České uživatele dálnic čeká druhé největší zdražení v historii. Za roční dálniční známku na příští rok zaplatí o dvacet procent více než letos, tedy celkem 1200 korun. Větší skok zažili řidiči jen v roce 1998, kdy se cena nálepky zvedla ze 400 na 800 korun. Jakou dostanou řidiči protihodnotu? Podle ministerstva dopravy více kilometrů dálnic. Tedy přesněji řečeno 114 kilometrů. O tolik se české dálnice prodloužily od posledního zdražení známky v roce 2008. Celkem má být v provozu příští rok 1169 kilometrů dálnic.
Menší zdražení čeká na majitele měsíčních a nově desetidenních známek. Užívání dálnice na měsíc zdraží z 330 na 350 korun (6 %) a původně týdenní známka za 220 korun bude nyní platit deset dnů a bude stát 250 korun. Proti zdražení ovšem stojí stále špatná kvalita existujících dálnic, namítají zástupci motoristických organizací. Příkladem za všechny je D1 z Vysočiny až do Brna. Problém je, že jinudy se člověk z Čech na Moravu rychle nedostane.
Co si myslíte o zdražení dálničních známek? Budete zvažovat koupi známky, nebo raději budete jezdit po silnicích nižší třídy? Kam všude by podle vás měly vést v Česku dálnice?
NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
1. 11. 2009 19:38 | Ruda
29. 10. 2009 22:02
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 18:41 | ardnij
29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger
Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let.
Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů :
1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace).
2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa).
3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu.
Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!.
Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí.
S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger
Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let.
Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů :
1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace).
2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa).
3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu.
Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!.
Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí.
S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
29. 10. 2009 18:13 | Lagarto
Co me vadi, je argumentace ministerstva. Prece to neni o poctu km, ale ani o jejich kvalite. To by mely platit oni nam. "Tankodromy" typu D11 do Podebrad, ci D1 jsou skutecne vysmech. Dale mi trochu vadi, ze pseudo myto, resp. skryte poplatky za pouzivani auta a silnic se plati v ruznych vecech. Zacina to DPH na novy vuz, pres silnicni dan (sluzebni vizidla), Myto (kamiony a v budoucnu vse nad 3,5 tuny), dalnicni znamka (M1 a N1), spotrebni dan v palivu, DPH v palivu... Ale takto to funguje vsude a asi t ojinak nelze.
29. 10. 2009 13:53 | Mr. R.
Na dálnici bych vjel při sazbě max. 1 Kč za km. Při vyšší sazbě bych jel po okreskách nebo vlakem.
Uvidíme jak bude - mýtným pro osobáky vyberou víc, je tedy jen otázka času za jak dlouho jej zavedou.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 12:51 | severomoravák
29. 10. 2009 12:17 | honza
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 11:33 | Mr. R.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 11:15 | honza
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 11:08 | Mr. R.
Čím méně se postaví dálnic, tím méně peněz se rozkrade. Navíc čím delší jsou dálnice, tím víc stojí údržba. Nevím tedy jestli je argument o větší délce dálnic ten správný.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 11:02 | Mr. R.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 10. 2009 10:34 | komkarius
29. 10. 2009 10:31 | honza
Zobrazit všech 25 komentářů