Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pražský dopravní podnik by rád zdražil jízdenky. Co vy na to?

Pražský dopravní podnik by rád zdražil jízdenky. Co vy na to?
Pražský dopravní podnik měl na konci září ztrátu 2,5 miliardy korun. Dotace z daní od pražského magistrátu klesají, investice do oprav a nových vozů však stále rostou. Proto by rád zvýšil cenu jízdného. Je to správný krok, nebo byste měli jiné řešení? Napište, co si o tom myslíte.

Jednotlivá jízdenka na pražskou hromadnou dopravu stojí 26 korun. Roční jízdenka vyjde na 13 korun za den. K výnosům z jízdného, které loni činily 4,5 miliardy korun, přispívá dopravnímu podniku i magistrát z vybraných daní. Letos to bylo 9,1 miliard korun. Tyto příjmy však dopravnímu podniku nestačí. Jen za letošních prvních devět měsíců vytvořil ztrátu 2,5 miliardy korun. Důvodem jsou podle dopravního podniku investice do nových vozů a oprav tratí, autobusy prý jezdí více kilometrů, zatímco dotace od města se každý rok snižuje.

Řešení jsou nejspíš jen dvě. Buď budou jízdenky dražší. Nebo město přispěje více. Magistrát se ovšem netváří vstřícně ani k jedné alternativě. Prý si zajistí levnější dopravu soutěží více dopravců. V každém případě platí, že v Praze je jízdenka na hromadnou dopravu zhruba čtyřikrát levnější než v jiných velkých evropských městech. Platit sto korun za jednu jízdenku je však nejspíš v Praze nereálné.

Kolik by podle vás měla stát jízdenka na pražskou hromadnou dopravu? Je kvalita pražské hromadné dopravy taková, aby vás přiměla nejezdit po městě autem? Měl by magistrát dávat na hromadnou dopravu více peněz?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-2
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

9. 11. 2009 15:26 | Solver

Je až neuvěřitelné, kolik lidí si myslí, že špatné hospodaření DP zavinili černí pasažéři. Se stejnou lehkostí tito jedinci pak instalují turnikety a zvyšují kontrolu, nedbaje finančních ani časových nákladů na tuto akci. To je tak nádherný a růžový svět, ve kterém všechno funguje - tak to být nemůže snad už z principu.
Poslechnu si pak názory za pár let, až bude DP totálně zbankrotován díky investici 3,5 mld. do turniketů na Váš názor, jsem zvědavý, jaké řešení z vás vypadne... Nejspíš to bude zdražení jízdného na 100 Kč na 15 minut jízdy :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alena 08. 11. 2009 18:00)

8. 11. 2009 18:00 | Alena

Třetí řešení je - urychleně naistalovat turnikety,zvýšit kontrolu a zastavit "cestování na černo" !!!!
Vyšší cena jízdenky je trest na nás poctivě platící občany.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2009 13:04 | Linda

a proc uz se davno v metru nezavedly turnikety, docetla jsem se, ze az v roce 2012, usetrilo by se treba na revizorech, tohle melo byt uz davno, a stejne jednou budou fungovat i chipy do busu a tramvaji, jen si to logisticky nedokazu predstavit, ale stacilo by cidlo u vstupnich dveri, a kdo by prosel by pipnul, ale to je jen takovy napad, uz tam vidim spoustu problemu, sli by dva a ja nevim co, no ale zase by se mesto vyvarovalo socialne neprizpusobivych obcanu, pochybuji, ze jezdi s platnou jizdenkou, vetsina ne, a tak my, kteri si platime za tu socku , protoze to ona opravdu je, tak se uz skoro vyplati cestovat autem. Taky ty nizkopodlazni autobusy, na Praze 4 naprosto nedostatecne a to nemluvim, treba o hlavni tepne Kacerov, kde se kocarkem ani nedostanete, nechapu, kdo to vymysli. A strategicke plany do budoucna, haha, to DP asi zapomnelo, ze pribyva maminek s detmi a invalidu taktez.a vzhledem k nizke ochote pomoci s kocarkem do busu, coz neni problem DP, ale urcite o tom vi, tak pak maminy radeji voli nizkopodlazni, ale dostat se do centra, skoro nemozne z nekterych mist, a naslo by se toho jeste spousta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2009 12:48 | Jilmová

K první otázce Jízdenka by neměla stát již nic. Doprava by měla být zdarma. Dopravní podnik dostává prostředky na svoji činnost od Magistrátu( tedy i z mých daní), případně další dotace možná i z EU. Dopravní podnik se může jevit jako Černá díra. Druhá otázka S dopravou po Praze jsem nespokojená. Nenastupují na tzv. Páteřních tratích" - č. 22, č. 9. Jízdní řád není dodržován. Autem po Praze si nedovoluji jezdit z důvodu zaparkování. Třetí otázka Co je to více peněz?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2009 10:33 | Tom Silver

Pripomina mi to zdrazeni z 20 na 26 pred nedavnem. Jen mi k tomu chybi predchozi Bemovo prohlaseni ze vyzene auta z mesta :-D Na jedne strane vyhaneji auta a na druhe nuti lidi temi auty jezdit protoze je to obcas levnejsi a z nekterych okrajovych casti i rychlejsi nez 3 orestupy bus,tram,metro. Trochu mi to pripomina heslo narod sobe, jenze tohle je "MHD sobe". To co vyberou navic ztrati na vetsim poctu revizoru (protoze cim dal vice lidi bude jezdit nacerno) a na turniketech a dalsich automatech an listky apod. Celkovy vysledek je co ?? nula-od-nuly-posla! Kdyz se zdrazovalo z 20 na 26 tak jsem nekde zaznamenal ze pry prijmy z listku jsou jen asi 3% prijmu MHD! KOLIK TVORI PRIJEM Z LISTKU MHD ?? KOLIK STOJI PROVOZ REVIZORU,POKLADEN,AUTOMATU a ZKRATKA CELA DISTRIBUCE LISTKU ?? NEBYLO BY LEVNEJSI DAT LIDEM DOPRAVU ZDARMA ???!! ... mozna by nakonec na mdh zdarma dopravni podnik vydelal ale to by prislo o praci hejno revizoru,zenskejch z pokladen a prodejcu turniketu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2009 4:40 | Zdeněk

Já jsem rád že Pražský dopravní podnik chce zdražit jízdenky.Prostě na blbou otázku blbá odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 16:38 | Pavla

V ČR se všechno řeší jen zdražením. Kde se vzala drzost, že v Praze by se třeba mohlo platit 100 Kč za jednu jízdenku? V New Yorku se platí v přepočtu asi 40,- Kč, a to mají v přepočtu jiné příjmy. Na průměrné příjmy v ČR je těch 26 Kč tak akorát. Co se týče slev, opravdu nevím, proč lidé nad 70 let jezdí zdarma, to je komunistický systém a ne tržní. Jsem důchodkyně, kupuji si čtvrtletní kupon, nějaké menší zdražení kuponu bychom určitě ještě zvládli, také by neměli jezdit dětičky do 6 let zdarma a ještě k tomu sedět samostatně na sedačkách a dospělí se nad nimi kývají ve stoje, ale to je otázka výchovy z domu. Ale hlavní problém bude určitě jinde. Pracovala jsem na Českých drahách, takže vím, jak tam management vytunelovává a jsou schopni jenom zdražovat jízdné, aby bylo na to tunelování. Toto by si měl stát ohlídat ve všech těchto podnicích, Dopravní podniky budou totéž co České dráhy. Ví vůbec ještě někdo, že v roce 1993 poslední vyhozený management z Českých drah (ODS) předával České drahé naprosto oddlužené? Nejvíc je zadlužili a vytunelovali právě hoši z ČSSD a pak už to nikdo nezastavil. Dnes už je to asi jedno, tunelují všichni a proč ne, když ten, kdo netuneluje je stejně vyhozen a odejde bez těch vytunelovaných peněz. Takže zdražovat jízdné co nejméně a udělat parádní hloubkovou kontrolu na Dopravních podnicích, kam se peníze opravdu ztrácejí, jak hospodaří, jak je to se zadáváním veřejných zakázek, jsou vybrány opravdu ty nejvýhodnější pro Dopravní podnik nebo ty nejdražší jen proto, že firmu vlastní třeba bratranec generálního ředitele? Ale na to by musel mít tento stát páky, což nemá a ani nechce mít, protože v podvodech a v kradení už jedou všichni od politiků počínaje, všichni jsou jedna velká provázaná mafie, soudy nic nevyřeší (kdyby se našel třeba jen jeden soudce, který by to chtěl řešit, tak ho státní zastupitelství klepne přes prsty a zakáže mu to, protože jsou také v mafii s politiky atd.), všechno se zašlape pod stůl. Už se "těším" jak skončí celá slavná causa Plzeňská právnická opět pod stolem. Maximálně to odnese nějaký jeden nejméně významný tzv. právník a ostatním se pak vyjádří hluboká omluva a možná budou ještě stát žalovat za urážku na cti a dostanou odškodné, což zase zaplatíme my daňoví poplatníci a bude se muset něco rychle zdražit, aby na ty podvody stát měl. Jak dopadne naše jízdné běžný občan neovlivní, jedni budou o to více jezdit auty, důchodci buď budou sedět doma anebo už jenom chodit pěšky, kdyby šlo v Praze jezdit na kole (trasy pro cyklisty jako jsou v Hradci Králové) radila bych jezdit pak na kole do práce ať si Dopravní podniky tedy pomohou, když je nebude nikdo využívat, pak už jim zbydou na cestování v jejich prostředcích pouze bezdomovci a nejmenované etnikum, ale ti už teď jezdí stejně zdarma, takže pak DP definitivně zkrachuje a bude od nich konečně pokoj a MHD v Praze začne opravdu provozovat ne tento Moloch, který hlavně neumí hospodařit, ale pořádný soukromý podnikatel. České dráhy a DOpravní podniky nejsou žádné soukromé firmy, ač se tak tváří, jsou dotované státem, a proto se tam managementu nejlépe tuneluje. V podstatě jsou to státní podniky jako za komunistů, ale s perfektními tržními platy managementu, s možností obrovského tunelování a napojení se na všechny výhodné mafie této republiky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 13:21 | Recycler

Je otázkou, jestli "jen" zdražení jízdenek pomůže. Dovolte příklad z Budapešti. V současnosti stojí obyčejná jízdenka 300 HUF (cca 28 Kč). Jenomže to Maďarům nestačilo. Do terénu dopravní podnik vyslal bezpočet revizorů, kteří postávají u vchodů do metra (bez jízdenky se nesvezete) a v tramvajích a autobusech jsou k vidění čím dál tím více. Přišli totiž na to, že s každým zdražením jízdného přibude černých pasažérů. Jízdenky tedy zdražili a zároveň dbají na to, aby cestující nejezdili na černo. Tomu říkám důkladnost. Pouhopouhé zdražování bych nazval polovičatostí, nedůsledností a alibismem. Otázkou samozřejmě zůstává, jak vůbec DP hospodaří a zda-li dokáže využít možností dalších "mimodopravních" příjmů. Je to stále státní firma a o managementech státních firem víme své ... vzpomeňme na České dráhy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 12:05 | Patrik Chrz

Citace - honza / 05.11.2009 09:26

To to je za bludy ? Čyřikrát dražší ? Chcete mi říct, že např. v Římě , Paříži nebo New Yorku stojí jednotlivá jízdenka 4 eura ? Nestojí, je to blbost. Cena se pohybuje od okolo 1,2 Euro.
Když jsem jel v Německu (tuším to byl Mnichov) z vlakového nádraží na letiště, tak jsem platil 9,90 EUR a jízda trvala asi 20 minut (s hodně zastávkami, myslím, vzdálenost odhaduji tak 10 až 15 km). Jel jsem S-Bahn, tedy takový příměstký vlak
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (honza 05. 11. 2009 09:26)

5. 11. 2009 11:41 | anajtek

a za co ? by chtěly peníze za ten příšerný servis který nabízí ve 133 jezdíme jako prasata za 26Kč a to je málo? jsou to zloději a neustále jen tunelujou
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 10:45 | Igor

V každém velkém městě na světě se MHD dotuje ze státního(obecního) rozpočtu.Otázka je kolik? Jestli se zdraží jízdné ze současných 26Kč (což si myslím, že je již tak drahé)tak přibude černých pasažerů a sníží se počet cestujících na úkor automobilů a to je ze zásady chybné. Magistrát musí šetřit, aby měl na dotace MHD!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 10:16

Že jsme to čekali, páč někdo ty zbytečné turnikety a platy manažérů zaplatit musí - a město to už bejt nechce :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 10:09 | mrzák

V New Yorku stojí jednotlivá nezlevněná (nejdražší) jízdenka 2.25USD , tj. 39,80Kč a to mají jiné příjmy a metro je tam cca 10x rozsáhlejší než v Praze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 10:07 | milan

Plýtvání prostředky nás všech, to je to co je největší problém. Kamarádíčkování a dohazování předražených služeb.Vysoké odměny vedení DP a města. Koukněte do parlamentu, kdo si z Vás dovolí nepřijít do práce? Proč mají poslanci dopravu zdarma? Proč mají plnou nemocenskou? Proč stojí výstavba u nás 2x tolik než venku? Proč? Proč?Je to jeden velký bordel. Jsou zde lidé kteří nevědí co s penězma a vymýšlí kraviny jak by se zviditelnili a na druhé straně jsou tisíce lidí co mají problém zaplatit nájem.Navíc práva se v téhle prohnilé zemi obyčejný člověk nedovolá. Je to celé postavené na hlavu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2009 9:26 | honza

To to je za bludy ? Čyřikrát dražší ? Chcete mi říct, že např. v Římě , Paříži nebo New Yorku stojí jednotlivá jízdenka 4 eura ? Nestojí, je to blbost. Cena se pohybuje od okolo 1,2 Euro.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 22 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Zůstatek na účtu ze stavebního spoření, Reálný domácí produkt, Předpokládaná doba dožití, referendum, pavel kohout, unicredit, eet, jan bureš, kapitálový pilíř, hodnota investice, Kodaňský summit, náklady soudního řízení, ego, makléřská firma, korunový invstor, Bill Hunt, malus, pozůstalostní důchody

2J57559, 3A00000, 3E63117, 3SA7434, 4P45884

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK