Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.

Jak se v ČR prodávají auta nižší střední třídy?

 

2012

2011

Hyundai i30

1068

3618

VW GOLF

863

4125

Kia CEE´D

719

3841

Renault MÉGANE

683

3359

Ford FOCUS

555

4536

Peugeot 308

429

1731

Suzuki SX4

365

1853

Opel ASTRA

336

2069

Renault FLUENCE

281

1164

Citroën C4

261

1119

Chevrolet CRUZE

205

770

Toyota AURIS

176

1201

Hyundai ELANTRA

115

166

BMW 1

101

105

Mazda 3

90

348

Jde o registrace nových aut za první tři měsíce 2012 a celý rok 2011. Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Ceny nejžádanějších vozů nižší střední třídy

 

Motor

Třídveřová verze

Pětidveřová verze

Sedan

Kombi

Suzuki SX4

1.5 (82 kW)

x

249 900 Kč

x

x

Kia CEE’D

1.4 (77 kW)

259 980 Kč

249 980 Kč*

x

269 980 Kč*

Chevrolet CRUZE

1.6 (91 kW)

x

274 900 Kč

282 900 Kč

x

Renault FLUENCE

1.6 (81 kW)

x

x

274 900 Kč

x

Citroën C4

1.4 (70 kW)

x

279 900 Kč

x

x

Renault MGANE

1.6 (81/74 kW)

324 900 Kč

284 900 Kč**

x

289 900 Kč

Hyundai i30

1.4 (73/80 kW)

x

289 990 Kč

x

289 990 Kč

Peugeot 308

1.4 (72 kW)

x

297 000 Kč

x

322 000 Kč

Opel ASTRA

1.4 (74/85 kW)

349 900 Kč

299 900 Kč***

274 900 Kč***

337 900 Kč***

Toyota AURIS

1.33 (73 kW)

284 900 Kč

299 900 Kč

x

x

Mazda 3

1.6 (77 kW)

x

299 900 Kč

328 900 Kč

x

VW GOLF

1.2/1.4 (63/59 kW)

323 900 Kč

329 900 Kč

x

381 000 Kč

Hyundai ELANTRA

1.6 (97 kW)

x

x

324 990 Kč

x

Ford FOCUS

1.6 (63/77 kW)

x

329 990 Kč

364 990 Kč

369 990 Kč

BMW 1

2.0 (90/100 kW)

585 000 Kč

632 500 Kč

x

x

* zvýhodněná verze Fresh, nemá klimatizaci a disponuje jen dvěma airbagy
** verze Generation jen za 259 900 Kč
*** Astra Classic jen 249 900 Kč, kombík 279 900, sedan existuje jen jako Classic

► Suzuki SX4 (249 900 Kč)

Velmi zajímavý, a přitom nejlevnější kousek. Tváří se tak trochu jako terénní auto – však také může mít pohon všech kol. Proč ho tedy nedoporučit?

Čtyřkolka má s výbavou GL/AC pár prvků navíc proti GA: třeba střešní ližiny, šestnáctipalcová kola, vyhřívaná zrcátka i okna v elektrice nebo šest airbagů – a s tím vším stojí auto 349 900 Kč. Ale dáte-li o sto tisíc méně, budete mít do města podobně fešné auto i s klimatizací pod čtvrt milionu.

► Kia Cee’d (249 980 Kč)

Zaráží vás, že v naší tabulce je třídveřový model dražší než praktičtější pětidveřové provedení? To totiž Kia nabízí ve zvýhodněné verzi Fresh, která ale nemá na rozdíl od modelu s jedním párem dveří klimatizaci a disponuje jen dvěma airbagy. My bychom beztak sáhli po výbavě Spin, s níž pětidveřový Cee’d stojí 259 980 Kč a má klimatizaci nebo mlhovky. K ní bychom dokoupili paket Plus za 10 000 Kč, který obsahuje užitečnou vychytávku: zobrazení mrtvého úhlu ve zpětném zrcátku řidiče. Zvýhodnění na toto provedení dosahuje 80 000 Kč.

► Chevrolet Cruze (274 900 Kč)

Velmi neotřelá kombinace: zatímco většina modelů nižší střední třídy se nabízí vedle nejtradičnějšího pětidveřového provedení v alternativě třídveřáku nebo kombíku, Cruze se prodává jako hatchback (patery dveře) a jako sedan (čtvery dveře). Volíme určitě první možnost, nejen proto, že se zadními dveřmi navíc je Cruze o osm tisíc levnější. V základu za 274 900 Kč má šest airbagů, stabilizační systém ESP, palubní počítač a podobně. Klidně bychom se s touto výbavou zvanou LS spokojili, jen k ní přikoupili za 15 000 Kč klimatizaci nebo sáhli o stupeň výš po LT za 300 900 Kč, který má kromě klimatizace třeba tempomat či volant v kůži.

► Citroën C4 (279 900 Kč)

Citroën dává na svůj šmrncovní model slevy až 94 000 Kč. To nejzajímavější se skrývá pod speciálními sériemi Furio a Selection. S tou první prodává C4 za stejnou cenu 279 900 Kč jako základní verzi Attraction, ale dává k ní zdarma paket s rádiem, CD/MP3 s ovládáním na volantu nebo mlhovky s funkcí podsvícení do zatáček. Šli bychom klidně ještě výš po sérii Selection za 319 900, která už obsahuje i parkovací asistent, programovatelný tempomat s omezovačem rychlosti, Bluetooth či litá kola.

► Renault Mégane (259 900 Kč/284 900 Kč)

Auto začíná už na 259 900 Kč, jde ale o hůře vybavenou verzi Generation (má ale manuální klimatizaci), na níž se dopočítáme slevy jen 20 000 Kč. To na 284 900 korunách začíná klasika zvaná Expression, která už má vše podstatné v sobě (namátkou šest airbagů, stabilizační systém, automatickou klimatizaci) a sleva tu dosahuje 55 000 Kč. U Expression bychom klidně zůstali a zauvažovali nad nabídkou motorů: jde si připlatit třeba za úsporný eco-motor 1.2 Tce (334 900 Kč), nebo za diesel 1.5 dCi (344 900 Kč).

► Hyundai i30 (264 990/289 990 Kč)

Od letoška je v prodeji nová generace hatchbacku, vyráběného v Nošovicích. Zatím nedošlo na nový kombík, takže se stále nabízí ten předchozí, zato za skvělých 289 990 korun. Za stejnou cenu jako u novinky tak dostanete vůz s mnohem větším kufrem, výkonnějším motorem (80 kW). A pozor! Když máte vy nebo někdo z rodiny doma jakékoliv auto (a nemusíte se ho přitom zbavovat), dostanete z této ceny ještě 25 000 Kč dolů. Takže naše volba zní kombík Hyundai i30cw za 264 990 Kč ve výbavě Trikolor s šesti airbagy, klimatizací, litými koly a pětiletou zárukou.

► Opel Astra (249 900/299 900 Kč)

Jedna z nejkošatějších nabídek: nabízí se dvě generace (nová a předchozí pod názvem Astra Classic) a všechny karosářské verze: třídveřový a pětidveřový hatchback, kombík a ve staré variantě Classic i sedan. Cena minulé generace je nově pod čtvrtmilionovou hranicí a za 249 900 Kč má i stabilizační systém a za příplatek 10 000 Kč také klimatizaci, rádio, kožený volant a mlhovky. Sáhli bychom sice po hatchbacku, ale v novém provedení. Po třicetitisícovém zlevnění totiž stojí současná generace 299 900 korun a už základní provedení má klimatizaci, čtyři airbagy nebo elektrická okna a zrcátka. Stejně jako u jiných opelů bychom vážně uvažovali o edici „150 let Adama Opela“. Vyjde na 332 400 korun a má palubní počítač, automatickou klimatizaci i litá kola.

► Toyota Auris (284 900 Kč)

Toyota se u nástupce legendární Corolly opravdu rozmáchla, akční ceny obsahují slevy až sto tisíc. Díky tomu začínají tří- i pětidveřový model s klimatizací pod třemi sty tisíci. Pokud se chceme vejít do 350 000 Kč, máme tedy ještě rezervu na dokoupení stabilizačního systému (10 000 Kč) nebo zadní parkovací kamery (6000 Kč). Vedle dvou karosářských verzí s benzinovými a dieselovými motory lze koupit model i v hybridní verzi Auris HSD. Na něj sice také platí sleva sto tisíc a dalších třicet tisíc při výkupu vašeho stávajícího vozu, auto ale i tak přijde na 509 900 korun.

► VW Golf (323 900 Kč)

Ne nadarmo se kategorii aut nižší střední třídy říká Golf-Klasse. Jde jednoznačně o nejdůležitější model Volkswagenu. Podle oficiálního ceníku patří v našem srovnání k nejdražším autům. Jenže ne tak, vyšťouráme-li současnou výhodnou akci na Golf TSI. V ní stojí jen 329 900 korun v pětidveřovém provedení (třídveřák je ještě o 6000 Kč levnější), přitom výbava Comfort Edition je opravdu bohatá: vedle sedmi airbagů či stabilizačního systému zdarma obsahuje i dvouzónovou klimatizaci Climatronic, hliníková kola Wellington, malý kožený paket, rádio s CD a MP3, polohovatelnou loketní opěrku, dálkové centrální zamykání, tempomat a mnoho dalšího. Akce trvá do 31. května 2012.

► Ford Focus (329 990 Kč)

Jestli je Golf klasika, Focus si s ním v parádní pověsti nijak nezadá. Pod 350 000 korun se nám vejdou dvě verze: pětidveřový hatchback ve výbavě Trend s motorem buď 1.6 Duratec Ti-VCT 63 kW (329 990 Kč), nebo silnějším 77 kW (339 990 Kč). Výbava Trend určitě postačí většině zákazníků: má v sobě stabilizaci ESP, čelní, boční i stropní airbagy, klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, USB vstupem a dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech.

Kde zůstala oktávka?

Máte-li pocit, že nám z dnešního výčtu vypadl jeden z nejoblíbenějších modelů českých automobilistů, jehož některé varianty se do ceny pod 350 tisíc v pohodě vměstnají, neobviňujte nás z neznalosti, nebo snad dokonce z podjatosti. Ačkoli někteří řadí oktávku do Golf-klasse, na významných evropských trzích, jako například v Německu nebo Velké Británii, stojí mezi vozy střední třídy. Do kategorie středních vozů ji zařazuje i Svaz dovozců automobilů, který vydává jediné oficiální žebříčky prodejů aut v České republice. Na řadu tedy oktávka přijde příští týden.

Příplatky za lepší vzhled

 

Za kolik mají klimatizaci?

 

 

Lepší/metalická barva

Litá kola

 

Manuální

Automatická

Suzuki SX4

11 000 Kč

110 000 Kč*

VW GOLF

0 Kč

0 Kč

Mazda 3

12 400 Kč

88 000 Kč*

Renault MÉGANE

0 Kč

0 Kč

Chevrolet CRUZE

12 500 Kč

98 300 Kč*

Peugeot 308

0 Kč

10 600 Kč

Hyundai i30

13 000 Kč**

5 000 Kč

Citroën C4

0 Kč

11 900 Kč†

Kia CEE’D

13 000 Kč

12 000 Kč

Ford FOCUS

0 Kč

12 900 Kč

Hyundai ELANTRA

13 000 Kč

30 000 Kč*

BMW 1

0 Kč

14 125 Kč

VW GOLF

13 600 Kč

0 Kč

Opel ASTRA

0 Kč

15 100 Kč†

Renault MÉGANE

13 700 Kč

10 000 Kč

Kia CEE´D

0 Kč

30 000 Kč†

Renault FLUENCE

13 700 Kč

30 000 Kč*

Renault FLUENCE

0 Kč

30 000 Kč†

Ford FOCUS

13 900 Kč

13 900 Kč

Hyundai ELANTRA

0 Kč

45 000 Kč†

Peugeot 308

13 995 Kč

15 500 Kč

Toyota AURIS

0 Kč

55 000 Kč†

Opel ASTRA

14 000 Kč

12 000 Kč

Suzuki SX4

0 Kč

110 000 Kč†

Toyota AURIS

14 400 Kč

0 Kč

Chevrolet CRUZE

15 000 Kč

98 300 Kč†

Citroën C4

14 400 Kč

15 900 Kč*

Hyundai i30

20 000 Kč

36 000 K膆

BMW 1

16 650 Kč

19 150 Kč

Mazda 3

29 000 Kč†

50 000 Kč†

* vyšší výbava nebo paket
** červená metalíza jen 6900 Kč
† vyšší výbava nebo paket
†† příplatek 10 000 Kč k vyšší výbavě Trikolor (+ 26 000 Kč)

Anketa

Jakou barvu by mělo mít vaše auto?

Jak jsou na tom s bezpečností?

 

Počet airbagů
v základu

Stabilizační
systém

VW GOLF

7

0 Kč

Hyundai i30

6

0 Kč

Renault MÉGANE

6

0 Kč

Ford FOCUS

6

0 Kč

Renault FLUENCE

6

0 Kč

Chevrolet CRUZE

6

0 Kč

Hyundai ELANTRA

6

0 Kč

BMW 1

6

0 Kč

Mazda 3

6

0 Kč

Peugeot 308

4

0 Kč

Opel ASTRA

4

0 Kč

Citroën C4

6

9000 Kč

Toyota AURIS

4

10 000 Kč

Kia CEE’D

4

12 000 Kč

Suzuki SX4

2

110 000 Kč*

* vyšší výbava

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+8
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 4. 2012 8:50, LoLáK

Vám samozřejmě k ničemu, maximálně jako zdroj mokrých snů, vonících po benzínu.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 25. 04. 2012 08:36)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 4. 2012 8:36, Petr

K čemu je tento článek?? Reklama?, Nemám ani těch 300 000kč ....

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

28. 4. 2012 | 13:03 | cml11

Octavia by v nižší střední být měla. Jedině v téhle kategorii má ostatně šanci zabodovat. Když ji postavíte vedle Mondea, Passatu, Mazdy6 a spol., propadne na plné čáře :) více

28. 4. 2012 | 0:38 | shodan

Nižší střední třídu charaketrizuje především délka a rozvor vozidla, takže oktávka je nižší střední i kdybyste se na hlavu stavěli a škodovácké PR se snažilo seč mohlo. Howg.:) více

25. 4. 2012 | 23:53 | chk

oktavka a stredni trida. jojo. skodovka dokaze delat PR. a lidi ji na to skacou. pak to vypada v tabulce moc hezky. ve skutecnosti je to ale tragedie.
oktavka nemuze byt stredni trida, to je nesmysl. a vite proc? naprosto...
více

25. 4. 2012 | 10:35 | Gabriel Pleska

Viz poslední odstavec. více

25. 4. 2012 | 10:20

Hezke, ale proc v clanku proboha neni zarazena Octavie - nejprodavanejsi vuz nizsi stredni tridy na nasem trhu? více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

FF (fully funded), Reálný výnos, Nerozdělený zisk, neveřejná nabídka, eet, ivnestice, brno, spotřebitel, ESPA český fond peněžního trhu, 136/2011 Sb., zakládání firmy, znění, regulované profese, média, ukončení, korekce, rodinná politika, finanční cíle

9A14408, 2AR7254, 3AR5153, BUBUBUS1, 66DEVIL

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK