Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Několik našich "zahraničních" čtenářů nás upozornilo, že založit si běžný účet v západní Evropě vyjde levněji než v tuzemsku. Zkusili jsme zjistit, jestli to tak je a proč.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 11. 2003 22:20, I.Padrta

Snad nejsmutnějším faktem je, že nás všechny banky pokutují za to, že jim poskytujeme za zanedbatelný úrok (na BÚ) naše peníze pro jejich podnikání. Jmenuje se to poplatek za položku.
Také taktika jak co nejvíce ztížit výběr hotovosti byla (např.
CS, a.s. t.j.Erste Bank) přivedena k dokonalosti. Na přepážce draho, bankomaty v centru města v pěší zóně (Brno).

Reagovat

 

+39
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 11. 2003 22:07

Ano přesně jinak.

Reagovat

 

-25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 12. 11. 2003 20:12)

Další příspěvky v diskuzi (38 komentářů)

15. 11. 2003 20:42 | anonym

A proc kazda rodina potrebuje nejmene 3 bezne ucty? staci prece jeden a dva zlodeji prijdou o vatu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2003 6:45 | Michal

No jo, jenže Česká spořitelna patří k nejlevnějším bankám u nás. Jejich internetbanking je velice slušný. Ač nerad, musím přiznat, že titul Banka roku 2003 si plně zaslouží. I jednooký bývá mezi slepými král. Vaše kádrová nemoc je patrně z dřívější doby. Nevím, kolik je ve vedení představitelů minulého režimu, ale odhaduji, že nepatné minimum. Na rozdíl od různých ministerstev a jiných státních orgánů, včetně soudů. Někteří ti Klapalové a podobní již bručí a nebo je to čeká. Myslím si, že brečíte na cizím hrobě. V konkrétní době Vám konkrétní lidé něco provedli, nebo neprovedli to, co jste požadoval za správné. Jenže čas nezastavíte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 15. 11. 2003 14:40)

19. 11. 2003 9:21 | Ivin

Nemecka Sparkasse - Vedeni obyc. konta 3,5€, vybery banka/bankomat/cizi bankomat - 0/0/2.5 (nevim jiste), prevody 0, vydani embosovane 0, vedeni embodovane 20€, internetove bankovnictvi 0. dispozicni kredit se povoluje podle toho jak dlouho a kolik mate na ucte penez. Zakladni je myslim 2000€ a urokova sazba 12%
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 11. 2003 20:39 | Jan Kolda von Žampach

Musím Vás velmi rád vyvést z Vašeho poněkud přisleplého omylu :
Česká spořitelna NEPATŘÍ k nejlevnějším bankám, laskavě si najděte zde nedávno zveřejněné srovnávací tabulky ve vícero článcích ! Je to, žel, ten stále TRENDOVĚ zdražovaný a pro drobné klienty SKORO-MONOPOLNÍ průměr. A tomuto zapšklému spořitelnímu PRůMĚRU se, opět pro nás klienty žel, přece vstřícně a rády přizpůsobují i ostatní banky ! Příkladem spořitelní NIČEMNOSTI, a vůči klientům vrcholu nezodpovědnosti, je právě a jako trefný příklad ten Vámi uváděný INTERNETBANKING. Musím se Vašemu argumentu opravdu smát ! Asi jste, naštěstí, nepatřil mezi ty hodně posmutnělé klienty, co si ho neprozřetelně zpočátku a jako prakticky nepoužitelnou ZBASTLENOST pořídili. V době, kdy u konkurence ( množné číslo ) byly v nabídce, a to poměrně proti spořitelně dlouho, již NORMÁLNĚ funkční verze.
A řešil jste někdy NEKVALITNÍ a NEKVALIFIKOVANOU práci České spořitelny, která Vám neurvale podnikala útoky na Vaši peněženku, trpělivost a klid ? Já osobně mnohokrát : šlo o MOJE peníze, MůJ drahocenný čas a bylo to TAM hrozné, holt právě ty zažité bolševické manýry, a potom zatloukat, zatloukat a zatloukat. A přece PRÁVĚ toto služby České spořitelny dále ještě VÝZNAMNĚ klientům PRODRAŽUJE !
Nedívejte se proto jen na ten její ceník...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal 18. 11. 2003 06:45)

20. 11. 2003 12:35 | BarboraJ

Problem v Cechach je, ze banky si nechavaji platit temer za kazdou operaci a sluzbu. Pokud je bankovnich operaci vice tak je vedeni uctu v Cechach mnohem drazsi nez ukazuje clanek. Mam zkusenost ze dvou zapadoevropskych zemi a Spojenych Statech a tam jsem za standardni operace a vedeni uctu neplatil nikdy nic. A standardni operace je z hlediska bezneho uzivatele temer vse. Jedine co platim je maly poplatek za bankovni karty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-17
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:37 | BarboraJ

Také mne překvapuje, že se v ČR platí téměř za veškeré operace... zde ve Francii je založení účtu zdarma, vedení taktéž, poplatek za kartu je kolem 35 eur ročně, včetně pojištění. šeková knížka zdarma, a za platby kartou a výběry v bankomatech poboček "své" banky dostávám body, kterými mohu poté buď uhradit poplatky za kartu nebo si objednat třeba letenky, dárkové balíčky vína apod. vkládání hotovosti, šeků, výpisy jsou též zdarma, jakož i převody mezi účty téže banky. na běžném účtě ovšení není žádný úrok. přesto mám domívám se oprávněný dojem že to zde mám levnější než v ČR...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:40 | BarboraJ

Pridejte prakticky libovolnou banku v Britanii ... a do vsech kolonek napiste 0 liber/Kc/Eur ... Na 100% to vim u Royal Bank of Scotland, u tech ostatnich na 99%. Jo, seznam asi 10 veci za ktere vubec nejaky poplatek je stanoven je tady: http://www.rbs.co.uk/Personal_Finances/Current_Accounts/Rates_&_charges/default.htm
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:41 | BarboraJ

Patrim mozna do te kategorie natvrdlejsich, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, proc platim u KB poplatek za vedeni uctu (mesicne nyni 75 KC, moznost phonebankingu), kdyz platim za kazdy vyber z automatu, za kazdy vyber na pobocce, za kartu a za polozky na úcte? Mam ucet u Barclays v GB a jeste se mi nestalo, abych platila v pomeru k prumernemu platu ci ekon.situaci statu tak horentni sumy za NIC.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:44 | BarboraJ

V Britanii by poplatky bankam rozhodne neprosly. Mam osobni zkusenost s Barclays a marne se snazim si vzpomenout kdy jsem za neco platil. A to se tyka i vyberu hotovosti z bankomatu jinych bank. Barclays si za to nic neuctuje a jina banka ma povinnost upozornit na obrazovce bankomatu pokud by nejaky poplatek byl uctovan. Snad jedine za co se plati je vyber hotovosti v cizine. Ale pokud vybiram z bankomatu "spratelene" banky - napriklad Deutsche Bank - mam vyber zase zdarma. Platim jen poplatky za smenu GBP CZK/EUR. Vedeni uctu, vypisy, karty, pristup pres internet, zrizeni trvaleho prikazu, direct debit (povoleni inkasa) vsechno bez poplatku. Je to ale mozna i tim ze tady v Britanii je tvrdy konkurencni boj mezi bankami a ze v kazdem malem mestecku najdete nejenom hospodu ale i pobocku alespon dvou bank ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:46 | BarboraJ

Drahé banky v ČR jsou pozůstatkem tzv. "bankovního socialismu"...kdy stát výrazně zasahoval do chodu bank a na druhé straně podporoval jejich cenovou politiku (nízké úroky z vkladů, vysoké poplatky za nekvalitní služby), různé akce typu "dovozní depozita" (viz tzv. "Klausovy ekonomické balíčky"), jejichž čistý a bezrizikový výnos zlepšoval ekonomické výsledky bank poskytujících "úvěry" na depozita (dovozy ze zahraničí) se zaplacením úroků předem. Důsledky přetrvávají dodnes. Protikartelový (státní) úřad nevidí a neslyší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:47 | BarboraJ

mam ucet v Irsku - samozrejmosti bylo obdrzeni karty okamzite pri zalozeni uctu, zadne poplatky neplatim a to ani pri vyberech z cizich bankomatu.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 12:51 | BarboraJ

Rakousko: ja tady platim za ucet v BA-CA 37 Eur za kvartal ALE: k uctu je cipova karta (ala Maestro)+el. penezenka VISA, Diners Club internet, telefon, wap bankovnictvi, prevody, vklady/vybery hotovosti, vybery z bankomatu, a dalsi veci. Jedina vec, za kterou platim je platba kartou nebo vyber z bankomatu v zahranici v jine mene nez EUR. tady je poplatek 1% z castky. To se mi sice moc nelibi, ale je to vsude stejny. Myslim si ze kompletni cenik je 1 strana A4, ne knizka jako v cechach. Troufam si ale tvrdit, ze si na to musi vydelavat jinym zpusobem nez uroky z uveru a tak. Ptal jsem se na uver na auto, a byl mi nabidnut uver 22000 - sice na sedm let, ale s urokovou sazbou ca 6,6 p.a. - nepamatuju si presne. kdyz to srovnam s beznou sazbou u obcana v cechach, tak mi to nejak nesedi - vysoke poplatky za cokoliv a jeste uvery se sazbou cca 12-16 % p.a.


Paulo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

20. 11. 2003 14:43 | BarboraJ

Naprosty souhlas s Michalem a Obdou. Mam ucet u Barclay, nikdy jsem jim neplatil za nic. V poslednich letech (po navratu z Anglie zpet do cech) ma komunikace s bankou spociva v tom, ze kvartalne mi chodi vypisy z uctu (1st class dopis) a 4letne nova mezinarodni debetni VISA karta nahrazujici starou dobihajici (snad nemusim zduraznovat, ze zdarma). Pricina je zcela jednoducha a jasna : Barclay je totiz BANKA - tedy instituce, ktere staci presvedcit klienty sverit ji jejich penize - a vhodnym investovanim techto penez pak vydelava Ceske "banky" nejsou takove cinnosti schopny (viz jejich uvery momentalne v KoB) - takze vydelavaji pouze zdimanim poplatku z klientu Otazka je, co s tim - Barclay mi urcite nebude chtit proplacet ceske inkaso.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (BarboraJ 20. 11. 2003 12:44)

20. 11. 2003 14:48 | BarboraJ

USA - Wahington Mutual. Zalozeni sekoveho konta - $0.00 Zalozeni usporoveho konta - $0.00 Zalozeni dalsiho sekoveho konta - $0.00 Zalozeni sekoveho konta pro dospivajici dceru - $0.00 Zruseni usporoveho konta- $0.00 Otevreni jineho usporoveho konta - $0.00 Zavreni usporoveho konta - $0.00 Bankovni karta moje - $0.00 Bankovni karta manzelky - $0.00 Bankovni karta dcery - $0.00 Vyber z Wash. Mutual bankomatu - $0.00 Vyber z ciziho bankomatu - $0.00 (cizi bankomat si zapocte jejich poplatek - zpravidla $1.50). Mesicni zaslani vypisu ze vsech kont + vsechny prosle seky - $0.00 Banking online - $0.00 Banking on the phone - $0.00 Mesicni poplatky za vsechna konta dohromady - $0.00 Zrizeni kreditni linky na kryti nekrytych seku do vyse $1,000 - $10.00 + $10.00 rocni polatek. Automaticky prevod z kreditni linky do sekoveho konta na kryti seky kdyz v konte neni dost penez - $5.00 To snad docela ujde. Stastnou cestu Kocourkovskym bankerum do sveta vyspeleho kapitalismu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

21. 11. 2003 9:33 | Petra

Mam moznost srovnat situaci u vedeni bezneho uctu v Ceske republice a v USA. Tam je zalozeni i vedeni, vcetne platebni karty zdarma (Compass Bank). Tady me dolarovy ucet u Komercni banky stoji kazdy rok 500 a karta 700. Za zruseni uctu bych dala dalsich 250. Je to otresny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

22. 11. 2003 11:56 | Pavel

Rád bych věděl z jakých důvodů mohou zahraniční banky tvrdit, že přebíraly naše peněžní ústavy ve špatném stavu? Přece je kupovaly od státu oddlužené, za peníze českých daňových poplatníků (viz Česká spořitelna, s jejími vysokými sazbami za vedení účtů a za transakce, a při tom s jejími dnes miliardovými zisky po prodeji, viz oddlužení pro ČSOB za padající IPB - od které mimochodem vedlo finanční napojení na TV Nova přes podivné klubko pánů okolo Vladimíra Železného, atd., atd...). Ví se už od dob starého Říma, že peníze nesmrdí ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

23. 11. 2003 12:24 | Jan Kolda von Žampach

Na to se, milá dámo, musíte jít optat nikoli do Komerční banky, ale na Budějovickou v Praze do, v retailu stále skoro-monopolní, nenažrané České spořitelny !
Pravdou ale je, že tento stav bezskrupulósní nenažranosti České spořitelny tady vyhovuje v bankovním sectoru téměř každému : Komerční banka, to pro ty trochu prý víc nóbl, se nastaví na poplatcích ještě o něco výše, o něco podměrečně, ale ráda, podraží i ta lidová Poštovní spořitelna.
Ukažme si, a jako malý příklad, nedávnou bankomatovou válku vyvolanou právě hrabivostí České spořitelny a s tím spojený obecný nárůst poplatků, dnes jistě ne, žel, konečný : náklady na ni ale dříve či později zaplatí, a to několikanásobně, zblblí domácí klienti ze všech bank. Tedy právě i z té Vaší Komerční banky ! Jaká je při tom kartově bankomatovém "kšeftu" skutečná nákladovost a tedy konečný mohutný vývar pro banky, je zprostředkovaně vidět na akciích a dividendách takového MÚZO, konkurenčního to uskupení proti bankomatové a kartové síti právě České spořitelny. Prostě dokonale mastná žranice žranic ! A právě bez České spořitelny, která bankomatovou válku iniciovala, by tyto kšefty takové nebyly, ani pro tu Vaši Komeční banku, ani pro iniciátora tohoto "štábnoho cvičení", tedy pro Českou spořitelnu. Ano, v něčem se musí dnes chodit, ale Baťa boty přece zlevnil, v něčem se musí dnes jezdit třeba do práce a vozit zboží,ale Ford auta přece zlevnil. Jen dosud tento úkol na někoho naléhavě a marně čeká v oblasti platebního styku a v bankovním sectoru obecně. Česká spořitelna to ale nebude, tam to je už zcela beznadějně shnilý a smradlavý. Viz jen její opět tradičně ničemný a účelově chytrácky odkládaný přístup k zavedení čipových karet : ano, tato technologie, dovedená do úspěšného konce, by totiž měla transakční náklady a tedy i ceny v bankovním sectoru pronikavě zlevnit...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (BarboraJ 20. 11. 2003 12:41)

26. 11. 2003 22:20 | I.Padrta

Snad nejsmutnějším faktem je, že nás všechny banky pokutují za to, že jim poskytujeme za zanedbatelný úrok (na BÚ) naše peníze pro jejich podnikání. Jmenuje se to poplatek za položku. Také taktika jak co nejvíce ztížit výběr hotovosti byla (např. CS, a.s. t.j.Erste Bank) přivedena k dokonalosti. Na přepážce draho, bankomaty v centru města v pěší zóně (Brno).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimíra Glatzová

advokátka

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
95,52 %

z 134 duelů
×
Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
52,38 %

z 63 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prokura, Cizí zdroje, Forwardová výnosová křivka, miroslav kalousek, daňový bonus, daňové přiznání, itálie, daně, exponenciální, Pierre Cahuc, Simon Property Group, rozhodce, běžbý účet, daňová pásma, Opční třída, filip zeman, Hana Petraturová, zákon o obchodních korporacích

1X1X1X1X, 1X1X1X1X, 4U00359, 1AZ8858, 2ST4090

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK