Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Plná Peněženka: Získejte zpět utracené peníze

Nakoupit na internetu a nechat si vrátit část peněz zpět. Takzvaný cashback je mezi Čechy stále populárnější, což dokazuje i 105 tisíc registrovaných uživatelů na webu PlnaPenezenka.cz. Jak služba funguje v praxi a proč je cashback pro e-shopy výhodný? Zeptali jsme se Michala Hardyna, spolumajitele služby.
Plná Peněženka: Získejte zpět utracené peníze

Váš projekt PlnaPenezenka.cz vrací lidem část peněz, které utratí v internetových obchodech. Jak spolupráce s e-shopy funguje?

Je to postavené na principu affiliate marketingu, tedy provizního prodeje. Internetovým obchodům jednoduše zprostředkováváme zákazníky. Důležité je, že zákazník neplatí nic navíc. Částka, kterou dostane zpět, jde z marketingového rozpočtu daného obchodu. Pro obchody je to často mnohem výhodnější než platit drahé online nebo offline kampaně. Místo do billboardů investují do vlastních zákazníků.V portfoliu máme asi 250 obchodů a u některých z nich je možné získat zpět až 15 procent z ceny nákupu.

Jak služba funguje v praxi?

Podmínkou je, aby se uživatel do e-shopu proklikl přes náš web. Na Plné Peněžence si vybere obchod, kde chce nakupovat, klikne a my ho přesměrujeme na web obchodu. Pak už může nakupovat, jak je zvyklý. E-shop pozná, že zákazník přišel od nás, a přizná provizi. Půlku z provize pak připíšeme zákazníkovi na jeho účet a on si ji může kdykoliv nechat vyplatit. Aby uživatelé nezapomínali na tenhle mezikrok, můžou si nainstalovat do prohlížeče rozšíření. Lištička, jak se aplikace jmenuje, je upozorní, že s obchodem spolupracujeme a vyplatí se na něm nakoupit přes nás. Lištička je populární, už si ji nainstalovaly desítky tisíc uživatelů.

Michal Hardyn

Michal Hardyn

V roce 2011 založil digitální agenturu 5DM.cz, která provozuje projekty PlnaPenezenka.cz, TopSleva.cz a affiliate provizní síť AffiliateClub.cz. Od konce roku 2014 se s projektem VimVic.cz zaměřuje také na online vzdělávání a HR. Aktivní je na sociálních sítích, na Twitteru má jeden z nejsledovanějších účtů v oboru a pro YouTube natáčí vlastní show

V roce 2012 úspěšně prodal svůj podíl ve slevovém srovnávači SlevyDnes.cz. V minulosti patřil do zakládajícího týmu největšího srovnávače pojištění ePojisteni.cz a vedl digitální divizi společnosti Elephant Orchestra.

Ve volném čase cestuje a běhá vytrvalostní závody, je pravidelným účastníkem pražského maratonu.

Není lištička tak trochu proti filozofii affiliate? E-shop musí vyplatit provizi, i když se na něj zákazník dostane víceméně náhodou a až díky aplikaci zjistí, že by mohl získat peníze zpět.

Neřekl bych. Nejen z mého pohledu, ale i na základě diskuzí, které vedeme se zástupci obchodů, je to prostě investice do zákazníků. Peníze, které lidem vracíme, jsou v podstatě odměnou za věrnost, takže fungujeme jako jakýsi virtuální věrností program, stojící nad e-shopy. Pomáháme zvýšit zájem o obchod, budujeme loajalitu zákazníků, potažmo celou značku.

A co obchody, které mají vlastní věrnostní program? Svým zákazníkům poskytují třeba osmiprocentní slevu, vy jim pak přidáte dalších patnáct procent. Nežene to obchody pod hranici ziskovosti?

Tohle se všemi partnery řešíme individuálně. Většina e-shopů ale věrností program nemá a ty, které ano, si můžou nastavit odměnu o něco nižší.

Jaké e-shopy si do svého portfolia vybíráte?

Rádi bychom měli v nabídce top sto českých e-shopů. S velkou částí z nich teď jednáme. Někde už spolupráce klapla. Pak jsou ale obchody – například Alza –, které májí vlastní způsob, jak odměňovat zákazníky. Ten jim funguje a v tuhle chvíli tam pro nás není prostor.

Komunikujete s obchody přímo, nebo je získáváte na affiliate sítích?

Asi 90 procent obchodů jsme získali přes affiliate sítě, které zároveň zajišťují technickou část spolupráce – zachytí návštěvu a připíšou provizi. Máme ale i vlastní affiliate síť, kde je zhruba padesát obchodů a přidáváme další. Navíc máme i globální sítě, díky kterým mohou uživatelé nakupovat v zahraničních obchodech, jako jsou AliExpress nebo obchod s módou Asos. Pouze s jednotkami partnerů spolupracuje přímo, často přímo přes affiliate software daného obchodu. Přímou komunikaci sice nepreferujeme, ale u zajímavých partnerů se jí nebráníme.

Světové nákupy

Nestačí vám tuzemské e-shopy? Raději byste nakupovali za hranicemi? Proč ne. Poradíme, na co si dát pozor nebo jak na DPH a clo.

Dobré rady máme i ohledně placení.

Víte, v jakých obchodech vaši uživatelé nakupují nejčastěji?

Mezi nejoblíbenější kategorie určitě patří móda. Je zajímavá i díky vysokým maržím, takže můžeme vracet opravdu zajímavé částky, které se blíží k deseti procentům z ceny nákupu. Kromě módy nabízíme i řadu obchodů s elektronikou, oblíbené je také cestování. Spolupracujeme třeba s Booking.com, kde objem vyplácených odměn každý měsíc výrazně roste. Cashback se sice pohybuje mezi jedním až třemi procenty, na druhou stranu částky, které se za ubytování platí, bývají vysoké.

Kolik procent obchodů přes vás realizují zákazníci v Česku a kolik v zahraničí?

V tuhle chvíli zprostředkované tržby v zahraničních obchodech mimořádně rostou. Nahoru jde Booking i AliExpres, protože se blíží Vánoce. Na zahraniční obchody nyní připadá 32 procent obratu.

Jaká je průměrná úspora za jeden nákup?

Průměrně jde o nižší desetikoruny.

Nastřádané peníze si uživatelé musí vybrat nebo je můžou použít na další nákup?

Peníze si můžou vybrat kdykoliv, na účet jim pošleme klidně i jednu korunu. Neomezujeme je ani časově. Někdo si raději vybírá i malé částky, další spoří a využívají nás jako virtuální kasičku. A pak je asi deset až dvacet procent uživatelů, kteří si peníze ještě nikdy nevybrali, jde ale spíš o menší částky. Možnost nakoupit přímo v obchodech za nastřádané peníze v tuhle chvíli nenabízíme.

Zatím fungujete pouze na internetu, nechystáte rozšířit službu i do oblasti off-line nákupů?

Nabídnout možnost získat přes kreditní nebo jakoukoliv plastovou kartu peníze zpět i při klasických off-line nákupech, je určitě jedna z cest, kterou bychom se rádi vydali. Vedle toho také řešíme strategii, která by umožnila sbírat peníze přes mobilní aplikaci. A pokud by se nám to podařilo, mohli bychom pak uživatelům nabídnout i přímou výměnu naspořených peněz s obchodníkem. V tuhle chvíli se ale soustředíme na první krok, tedy na zprostředkování off-line cashbacku přes mobilní aplikaci nebo plastovou kartu.

Jak dlouhou vlastně Plná Peněženka funguje a kolik má aktivních uživatelů?

Funguje už čtvrtým rokem, i když my na projektu pracujeme rok a půl. Když jsme Plnou Peněženku koupili, neměla skoro žádné aktivní uživatele. Během půl roku jsme ji kompletně redesignovali a loni v létě spustili novou verzi. Za rok jsme se z dvou tisíc dostali na sto tisíc uživatelů, z nichž pětina nakupuje opravdu aktivně.

Jak budoucí uživatele oslovujte?

Vedeme standardní internetové kampaně – máme reklamu v internetových vyhledávačích, bannerové kampaně a kampaně na sociálních sítích. Snažíme se také zapojit současné uživatele. Každý uživatel může poslat známému pozvánku, a pokud ji přijme a registruje se, dostane bonus dvě stě korun.

PlnaPenezenka.cz je cashbackový portál, který nabízí svým zákazníkům zpět peníze z jejich nákupů ve více než 250 českých a zahraničních e-shopech.

Když jsme u čísel, jak jste na tom obratově?

V tuhle chvíli se pohybujeme v řádu vyšších stotisíců měsíčně, které získáme od affiliate sítí nebo přímo koncových e-shopů. Polovina jde klientům a zbytek na provoz a rozvoj projektu.

Řada internetových projektů v poslední době změnila majitele. Nechystáte i vy spojení se silným partnerem, který by finančně pomohl?

Plnou Peněženku zatím financujeme ze zisku z jiných projektů. S investory jednáme, ale v tuhle chvíli nemáme na stole žádnou konkrétní nabídku.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

24. 11. 2015 | 9:03 | KM

Místo našlehaného rozhovoru byste měli udělat porovnání, za kolik si mohu stejné zboží koupit přes tento systém a za kolik v nespolupracujících eshopech bez něj. S uvedením ceny dopravy a možností a ceny osobního odběru....více

23. 11. 2015 | 18:01 | Jjezevec

Ach bóóže! Nechci slevu zadarmo, aneb některé obchody jsou i zadarmo drahé. více

Čtenáři také navštívili

2. 10. 2015 |

Očima expertů: Soumrak slevových portálů?

Na slevových serverech se točí miliardy korun. Říká se ale, že nikomu nerostou stromy do nebe. Ptáme se lidí z největších portálů, odborníků na webový byznys a finančních analytiků, jestli se obchod se...

16. 5. 2015 |  | 2 komentáře

Oldřich Bajer: Mít spoustu peněz není zodpovědnost, která by mě měla svazovat

„Nesouhlasím s názory, že je trh na internetu nasycený a že se už nebudou opakovat příležitosti, které tu byly před rokem 2000,“ říká v exkluzivním rozhovoru Oldřich Bajer, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů...

11. 4. 2015 | ,  | 1 komentář

GIVT: Nakupujte pro dobrou věc

„Chceme, aby lidé při nakupování na internetu nemysleli jen na sebe. Náš start-up pomáhá financovat neziskové organizace, malé sportovní kluby nebo třeba divadelní soubory, které by jinak na peníze dosáhly...

24. 11. 2014 |  | 23 komentářů

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

Nakupuje snad letos Ježíšek na cizozemských internetových stránkách? Poradíme mu, jak pozná bezpečný zahraniční e-shop od stránek, které ho chtějí připravit o peníze, a vysvětlíme, jak se vyhne placení...

1. 11. 2014 |  | 1 komentář

Chcete být bohatý? Přestěhujte se na úřad nebo začněte investovat

…případně si vyplňte náš pravidelný sobotní kvíz, který vám napoví, jakou cestu obvykle volíme my, Češi.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Odložený důchod, Platební bilance, Očekávaná výnosová míra, valuty, devizy, roklenfx, roklen, životní styl, profil, Monako, saxobank, partners u konto, pohřební ústav, mbenzin, dynamické pojetí, světlo, rybička, Národní den stánků s limonádou

5B06787, 5B06782, 2H39489, 3U34886, 3AV8368

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK