Nejvíce lidí, kteří v Česku loni změnili zaměstnání, tak učinilo na základě osobních kontaktů a doporučení. V případě změny práce tak doporučení například přes známé či rodinu loni porazilo pracovní portály, které jsou při samotném hledání stále nejpoužívanější. Doporučení jsou ale efektivnější.
Ukázal to průzkum zaměstnaneckých preferencí, který zrealizovala personálně poradenská společnost Randstad. V Česku se ho účastnilo 4778 respondentů.
„Osobní kontakty a doporučení jsou stále efektivnější mimo jiné díky motivaci, která je s tím spojená. Zaměstnavatelé totiž velmi často vyplácí zaměstnancům, kteří přivedou nového kolegu, nemalý bonus. Ten se dle pozice a oboru může pohybovat od nízkých tisíců korun až do desetitisícových položek,“ vysvětluje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.
Hlavními důvody, proč čeští zaměstnanci zůstávají u stávajícího zaměstnavatele, jsou dle průzkumu zajímavá mzda a zaměstnanecké výhody (58 %), jistota zaměstnání (51 %), finanční zdraví (49 %), lokalita (46 %) a zajímavá práce (44 %).
Naopak nejčastěji odcházejí kvůli příliš nízkému platu (51 %), nedostatku uznání a ocenění (35 %), doba dojíždění do práce je příliš dlouhá (28 %), mají omezený kariérní růst (27 %) nebo pociťují nedostatečnou vyváženost osobního a pracovního života (26 %).
Téměř každý (konkrétně 93 %) si reputaci potenciálního zaměstnavatele ověřuje. Nejčastěji to děláme na pracovních portálech (60 %) nebo firemních webových stránkách (59 %), třetím nejdůležitějším zdrojem jsou názory známých a kamarádů (54 %).
Sdílejte článek, než ho smažem