Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Aktivity Ministerstva financí směřující k posílení pozic klientů označily některé banky okamžitě za snahu o další regulaci trhu. Je snad informovaný a zorientovaný klient tržně nežádoucí? Výzva ministerstva směřuje i k vám, našim čtenářům: "Vyjádřete se za veřejnost, které to není lhostejné."

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 6. 2005 16:45

Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........

Reagovat

 

+34
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 6. 2005 10:17, SocPredator

To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.

Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 07. 06. 2005 08:43)

Další příspěvky v diskuzi (112 komentářů)

10. 6. 2005 14:12 | Jirka

Víte, co mi vrtá hlavou? Když voliči tak dobře vědí, která strana pro ně dělá to nejlepší a umí ji proto zvolit, proč si rovnou nevolí banku a příp. služby, které jsou pro ně nejlepší? To platí nejen pro banky, ale prakticky pro jakékoli dodavatele. Speciálně voliči ČSSD mají ve zvyku obracet se na státní orgány v případech, kdy stačí otočit se na podpatku a ukázat nepoctivému nebo neochotnému obchodníkovi záda. Neznám lepší bič na obchodníky, než je nezájem zákazníků.
Některé banky jsou docela malé a mají jen pár poboček v republice. Jak je možné, že se takové banky udrží, pokud se chovají stejně špatně, jako ty ostatní? Není to proto, že je český klient ještě stále zvyklý, že na spoření tu byla pouze ČSTSP, na pojištění pouze ČSP, na dopravu ČSAD, ČSD a ČSA, na nákupy Pramen, Jednota a PRIOR? Pro nadlidi samozřejmě ESO. A po celé republice jednotné ceny. Kdyby byla pravda, že si banky nekonkurují, bylo by to vlastně v pořádku. Neboť český klient nehledá konkurenci. Má to rád jednotné. A státní regulátoři mu to rádi zařídí za kandidátku do urny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lolek 09. 06. 2005 15:23)

10. 6. 2005 14:22 | Jirka

Zcela s Vámi souhlasím. K těmto bodům jsem se již vyjádřil (obsáhle) dříve.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 08. 06. 2005 20:07)

10. 6. 2005 16:43 | Roman

Máte sice pane Jirko pravdu, že hodně je v pohodlnosti klientů, ale 1. ne každý občan má možnost internetu a objíždění bank není zrovna nejekonomičtější způsob získávání informací. 2. pokud si prostudujete obchodní podmínky, ceníky a další informace na netu musíte být z některých úplně paf. Já třeba z ceníku KB, a.s. 3. pokud potřebujete mít pobočku v místě bydliště (a to je z mnoha důvodů praktické - např. navýšení limitu výběru z bankomatu u ČSOB nevyřídíte písemně s ověřeným podpisem, ale jen na přepážce) máte, zejména v menších sídlech velmi omezený výběr. 4. pokud chcete banku, která má dostatečnou síť bankomatů (a nechcete platit nekřesťanské poplatky za použití cizího bankomatu) máte opět omezený výběr. 5. ČNB tvrdí, že v Česku působí cca 40 bank. Na finančních serverech zjistíte, že retailem se zabývá tak 13. Z toho mnohé nejsou použitelné z předchozích důvodů. 6. Nebyl jsem lenošný a prostudoval jsem si podmínky těch 13 bank. Zjistil jsem, že jedinou možností je ING konto (což není klasický BÚ) s kombinací BÚ u WSPK nebo ČSOB. V úvahu jsem bral i zabezpečení aktivních operací po netu, což považuji za důležitější než pár korun úspor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 10. 06. 2005 14:12)

13. 6. 2005 21:08

Bůh s Vámi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 06. 2005 18:32)

14. 6. 2005 9:53 | yntovon

Pozde Bycha honit.Banky si zvykly na bezpracné zisky.Přitom stačilo do povolení dát podmínku,že nebudou mít pro naše občany horší podmínky než jejich zakládající ústavy mají doma pro své klienty ( a to samozřejme v prepočtu na průměrný plat). Docela mě štvou ty kecy bankovních " expertů" co nám vtloukají do hlavy že v Belgii či Rakousku jsou poplatky na výši cca 100 Eur a u nás pouze asi 80 a tak je vše v pořádku až bude u nás průměrný plat cca 1500 Eur/m tak to bude O.K. ale nyní ? Takové to srovnání by jim měl Sobotka předložit. A ne nějakou komisi !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

14. 6. 2005 10:17 | SocPredator

To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.
Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 07. 06. 2005 08:43)

21. 6. 2005 13:23

Nechci posuzovat, jak který bod z návrhu je nebo není správný nebo vhodný. Souhlasím ovšem s tím, že s arogancí bank v tomto státě je třeba něco udělat a to co nejrychleji. Vloni koncem roku se mi stal takový případ - chtěl jsem převodem zaplatit knihu, kterou jsem si objednal v zahraničí - podmínkou zaslání bylo, že všechny bankovní poplatky zaplatím já. V té době jsem nevěděl, co různé zkratky na formuláři znamenají a bankovní úředník, který mě měl na starosti mi řekl, abych zaškrtnul jinou kolonku (tuším BEN, místo OUR) - podotýkám, že převáděná částka obsahovalo i eurocenty, nebyla zaokrouhlená, takže snad každému by mohlo být jasné, že z ní převodní poplatky strhnout nechci. Knihu mi neposlali, chybělo do ceny chybělo něco okolo 5 Euro, takže jsem šel do banky znovu, převedl zbývající částku (tentokrát jsem se již předem informoval, že mám zaškrnout OUR), nechal si zavolat vedoucí a seznámil ji s celou situací (za každý převod do zahraničí se u mé banky platí cca 310,- Kč). Bylo mi ovšem vysvětleno, že jsem si příkaz vyplňoval sám (na to si opravdu dávají pozor, aby tam za člověka nevepsali ani čárečku), a tudíž, že je to moje vina, protože úředník mi jen říkal, co mám vyplnit. Tahle zkušenost mě stála cca 400- Kč navíc, takže při této akci mě přišlo (s bankovními poplatky) 1 Euro cca na 51,- Kč. Od svých známých vím, že takovéhle případy jsou celkem běžné a i mě samotnému se stalo ještě několik podobných. Arogance bank prostě přesahuje už všechny meze - "jseš tak blbej, že si k nám dáváš peníze, tak plať" - to je zřejmě jejich heslo. Platby do zahraničí vyřizuji dnes již jinak (malé částky posílám poštou (42,- Kč za doporučený dopis versus cca 310, Kč za bankovní převod a většinou je to i rychlejší), na zaplacení větších si zajedu za hranice. Vážně uvažuji o tom, založit si účet v zahraničí a svůj styk s tuzemskými bankami omezit na nejnutnější minimum...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

21. 6. 2005 23:43 | Pavel

Mám podobnou zkušenost. Naštěstí jsem věděl, co ty zkratky znamenají a trval jsem na svém, ale pracovnice u přepážky se mě třikrát snažila přesvědčit, ať zaškrtnu SHA (a to i po vysvětlení, že musím všechny náklady na převod hradit já). Že by z toho měla pracovnice větší provizi?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 21. 06. 2005 13:23)

28. 6. 2005 16:45

Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí. PS: Jen tak dál...........
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

28. 6. 2005 16:56

Co je to za blbost? Kde žiješ ? Jaká konkurence ? A za jakých podmínek? Proboha! Ty seš schopnej se rozhodnout ? Tak, že víš, žes vyčerpal všechny možnosti ? A kde děláš ? ve Fincentru ? A není každá možnost na obranu obyčejných lidí DOBRÁ ? A víc než DOBRÁ ? I kdyby si měla ČSSD z populismu ušít kabát, tak já si z toho beru něco jinýho... svůj prospěch ve formě zvýšené informovanosti . A vyhození všech těch idiotů, co se motali ve vile u Krejčíře včetně toho fouskatýho děduly je taky špatný? Ne . není. PS: Více populismu, prosím.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 09. 06. 2005 11:09)

28. 6. 2005 17:10

Sorry, já buřty nežeru, protože vím, co v tom je ( kilo masa cca 130,-, párky cca 70,- ) . A přesto se necítím na to, abych oblítal všechny banky, protože musím chodit do háčku. Nevím, o co Ti de ?!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Speedy 04. 06. 2005 09:41)

22. 7. 2005 12:16 | Drakobijce

Jedine, co me na tom zarazi, je ze navrh prisel of MF. Neni nahodou CNB tou instituci, ktera ma na starosti bankovni trh? Pokud ano, ocekaval bych tuto aktivitu od ni a nikoli od MF. Nebo snad prace s kilenty (stradateli) nepatri do "trhu"? Rekl bych, ze nasi ctihodni "narodni" bankeri jsou proste taky vrany - a vrana vrane oci ...., ze. Jinak s opatrenimi souhlasim - predevsim s prenositelnosti cisla uctu, to by byla naprosta bomba.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eva Jiřičná

architektka

Zdeněk Škromach

politik

Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 14 duelů
×
Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 15 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nový trh, Kvóta, Riziková ochrana, paušální daň, lukáš kovanda, andrej babiš, petr mach, michal wantulok, aféra HELVAG, mentoring, náklady na soudní řízení, les, nabídka funkcí, Chrysler, sjednocení sazeb pro muže a ženy, obchodní centra, byznys, žák

007S0JAK, 4L25168, 4L25168, 2K29869, 8S92121

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK