Nekonečný boj s bankovními poplatky pokračuje

Věra Tůmová | rubrika: Banky | 19. 10. 2007 | 30 komentářů
Tisíce lidí v Česku mohou už třetí rok upozornit na bankovní poplatky, které jim připadají podivné, prostřednictvím ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Banky si však z výsledků ankety nejspíš nic dělat nebudou. Jejich zisky z poplatků jsou rok od roku vyšší.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 10. 2007 21:59, jezevec

Neboli, například v KB - když vám neznámý ftipálek hodí do sběrného boxu každý den jeden takový příkaz, není to zajisté "větší počet" - a banka vám ochotně naúčtuje kilo denně za cosi co nemůžete ovlivnit a o čem nemůžete ani vědět.

Zobrazit celé vlákno

+111
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 10. 2007 11:17, V.Mlich

Treba ja necitim potrebu navrhovat zadny poplatek ke zruseni, protoze za pul roku, co mam ucet u jedne nejmenovane druzstevni zalozny, jsem ji ZADNY poplatek neplatil (nepocitam poplatky za vyber z bankomatu, protoze ty se prevadi vydavateli karty t.j. CSOB). Akorat mi je lito, ze jsem nepresel uz davno.

Holt, dokud budou klienti jenom remcat a nekonat, banky si s nimi budou delat co chteji.

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

2. 3. 2014 13:20 | idpwruxyj

qYqCVA ukzzyxancrqd, [url=http://bhxbjcyvamtb.com/] bhxbjcyvamtb[/url],[link=http://pcmrpvieblpm.com/ ]pcmrpvieblpm[/link],http://yrmceonuskxv.com/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2008 12:02 | sensore

Ahojky jak to ctu tak musim ric,ze nemate asi zkusenosti zbankama ze? Trebas me se stala takova vec sla jsem si neco koupit a chcu zaplatit a najednou se mi vypari pin kod z hlavi. Tak jem se ho pokusila zadat trikrat a porad nic. Tak jsem volala do banky ,ze potrebuji zjistit pin kod . Rekli neni problem zadala jsem vse iniciali a ze mi to hned poslou sms. A hadeje co se nestalo neposlali mi nic a jeste jsem tak byla za blbce. Tak ze jak se rika nas zakaznik nas pan asi neni tak pravdive.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2007 21:59 | jezevec

Neboli, například v KB - když vám neznámý ftipálek hodí do sběrného boxu každý den jeden takový příkaz, není to zajisté "větší počet" - a banka vám ochotně naúčtuje kilo denně za cosi co nemůžete ovlivnit a o čem nemůžete ani vědět.
+111
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 21:51 | jezevec

Zkuste se zeptat jinak: napište své kampeličce: Vážená peněžovno! Nechci a nebudu používat sběrný box, nikdy. Tímto doporučeným dopisem na doručenku vám písemně sděluji, že veškeré platební příkazy z konta č.xxx.xxxx.xx vložené do sběrného boxu jsou fraud, a žádám abyste žádný takový příkaz nezpracovali a neprovedli. Dále žádám o písemné stanovisko banky, jak budete reagovat na reklamaci, v případě, že se někdo sběrný box pokusí podvodně zneužít, a pracovník banky takový platební příkaz přes můj výslovný a písemný zákaz zpracuje. Níže přiložený podpis je notářsky ověřen. Podepište, investujte třicet korun do podpisu a dalších třicet do doručenky - a uvidíte ty rétorické squosty.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 21:42 | jezevec

mám lepší metodu: do mobilu si napíšu Karel Jméno a telefon +420 777 PIN32 - a pokud si pamatuju kterej karel je pin a na jakých pozicích, jde to i bez matematických operací. ostatně právě dneska mi bakomat málem sežral kartu, protože jsem tam urputně vnucoval pin od jiný karty . . . .
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 12:01 | Rozsekni to

... ale znam
aha, ty ji nemas, tak to chapu, ze mi to guglovat nebudes. Uz jsem si tam zaskocil. Nejsem jen schopen zjistit, co konkretne hradi ta pojistka na karte (ty obecny zvasty o vysi uhrady na skody na zdravi atd. jsou nedostacujici). Neuvadi, totiz ani obecne pojistne podminky a ani jmeno pojistovny, ktera ten produkt zajistuje, abych si to nasel u nich. U me a moji prace tohle hraje zasadn roli. No nic, az se vratim do CR, tak k nim primo zajdu a uvidime.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 9:45 | Nox

Pravda, o tomhle se prilis nemluvi, patrne proto, ze se to tyka podstatne mensiho poctu lidi nez poplatky za bezny ucet. Za sebe musim rici, ze poplatky spojene s podilovymi fondy jsou jednoduche a srozumitelne. Obhospodarovatelsky poplatek chapu jako odmenu vedeni fondu za jeho spravu. Vystupni poplatky se plati vyjimecne. Zbyvaji tedy ty vstupni. Za ne mam ovsem sanci ziskat zisk, kdezto u bezneho uctu bance sveruji penize a jeste za to platim, navic diky jejich pevne vysi rada operaci nema smysl, napr. posilat trvalym prikazem za 7 Kc (muj pripad) 100 Kc mesicne napr. na penzijko? To je trochu vysoka cena 7% za elektronickou transakci.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 2:58 | HonzaH

Myslím, že taky vůbec nikdo nezmínil poplatky či prodejní přirážky spojené s podílovými fondy. Dosahují celá procenta z objemu, přičemž by bylo dobré si povítit na jejich účel. Zcela bych pochopil, kdyby tyto poplatky byly příjmem fondu a sloužily by k ochraně ostatních podílníků před spekulativními obchody jiných (aktivnějších) podílníků. Tak to bylo kdysi napsáno pouze ve statutech fondů KB (nevím, jestli to stále platí, protože jejich dokumenty ke stažení nefungují). Ostatní investiční společnosti, jako ISČS, to považují za příjem vlastní. Čistě jehom za to, že jim pošlete peníze.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2007 19:17 | Honza

Aha, ty neznáš hlášku "hledej šmudlo" ... :-) Tak to jdi na Cimrmany, hru Vražda v salónním kupé, nebo jak se to jmenuje. To nebylo nic osobního. Co to stojí jsem napsat nemoh, bo jejich ceník v hlavě nenosím, mi stačí ta jejich neembosovaná zadara.
+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 17:26 | Rozsekni to

1) Presne jsi trefil jeden z typu prusvihu ... a tohle vystornovani pro mne dosud znamenalo vystat si frontu a pak to resit na pobocce 20 minut. 2) Ale jdi nekam bambulo, napsat to by ti zabralo stejne cau, jako tahle veticka se smudlou, od ceho ten chat je ... no OK, drz si to v tajnosti jako vlastni know-how, co s tebou nadelam, jdu si to stahnout k nim na web. 3) Aha, to zni dobre. 4) Asi mas recht, co mi brani to nedelat najednou, dyz je ten ucet zdarma, muzu ho otevrit a jeste chvili drzet paralelne ten u vydriduchu z CS, nez to bude vse v cajku.
Dik, mej se.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 17:21 | Rozsekni to

Dik
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 14:47 | Patrik

ad 1) zatím se mi nic takového nepodařilo, na běžné dotazy používám e-mail; odpovědi by mohly být sice rychlejší a konkrétnější, ale vždycky se nakonec někam dopracujeme; samozřejmě je tu ještě "kamenná" pobočka a asi budou mít i nějakou telefonní linku - nezkoušel jsem ad 2) karty (kromě té nejlevnější, která je zdarma) jsou podle ceníku ČSOB (ani nejlevnější, ani nejdražší; ve srovnání k průměru bych řekl mírně levnější). Podle požadavků hádám, že budeš klient s velkým obratem - pak se může vyplatit "samostaná" kreditka; při splnění podmínek (většinou obrat přes 35 - 70 tisíc) jí banka poskytne i zdarma a někdy obsahují i nějaké cestovní pojištění (opět záleží na podmínkách, obecně nebývá cestovní pojištění "ke kartám" nějak zvláště kvalitní - i když vyjímky se najdou. Prostě není nutné mít všechny produkty u stejného ústavu. ad 3) mě osobně vyhovuje, príma je, že je odděleno prohlížení a zadávání příkazů od jejich podpisování (vyšší bezpečnost). Prohlížet a zadávat je možné nezávisle na op. systému a prohlížeči - stačí jakýkoliv html; k podpisu je bohužel třeba Windows; Linux je podporován jen neoficiálně (i když to údajně po troše námahy rozběhat jde). Nastavení má spoustu fičurek, včetně zasílání info o zůstatku, pohybu, přečerpání, podčerpání,... formou SMS (za poplatek) nebo e-mailem (zdarma). Ve srovnání s těmi, se kterými jsem měl zatím "tu čest" (ŽB, ING, WSPK, ČSOB) nejlepší. 4) mě osobně téměř nic. Pro příchozí platby mám už léta ING (zdarma), služby platím přes SIPO (rovněž zdarma), takže číslo mého FIO účtu v podstatě nikdo nemá.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 14:31 | Patrik

V tomhle případě bych se (vyjímečně) ČS zastal. Změna PIN u nás stále není standardní službou, takže pořád lépe, když bude za poplatek, než když nebude vůbec (jako u většiny bank). Také mám FIO a ta (resp. ČSOB) zatím změnu PINu nenabízí. Proti strategii - základní služby zdarma (což bohužel není vlastnost ČS) a nadstandardní za poplatek bych vůbec nic neměl. Mám však malý trik, jak toto (zatím) řešit: Vymyslím si číslo, které si budu dobře pamatovat (nazvěme ho "tajné číslo"). Mezi PINem a tímto "tajným číslem" provedu nějakou matematickou operaci (sčítání, odečítání, jak je libo), výsledek (říkejme mu "kódové číslo") napíši na kartu. V případě, že bych PIN zapomněl, stačí, když se podívám na kartu a ke "kódovému číslu" provedu reverzní matematickou operaci - a dostanu PIN. Výhodou je, že "tajné číslo" můžu mít stejné pro všechny karty (ale i mobil, atd).
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 14:16

psal jsem dopis do Komerční Banky: pokud je moje interpretace spravna, tak to potvrzuji.
Od: "TC Moje banka" Komu: xxxx Předmět: Re: dotaz na možný útok na mé bankovní konto Datum: 19.10.2007 - 19:13:51
> > Vážený pane xxx, > > > > Komerční banka informuje své klienty formou oznámení > > o neprovedení platebního příkazu či hromadného > > příkazu písemnou formou s důvody zamítnutí > > platby jako nedostatek finančních prostředků, > > chybný podpisový vzor, nevyplněný některý > > z povinných údajů apod. Oznámení slouží klientům > > jako kontrola o platbě, která nebyla odečtena > > z účtu a je nutné ji pro obchodního partnera > > zadat znovu. Zaslané oznámení je spojeno s poplatkem > > 20,- Kč za poštovní výlohy. > > > > > Při sdělování údajů jako číslo Vašeho účtu > > bychom Vám doporučili dbát na serióznost partnera. > > > > > Dojde-li k situaci, že z jednoho účtu je zadán > > větší počet příkazů, které mají chybný > > podpis, bylo by zřejmé, že buď jde o pokus o > > podvod nebo o recesi. V případě jakékoli situace > > se můžete kdykoli obrátit na Vašeho bankovního > > poradce. > > > > > Komerční banka, a.s. Vám přeje příjemný den. > > Petra Šlamborová a Petra Mitlenerová - útvar > > péče o zákazníky > > > > > > > --------------------- --------------------- - > > Od: xxx] > > Odesláno: 19. října 2007 13:20:31 > > Komu: TC Moje banka > > Předmět: dotaz na možný útok na mé bankovní > > konto > > > > > Dobrý den, > > > > Zde: http://www.penize.cz/ info/zpravy/nazory.as p?IDP=1&NewsID=5457 > > > je popsán mechanismus útoku na bankovní konto > > přes sběrný box. > > > > > citace: > > "Podle mě je nejhorší (a také nejnebezpečnější) > > poplatek za špatně zadaný příkaz k úhradě. > > Protože to umožňuje komukoliv, kdo zná mé číslo > > účtu, mě naprosto ožebračit. Stačí, když > > do zběrného boxu hodí pár set až tisíc špatně > > vyplněných příkazů k úhradě, s jedinou správnou > > položkou, a to číslem účtu, ze kterého se > > má platit. A protože ten poplatek je většinou > > několik stovek, tak to znamená několik set tisíc > > nepovoleného debetu (t.j. asi 40% úrok) a další > > zničující důsledky." > > > > > Chci se jako klient KB zeptat, jestli je to reálné > > a jestli je to možné u KB. Jestli ano, tak by > > mě také zajímalo, jak se tomu bránit. > > > > > Opravdu svůj dotaz míním vážně a prosím o > > odpověď, exitence tohoto nebezpečí mě zneklidňuje. > > > > > Děkuji a jsem s pozdravem xxx
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 14:06 | Honza

1/ Definuj průšvih. To jako když ti spadne dům nebo přejedou kočku? Mi se jednou podařilo napsat blbé číslo účtu, hned jsem jim napsal na email internetbanking@fio.c z a do pár minut transakci stornovali. Pokud se něco stane s platební katrou, to se pak podle mě řeší přes ČSOB (neb ji vydává). 2/ Hledej šmudlo, na stránkách mají i ceníky 3/ Jejich internetbanking sice vypadá stroze, ale na rozdíl např. od ČS kterou jsem měl předtím má mnohem silnější nástroje - lze si tam na rozdíl od ČS pojmenovat trvalé příkazy, ty se pak pěkně řadí podle toho, který se má provést, lze opakovat již jednou zadaný příkaz, takže nemusím je vypisovat stále dokola, grafy zůstatků, atd, atd 4/ Každá sranda něco stojí, to si holt musí člověk spočítat sám, jestli se mu to vyplatí. Za sebe musím říct, že to žádná hrůza nebyla, trvalé příkazy jsem překopíroval za chvíli no a rozeslat email na ty ostatní je taky záležitost chvilky ... za hodinku není co dělat
;-)
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 13:55 | KKKK

Všechny bankovní poplatky by být neměli.Banky vydělávají na našich penězích ,ještě než dojdou na účet.Pro mě je to zlodějina.A proto,když slyším,že vykradli banku nebo vybrali bankomat.Tak jim tleskám(pokud se nikomu nic nestane) zloděl jenom okrade zloděje.Banka a stát v táto republice jsou právě velkýmy zloději,kteří nás budou stále jenom dojit.Pokud se něco nestane a něco neuděláme.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2007 23:43 | malinko

Přidám taky jednu zkušenost k dobru: změna PIN ke kartě přes bankomat. Tuto službu nabízí ČS, tak jsem ji vyzkoužel. Pokud máte více kater (soukr. i firemní), je umění si je všechny pamatovat, tak proč nemít jeden jediný PIN. Až z přehledu transakcí jsem zjistil, že mě tato několikavteřinová elektronická operace za jednu provedenou změnu PIN stála 50,- Kč! Přesto, že mě v ČS považují za V.I.P., jdu k FIO, kde mě bankovní poplatky nemusí zajímat (protože jsou nulové). Dokud to neudělá většina z těch nespokojených, banky svůj loupežnický přístup k zákazníkům nezmění.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2007 21:17 | Rozsekni to

Uz jsem k teto "nejmenovane" FIO zalozne chtel prejit ;-) ... neznam nikoho se zkusenosti, tak vypravej: 1) Kdyz je prusvih, sezenu nekoho, kdo se mi bude venovat? 2) Kolik kostuje karta na rok + celorocni cestovni pojisteni (embosovana o electrony nemam zajem)? 3) Jak uzivatelsky prijemny je netbanking? 4) Kolik ti zabralo, predelat veskery bankovni spojeni ve svech institutcich, ktere ti plati ci kterym platis - tohle me po pravde desi nejdriv, ze zacnu u zamestnavatele a budu pokracovta na vodarny, plynarny, energetiky ... a pak zacnu predelavat prikazy, budu muset kontaktovat charitu kvuli dokladu na odecet dani atd atd.


-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 19:34 | MoB

Protiargument by mohl znít "banka tímto způsobem hodně ušetří" na platech, kafích, cigárkách a prostojích zaměstnanců, na jejich židlích a stolech a vůbec.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 17:53 | jirka

"Přijemný" poplatek mě čekal při zrušení účtu-poskonto, u Poštovní spořitelny a to ve výši 500,-Kč. Když jsem na to upozornil onbucmana jejich banky, tak se ani neobtěžoval mi odpovědět.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services