Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství

PR článek | rubrika: FINEXPO | 16. 11. 2015
Raiffeisenbank je dlouhodobým a spolehlivým partnerem velkých a nadnárodních firem s miliardovými obraty. O tom, co může banka těmto společnostem nabídnout a na čem staví svůj úspěch, jsme hovořili s Barbarou Tutass, ředitelkou divize Large Corporates.
Korporátní klienti oceňují lidský přístup a dlouhodobé partnerství

PR článek

Co vše korporátním klientům nabízíte?

Zajišťujeme pro ně komplexní podporu a poradenství v oblastech financování, a to včetně strukturovaných, syndikovaných a exportních úvěrů, cash managementu a treasury. Jsme aktivní také na kapitálových trzích, snažíme se pro klienty hledat optimální kapitálovou strukturu a rozložení zdrojů. Standardně pracujeme s úvěry v řádech 30 až 50 milionů euro, jsme ale schopni zpracovat i částky vyšší než 100 či 150 milionů euro. U těchto větších transakcí spolupracujeme s naší mateřskou společností Raiffeisen Bank International (RBI) či s některou ze sesterských bank skupiny.

Raiffeisenbank patří do skupiny RBI. Jaké výhody to přináší klientům?

Spolupráce v rámci naší skupiny je velmi úzká a klienti z toho profitují nejen při již zmíněných objemných transakcích, ale také při obchodování přes hranice České republiky. Jsme schopni firmy podpořit například tím, že jim zajistíme založení účtu v sesterské zahraniční bance, představíme je tam a v případě potřeby pomůžeme s financováním na novém trhu. Klient tak přijde do banky, kde jej už znají a přesně vědí, co potřebuje.

Co vás od konkurence nejvíce odlišuje?

Jsme zdravá, kapitálově silná a stabilní banka. Přes naši velikost jsme stále velmi flexibilní a schopni připravit individuální řešení šité na míru. Velký rozdíl oproti konkurenci vidím také v kvalitě a zkušenostech našich zaměstnanců. Většina seniorních pracovníků působí v mé divizi deset i více let a jsou tak schopni s klienty utvořit stabilní, pevný a dlouhodobý vztah založený na vzájemné důvěře a spolupráci. Velmi ctíme základní bankovní pravidlo, které zní: „Poznej svého klienta“. Na to se na tuzemském trhu bohužel často zapomíná. U nás klient nalezne opravdové partnery, na které se může spolehnout, kteří jsou na vysoké odborné úrovni, rozumí jeho potřebám a problémům a mají nástroje k jejich rychlému vyřešení.

A pokud byste měla zmínit něco z produktové oblasti?

Zmínila bych hned několik sofistikovaných treasury řešení, která nabízíme lokálně i v rámci skupiny. Jako jedna z pouhých dvou českých bank jsme aktivním clearingovým členem evropského komoditního trhu prostřednictvím European Commodity Clearing (ECC), kde jsme pro naše klienty schopni vypořádat jejich transakce. V posledních letech jsme rovněž velmi aktivní v exportním financování, při strukturování našich produktů se tak zaměřujeme právě na podporu našich vývozců.  

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?

Jsme stabilní univerzální banka působící na českém trhu napříč všemi segmenty a stavíme zejména na principu dlouhodobých vztahů. Ve všeobecné rovině tedy chceme být pro naše klienty především důvěryhodným a spolehlivým partnerem. Nejde nám pouze o to, abychom prodali naše produkty či služby. Chceme se spolu s klientem dívat do budoucna, tu budoucnost s ním tvořit, být mu sparring partnerem při posuzování jeho záměrů a pak také finančním partnerem, který mu pomůže jeho vize realizovat.

Vzhledem k obchodním příležitostem, které na českém trhu vnímáme, jakož i kapitálové podpoře naší mateřské skupiny, je naší jasnou prioritou růst. Když budu hovořit konkrétněji, pak naše strategie stojí na třech pilířích. První tvoří naši dlouhodobí zákazníci, pro něž jsme hlavní bankou. Zde chceme samozřejmě dále růst a tuto skupinu klientů rozšiřovat o ty společnosti, kde jsme momentálně až druhou či třetí bankou. K tomu také patří kontinuální oslovování nových zákazníků. Druhý pilíř představují firmy, které působí na mezinárodním trhu a spolupracují s jinými bankami v rámci skupiny RBI. Zde bychom rádi využívali přeshraničních synergií. A do třetice chceme pokračovat ve strukturovaných, exportních a syndikovaných transakcích, protože zde vidíme velkou tržní příležitost.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Číslo karty v aplikaci vám ukáže už většina bank. Kdo zatím ne?

17. 7. 2025 | Petr Kučera

Číslo karty v aplikaci vám ukáže už většina bank. Kdo zatím ne?

Už jen klienti Fio banky nemohou platit na internetu, když po nich e-shop chce kompletní údaje k platební kartě a nemají ji fyzicky u sebe. V ostatních bankách – nejnověji i Komerční... celý článek

Fio banka zvyšuje limit pro vklad hotovosti do bankomatu

15. 7. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Fio banka zvyšuje limit pro vklad hotovosti do bankomatu

Fio banka zvýšila strop pro vklad hotovosti do vkladového bankomatu. Nově může každý klient vložit přes vkladomaty Fio až 350 tisíc korun za den. Současně jde o limit na jednu transakci. celý článek

Hledáte starší platbu? Tři banky vás nepustí dál než dva roky

15. 7. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Hledáte starší platbu? Tři banky vás nepustí dál než dva roky

Můžete letos v červenci ve vašem elektronickém bankovnictví snadno najít platbu z předloňského června? U tří bank máte pořád smůlu – nepustí vás víc než 24 měsíců zpátky.

Raiffeisenbank chystá další odstávky. O víkendech vypne bankovnictví

11. 7. 2025 | Petr Kučera

Raiffeisenbank chystá další odstávky. O víkendech vypne bankovnictví

Raiffeisenbank hlásí na tento a příští víkend plánované odstávky internetového a mobilního bankovnictví. Cílem je vylepšit některé funkce a zabezpečení, vysvětluje.

Kde je nejvíc platebních terminálů a kde nejmíň? Žebříček zemí Evropy

9. 7. 2025 | Petr Kučera

Kde je nejvíc platebních terminálů a kde nejmíň? Žebříček zemí Evropy

Na každých tisíc obyvatel České republiky připadá letos třicet platebních terminálů, což je mírně pod evropským průměrem. Vyplývá to z analýzy společností Global Payments a Mastercard. celý článek

Partners Financial Services