Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Deset tipů na druhé auto do rodiny. Heslo: hlavně úsporně!

| rubrika: Analýza | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Deset tipů na druhé auto do rodiny. Heslo: hlavně úsporně!

Na velikosti nezáleží, hlavně ať je cenově dostupné a provozně co nejlacinější. Tak by se daly zobecnit požadavky na druhé auto do rodiny. Kdo mávne rukou, že takovému úkolu vyhoví pouze nejmenší prdítka, je mimo mísu. Dvoumístný naftový Smart, který sice jezdí za 3,3 litru na sto kilometrů, stojí ale tři sta tisíc korun. K ideálu „dvojky do rodiny“ tak má hodně daleko.  A ani u dalších zástupců nejmenší třídy to není o moc lepší: pod čtyři litry kombinované spotřeby se z miniaut vejde už jen dieselový Fiat Panda. S jeho cenovkou 289 900 Kč to ale také není to pravé ořechové.

Kupodivu úsporněji se žije s vozy o třídu výš: tedy s auty velikosti Fabie, Corsy, Yarisu či Peugeotu 208. Pod čtyři litry umí jezdit skoro dvě desítky těchto modelů! A přitom mezi nimi najdeme zároveň nejlevnější auta trhu na čele s Renaultem Thalia za 149 900 Kč.

Superúsporně – rozuměj pod čtyři litry na sto kilometrů kombinované spotřeby – to dokáže i mnoho zástupců nižší střední třídy. Třeba Volvo C3 (3,6 l/100 km) či korejská dvojka s česko-slovenskými papíry z porodnice Kia cee’d a Hyundai i30 (3,7 l/100 km). Jde ale o diesely, kteří pořizovací cenou překračují 400 000 Kč.

Pravým průsečíkem tak pro požadavky druhých aut do rodiny budou nejspíš malé vozy – v našem top 10 si ale našely své místo i minivozy a dokonce jeden teréňák. Jak to? Čtěte dále.

+90
Líbí
Nelíbí

1. Škoda Citigo a sourozenci

Nebývalo to obvyklé, ale minivůz se znakem Škody patří mezi nejlevnější na trhu. Hbitý litrový motor s výkonem 44 kW, uvnitř víc místa než ve Fabii – není to špatná volba. Třídveřové Citigo stojí 179 900 Kč, pětidveřové o deset tisíc víc. Dvojče s logem Volkswagenu stojí víc: třídveřový VW Up! 192 900 Kč, pětidveřový 202 900 Kč. Třetím do party ze společné porodnice ve slovenské továrně Volkswagenu v Devínské Nové Vsi Seat Mii se u nás neprodává. Pokud chcete co nejúspornější verzi, stačí u Škody připlatit 9 000 Kč za variantu Greentec (188 900 Kč), respektive u VW za BMP (208 900 Kč). Jezdit pak budete za 4,1 litru.

+3
Líbí
Nelíbí

2. Suzuki Alto

Hodně zajímavá volba, zvlášť pokud je řidičkou druhého auta žena. Je trochu dražší (199 900 Kč) než Citigo, vedle šmrncovního designu ale spoléhá na výbornou základní výbavu. Namátkou má třeba čtyři airbagy, klimatizaci, rádio, digitální hodiny, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, zadní sedačky dělené 50:50, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Spotřeba je taky parádní: 4,3 litru. Nevýhodou je malinký kufr, to ale u druhého auta do rodiny zas tak moc nevadí. Mimochodem, větší sourozenci z rodiny Suzuki, která se na malá auta přímo zaměřuje (Splash, Swift), na tom nejsou lépe.

+3
Líbí
Nelíbí

3. Ford Ka

Letitá ženská klasika, která podobně jako Citigo neurazí ani chlapy. Motůrek 1.2 je výborný a zvládne jízdu pod pět litrů. Káčko dokonce pohání i diesel, což nebývá u miniaut pravidlem: jezdí za 4,1 litru, ale stojí 299 990 Kč. Spokojili bychom se tedy spíše s benzinem. Z pěti stupňů výbavy můžeme s klidným svědomím doporučit už základní Trend. Ford s ním nabízí auto ve slevě 50 000 korun už za 179 990 Kč a navíc aktuálně přidává sadu Trend Plus za 10 000 korun (jinak stojí 26 500 Kč). Nejde přitom o nějaké pozlátko. Za upgradem se totiž skrývá klimatizace a rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory zdarma. Nechybí ani dva airbagy, palubní počítač nebo systém stop-start, šetřící benzin vypínáním motoru při zastavení.

+56
Líbí
Nelíbí

4. Toyota Yaris

S Yarisem přecházíme o třídu výš: malých aut (takzvaný segment B). S klidným svědomím bychom ho mohli doporučit za absolutního krále, ale přece jen spotřebou 4,8 litru základního motoru 1.0 a 51 kW výkonu není úplnou elitou – a pak: coby třídveřový stojí 229 900 Kč, pětidveřový ještě o 10 000 Kč víc. Vynahrazují to ale tři časově neomezené akční nabídky. Za prvé bonus při výkupu staršího vozu na protiúčet 20 000 Kč na výbavy Entry a Power a 30 000 Kč na výbavu Active. Tento bonus není započten do uvedených cen. Za druhé jde o slevu 10 000 Kč na jeden z paketů příplatkové výbavy u stupně Active. A konečně za třetí se objevila nová akční nabídka „Třetinka bez navýšení“. Zákazník zaplatí při koupi vozu pouze první třetinu z jeho celkové ceny. Po prvním roce pak zaplatí druhou třetinu a po dvou letech třetinu poslední, a to vše bez skrytých poplatků a navýšení. Yaris existuje i jako hybrid: baští 3,5 litru, ale stojí 359 900 Kč.

+21
Líbí
Nelíbí

5. Kia Rio

Krásný důkaz nepřímé úměry velikosti auta a jeho spotřeby. Minivůz Kia Picanto jezdí v ekologické verzi 1.0 CVVT EcoDynamics (191 980 Kč) za 4,1 litru, větší Kia Rio s moderním dieselovým (a opravdu výborným) motorem 1.1 CRDi a systémem ISG za 3,6 litru. I tak se bohatě vejdete pod tři sta tisíc (s tímto turbodieselem stojí Rio 279 980 Kč, s ISG navíc 289 980 Kč). Kdo jezdí málo a krátké trasy, může sáhnout po levnější zážehové verzi 1.25 CVVT. To můžete mít za stejné ceny jako Yaris: 229 980 Kč za tří- a 239 980 Kč za pětidveřové Rio. Se systémem ISG budete jezdit za 4,8 litru benzinu. Podobnou službu vám odvede i bratr Ria Hyundai i20 1.1 CRDi ISG, je ale výrazně dražší (326 990 Kč).

+19
Líbí
Nelíbí

6. VW Polo a jeho sestřenice

Nejúspornější malé auto současného českého trhu? Volkswagen Polo s malým dieselovým motorem 1.2 TDI BlueMotion. Jde o možnost pro majetnější rodiny, stojí 351 900 Kč, zatímco Polo samotné startuje s benzinem o objemu 1,2 litru (spotřeba 5,5) na 249 900 korunách. Vyvažuje to bohatá výbava (kůže, chrom, speciální potahy) i nutné úsporné prvky BluMotion (jiné pneumatiky, systém start-stop, spoiler). Za kupodivu malinko vyšší ceny než Polo se prodávají stejné ekoverze sestřenic z koncernu: Škoda Fabia 1.2 TDI GreenLine (353 900 Kč) a Seat Ibiza SC 1.2 TDI Ecomotive (359 900 Kč). A to jezdí o decku nehospodárněji: za 3,4 litru. Pokud bychom zavřeli oči nad spotřebou, zvolili bychom možná Ibizu 1.2. Coby třídveřová stojí 221 900 Kč, jako pětidveřová klasika 230 900 Kč a v kombi variantě ST 247 900 Kč. A ještě lépe zní nová akce na motor 1.2 TSI, s nímž se dá při výkonu 77 kW jezdit kolem pěti litrů (5,1). Přitom stojí 234 900 Kč a bohatá sériová výbava akčního modelu obsahuje klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, rádio s přehrávačem CD/MP3 nebo Isofix pro ukotvení autosedačky na zadních sedadlech.

+27
Líbí
Nelíbí

7. Honda Jazz

Jedno z nejzajímavějších aut na trhu. Zatímco v Evropě sbírá od zákazníků zlaté ceny za nejoblíbenější malé auto – tedy hlavně coby druhý rodinný vůz (takzvané průzkumy spokojenosti J. D. Power), v Česku má těžší život. Naštěstí je pryč doba, kdy honda hrála svůj Jazz od tři sta tisíc korun výše. Auto dnes stojí s bohatou výbavou 279 000 Kč, a to s benzinovým motorem 1.2 (spotřeba 5,3 litru). Na jazzu se nám nejvíc líbí systém zadních sedadel, která lze zcela sklopit do roviny s podlahou zavazadlového prostoru, čímž vznikne nízko umístěná ložná plocha. Tohoto řešení bylo možné dosáhnout díky nádrži umístěné uprostřed vozidla, která je použita i u evropské verze modelu Civic. Spodní část sedadel se totiž nachází v prostoru, kde je obvykle umístěna palivová nádrž. Před sklopením navíc není zapotřebí přední sedadla posouvat vpřed. Dokonce i v případě, kdy jsou přední sedadla posunuta zcela vzad, lze ta zadní zcela sklopit jediným pohybem pomocí páky umístěné na horní hraně každého z opěradel. Podobně jako Yaris i Jazz jde koupit jako hybrid. Stojí pak ale 429 000 Kč. A tak vysokou cenu spotřeba 4,5 litru nemůže vyvážit.

+113
Líbí
Nelíbí

8. Renault Twingo

Ne, tenhle kousek nemůže chybět! Cenou 164 900 Kč jde spolu s Citroënem C1 o vůbec nejlevnější auta našeho žebříčku. Pokud vám ale nestačí jen hezký kukuč, mrkněte na atraktivní odnože, které pro Twingo Renault nabízí. U minulé generace to bylo Twingo Miss Sixty, vytvořené společně s italskou značkou dámského oblečení, nová generace nyní sází na Twingo LS Sunshine (221 500 Kč) s plátěnou střechou, zdobenými koly či světle zelenými nebo modrými prvky interiéru. Hra s barvami, to je vůbec svět tohoto miniautíčka. Vedle veselých laků nabízí ještě hravé polepy na střechu a boky zvané třeba Hvězdy, Hlava ďábla, Vlčí máky, Bílý bumerang a podobně.

+36
Líbí
Nelíbí

9. Trojčata z Kolína

Všechna vznikají na jedné lince ve středočeském Kolíně, všechna Češi díky jejich dlouhému působení na trhu dobře znají, všechna pohání benzinový motor 1.0 s kombinovanou e spotřebou 4,3 až 4,4 litru. Rozhodovat se tak můžete čistě podle ceny. Nejlépe z toho vychází Citroën C1 za 164 900 Kč, pět tisíc navíc zaplatíte za pětidveřovou verzi C1. To Peugeot 107 cenu mezi jedním či dvěma páry dveří kupodivu nerozlišuje: za 170 000 Kč dává obě. Toyota Aygo startuje na 169 900 Kč a za další pár dveří si nechá naopak připlatit nejvíc z kolínských trojčat: 10 000 Kč. Jiná varianta než litrový benzin neexistuje. Diesel 1.4 HDi, s nímž se kdysi všechna auta nabízela, se z nich pro malý zájem na českém trhu dávno odstěhoval. Ale při zmíněné nízké spotřebě zážehové verze není divu…

-5
Líbí
Nelíbí

10. Nissan Qashqai

Že jsme se zbláznili? Napasovat do našeho pořadí terénní auto? Víme, co děláme. Samotná reklama Nissanu ho léta propaguje jako auto do džungle velkoměsta – tedy typicky ono druhé do rodiny. Slůvko léta píšeme úmyslně. Roky už se sice na modelu projevily, zájem si ale po velkém boomu, s nímž přišel na trh, pořád drží. Teď už víc než krkolomným názvem a ženskou robustní přitažlivostí hlavně cenou, když místo základních 476 500 stojí s motorem 1.6 už jen 379 900 Kč – o dalších deset tisíc méně než před pár týdny. Přitom zvládne jezdit lehounce nad šest litrů, a se start systémem (1.6 S/S za 403 000 Kč) dokonce pod šest litrů. Se stejným systémem můžete auto koupit i se známým a výborným dieselem 1.6 dCi. Stojí i tak pod půl milionu (498 000 Kč) a jezdí za 4,5 litru! To z terénních aut dokážou jen dvě: výrazně dražší BMW X1 a právě Qashqai.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+25
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 10. 2012 16:41, Krakonoš

Používat diesla s turbem na krátké popojíždění po městě mi nepřijde dvakrát rozumné.

Reagovat

 

+22
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

1. 6. 2016 | 13:45 | K51

V Citigo je víc místa než ve Fabii???? více

24. 10. 2015 | 22:43 | Gabriela Dvořáková

Uznávám to jedno autona placení stačí. více

11. 10. 2012 | 9:13 | k22

Dieslové motory se abslutně nehodí do města, zničíte si drahý DPF filtr!Do města jedině úsporný benzín (krátné pojižďky mu nevadí, rychle se zahřeje a topí, nákaldy na servis malé). Zapoměli jste na nejlepší nabidku: Suzuki...více

9. 10. 2012 | 19:27 | power

ale porovnávat podle nich lze, že bude reálná spotřeba vyšší je jasné, ale nárůst bude v poměru těch "laboratorních"..... více

9. 10. 2012 | 16:41 | Krakonoš

Používat diesla s turbem na krátké popojíždění po městě mi nepřijde dvakrát rozumné. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tranše, Náhradní doby, Historický výnos, fayn, petr dvořák, banky, eet, fintech, Přímé obchody, atraktivita, statek, tuk, MInisterstvo vnitra, Juraj Rektor, týdenní změna, Apoštolská církev, penalizační poplatek, korkyně

3L91937, 4T99754, 4C39218, 8B88888, 4T99754

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK