Dálniční známky budou příští rok dražší. Co vy na to?

O dvě stě korun více budou muset zaplatit řidiči, kteří si budou chtít koupit na příští rok celoroční dálniční známku. Ministerstvo dopravy tvrdí, že za to mají k dispozici více kilometrů dálnic. Je zdražení adekvátní stavu českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 10. 2009 11:15, honza

Vyplatit se to může jenom těm, co nejezdí po dálnici vůbec. Pohyb po dálnici prakticky v jakékoli frekvenci vyjde s příslušnou časovou známkou vždy levněji než mýto. Samozřejmě neuvažuji krajní případy, když někdo jede na nákup 5 km jednou za rok na Vánoce do nákupního centra za městem a bojí se jet po okrskách.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 10. 2009 8:53, Ing.Jan Švarda

Domnívám se, že dálniční známky pro osobní automobily jsou u nás výdobytek bez kterého se obejde i SRN a další země. Dálnice blokují nákladní automobily, které je ničí svými přetíženými náklady. Je to asociální vymoženost našeho vysoce vyspělého kapitalistického chápání světa. Dálnice jsou sice stále dražší a tu a tam se prodlužují, ale nechápu přístup ministerstva. Je zajímavé, že předjíždějící kamiony jim nevadí, jsme tranzitní zemí a připouštíme jízdy kamionů o víkendech atd. O zdražení nechci ani slyšet a platbu podle kilometrů, na které bych sice vydělal považuji taky za nesmysl.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

1. 11. 2009 19:38 | Ruda

Je třeba zase přidat do státní kasy, aby se mohlo ještě více rozkrádat. Již te´d máme nejdražší dálnice a jak je vidět, stále to na tu zlodějnu nestačí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 22:02

děs,běs a hrůza. Tankodromu říkat dálnice, vybírat poplatky je nehoráznost
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 18:41 | ardnij

Je to nehoráznost!!! Už to, že se vůbec musí platit za jízdu po "oranisku", kterému se u nás říká "dálnice" je pro řidiče pobuřující a teď chtějí za to kodrcání po českých rádobydálnicích ještě víc peněz??? Stydět by se měli a opravit dálnice tak, aby po nich šlo aspoň trochu jezdit - vždyť vetšina silnic I. třídy má lepší povrch než dálnice a to se na naše cesty všeobecně nadává! FUJ, HANBA !!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den. Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let. Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů : 1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace). 2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa). 3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu. Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!. Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí. S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 11:15 | honza

Vyplatit se to může jenom těm, co nejezdí po dálnici vůbec. Pohyb po dálnici prakticky v jakékoli frekvenci vyjde s příslušnou časovou známkou vždy levněji než mýto. Samozřejmě neuvažuji krajní případy, když někdo jede na nákup 5 km jednou za rok na Vánoce do nákupního centra za městem a bojí se jet po okrskách.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:08 | Mr. R.

Samozřejmě se to vyplatí jen těm, kteří jezdí (velmi) málo. Ten, kdo jezdí každý den po dálnici do práce autem se při účtování za kilometr pravděpodobně nedoplatí a bude muset jezdit busem, po okreskách (kde ho dříve nebo později někdo sejme) nebo si najít jinou práci. Čím méně se postaví dálnic, tím méně peněz se rozkrade. Navíc čím delší jsou dálnice, tím víc stojí údržba. Nevím tedy jestli je argument o větší délce dálnic ten správný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:02 | Mr. R.

Srovnávání nás a SRN (kde je životní úroveň asi tak 3x vyšší) není podle mě příliš vhodné.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 10:34 | komkarius

Dálniční známka????-snad parkovací karta,bylo by to přesnější!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den. Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let. Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů : 1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace). 2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa). 3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu. Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!. Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí. S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:13 | Lagarto

V zasade je mi to jedno. Jelikoz jezdim na dalnicih hodne, tak vim ze je to marginalni naklad. 1200.- je pri cene 30 Kc/l nafty ekvivalent 40 litrum, tedy jedne nadrzi maleho auta, resp. pulka nadrze velkeho sedanu ci dodavky... V cizine jsou naklady vyssi. Co me vadi, je argumentace ministerstva. Prece to neni o poctu km, ale ani o jejich kvalite. To by mely platit oni nam. "Tankodromy" typu D11 do Podebrad, ci D1 jsou skutecne vysmech. Dale mi trochu vadi, ze pseudo myto, resp. skryte poplatky za pouzivani auta a silnic se plati v ruznych vecech. Zacina to DPH na novy vuz, pres silnicni dan (sluzebni vizidla), Myto (kamiony a v budoucnu vse nad 3,5 tuny), dalnicni znamka (M1 a N1), spotrebni dan v palivu, DPH v palivu... Ale takto to funguje vsude a asi t ojinak nelze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 13:53 | Mr. R.

Pokud by byla sazba 1,5 Kč/km, mohli bychom za stejné peníze jako teď najet 66,6 km měsíčně (66,6 * 1,5 * 12 = přibl. 1 200). No neberte to:) Na dálnici bych vjel při sazbě max. 1 Kč za km. Při vyšší sazbě bych jel po okreskách nebo vlakem.
Uvidíme jak bude - mýtným pro osobáky vyberou víc, je tedy jen otázka času za jak dlouho jej zavedou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 12:51 | severomoravák

Pokud se uskuteční plánované propojení dálnice D47 mezi Bílovcem k obchvatu Hranic u Bělotína, tak to ty dvě stovky za rok rád zaplatím. No nechme se překvapit termín otevření 24.11 se už blíží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 12:17 | honza

V celé evropě se pohybuje výkonnostní mýto okolo 1,.50 - 3 Kč za km a to levnější nejsou automaticky nejchudší země a obráceně. Myslíte si, že u nás to bude výrazně jinak ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:33 | Mr. R.

Jak to víte? Už je známa sazba za km pro osobní automobily?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 10:31 | honza

Stejně je zajímavé, kolik se najde lidí, kteří v touze pro spravedlnosti neumí počítat. Až bude mýtné za kilometry, bude to sice možná "spravedlnější" , akorát že všichni zaplatíme násobky toho co teď za časové známky. A až jeden výlet za rok za tetou na Moravu přijde takového naivu skoro na cenu současné roční známky, možná to nakonec pochopí taky, ale bude asi spokojen, protože jiní budou platit víc. Nejspokojenější ovšem bude ten, kdo bude výběr zajišťovat, protože provoz takového systému bude mnohonásobně dražší než současné viněty a režie vzdycky sežere velkou část navíc vybraného mýta. Takové spravedlnosti se klidně vzdám.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 10:05 | Standa

Když je veřejné tajemství že se čtyři velké firmy domluví na ceně dálníce ve veřejné zakázce a nakonec tu dálnici staví všechny čtyři tak se není čemu divit. Tak to je a funguje a nepočítám že s tím antimonopolní uřad něco udělá. Zas to vyšumí do ztracena.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 9:58 | vitas

Je fajne, že se za peníze z našich kapes staví dálnice, co ale fajne není , že 1/3 těch peněz jde na úplatky, kupčení se zakázkou, party lumpů co jsou na hoře. Smějou se nám do ksichtu, všichni a vždycky, kdekoli se rozdělujou prachy..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 9:08 | Tom

To, že se dálnice zdraží, by mě nechalo klidným jen v případě, že by se dalo mluvit o dálnicích.Využívám je každý den, ale jejich stav je katatrofální.Je zajímavé, proč v Německu nová dálnice vydrží v pěkném stavu téměř celou dobu a u nás, kde je stavba dálnice o mnoho vyšší, ale nevydrží. Jěště jsem nejel v ČR po kvalitní dálnici.Všude vyjeté koleje, po zime uzavírky a jen lepení děr, které se udělaly v zimě.Kdyby ty dálnice aspoň měly tu kvalitu, tak by mi to určitě nevadilo, ale v tomto případě.....!Jenže mi nezbyde nic jiného než se naštvat, potom zklidnit a další rok nadávat na stav našich dálnic.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 8:53 | Ing.Jan Švarda

Domnívám se, že dálniční známky pro osobní automobily jsou u nás výdobytek bez kterého se obejde i SRN a další země. Dálnice blokují nákladní automobily, které je ničí svými přetíženými náklady. Je to asociální vymoženost našeho vysoce vyspělého kapitalistického chápání světa. Dálnice jsou sice stále dražší a tu a tam se prodlužují, ale nechápu přístup ministerstva. Je zajímavé, že předjíždějící kamiony jim nevadí, jsme tranzitní zemí a připouštíme jízdy kamionů o víkendech atd. O zdražení nechci ani slyšet a platbu podle kilometrů, na které bych sice vydělal považuji taky za nesmysl.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 8:51 | Standa

Je to jeden z dalších asociálních zvednutých poplatků. Každy by si měl platit za tolk co ujede jak je to u kamionu. Pokud je známo že jeden kamion zníčí cestu jak 30 - 60 tisíc osobních aut je pak jednoduché spočítat cenu za kilometr pro osobní auto. Bylo by fér zavést dálníční krabičky i pro osobní auta. Každý si pak zaplatií spravedlivé mýtné. Jen to je třeba lidem vysvětlit a udělat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 358 168 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Sedací souprava
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Před rokem a půl jsme si koupili novou sedací soupravu. Sedačka se ale za rok proseděla tak, že při sezení se kácíte k jedné straně. Poté se ze sedačky ani nemůžete zvednout, jak z ní bolí záda. Dále se... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Svoboda bez limitu, bez omezení, není svoboda, nýbrž libovůle. Mantra „Já na prvním místě“...více

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Smíchovský gang a černá smečka: o životě dětí, jak ho neznáte

Smíchovský gang a černá smečka: o životě dětí, jak ho neznáte

Filmová kritička a novinářka Iva Baslarová má gang. Dostala se k němu náhodou; na procházkách...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
48,57 %

z 35 duelů
×
Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
56,60 %

z 53 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.