Komerční banka se pochlubila, že jako první v Česku spustila aplikaci pro digitální hlasovou asistentku Alexu od společnosti Amazon. Služba je k dispozici pro všechna podporovaná zařízení od chytrých telefonů až po digitální domácí hlasové asistenty.
Klienti se můžou Alexy v anglickém jazyce dotázat, kde je nebližší bankomat KB nebo jaký je aktuální kurz eura a amerického dolaru podle kurzovního lístku KB. Banka plánuje, že v nejbližší době rozsah informací rozšíří, stejně jako umožní přechod na češtinu.
„Jde o první, ale zásadní krok, který umožní klientům Komerční banky v rámci běžné hlasové konverzace s umělou inteligencí Amazon Alexa, Apple Siri nebo Google Assistant řešit zcela přirozenou formou rozhovoru ty nejběžnější úkony související s osobními financemi a bankou. Například zeptat se, kolik je zůstatek na účtu, odeslat kapesné dítěti, zaplatit kolegovi za společný oběd nebo zjistit, jak si stojí portfolio investic,“ říká David Barczi, který má v Komerční bance funkci manažera digitálních kanálů.
V první vlně je podporována platforma Amazon Alexa. Zájemce si musí stáhnout příslušnou dovednost (aplikaci), která schopnosti asistentky rozšiřuje. Podporu pro obě další hlavní platformy – Apple Siri a Google Assistant – Komerční banka připravuje.
„Věříme, že digitální konverzační bankovnictví s umělou inteligencí je budoucností, která běžné bankovní úkony brzy zcela ovládne, a stane se naprosto přirozenou součástí našich životů,“ dodává David Barczi.
Sdílejte článek, než ho smažem