Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Platební karty | 16. 10. 2007 | 13 komentářů
Měsíčně se v Česku ztratí či ukradne tisíce platebních karet. Majitele karet před zneužitím ztracené karty chrání pojištění. Nové čipové karty jsou relativně bezpečné. Je proto otázka, zda má smysl sjednávat pojištění proti zneužití i k nim.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 10. 2007 8:36, Honza Nemec

Ahoj Petre, ty jsi porad stejnej, jako kdyz jsem jeste delal v OK :-) Ale s tema nazorama na karty 100% souhlas.

Reagovat

 

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 16. 10. 2007 06:54)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 10. 2007 14:59, PatrikChrz

Částečně.
U nás tomu sice tak je, ale v zahraničí (údajně) v některých státech je možné zaplatit i bez zadání PINu (Slovensko?). Stačí tedy (stále ještě přítomný) magnetický proužek nascannovat, data poslat "kam je třeba", vyrobit klon a už se může vesele nakupovat :-)
Samozřejmě lepší než nic, na tohle už musí být organizované skupina, ne nějaký "náhodný nálezce", který zvládne maximálně zajít do nejbližšího elektra aby na ní zkusil koupit novou televizi/ledničku,... .

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (RSt 16. 10. 2007 10:55)

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

16. 10. 2007 1:02 | jezevec

Problém je v tom že banky NEMAJÍ čipové karty - nabízejí pouze normální karty s proužkem, do kterých je impelentován čip na hraní. Dokud nebudou čistě čipové karty, nemá smysl mluvit o jejich bezpečnosti (a pojištění).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2007 6:54 | Petr Leitner

Naprostý souhlas. Čistě čipová karta v ČR neexistuje. A navíc v některých obchodech projedou mojí duální kartu přes proužek přesto že mají čtečku čipů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 16. 10. 2007 01:02)

16. 10. 2007 7:47 | Pavel

No, přečetl jsem si podmínky pojištění, které mi banka ke kartě nabídla, a tam ve výlukách stálo, že se pojištění nevztahuje napřípady, kda ke zneužití karty došlo z náboženských, rasových nebo sociálních důvodů. A protože na takovouto výluku je možné napasovat úplně všechno, tak jsem pojištění s díky odmítl.
Jo, manželka vzpomíná, jak její děda, i když byl bez rukou a bez nohou, hnal pojišťováky od dveří holí. A měl pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2007 8:28 | ja

Má smysl pojistit bezpečnou kartu s čipem?
Ano,ma to smysl, ale jen a pouze pro banku, protoze na tom vydela.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+53
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2007 8:36 | Honza Nemec

Ahoj Petre, ty jsi porad stejnej, jako kdyz jsem jeste delal v OK :-) Ale s tema nazorama na karty 100% souhlas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 16. 10. 2007 06:54)

16. 10. 2007 10:55 | RSt

Myslim ze nova MAESTRO vyzaduje PIN vzdy, i kdyz ho projedete prouzkem. A platba s overenym PINem se neda reklamovat. Nebo se mylim?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2007 15:02 | Lubik

Jezevče nemáš v tom rozpor? Ano, u čistě čipové karty se významě sníží riziko zneužití, ale není to právě důvod uvažovat o pojištění teď za současného stavu o pojištění a naopak v budoucnu uvažovat o jeho zrušení?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 16. 10. 2007 01:02)

17. 10. 2007 10:41 | Roman Scherks

Jsem dalek toho, abych se zastával bank, pojišťoven a podobných institucí nebo jim dokonce dělal reklamu. Možná právě proto, že jsem z oboru. Jsem ale přesvědčen, že pojištění karty není jen o tom, že Vám případně nahradí škodu za vybrané peníze, resp. zneužití karty. Já osobně jsem před 1,5 rokem měl smůlu, když mi nějaký hodně potřebný spoluobčan šlohl peněženku s pár stovkami, kartami, občankou a klíče. Uznávám, moje blbost, měl jsem si dávat bacha. Karty jsem bleskurychle zablokoval, takže z této strany k újmě nedošlo. Ale díky pojištění karet jsem neplatil poměrně tučné stoplistace karet, byly mi nahrazeny náklady na nové doklady a dokonce výměna zámků v celém baráku. Úhrnem nějakých 8 tis., cca.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2007 12:35 | Dan

Vážení diskutující, ještě jedna věc z celého článku vyplývá - akceptace čipových karet. EU a nejbližší země budou zřejmě dříve či později čipovými terminály pokryty, ale co Asie, Afrika, Amerika? Pokud pojedete do těchto zemí na dovolenou, pak se lehce stane, že čistě čipovou kartou (bez magnetického proužku) nezaplatíte/nevyberet e. Že tam nejezdíte? Do USA možná ne.Dovolená v Egyptě, Tunisku atd není žádné sci-fi. Možná, že vám bude muset banka vydat hybrida stejně a jsme u té bezpečnosti znovu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

18. 10. 2007 1:55 | jezevec

tedy úhrnem stačí nenechat si ukrást karty častějc než jednou za 3-4 roky - a jsem v plusu, nicht wahr?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman Scherks 17. 10. 2007 10:41)

18. 10. 2007 1:58 | jezevec

a co třeba nechat klienty vybrat, co???? docvaklo? čistě čipová karta NENI v nabídce, jsou jen hybridy. když chci čipovou kartu bez proužku, za cenu že bude mít zatím omezenou akceptovatelnost, ale je bezpečnější, tak co? co??????
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 17. 10. 2007 12:35)

19. 10. 2007 9:04 | Pavel

Jo, to je přesný. Já navíc nikdy nenosím karty, peněženku, doklady a klíče společně (při výběru oblečení je pro mě nejdůležitějsím kriteriem počet uzavíratelných kapes), takže i takto si to riziko snižuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 18. 10. 2007 01:55)

20. 10. 2007 14:59 | PatrikChrz

Částečně. U nás tomu sice tak je, ale v zahraničí (údajně) v některých státech je možné zaplatit i bez zadání PINu (Slovensko?). Stačí tedy (stále ještě přítomný) magnetický proužek nascannovat, data poslat "kam je třeba", vyrobit klon a už se může vesele nakupovat :-) Samozřejmě lepší než nic, na tohle už musí být organizované skupina, ne nějaký "náhodný nálezce", který zvládne maximálně zajít do nejbližšího elektra aby na ní zkusil koupit novou televizi/ledničku,... .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (RSt 16. 10. 2007 10:55)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Keller

sociolog

Aleš Michl

ekonom

Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
3,74 %

z 187 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
88,89 %

z 18 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Exploatace, Reeskont, Clearing, penzijní společnosti, odstoupení od smlouvy, operátoři, petr brousil, dtest, specifikace, nákup nemovitosti, Objem projektů, Zapakatel.cz, týdenní výkonnost, ctp, česká vláda, odúmrť, žlutá linka, příspěvek na zapracování

4Z48668, 1AZ5001, 1AZ5001, 5B67050, 5B67051

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK