Nonstop 24 hodin? Portál E.ONu je dva měsíce mimo provoz

Nonstop 24 hodin? Portál E.ONu je dva měsíce mimo provoz

Klienti energetické společnosti E.ON jsou až do poloviny září bez přístupu k internetové obsluze. Zákaznický portál Energie24, který měl fungovat 24 hodin denně podobně jako internetové bankovnictví, E.ON odstavil na celé dva měsíce. Lidé se tak do systému nedostanou ani přes počítač, ani přes mobilní aplikaci. 

Důvodem plánované odstávky, která trvá od poloviny července do poloviny září, je podle firmy přechod na nový informační systém a s tím spojený „rozsáhlý upgrade zákaznického systému“.

Proč odstávka trvá tak dlouho a proč ji nešlo udělat třeba jako v internetovém bankovnictví, kdy při přechodu ze staré na novou verzi trvá odstávka maximálně přes víkend? „Upgrade a migrace dat do nových systémů se netýkají jen platforem určených pro klienty, ale i vnitřních systémů, zejména fakturačních, obslužných a účetních. Jedno bohužel nejde oddělit od druhého a přechod na nové systémy je technicky opravdu velmi náročný,“ vysvětluje mluvčí E.ONu Martina Slavíková.

„Na tuto změnu jsme se intenzivně připravovali několik měsíců a přistoupili jsme k nejvíce efektivnímu řešení, které nyní realizujeme. Kdyby byla jakákoli jiná rychlejší a zároveň bezpečná možnost, jak systémy upgradovat a data zmigrovat, rádi bychom ji využili, ale žádná takováto cesta bohužel nebyla,“ dodává Slavíková.

Řežeme náklady!

Účty za telefon, elektřina, plyn. Neplatíte zbytečně moc? Poradíme, jak odlehčit rodinnému rozpočtu – porovnáme nabídky a vybereme tu nejlepší.

Celkem 110 000 aktivních uživatelů portálu Energie24 a mobilní aplikace dostalo informace o odstávce s měsíčním předstihem, aby případně mohli vyřešit své požadavky ještě před zahájením přechodu na nový informační systém.

„Uvědomujeme si, že někteří klienti mohou kvůli odstávce systému cítit jistý diskomfort v zákaznickém servisu, proto jsme posílili jiné komunikační kanály včetně call centra. Pracovníci call centra i poboček byli dostatečně proškoleni, aby dokázali klienty provést náhradním postupem, jak vyřešit jejich požadavky a informovat je o dalším postupu. Během odstávky nám zákazníci můžou kdykoli napsat na info@eon.cz nebo zdarma zavolat na naši zákaznickou linku 800 77 33 22. Každý požadavek si zaznamenáme a vyřídíme ho poté, co budou naše systémy zase funkční. Jakmile budou systémy plně připraveny k obsluze, budeme zákazníky informovat a okamžitě řešit čekající požadavky,“ říká mluvčí. 

Nejčastějšími požadavky, s nimiž se klienti na E.ON obvykle obracejí, jsou změna výše zálohy a změna způsobu, jakým je hradí. Pro tyto požadavky můžou dál využít formuláře, které jsou k dispozici na webu společnosti. Vyúčtování za odběr energií se odstávka nedotkne.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Oblíbená témata

energie, eon

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

29. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

Někdy otevřeno, jindy zavřeno. Vyznat se v zákazu prodeje během svátků není snadné. Tady je přehled pro začátek května.

Kdo byl na našich bankovkách? Ukažte, co si pamatujete

28. 4. 2024 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Kdo byl na našich bankovkách? Ukažte, co si pamatujete

Peníze se musí točit. V našem kvízu jsme je otočili lícemi dolů. A vy si teď podle zadní strany zkuste vzpomenout, co je vpředu.

Připevněná víčka, papírová brčka a další „eko“ vychytávky. Mají smysl?

26. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 6 komentářů

Připevněná víčka, papírová brčka a další „eko“ vychytávky. Mají smysl?

Rozmočené brčko v pití nebo víčko připevněné k lahvi, které se nepříjemně odírá o obličej. Vychytávky, které mají na rozdíl od plastů šetřit přírodu, už stihly rozčílit nejednoho z... celý článek

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

25. 4. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Cena elektrické energie pro domácnosti v Česku byla v loňském druhém pololetí nejvyšší v Evropské unii, pokud zohledníme odlišnou kupní sílu v jednotlivých státech. Vyplývá to z dnes... celý článek

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

23. 4. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

Česká národní banka dala pokutu čtyři miliony korun společnosti Profi Credit Czech, poskytovateli spotřebitelských úvěrů pod názvy Pojištěná půjčka a Razdva půjčka.

Partners Financial Services