Kooperativa pojišťovna: o životních pojistkách se nebojí mluvit

| rubrika: Příloha | 9. 1. 2008 | 3 komentáře
Kooperativa pojišťovna: o životních pojistkách se nebojí mluvit
Úředník ve velice malé pobočce je neutrální a překvapuje rozsahem podaných informací k problematice životního pojištění. Jako potencionální klienti se od něj srozumitelně dozvíme, že existují různé typy životních pojistek, různá rizika a podle čeho by se měl klient pro tu kterou rozhodovat. Zmiňuje se i o různých daňových pásmech pro odpočet životního pojištění z daní a od jaké výše pojistné částky pojišťovna zkoumá zdravotní stav podrobněji.

Do pobočky Kooperativy na Bělohorské ulici v Praze jsme přišli 17. prosince. Mladý úředník nám sice poskytuje spoustu informací, ale při konkrétním doporučení vhodné pojistky působí poněkud nejistě.  Neptá se na žádné podrobnější informace pro kalkulaci. Chce, abychom rozhodli sami, jaká rizika chceme pojistit, a pak to prý propočítá. Po chvíli se nechá přemluvit alespoň k hrubému ilustrativnímu návrhu, který je podle něj nejvhodnější.

Podle věku, pohlaví a profese klientky navrhuje investiční pojištění Perspektiva do věku 60 let s pojistnou částkou pro případ smrti 100 000 korun. Součástí pojistky je i krytí úrazového rizika: smrt úrazem na 500 000 korun, trvalé následky úrazu 1 milion korun a pojištění při pobytu v nemocnici na 100 korun za den. Celkové měsíční pojistné v tomto případě bude činit 1000 korun měsíčně a je v této výši navrženo i kvůli nejlepšímu daňovému odpočtu.

Sice jsme nedostali konkrétní modelaci vývoje pojištění v čase, referent se ale zmínil o typech fondů, investičních strategiích a vysvětlil zhruba i alokační poměr rozdělení investice a možnosti odkupu. Vysvětlil stručně také rozdíl v poplatcích jednotlivých životních pojištění. V okamžiku, kdy do pobočky ale přišla hlučnější trojice klientů, znervózněl. Na odchodu jsme dostali jen vizitku a neúplnou nabídku životního pojištění s tím, že po prostudování to s námi rád znovu probere.

Zhodnocení:
Opakovaně se nám podařilo ověřit, že referenti Kooperativy bývají dobře proškoleni.
Kalkulovaná pojistka by mohla klientovi pomoci v případě trvalých následků kvůli vážnějšímu úrazu, v případě smrti by ale pozůstalým, na které by případně přešla hypotéka, příliš nepomohla. Možná by se to změnilo v průběhu trvání pojistky, jak by se ale mohla orientačně vyvíjet hodnota naší investice do podílových fondů, jsme se ale nedozvěděli.

Vzhledem k poplatkům, které zavedla zdravotnická reforma, by pojistka alespoň částečně pokrývala vzniklé náklady s případnou hospitalizací za dobrou cenu (9 korun měsíčně by garantovalo 100 korun denně při pobytu v nemocnici). I když informace o životním pojištění měly relativně ucelený ráz, pro vlastní kalkulaci by bylo třeba, aby se úředník zeptal na další detaily. Pro srovnání s produktovými listy ČAP by nabídka potřebovala doplnit ještě minimálně o vývoj individuálního investičního účtu a poplatky.

Doporučení:
I když si nebudete jisti, jak moc toho víte o životním pojištění, v Kooperativě máte reálnou šanci, že byste se základní informace dozvědět mohli. Pokud si pak vše na základě podaných informací doma promyslíte, můžete se společnými silami s makléřem pojišťovny dobrat životní pojistky, která bude krýt právě ta rizika, která potřebujete.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.