Proč je v českých bankách draho?

Několik našich "zahraničních" čtenářů nás upozornilo, že založit si běžný účet v západní Evropě vyjde levněji než v tuzemsku. Zkusili jsme zjistit, jestli to tak je a proč.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 11. 2003 22:20, I.Padrta

Snad nejsmutnějším faktem je, že nás všechny banky pokutují za to, že jim poskytujeme za zanedbatelný úrok (na BÚ) naše peníze pro jejich podnikání. Jmenuje se to poplatek za položku.
Také taktika jak co nejvíce ztížit výběr hotovosti byla (např.
CS, a.s. t.j.Erste Bank) přivedena k dokonalosti. Na přepážce draho, bankomaty v centru města v pěší zóně (Brno).

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 11. 2003 22:07

Ano přesně jinak.

Zobrazit celé vlákno

-25
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)

13. 11. 2003 11:47 | Eric

Není to normální a nejsou to služby. Je to prachsprosté okrádání klienta. Přínos vaší poznámky vidím v tom, že zobrazujete onen střednědobý horizont plánovačů pseudobank, který je marketingově velmi dobře popsán jako "...období, kdy cílová skupina zblbla z minulé nabídky a především zapoměla na předminulé podmínky...". Dejte peníze do slamníku a máte po starostech.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2003 7:58 | KAREL

Mám kotno u ČSOB, jejich strategie v průběhu několika let je : 1) výběr peněz u kasy za 15,-, => občane pořiď si kartu a nechoď do banky, i babičky muší být moderní a pokud kartě nerozumí tak ať platí. 2) když už nám ubylo tolik lidu v bance, spustí "klíčový plán", tj. kliente přijď si do své banky a mi ti poradíme, jak naložit s penězi (temínovaný vklad (do 2%), životní p., penzijní p., nákup fondů => zaplať hned, očekávej tak do 5% p.a. a hlavně léta na své peníze nesahej ! 3) pokud si vložíš peníze na své konto přes kasu opět zaplať. Může mi tedy někdo odpovědět esli jsou takové služby normální ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 23:32 | kafka

v zahraničí totiž banky vydělávají na plat. styku, to mi Vašich ročních nákladech prostě chybí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 22:07

Ano přesně jinak.
-25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 20:12 | MoB

Jasně. Za všechno můžeme my klienti - protože si od bank nepůjčujeme! Bomba, už je mi to jasné... Velmi zajímavý názor. Copak je málo podnikatelů, kteří potřebují půjčit? Málo zamítnutých žadatelů o kreditku? -- Ale na konstruktivní notečku: kdyby fungovaly dobře soudy, nebály by se banky půjčovat (a dnes se bojí, tečka).
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 18:25 | Jan Kolda von Žampach

Moje řeč, myslím především to s tím podivným finančním etalonem v podobě České spořitelny a České pojišťovny ( a asi jen náhodou, že, obě měly dříve v názvu to "hrdé" státní ).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 14:32 | wallaby

Bankovní poplatky jsou opravdu drahé, mám zkušenosti z Austrálie, kde je vedení účtu i přímé bankovnictví zdarma, karta blokována ihned po nahlášení zdarma, může se měnit i libovolně PIN karty a to i v bankomatu! Drahé jsou snad pouze poplatky za výběr v bankomatu cizí banky, podobně jako u nás. Nesouhlasím, že konkurence je malá. V Austrálii je podobný počet bank a poplatky jsou malé. Obecně lze taky říci, že "naše" banky zavádějí služby, teď mám na mysli např. přímě bankovnictví, tak 5 let po zavedení v Austrálii. Nejnověji se v Austrálii dá platit přes internet se zadáním PINu pro ověření transakce. Kdy to bude u nás? Jak jsem četl "naše" banky o tom začínají teprve uvažovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 12:25 | Zargon

add2) když se na ten seznam podíváte podrobně tak tam toho právě už moc není. Banky bez licence už nejsou banky pro klienty, stavební spořitelny provádějí specifické činnosti a pak je tam několik bank, které mají jen centrálu (případně pár poboček)a pokud nejste součást mezinárodního koncernu nebo netočíte na účtech stovky miliónů tak Vám vrátny ani neotevře dveře.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 12:03 | bob

1. služby přímého bankovnictví snižují náklady - a u nás se tyto služby, právě zdražují!!! A čím lidí se to naučilo, tím větší příjem na provoz těchto služeb banka má, přesto zdražuje. Něco prohnilého je v českém bankovnictví
2. konkurecne je u nás malá? Otevřete si seznam bankovních ústavů: http://www.banky.cz/subjekty/index.phtml.cs Spíš by to chtělo pročistit, ne zřizovat banky nové.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 11:54

Není pravda, že je internetové bankovnictví zdarma. Zakládala jsem si účet v KB a tam mi k poplatku za vedení účtu = 15,- Kč měsíčně připočítali poplatek za internetové bankovnictví 45,- Kč měsíčně. Suma sumárum 60,- Kč * 12 měsíců... Jinde je to stejně. Bohužel mi to předem neřekli, poznala jsem to až z výpisu. Používám POUZE internetové bankovnictví, na pobočku chodím, jen když problém nevyřeším ani telefonicky (zatím jich moc nebylo. Jeden třeba byl, když se mi nepodařilo stáhnout šifrovací klíč, ale taky se to vyřešilo).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 9:40

Jo a ne. Souhlasím, že úroková marže u poskytnutých úvěrů (zejména spotřebitelských) je většinou dost vysoká. Kvůli neschopnosti posoudit a úvrovat podnikatelské projekty ale bankám zbývá spousta peněz. Spotřebitelské úvěry a hypotéky to nezachrání, jde o stovky miliard navíc. Tak to řeší poplatky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 9:29 | Skipper

Od českých bank stále stejná písnička. To je jasné, že mají náklady. Má je každá firma, která podniká. Přesto například hypermarkety nezavedly vstupné. Problém je v tom, že banky, až na malé výjimky, neumí půjčovat. Dříve štědře úvěrovaly firmy, které nikdy nebyly schopné splácet, dnes jsou zase superopatrní. Klientské vklady pak vysoce převyšují úvěry klientům a zbylou částku banka umísťuje na mezibankovním trhu. Úroková marže úvěrů je daleko vyšší, proto si neschopost půjčovat kompenzují poplatky. Souhlasím s kartelovým chováním, i když si nemyslím, že by to museli nějak dojednávat. Všichni se prostě přizpůsobují České spořitelně, stejně jako se pojišťovny přizpůsobují České pojišťovně. Ta musí generovat dividendy mateřské bance, která potřebuje svou investici rychle splatit, takže nemá na výběr. Strašně moc se toho u nás v bankovním sektoru změnilo k lepšímu, ale, bohužel, se i výrazně zvýšila arogance bank, a to přesto, že mají plná ústa orientace na zákazníka (zkrácení otevírací doby je pro zákazníkovo dobro, poplatky jsou kvůli lepším zákaznickým službám atd.).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 9:17 | Zargon

Odpověď je jednoduchá-je zde kartel vytvořený prací/neprací ČNB. Jak jinak by si všechny banky mohli dovolit redukovat stav provozních pracovníků tak aby ve všech se muselo čekat ve frontě na provedení transakce. Převážnou většinu sice realizuji pomocí el. bankovnictví, ale občas přeci jen nějakou hotovost potřebuji (třeba jen z důvodu nesmyslně dlouhých dob převodu do jiné banky či dokonce za převod v rámci jedné banky), převážně pak výběr cizí měny protože platby do zahraničí jsou neúměrně drahé. Odpovědi představitelů bank jsou taky nesmyslné. Před pár lety zde byl opak-výnosy z poplatků byly mnohem nižší než z úroků, potom přišli zahraniční vlastníci s tím že u nich je to obráceně, takže snaživý český management poplatky zase přepálil nad úroveň než je zase běžné v zahraničí. Všechny banky které jsou na trhu dominantní zejména k síti poboček-ČSOB, KB, Spořitelna, GE byli předány očištěné a dost často i s dalšími zárukami a tím zajištěnými budoucími zisky (garance výnosu z dříve uzavřených obchodů za nesmyslných podmínek, neúročení a úplné propadnutí starých vkladních knížek u Spořitelny) včetně fungujících a nových informačních systémů takže jaképak potřeby investic. Spíše jde o to napakovat se na poslední chvíli než vlivem EU a zejména až zavedení EURa i u nás začne zde působit skutečná konkurence, co se bude dít potom s těmito bankami potom už není důležité jelikož původní investice se již mnohonásobně vrátí. A hlavně-manažeři zinkasují roční odměny za dosažení zisku,který bude v našem regionu v rámci celé skupiny nejvyšší či dokonce udrží v černých číslech celou skupinu. Potom se můžeme cítit náležitě hrdí na to, že dotujeme poplatky klientů v Rakousku nebo Německu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 9:15 | Benicio

to oni dokazi prines bance zisk a velmi vysoky, ale proc ho jeste tucne nezvysit zavedenim poplatku za vsechno mozne kdyz se na tom dobre napakujou a nam nezbyva nez to holt zaplatit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 7:29

Ten poplatek z vyberu je vysmech. To jsou opravdu investori ceskych/tuzemskych bank tak ubohy, ze nedokazi prinest bance zisk z nasich-jimi spravovanych-penez ? Nikde jsem si nevsiml srovnani urokovych sazeb u pujcek domacich versus zahranicnich bank. Toto by mi snad pomohlo tu zlodejinu lepe "stravit".
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 7:03 | Eric

Představa, že si banky v Čechách budou někdy konkurovat je směšná. Kartel je pravdou. Pseudomanagement českých pseudobank je tlupou omezených rychlokvašek, které nejsou krom poplatků schopny vymyslet nic. Slamník je jedinou opravdovou alternativou. Poplatky nula, založení účtu nula, zrušení účtu nula, bezpečnost srovnatelná s bankou, výběry bez poplatků. Těch pár složenek lze zaplatit na poště, protože pokud započteme všechny náklady účtu do poplatků za převod, tak jsme s tou poštou ještě v plusu. A zaměstnavatel je POVINEN mi dát výplatu keš. Tak na co ještě čekáte????? Zlatý slamník.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 4:02 | Ucho Plátený

Povezte mi prosím , jaký je mesícní nebo rocní poplatek z úctu v dolarech nebo v euro u www.ATLANTIK.cz a www.COLOSSEUM.cz ????????? a kolik se platí poplatek za nákup akcií v Nemecku u Colosseum ????? Na jejich stránkách je to utajeno a na e-mails neodpovídají. ... Mimochodem u www.diraba.de je konto zdarma i bez penez a prevody zdarma u www.postbank.de je konto zdarma a prevody zdarma pri vlození 1000 euro mesícne u www.citibank.de je konto a prevody zdarma má-li konto hodnotu nad 2500 euro
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2003 1:33 | Hanz

Trosku se mi nezda co tvrdi mluvci a udaje v tabulce. Proc tady v Anglii muzu mit ucet a neplatit za nej nic a domaci ucet u sporky me stoji pres 80 korun mesicne, kdyz s nim temer nic nedelam (asi tri trvale prikazy a tak dva dalsi pres interbanking).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Mach

ekonom a politik

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Petr Mach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services