zcela klidní. S úsměvem nabízeli produkty se starými podmínkami a na dotaz ohledně připravovaných změn odpověděli: "Dojde pouze ke změně systému, vás to nijak neovlivní." I při telefonickém dotazu, zda je lepší zajít do bývalé pobočky IPB nebo k nim a založit si účet, pracovnice rozhodně doporučovala návštěvu ČSOB v ulici T. G. M.
Pardubická zkušenost
Ani v ČSOB na Perštýnském náměstí v Pardubicích nás neodmítli a neposílali nás do pobočky bývalé IPB na třídě Míru. S ochotou vysvětlili podmínky produktů (původních) a sdělili výhody. Po výslovném dotazu na sjednocení pobočkových sítí nám sdělili, že dojde pouze k malým úpravám, "ale výhody, myslím, zůstanou stejné."
Každý klient je individualita
Nakonec jsme se vypravili na Václavské náměstí na Praze 1, kde jsme rovněž požadovali původní produkt ČSOB. Bez jakýchkoliv podmínek a upozornění nám bylo vyhověno. Klientský pracovník však špatně informoval o parametrech produktu a ani neupozornil na připravované změny.
Zdá se, že pracovníci na pobočkách o připravovaných změnách ještě tolik informováni nejsou a raději volí individuální přístup, a to už proces, který banka nazývá "migrace účtů" začal.
Napište nám o svých zkušenostech se změnami v pobočkové síti ČSOB/IPB. Již vás banka v souvislosti se změnami kontaktovala? Měli jste problém při založení účtu? Podělte se o své názory s ostatními.
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 8. 2001 22:34, Dejna
S vaším názorem plně souhlasím.
Ohledně převodu z devizového na korunový účet mám pro vás trik - převod provedete na pokladně. Vyberete z devizového účtu a okamžitě vložíte na korunový. Je to chabé východisko z nouze, ale aspoň máte své peníze stále pod kontrolou za poplatek cca 20,- Kč. Druhá možnost: velké částky 20000 EUR jdou převádět okamžitě individuálním kursem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 8. 2001 9:20, SYROVY
Nejseš náhodou redaktor Reflexu, kde za všechno můžou komančové? Cíl vychvalovaných kapitalistů je přece jasný - ukrást nebo rozházet státní garanci a klient ať neobtěžuje - slušně řečeno. Za nejlepší banku jsem považoval IPB Washingtonova, kde omezili Tebou určitě vychvalovaní mladí a perspektivní pracovníci provozní dobu, čas na přijímání příkazů a vůbec. Proboha, lidi, nezapomeňte na slova o vrazích z Wall Streetu - vždyť oni v tom umí chodit, a my se buď s tím naučíme žít a ne jim slepě poklonkovat, jako jsme lezli do jistého otvoru Rusům, nebo budeme každému pro smích.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.