Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství

PR článek | rubrika: FINEXPO | 16. 11. 2015
Raiffeisenbank je dlouhodobým a spolehlivým partnerem velkých a nadnárodních firem s miliardovými obraty. O tom, co může banka těmto společnostem nabídnout a na čem staví svůj úspěch, jsme hovořili s Barbarou Tutass, ředitelkou divize Large Corporates.
Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství

Komerční spolupráce

Co vše korporátním klientům nabízíte?

Zajišťujeme pro ně komplexní podporu a poradenství v oblastech financování, a to včetně strukturovaných, syndikovaných a exportních úvěrů, cash managementu a treasury. Jsme aktivní také na kapitálových trzích, snažíme se pro klienty hledat optimální kapitálovou strukturu a rozložení zdrojů. Standardně pracujeme s úvěry v řádech 30 až 50 milionů euro, jsme ale schopni zpracovat i částky vyšší než 100 či 150 milionů euro. U těchto větších transakcí spolupracujeme s naší mateřskou společností Raiffeisen Bank International (RBI) či s některou ze sesterských bank skupiny.

Raiffeisenbank patří do skupiny RBI. Jaké výhody to přináší klientům?

Spolupráce v rámci naší skupiny je velmi úzká a klienti z toho profitují nejen při již zmíněných objemných transakcích, ale také při obchodování přes hranice České republiky. Jsme schopni firmy podpořit například tím, že jim zajistíme založení účtu v sesterské zahraniční bance, představíme je tam a v případě potřeby pomůžeme s financováním na novém trhu. Klient tak přijde do banky, kde jej už znají a přesně vědí, co potřebuje.

Co vás od konkurence nejvíce odlišuje?

Jsme zdravá, kapitálově silná a stabilní banka. Přes naši velikost jsme stále velmi flexibilní a schopni připravit individuální řešení šité na míru. Velký rozdíl oproti konkurenci vidím také v kvalitě a zkušenostech našich zaměstnanců. Většina seniorních pracovníků působí v mé divizi deset i více let a jsou tak schopni s klienty utvořit stabilní, pevný a dlouhodobý vztah založený na vzájemné důvěře a spolupráci. Velmi ctíme základní bankovní pravidlo, které zní: „Poznej svého klienta“. Na to se na tuzemském trhu bohužel často zapomíná. U nás klient nalezne opravdové partnery, na které se může spolehnout, kteří jsou na vysoké odborné úrovni, rozumí jeho potřebám a problémům a mají nástroje k jejich rychlému vyřešení.

A pokud byste měla zmínit něco z produktové oblasti?

Zmínila bych hned několik sofistikovaných treasury řešení, která nabízíme lokálně i v rámci skupiny. Jako jedna z pouhých dvou českých bank jsme aktivním clearingovým členem evropského komoditního trhu prostřednictvím European Commodity Clearing (ECC), kde jsme pro naše klienty schopni vypořádat jejich transakce. V posledních letech jsme rovněž velmi aktivní v exportním financování, při strukturování našich produktů se tak zaměřujeme právě na podporu našich vývozců.  

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?

Jsme stabilní univerzální banka působící na českém trhu napříč všemi segmenty a stavíme zejména na principu dlouhodobých vztahů. Ve všeobecné rovině tedy chceme být pro naše klienty především důvěryhodným a spolehlivým partnerem. Nejde nám pouze o to, abychom prodali naše produkty či služby. Chceme se spolu s klientem dívat do budoucna, tu budoucnost s ním tvořit, být mu sparring partnerem při posuzování jeho záměrů a pak také finančním partnerem, který mu pomůže jeho vize realizovat.

Vzhledem k obchodním příležitostem, které na českém trhu vnímáme, jakož i kapitálové podpoře naší mateřské skupiny, je naší jasnou prioritou růst. Když budu hovořit konkrétněji, pak naše strategie stojí na třech pilířích. První tvoří naši dlouhodobí zákazníci, pro něž jsme hlavní bankou. Zde chceme samozřejmě dále růst a tuto skupinu klientů rozšiřovat o ty společnosti, kde jsme momentálně až druhou či třetí bankou. K tomu také patří kontinuální oslovování nových zákazníků. Druhý pilíř představují firmy, které působí na mezinárodním trhu a spolupracují s jinými bankami v rámci skupiny RBI. Zde bychom rádi využívali přeshraničních synergií. A do třetice chceme pokračovat ve strukturovaných, exportních a syndikovaných transakcích, protože zde vidíme velkou tržní příležitost.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů
Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel... celý článek

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

21. 2. 2024 | Kateřina Hovorková, Petr Kučera

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

20. 2. 2024 | Kateřina Hovorková | 4 komentáře

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

Pozůstalí ani notáři zatím nemají k dispozici nástroj, který by našel všechny bankovní účty zemřelého. Aspoň částečné vylepšení má přinést nová platforma, kterou chystají Notářská komora... celý článek

Úroky na spoření klesají. Které banky teď dají nejvíc?

20. 2. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Úroky na spoření klesají. Které banky teď dají nejvíc?

Nové porovnání spořicích účtů a termínovaných vkladů.

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

9. 2. 2024 | Petr Kučera

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.

Partners Financial Services