Malá a velká banka: moderní a zatuchlé

Michal Chleboun | rubrika: Komentář | 30. 1. 2013 | 33 komentářů
Taky se při televizních spotech propagujících jednu z nových bank culíte při pohledu na otylého bankovního úředníka, ze kterého čiší jeho vlastní nenažranost, zatímco mu mladý, dynamický a bezesporu sympatičtější zástupce Air bank vysvětluje zcela nepochopitelnou věc, že mnohé služby lze klientům poskytovat bezplatně?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 2. 2013 17:09, Marcela

Já jsem odešla od KB již před několika lety.Nyní mám běžný účet pro důchodce u Poštovní spořitelny,kam mě chodí důchod a mám ,tam trvalé příkazy, pak se objevila banka ZUNO ,sice tam mám také běžný účet,ale všechny peníze mám na účtě spořícím.Mohu vybrat kdykoliv ,jenom by se mě za ten měsíc nepřislal úrok.Pak mám ještě ING kam přesouvám svoje a manželovy volné peníze, kde nyní na dobu 5 měsíců je úrok 2,5% (býval na 4 měsíce 2,75%) a manžel má AXA spořící účet, kde není třeba běžný účet.
Syn si přesunul z ČSOB do FIO banky.Jen dceři se nechce měnit banku,kvůli převodu trvalých příkazů a změně bankovního účtu, že by to musela všude hlásit.Já jsem to udělala mě stálo za to ušetřit za rok 2500Kč na poplatcích.

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

14. 11. 2014 22:01 | Jiří P.

Článek se mi moc líbil, prakticky ve všem jsem souhlasil. Sám momentálně řeším stejné srovnání (jen místo pojmu velké, tradiční používám pojem klasické banky) a rád bych tu využil prostor a poprosil o vyplnění dotazníku. Mám ho speciálně koncipovaný, abych řešil konkrétní hypotézy (účelné odpovědi). http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/internetove-banky-ve-srovnan/ Díky za případné vyplnění, myslím že po vyplnění uznáte, jak moc podobný názor mám s autorem článku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2013 21:19 | jezevec

samozřejmě, napsal-li jsem "jen taxikem" - nemyslel jsem tím, že pobočka je umístěna uprostřed mostu. samozřejmě, že jsou všechny pobočky dostupné mhd. ale věřte že občas je potřeba převézt v hotovosti částky, které prostě zdravý člověk v tramvaji nevozí - zároveň se na ně nevyplatí ozbrojený doprovod a sekuriťák.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2013 17:09 | Marcela

Já jsem odešla od KB již před několika lety.Nyní mám běžný účet pro důchodce u Poštovní spořitelny,kam mě chodí důchod a mám ,tam trvalé příkazy, pak se objevila banka ZUNO ,sice tam mám také běžný účet,ale všechny peníze mám na účtě spořícím.Mohu vybrat kdykoliv ,jenom by se mě za ten měsíc nepřislal úrok.Pak mám ještě ING kam přesouvám svoje a manželovy volné peníze, kde nyní na dobu 5 měsíců je úrok 2,5% (býval na 4 měsíce 2,75%) a manžel má AXA spořící účet, kde není třeba běžný účet. Syn si přesunul z ČSOB do FIO banky.Jen dceři se nechce měnit banku,kvůli převodu trvalých příkazů a změně bankovního účtu, že by to musela všude hlásit.Já jsem to udělala mě stálo za to ušetřit za rok 2500Kč na poplatcích.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2013 14:59 | Fredy

Citace - Pavel / 01.02.2013 07:09

Co jsou malé banky? Wüstenrot vám dá taky přes dvě procenta (když se upíšete na rok, tak i ta 2,3%). Je to malá banka? A ING má taky více než těch 1,5%. A tu už bych se vůbec neodvážil nazývat malou bankou.
Tady je to spíše o nákladech (poplatcích) a jednoduchosti ovládání. K tomu, abych dostal dobrý úrok, bez poplatků a vše si ovládal z domova, neupřednostňuji velikost banky, ani krásu jejich bankéřek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2013 7:09 | Pavel

Co jsou malé banky? Wüstenrot vám dá taky přes dvě procenta (když se upíšete na rok, tak i ta 2,3%). Je to malá banka? A ING má taky více než těch 1,5%. A tu už bych se vůbec neodvážil nazývat malou bankou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2013 23:53 | Jeník

Pánové, vraťe se zpět k matematice. Malé banky dávají úrok na spořícím účtu 2,3 % (Equa), velké banky max.1,5 %, a většinou tam ještě musíte mít placený běžný účet, který dostanete u mladých bank zadarmo. Takže já hlasuji pro malé a pružné banky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2013 22:03

Podle našich etymologů je naše holt (a někde se říká i halt) opravdu německé halt. A halt není jen rozkazovací způsob od halten, ale také „prostě“, „jednoduše“, „inu“.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2013 17:30 | Zdenek, trošku do mlýna.

Slovo holt by mohlo být počeštělý výraz slova halt,což je sice česky stop, ale význam má jako české vždyť.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2013 15:24 | Fredy

Máte pravdu, správně by mělo být holt prevít. Slovo hold označuje poctu (dále dle Slovníku spisovné češtiny pro školu a veřejnost jde o okázalý projev úcty). Jiné je slovo holt (s písmenem t), jde o pouhé konstatování faktu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2013 14:45

omlouvam se za off topic, ale mate tam take chybu. spravne je "mne to ted taky..."
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2013 12:32

Citace - Fredy / 30.01.2013 21:17

... je hold prevít .... :)
Omlouvám se za off topic, ale proč holdujete prevítům? Správně česky tam má být holt, i když jsem ještě nenarazil na jediný spelčekr, který by to slovo znal. (Mě to teď taky červeně podtrhnul.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 22:05

Já si pro milion (a hlavně pak s milionem) nejedu tramvají :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 21:17 | Fredy

Citace / 30.01.2013 14:45

Jsem ve velke bance, mam uplne vse zdarma a do male bych nikdy nesel. Neni u ni full servis
Nešel, či nesměl? Nařízená a vynucená loajalita je hold prevít .... :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 20:21 | PetrPavel

...a znám ze svého okolí silácké reakce(na poplatek): "Já na to mám...." ap. Většinou odpovídám 12x170,- je 2040,- a za to jsou slušné botičky pro tebe(ženu, slečnu, děti),ale chodí v nich některý pracovník tvé banky........
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 20:06 | PetrPavel

...ano, každý máme jinou potřebu. Smutné ale je, že většinová masa(neposmívám se,i já patřím do této množiny), vlastně žádný full servis nepotřebuje a platí(maximálně s brbláním)za pár služeb, které lze získat zadarmo nebo skutečně za pár šušní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 19:59 | Hugo

Citace - jezevec / 30.01.2013 12:41

všechny jejich pobočky v praze jsou dislokovány tak imbecilně že se do nich dostanu jen taxikem.
Všechny pobočky sice neznám, ale na Senovážné náměstí a na Štefánikovu se lze dostat v pohodě tramvají, V Celnici a Čs. armády je to pár kroků od metra. Ovšem nějaké trapné Hogo Fogo má nutkavou potřebu nám sdělit, že pohybovat se po Práglu prostředky MHD je pod jeho úroveň...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 17:26 | TVK

Pro spoustu lidí je stále kamenná pobočka v místě nesmyslnou, ale psychologicky fungující zárukou, že mají peníze ve "fyzické" bance, že nejde jen nějaká virtuální čísla.
A za druhé, jde o pár desetikorun nebo stokorun měsíčně, že. Co na tom, že pak v průběhu měsíců a let jde o tisíce, kdy se 2 nebo 3 hoďky max., co jsou potřeba, aby se člověk pověnoval změně banky, vrátí mnohonásobně. To radši bude měsíčně 1,5h vydělávat na to, aby měl na ten bankovní poplatek (průměr je někde okolo 170Kč/měs.).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2013 14:45

Jsem ve velke bance, mam uplne vse zdarma a do male bych nikdy nesel. Neni u ni full servis
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2013 14:37 | Fredy

No a teď si představte firmu, která se živí poskytováním připojení k internetu ve velkém krajském městě a přilehlém okolí. Měsíčně se jedná tržbu kolem 5 mil. Kč. Vzhledem k tomu, že jejich průměrná cena je 450 až 500 Kč (včetně firem a dalších institucí), tak to obnáší přes 10 tisíc příjmových položek na bankovním účtu. Když jsem mluvil s majitelem před dvěma lety, tak přecházel od KB, která striktně požadovala 5 Kč/za jednu platbu, k Rajfce, která mu nabízela za totéž "jen" 2 Kč......
V podkladech pro audit jsem viděl FIO ..... tudíž roční úspora od 240 do 600 tisíc Kč. To jsou samozřejmě jen příchozí platby, ale ta firma má i mnoho odchozích, tak že ta úspora je ještě vyšší. A co se týče úvěrů? Fio to umí také a dokonce i hypotéka je u nich výhodnější.
Osobně jsem, před dvěma lety, uvažoval o refinancování jedné hypotéky u ČS právě pomocí Fio banky, ale nakonec jsem zvolil doplacení zbytku. Tehdy mě zástupci ČS dost pobavili. Když se blížil konec fixního období (dával jsem si roční), tak mi poslali nabídku výše úrokové sazby. Ta byla o 2% vyšší, než tehdy nabízeli pro nové klienty. Tak jsem zašel na pobočku a žádal vysvětlení. Mladá bankéřka mě odkázala na pražskou centrálu, že ona s tím nemůže nic dělat. Tak jsem jim poslal dopis s tím, že s výší nesouhlasím plus taková ta omáčka o spravedlnosti atd .... Za týden přišla odpověď, kde mi, jako spolehlivému klientu, snížili nabízenou sazbu o 0,2% bodu a k tomu takové ty kecy, že to dělají výjimečně ..... Odepsal jsem, že děkuji, ale že připravuji přechod k jiné bance a jako doplnění jsem jim poslal předběžnou nabídku 3 bank, kde se úroková sazba pohybovala na úrovni té, kterou spořka letákově nabízela snad ve všech novinách. Těsně před koncem fixního období mi volala bankéřka z pobočky, abych si tam přišel podepsat smlouvu s tím, že má pro mě potěšující zprávu a to, že konečná úroková sazba je snížena o dalších 0,5%. Tenhle přístup jsem ve světě nikde nezažil. Tak jsem ji zdělil, ať mi přesně počítá, kolik mám zůstatek ke dni fixního období, abych mohl dát příkaz Fio bance na převod peněz. Sice ještě blekotala něco o tom, že by šéfová pobočky mohla prosadit další snížení o max. 0,2%, ale na to jsem už neslyšel.
Prý banka pro život..... pcha... Možná banka, který lidem zkracuje život, neboť jim pije krev, nebo také a to by mohlo platit do budoucna - že jde ČS o život. Ten podnikatelský ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 13:56 | Jirka

Holt český člověk bude radši nadávat než by zvedl zadek. Od podzimu 2007 mám komplet vše téměř bezplatné (mbank a Fio). Provádím cca 16 trvalých příkazů jako soukromá osoba a podnikatel a cca 20 příkazů ručně, chodí mi platby ze SR v EUR (zadarmo). O vánocích jsem měl čas a jen tak pro zábavu jsem počítal poplatky za roky 2008 až 2012 ( 4 roky). Zaplatil jsem 358,- Kč (jsou tam poplatky u Mbank za odchozí platbu OSVČ do jiné banky, které už zrušili a poplatky za výběry z bankomatu, když jsem vybíral po čtvrté v měsíci). Přítelkyně za tu dobu jim nasypala cca 5 000,- ato má jen SIPO dva trvaláky, pár příkazů za měsíc a jednu příchozí platbu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Joker: monstrum pro rok 2019

Joker: monstrum pro rok 2019

Jeden z nejslavnějších komiksových záporáků překročil hranice žánru. O to je děsivější:...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslava Němcová

politička

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
43,55 %

z 62 duelů
×
Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
77,19 %

z 57 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.