Nonstop 24 hodin? Portál E.ONu je dva měsíce mimo provoz

, | rubrika: Aktuality | 26. 7. 2019 09:30 | 3 komentáře

Klienti energetické společnosti E.ON jsou až do poloviny září bez přístupu k internetové obsluze. Zákaznický portál Energie24, který měl fungovat 24 hodin denně podobně jako internetové bankovnictví, E.ON odstavil na celé dva měsíce. Lidé se tak do systému nedostanou ani přes počítač, ani přes mobilní aplikaci. 

Důvodem plánované odstávky, která trvá od poloviny července do poloviny září, je podle firmy přechod na nový informační systém a s tím spojený „rozsáhlý upgrade zákaznického systému“.

Proč odstávka trvá tak dlouho a proč ji nešlo udělat třeba jako v internetovém bankovnictví, kdy při přechodu ze staré na novou verzi trvá odstávka maximálně přes víkend? „Upgrade a migrace dat do nových systémů se netýkají jen platforem určených pro klienty, ale i vnitřních systémů, zejména fakturačních, obslužných a účetních. Jedno bohužel nejde oddělit od druhého a přechod na nové systémy je technicky opravdu velmi náročný,“ vysvětluje mluvčí E.ONu Martina Slavíková.

„Na tuto změnu jsme se intenzivně připravovali několik měsíců a přistoupili jsme k nejvíce efektivnímu řešení, které nyní realizujeme. Kdyby byla jakákoli jiná rychlejší a zároveň bezpečná možnost, jak systémy upgradovat a data zmigrovat, rádi bychom ji využili, ale žádná takováto cesta bohužel nebyla,“ dodává Slavíková.

Řežeme náklady!

Účty za telefon, elektřina, plyn. Neplatíte zbytečně moc? Poradíme, jak odlehčit rodinnému rozpočtu – porovnáme nabídky a vybereme tu nejlepší.

Celkem 110 000 aktivních uživatelů portálu Energie24 a mobilní aplikace dostalo informace o odstávce s měsíčním předstihem, aby případně mohli vyřešit své požadavky ještě před zahájením přechodu na nový informační systém.

„Uvědomujeme si, že někteří klienti mohou kvůli odstávce systému cítit jistý diskomfort v zákaznickém servisu, proto jsme posílili jiné komunikační kanály včetně call centra. Pracovníci call centra i poboček byli dostatečně proškoleni, aby dokázali klienty provést náhradním postupem, jak vyřešit jejich požadavky a informovat je o dalším postupu. Během odstávky nám zákazníci můžou kdykoli napsat na info@eon.cz nebo zdarma zavolat na naši zákaznickou linku 800 77 33 22. Každý požadavek si zaznamenáme a vyřídíme ho poté, co budou naše systémy zase funkční. Jakmile budou systémy plně připraveny k obsluze, budeme zákazníky informovat a okamžitě řešit čekající požadavky,“ říká mluvčí. 

Nejčastějšími požadavky, s nimiž se klienti na E.ON obvykle obracejí, jsou změna výše zálohy a změna způsobu, jakým je hradí. Pro tyto požadavky můžou dál využít formuláře, které jsou k dispozici na webu společnosti. Vyúčtování za odběr energií se odstávka nedotkne.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Oblíbená témata

energie, eon

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.