Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Sýkora
podnikatel, Dobrý anděl
Eduard Kučera
podnikatel, Avast
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banky se bojí konkurence a informovaných klientů
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 6. 2005 16:45
Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 6. 2005 10:17, SocPredator
To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.
Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)
3. 6. 2005 11:22 | offtopic
Jinak jít za lepším je úplně normální tržní prostředí. Spíš je hloupé pokutovat za to, že si člověk vybírá.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 11:21 | Jirka
ad Jednotná terminologie ceníků) Dobrý nápad. Počet termínů by neměl být konečný, ale měla by být možnost nechat zaregistrovat nový termín. Státní orgán, který tuto terminologii bude spravovat by pak neměl dopustit, aby byl založen nový termín pro něco, co již ve slovníku existuje.
ad Uvádění celkové ceny operací) Toto může být problematické, neboť řada poplatků je vázána na odběr dalších služeb. Výčet poplatků by pak musel obsahovat všechny možné kombinace služeb, které mohou celkovou cenu ovlivnit. Na internetu to lze řešit poplatkovými kalkulačkami, v int. bankovnictví, které "zná" výčet služeb odebíraných klientem je to ještě snazší (a je s podivem, když to není využíváno bankou), ale v papírových cenících je to problém. Myslím, že uspokojivé by bylo řešení, kdy by základní poplatky byly označeny např. písmeny a u složitějších plateb pak byly uváděné všechny složky platby, které jsou v platbě zahrnuté v podobě výčtu těchto znaků. V bankovních aplikacích by měl být klient o poplatku za transakci informován na potvrzovací obrazovce před odesláním příkazu. Pak by např. zbytečně neplatil poplatek za odloženou platbu, pokud nastaví datum splatnosti na pozdější, než aktuální. Oprávněnost toho poplatku je další téma. Pochopil bych poplatek za expresní vyřízení.
ad Povinné informování veřejnosti o změnách ceníku a časové omezení platnosti) Povinnost zveřejnění změn ceníku s dostatečným předstihem považuji za samozřejmost. Povinnost informovat o změnách státní orgán bankám neublíží a určitě přispěje ke kulturnějšímu chování bank. Takže souhlas.
ad Informování klientů o konkrétních dopadech změny ceníku) Dopady na konkrétního klienta nemůže přesně určit ani sám klient, leda by byl jasnovidec. Stačí změna zaměstnání, svatba, rozvod apod. a situace se může hodně změnit. Klient musí sám reagovat na vlastní momentální potřeby. Informace o dopadech na průměrného klienta jsou zcela bezcenné. Důležité je, aby ceníky byly ÚPLNÉ a PŘEHLEDNÉ. Jinak tento bod považuji za nesmyslný.
3. 6. 2005 11:20 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 11:10 | Mira
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:59 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:58 | pojišťovák
3. 6. 2005 10:54 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:51 | Mira
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:45 | Dušan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:44
3. 6. 2005 10:42 | Petr
Z druhé strany některé nápady jsou opravdu trochu přehnané - např. převod i všech služeb spojených s účtem, centrální publikování na státními institucemi, zásahy do balíčků a jednotná terminologie ceníků (opět kromě požadavku jasnosti, aby se v tom bylo možné orientovat a nebyla tam spousta věcí skrytých).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:39 | Jirka
ad Výstupní poplatky) Pokud by banky vybíraly poplatky za administrativní náklady již na začátku (každá služba musí jednou logicky skončit), mohly by takové příjmy za dobu trvání služby zhodnocovat a výnos by pak umožnil snížit celkové náklady na tyto služby. Proto výstupní poplatky za zrušení účtu nebo trvalého příkazu považuji za nečestný způsob, jak odradit klienta od ukončení odběru nevýhodné služby. Zvláště pokud současně neexistují poplatky na vstupu, přestože administrativní náklady na založení účtu či TP budou jistě větší.
ad Trvalé číslo účtu) V této otázce by měly být porovnány náklady na zavedení této možnosti a případnou správu registru čísel účtů s náklady na informaci o změně čísla účtu na protistranách klientů.
3. 6. 2005 10:30
3. 6. 2005 10:22 | offtopic
V právních kličkách se to právě nyní nachází a především nejde o žádné regulování - možná je tam pár sporných bodů, banky se jistě vyjádří.
Za právní kličku možno považovat
- současný systém vyhlašovaných sazebníků, smluvně odsouhlasených a odporujících zákonu o cenách.
- poplatek za zrušení účtu, neobsahující zrušení služeb navázaných na účet. (proboha, tohle se vám zdá normální? Proč asi HVB tohle zrušila? Sama od sebe? :-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:12 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 10:11 | SocPredator
Ad 3 - Dobrá poznámka.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 9:58 | SocPredator
Návrh se však zaobírá i "průměrnými klienty" (co to je? Socánek, co vede za ručičku?), a jsou tam navržené dle mě zbytečné položky, např. 4.6. Informování klientů o konkrétních dopadech změny ceníku. To považuji za příliš a banky tohle dělat zdarma nebudou, aby každému vytvářely model jeho chování za posledních 6 měsíců?
A sjednocení ceníků taky nebude legrace, produkty bývají specifikované - sjednotit je možné poplatky za položky, které mají produkty společné. Mně osobně by postačilo, kdyby banky měly povinně zveřejněné kompletní ceníky na www a ne, že použijí výběr a zapomenou vybrat třeba "populární" poplatek za zrušení účtu.
3. 6. 2005 9:53 | Josef Malý
3. 6. 2005 9:46 | bs
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 9:37
Pod clearingovým centrem ČNB stačí vytvořit instituci - říkejme ji třeba "virtuální banka", která bude spravovat tzv. virtuální čísla účtu. Klient kterékoliv normální banky si ve virtuální bance nechá přidělit virtuální číslo účtu. Toto číslo bude platné trvale, do smrti fyzické osoby nebo zániku právnické osoby. Zároveň klient virtuální bance sdělí, že v současnosti používá účet určitého čísla u některé normální banky.
Od tohoto okamžiku klient bude v platebním styku uvádět jako svoje číslo účtu pouze virtuální číslo účtu. Clearingové centrum ČNB, když zpracovává platbu vedoucí na virtuální číslo účtu, nahradí virtuální číslo účtu sděleným číslem účtu ve skutečné bance.
Pokud se klient rozhodne změnit banku, pouze oznámí virtuální bance své nové číslo účtu. Virtuální číslo účtu zůstane beze změny. Veškerý platební styk pokračuje dál se stejným virtuálním číslem účtu, pouze je přesměrován clearingovým centrem do nové banky.
Stránka 5/6