Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 7. 2024
Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je přehled, na jaké odškodnění mají nárok.
Jak na to | Pavla Adamcová | 9. 7. 2024
Sezóna dovolených je v plném proudu. Co dělat, když vám cestování znepříjemní problémy se zavazadly nebo rovnou s celým letem?
Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024
Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 4. 2024
Jste v práci svědkem nějaké nečekané dramatické události – začne hořet, kolega spadne z výšky nebo se ocitnete u dopravní nehody. Po čase se u vás projeví posttraumatický syndrom. Jde o pracovní úraz? Nejvyšší soud teď dospěl k jasnému závěru.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 1. 2024 | 1 komentář
Povinné ručení se rozšíří na víc druhů vozidel, nově se bude týkat provozovatele místo vlastníka a zvýší se minimální limity pro pojistné plnění. Při cestách po Česku už nebude nutné mít u sebe zelenou kartu. To jsou hlavní změny, které přináší nový zákon o pojištění odpovědnosti.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 11. 2023
Pokud čekáte ve frontě více než pět minut a nejsou otevřené všechny pokladny, požádejte na pokladně před zaplacením o slevu 50 korun na váš nákup. Takovou nabídku včera odstartoval řetězec Lidl. Akce zatím není časově omezená – má platit až do odvolání.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 8. 2023
Povinné ručení se rozšíří na víc druhů vozidel, nově se bude týkat provozovatele místo vlastníka a zvýší se minimální limity pro pojistné plnění. Při cestách po Česku už nebude nutné mít u sebe zelenou kartu. To jsou hlavní změny, které přinese nový zákon o pojištění odpovědnosti.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2023
Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?
Co se děje | Jana Divinová | 8. 6. 2023
Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.
Jak na to | Veronika Doskočilová | 15. 12. 2022
Videí, jak se lidé na náledí nedokážou udržet na nohou, je plný internet. Teď se můžete pobavit i na ulici. Málokomu je však do smíchu, když na chodníku uklouzne on sám a zraní se. Co dělat?
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Co se děje | Jana Divinová | 28. 7. 2022 | 4 komentáře
Evropská letiště nemají dost personálu. Cestující tráví hodiny ve frontách na odbavení, i tak ale často zmeškají let. A nikdo neví, po kom žádat odškodnění za zkaženou dovolenou nebo zrušené obchodní schůzky.
Co se děje | Jana Divinová | 23. 7. 2022 | 44 komentářů
Provozovatele elektrických koloběžek a segwayů čeká nová povinnost: pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Naopak elektrokol se unijní směrnice netýká.
Jak na to | dTest | 15. 7. 2022
Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie covid-19. Jak se má cestující vyhnout problémům a v jakém případě má nárok na kompenzaci?
Když se řekne | dTest | 13. 7. 2022 | 2 komentáře
Co si pohlídat, když si chcete správně pojistit nemovitost nebo domácnost proti velké vodě? Tady jsou rady od spotřebitelského sdružení dTest.
Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.
Co se děje | Tomáš Beck | 6. 4. 2022 | 3 komentáře
Přelomové rozhodnutí Ústavního soudu umožní lidem, kteří se zraní v zaměstnání, získat vyšší kompenzaci. Může tím skončit dlouholetá nespravedlnost.
Co se děje | Jana Divinová | 28. 12. 2021 | 6 komentářů
Seznam se po mnoha letech příprav rozšíří o chronická onemocnění bederní páteře. Nedostanou se však na něj například nemoci krční páteře, nemoci bederní páteře z celotělových vibrací a třeba ani syndrom vyhoření.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů
Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.
Analýza | Jiří Matusík | 30. 11. 2020 | 12 komentářů
Na co se zaměřit při výběru pojištění občanské odpovědnosti? Kdy vám nepomůže? A v čem se jednotlivé pojišťovny odlišují? Poradíme.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 4. 9. 2020 | 8 komentářů
Šéf pobočky sliboval klientům výhodné investice, ve skutečnosti je ale použil na vlastní dluhy z hazardu. Banka jim peníze pravděpodobně nevrátí. Má finanční instituce nést odpovědnost za nekalé jednání svého zaměstnance? Za jakých podmínek?
Co se děje | Veronika Hejná | 26. 8. 2020 | 13 komentářů
Olomoucká policie začala řešit rozsáhlý podvod. Na jeho konci může být i jasnější návod, jak je to s odpovědností vedoucího zaměstnance vůči klientům, pokud podvádí „na vlastní pěst“.
Analýza | Lukáš Kaplan | 3. 7. 2020
V druhém dílu seriálu o nárocích z povinného ručení se podíváme na odškodnění duševních útrap. Může jít až o statisícové částky.
Co se děje | Terezie Nývltová Vojáčková, redakce Peníze.CZ | 19. 6. 2020 | 7 komentářů
Schválená novela vylepší pravidla pro jednorázové odškodnění pozůstalých. Díky tomu se jednak zvýší, jednak na něj dosáhne více lidí.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 3. 2020 | 32 komentářů
Místo vlády teď vydává opatření v souvislosti s koronavirem ministerstvo zdravotnictví. Ovlivní to právo na náhradu škody?
Co se děje | Veronika Hejná | 18. 3. 2020 | 4 komentáře
Podnikatelé i běžní občané můžou chtít náhradu škody, která jim vznikla kvůli opatřením v souvislosti s nouzovým stavem. Upozorňují na to někteří právníci.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019
Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří podali společnou žalobu, požadoval 220 tisíc korun. O rozsudku píše web Seznam Zprávy.