Dálniční známky budou příští rok dražší. Co vy na to?

Dálniční známky budou příští rok dražší. Co vy na to?
O dvě stě korun více budou muset zaplatit řidiči, kteří si budou chtít koupit na příští rok celoroční dálniční známku. Ministerstvo dopravy tvrdí, že za to mají k dispozici více kilometrů dálnic. Je zdražení adekvátní stavu českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

České uživatele dálnic čeká druhé největší zdražení v historii. Za roční dálniční známku na příští rok zaplatí o dvacet procent více než letos, tedy celkem 1200 korun. Větší skok zažili řidiči jen v roce 1998, kdy se cena nálepky zvedla ze 400 na 800 korun. Jakou dostanou řidiči protihodnotu? Podle ministerstva dopravy více kilometrů dálnic. Tedy přesněji řečeno 114 kilometrů. O tolik se české dálnice prodloužily od posledního zdražení známky v roce 2008. Celkem má být v provozu příští rok 1169 kilometrů dálnic.

Menší zdražení čeká na majitele měsíčních a nově desetidenních známek. Užívání dálnice na měsíc zdraží z 330 na 350 korun (6 %) a původně týdenní známka za 220 korun bude nyní platit deset dnů a bude stát 250 korun. Proti zdražení ovšem stojí stále špatná kvalita existujících dálnic, namítají zástupci motoristických organizací. Příkladem za všechny je D1 z Vysočiny až do Brna. Problém je, že jinudy se člověk z Čech na Moravu rychle nedostane.

Co si myslíte o zdražení dálničních známek? Budete zvažovat koupi známky, nebo raději budete jezdit po silnicích nižší třídy? Kam všude by podle vás měly vést v Česku dálnice?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 25 komentářů

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

1. 11. 2009 19:38 | Ruda

Je třeba zase přidat do státní kasy, aby se mohlo ještě více rozkrádat. Již te´d máme nejdražší dálnice a jak je vidět, stále to na tu zlodějnu nestačí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 22:02

děs,běs a hrůza. Tankodromu říkat dálnice, vybírat poplatky je nehoráznost
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 18:41 | ardnij

Je to nehoráznost!!! Už to, že se vůbec musí platit za jízdu po "oranisku", kterému se u nás říká "dálnice" je pro řidiče pobuřující a teď chtějí za to kodrcání po českých rádobydálnicích ještě víc peněz??? Stydět by se měli a opravit dálnice tak, aby po nich šlo aspoň trochu jezdit - vždyť vetšina silnic I. třídy má lepší povrch než dálnice a to se na naše cesty všeobecně nadává! FUJ, HANBA !!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den.
Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let.
Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů :
1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace).
2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa).
3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu.
Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!.
Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí.
S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den.
Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let.
Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů :
1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace).
2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa).
3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu.
Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!.
Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí.
S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 18:13 | Lagarto

V zasade je mi to jedno. Jelikoz jezdim na dalnicih hodne, tak vim ze je to marginalni naklad. 1200.- je pri cene 30 Kc/l nafty ekvivalent 40 litrum, tedy jedne nadrzi maleho auta, resp. pulka nadrze velkeho sedanu ci dodavky... V cizine jsou naklady vyssi.
Co me vadi, je argumentace ministerstva. Prece to neni o poctu km, ale ani o jejich kvalite. To by mely platit oni nam. "Tankodromy" typu D11 do Podebrad, ci D1 jsou skutecne vysmech. Dale mi trochu vadi, ze pseudo myto, resp. skryte poplatky za pouzivani auta a silnic se plati v ruznych vecech. Zacina to DPH na novy vuz, pres silnicni dan (sluzebni vizidla), Myto (kamiony a v budoucnu vse nad 3,5 tuny), dalnicni znamka (M1 a N1), spotrebni dan v palivu, DPH v palivu... Ale takto to funguje vsude a asi t ojinak nelze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 13:53 | Mr. R.

Pokud by byla sazba 1,5 Kč/km, mohli bychom za stejné peníze jako teď najet 66,6 km měsíčně (66,6 * 1,5 * 12 = přibl. 1 200). No neberte to:)
Na dálnici bych vjel při sazbě max. 1 Kč za km. Při vyšší sazbě bych jel po okreskách nebo vlakem.

Uvidíme jak bude - mýtným pro osobáky vyberou víc, je tedy jen otázka času za jak dlouho jej zavedou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 12:51 | severomoravák

Pokud se uskuteční plánované propojení dálnice D47 mezi Bílovcem k obchvatu Hranic u Bělotína, tak to ty dvě stovky za rok rád zaplatím. No nechme se překvapit termín otevření 24.11 se už blíží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 12:17 | honza

V celé evropě se pohybuje výkonnostní mýto okolo 1,.50 - 3 Kč za km a to levnější nejsou automaticky nejchudší země a obráceně. Myslíte si, že u nás to bude výrazně jinak ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:33 | Mr. R.

Jak to víte? Už je známa sazba za km pro osobní automobily?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:15 | honza

Vyplatit se to může jenom těm, co nejezdí po dálnici vůbec. Pohyb po dálnici prakticky v jakékoli frekvenci vyjde s příslušnou časovou známkou vždy levněji než mýto. Samozřejmě neuvažuji krajní případy, když někdo jede na nákup 5 km jednou za rok na Vánoce do nákupního centra za městem a bojí se jet po okrskách.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:08 | Mr. R.

Samozřejmě se to vyplatí jen těm, kteří jezdí (velmi) málo. Ten, kdo jezdí každý den po dálnici do práce autem se při účtování za kilometr pravděpodobně nedoplatí a bude muset jezdit busem, po okreskách (kde ho dříve nebo později někdo sejme) nebo si najít jinou práci.
Čím méně se postaví dálnic, tím méně peněz se rozkrade. Navíc čím delší jsou dálnice, tím víc stojí údržba. Nevím tedy jestli je argument o větší délce dálnic ten správný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 11:02 | Mr. R.

Srovnávání nás a SRN (kde je životní úroveň asi tak 3x vyšší) není podle mě příliš vhodné.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2009 10:34 | komkarius

Dálniční známka????-snad parkovací karta,bylo by to přesnější!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2009 10:31 | honza

Stejně je zajímavé, kolik se najde lidí, kteří v touze pro spravedlnosti neumí počítat. Až bude mýtné za kilometry, bude to sice možná "spravedlnější" , akorát že všichni zaplatíme násobky toho co teď za časové známky. A až jeden výlet za rok za tetou na Moravu přijde takového naivu skoro na cenu současné roční známky, možná to nakonec pochopí taky, ale bude asi spokojen, protože jiní budou platit víc. Nejspokojenější ovšem bude ten, kdo bude výběr zajišťovat, protože provoz takového systému bude mnohonásobně dražší než současné viněty a režie vzdycky sežere velkou část navíc vybraného mýta. Takové spravedlnosti se klidně vzdám.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 25 komentářů

Oblíbená témata

auta, dálnice, dálniční známky

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Měly by se zrušit poplatky za televizi a rozhlas?

8. 10. 2009 | redakce Peníze.CZ | 36 komentářů

Měly by se zrušit poplatky za televizi a rozhlas?

Poplatky, resp. daň za televizi a rozhlas musí platit všichni, kdo mají doma elektřinu a neřeknou, že nemají televizi či rádio. V Senátu se opět objevil návrh na jejich zrušení. Měly... celý článek

Co si myslíte o zdvojnásobení daně z nemovitosti?

1. 10. 2009 | redakce Peníze.CZ | 47 komentářů

Co si myslíte o zdvojnásobení daně z nemovitosti?

Úsporný balíček ministra financí Eduarda Janoty obsahuje i zdvojnásobení daně z nemovitosti. V Česku má tato daň poměrně špatnou pověst. Co si o jejím zvýšení myslíte? Napište svůj... celý článek

O kolik by si poslanci měli snížit platy?

24. 9. 2009 | redakce Peníze.CZ | 38 komentářů

O kolik by si poslanci měli snížit platy?

Platy poslanců, senátorů, ministrů, soudců či žalobců by měly příští rok klesnout o čtyři procenta. Ve hře by ale mohl být i návrh na snížení platu poslanců na minimální mzdu. O kolik... celý článek

Levné žárovky končí. Co vám to přinese?

3. 9. 2009 | redakce Peníze.CZ | 30 komentářů

Levné žárovky končí. Co vám to přinese?

Éra levných žárovek za pár korun končí. Místo nich se bude svítit podstatně dražšími úspornými zářivkami. Ty by měly postupně ušetřit domácnostem tisíce korun za elektřinu. Co vám tato... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.