Praha - Senát minulou středu schválil šrotovné ve výši 30 tisíc korun. Odkdy se začne vyplácet a kolik na něj česká vláda dá, zatím nebylo zveřejněno. Podmínky jsou ale jasné už teď.
U osobních aut se šrotovné bude vztahovat na nová auta za cenu do půl milionu s emisemi pod 160 gramů na kilometr nebo s emisním limitem Euro4 a vyšším. Šrotovné 60 tisíc pak dostane ten, kdo si koupí osobní auto s hybridním motorem, elektromobil nebo auto na stlačený zemní plyn do ceny 700 tisíc.
Podívali jsme se tedy na auta nabízená českými prodejci. Vybrali jsme vždy tu vyšší třídu auta, která se ještě vešla do cenového limitu a prozkoumali jsme limity emisí. U některých vozů jsme napsali, že podmínky pro šrotovné splňují, přestože jejich průměrné emise přesahovaly povolenou hranici 160 g/km. Spadaly totiž do emisní kategorie Euro4.
Tam, kde auto emise překročilo a výrobce emisní kategorii v technických parametrech neuvedl, jsme napsali, že auto respektive určitý typ motoru podmínky pro šrotovné nesplňuje.
Sdílejte článek, než ho smažem