Co dělá HR, aby se Cola nezadrhla

Kiriaki Kritidi | rubrika: BrandInsight | 17. 12. 2020
Ředitelka oddělení lidských zdrojů v tuzemské Coca-Cole přibližuje, jak se pandemie podepsala na provozu firmy a co všechno v nových podmínkách dělalo právě HR, aby zaměstnanci byli v bezpečí, spokojeni a aby podnik fungoval.
Co dělá HR, aby se Cola nezadrhla

V době pandemie Coca-Cola zásobuje nápoji zdarma první linii

Situace kolem covidu naši společnost zasáhla stejně jako všechny v odvětví. Koronakrize ovlivňuje nás, zaměstnance, zákazníky, spotřebitele i partnery. Krize ale může být i příležitost.

Náš krizový štáb se sešel hned, jak pandemie vypukla. Ověřili jsme si, že náš systém řízení připravený pro krizové situace funguje, i když na tuhle krizi se dopředu připravit nešlo. Vždycky ale hledáme způsoby, jak věci vyřešit, ne důvody, proč něco nejde.

Kiriaki KritidiZdroj: Coca-Cola

Autorka je HR ředitelka Coca-Cola HBC.

V první řadě se od začátku snažíme chránit zdraví a bezpečnost zaměstnanců. Zavedli jsme mnoho opatření – roušky, respirátory, dezinfekce, měření teplot, dodržování rozestupů... Všichni mají podporu pitného režimu, dostali vitamínový balíček i ochranné pomůcky. Kolegy, kteří nemuseli být přímo v provozech nebo v terénu, jsme poslali na home office. Nakonec tam zamířili i lidé z pozic, u kterých jsme si mysleli, že tuhle práci z domova plnohodnotně vykonávat nepůjde. HR se prokázalo jako strategický partner a klíčová podpora, a mnozí zaměstnanci jsou teď dokonce efektivnější. Obecně to všichni vzali jako výzvu a tvrdě pracují na tom, aby byl dopad na náš byznys minimální. V tom je síla naší firemní kultury.

Učíme se

Doslova za běhu jsme se museli hodně naučit. S fantastickou podporou IT a díky investicím máme moderní a spolehlivé vybavení a přechod do virtuálního prostředí jsme zvládli plynule. Online se vzděláváme a rozšiřujeme svoje dovednosti prostřednictvím takzvaných LearningLabs, intenzivně pracujeme i se sociálními sítěmi. Naši seniorní manažeři školí interně, ale know-how sdílejí i externě na seminářích a konferencích.

Zintenzivnit jsme museli interní komunikaci. Nabízíme několik kanálů od mailů interních i s externím přehledem přes interní web po pravidelná on-line setkání s vedením. Nechybějí průzkumy, abychom měli přehled, co zaměstnanci potřebují, a pro zachování duševní pohody svým lidem a jejich rodinám poskytujeme i online psychologickou podporu.

Pomáháme

Od vypuknutí pandemie podporujeme řadu komunit a do pomoci se zapojují i sami zaměstnanci. Spolupracujeme s Ministerstvem zdravotnictví na trasovací lince a obnovili jsme zásobování nemocnic našimi nápoji. Do první linie – nemocnicím, záchranářům, bezpečnostním složkám nebo domovům seniorů – jsme už v Česku a na Slovensku poslali přes dva miliony nápojů v hodnotě přes 26 milionů korun. Komunity podporujeme i v místech, kde lokálně působíme, například na Broumovsku.

Největší výzva teď bude najít rovnováhu mezi rozvojem firmy, investicemi pro zajištění růstu a minimalizací finančních rizik. V příštím roce spustíme nový automatizovaný sklad, který bude díky unikátní technologii nabízet na českém trhu jedinečné pracovní uplatnění. Brzy se budeme muset zaměřit na hledání vhodných kandidátů, zejména na pozice techniků – a to v téhle složité době bude výzva.

Pohled z jedné z velkých firem, která nemůže všechny svoje lidi poslat na home office, přinesl prosincový magazín Finmag. A jak to bylo a je ve vaší firmě?

Peníze BrandInsight

Kiriaki Kritidi

 Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

30. 4. 2024 | Petr Kučera

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

Co je letos jinak? Jaké slevy se dají využít? Do kdy je potřeba odevzdat přehledy OSVČ? Poradíme.

Jaký je rozdíl mezi personálním a mzdovým systémem?

30. 4. 2024 | PR text

Jaký je rozdíl mezi personálním a mzdovým systémem?

Čas jsou peníze – to ví každý úspěšný člověk i firma. Abyste dosahovali lepších výsledků, měli byste digitalizovat a automatizovat opakované činnosti, které zabírají hodně času. Ušetřený... celý článek

Podvody s falešnými fakturami se množí. Ale projde jich minimum

4. 4. 2024 | Hynek Just

Podvody s falešnými fakturami se množí. Ale projde jich minimum

Jak to funguje? „Dodavatel se většinou pokusí vystavit podvodnou fakturu nebo se cizí člověk vydává za odběratele a pak se obrátí na nás, jestli jsme schopni zakázku financovat,“ popisuje... celý článek

Začněte podnikat s největší sítí školních bister

4. 4. 2024 | PR text

Začněte podnikat s největší sítí školních bister

Spousta lidí by chtěla začít podnikat, nebýt na nikom závislý a pracovat sám na sebe. Málokdo ale přijde s originálním nápadem, který má šanci uspět. Dobrá zpráva je, že takový nápad... celý článek

Nový žebříček nejbohatších lidí světa. Je v něm i 11 Čechů

2. 4. 2024 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nový žebříček nejbohatších lidí světa. Je v něm i 11 Čechů

Nejbohatším člověkem světa zůstává Francouz Bernard Arnault, vlastník podniku s luxusním zbožím LVHM. Časopis Forbes spočítal jeho jmění na 233 miliard dolarů – v přepočtu asi 5,5 bilionu... celý článek

Partners Financial Services