Peníze nejlépe zhodnotí nemovitosti, věří Češi

| rubrika: Aktuality | 5. 6. 2019 09:13

Nemovitosti mezi Čechy vedou jako výhodný způsob zhodnocení peněz. V průzkumu, který pro Expobank CZ realizovala výzkumná agentura Ipsos, to uvedlo 58,7 procenta dotázaných.

Na druhém místě se umístily spořicí účty a stavební spoření (oboje 31,7 %). Jako další výhodné investiční nástroje označuje více jak čtvrtina dotázaných akcie, podílové fondy a dluhopisy. Pětina lidí potom zmiňuje investice do drahých kovů.

„Z průzkumu překvapivě vyplynulo, že téměř polovinu mladých lidí ve věku 25 až 34 let oslovují pro zhodnocení peněz spořicí účty. Hlavním důvodem může být například vysoká likvidita vložených prostředků. O tyto účty naopak jeví zájem jen pětina lidí z generace 45 až 54 let. Mezi jejími příslušníky jednoznačně vedou nemovitosti, a to v 68 procentech případů,“ uvádí Kateřina Petko, ředitelka marketingu a komunikace a tisková mluvčí Expobank CZ.

Jako výhodný způsob zhodnocení peněz označila více než čtvrtina lidí (28 %) akcie, podílové fondy a dluhopisy. Větší část z nich přitom tvoří muži, z nichž 15 procent oslovily přímo investice do společností. Tuto možnost zvolilo jen 3,4 procenta žen, ty naopak projevily výrazně větší zájem o investice do drahých kovů (v 22,4 % případů).

Spořicí nebo investiční produkty Češi podle průzkumu nejčastěji využívají k vytvoření finanční rezervy (78 %). A to zejména pro případ ekonomické krize nebo ztráty zaměstnání (47,3 %) nebo jako finanční „polštář“ pro život v důchodu (42 %). Spoření a investice určené pro koupi auta, dovolené nebo elektroniky jsou podle průzkumu stejně populární jako ukládání prostředků pro děti nebo vnoučata (oboje 25,4 %).

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.