Jakpak nám asi dneska Kalousek zreformuje daně?

Diskuse o penzijní reformě a správné výši DPH jsou zbytečné – stačí radikálně snížit daň na pivo, cigarety a nezdravé potraviny a vše se vyřeší! Podobný námět v návrhu daňové reformy, který má dnes představit tým ministra Kalouska, zřejmě nenajdeme. Odborníci varují hlavně před dalším možným zvyšováním daně z příjmů fyzických osob.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 3. 2011 9:45, Tomas dlx

Ze Vas desi je prakticky v poradku. Monoho lidi desi, ze prijdou o socialisticke/socialni vyhody, a budu muset pochopit, ze jsme uz prakticky pres 20 let v kapitalisticke spolecnosti. Lide to tak nejak ingoruji a chybne se domnivaji, ze maji pravo na vse zdarma. (viz. USA, kapitalisticka zeme, vzdelani hrozne drahe, lekari take apod. - a to je naprosto v poradku). Presvedcovat Vas, ze mam pravdu nehodlam. Osobne je mi to taky jedno. Staci se podivat jak to je, a kam to speje a sama si muzete udelat nazor, jak to bude dal. A kdyz si ho udelate, neni nic jednodusiho nez se jim zacit ridit - tj. jestli uvidite, ze mate stale nizsi vydaje vsude a napr. vyssi plat, nemusite tohle resit, ale jestli to je naopak, je treba zmenit pristup k zivotu na neco funkcnejsiho (porad jsme v rovine financi). Doba se proste meni a veci podle kterych jste ''jela'' doposud, se stavaji zastarale a je treba se pohnout kupredu, udelat zmenu - ale toho se hodne lidi desi, a tak budou radeji nadavat. (to neni myslno na Vas, Vas nazor respektuji a take chapu, predkladam zde jen svuj pohled na vec - a je mi lito ze vas desi...)

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2011 14:31, Tomas dlx

Dle mne je problém úplně jinde. Je fajn to ''házet'' na vládu a na všechny kolem sebe. Osobně zastávám názor, že politici jsou všude jen figurky, co samy nemohou nic rozhodovat, a že je vše řízeno z vyšších míst. Ale na to si nechci stěžovat, prostě to tak je, akceptuji to a snažím se přizpůsobit - jakkoliv pochybný ten systém může být. Ano, politici nehospodaří s penězi dobře, ale to myslím každý ví, tak proč se nezačnou lidé už starat samy o sebe, a stěžují si na věci, které naprosto nemohou jakkoliv ovlivnit?
Stát někde peníze brát musí. Sám jsem pro placení školného, pro větší placení u lékaře a podobné věci - které by si právě běžní lidé nemohli přímo dovolit, a to by je nutilo aby se trochu kolem sebe rozhlédli a začali se o sebe starat sami. Nechávat svou budoucnost na vládě/firmě kde pracujete apod., mi v dnešní době přijde velmi krátkozraké.

Tohle není myšleno na lidi, kteří zde mají příspěvky, či se jakkoliv vyjádřili. Je to jen můj značně subjektivní pohled na věc, který vůbec nikomu nevnucuji.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

21. 3. 2011 16:07 | Tomas dlx

Moje příspěvky jsou ''k ničemu'' jako ostatních. V tom máte pravdu. Nicméně se jedná jen o zveřejnění názoru s tím, jak to vidím. A to samé dělají ostatní, a od toho to tady je. Rady lidem, kteří jsou bezpochyby vzdělanější nežli já opravdu dávat nebudu. Konstatoval jsem že pouze nadávání na situaci nepomůže. Ok, situace je špatná apod., dobře, beru na vědomí. Vadí mi to? Hodně ? Ok, co konkrétně ? Že platím obří daně a nic z toho ? Fajn, založím si korporaci, kde je platit legální cestou nebudu (minimálně ne v takové míře aby mi to vadilo). Neříkám tím, že si všichni založit korporace, vždyť to ani ''nejde''. Pokud lidem vyhovuje zaměstnanecký poměr, tak je opravdu jediná možnost nadávat/stěžovat. Což je věc vcelku častá, ale pro mne nazajímavá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2011 16:07 | Tomas dlx

Moje příspěvky jsou ''k ničemu'' jako ostatních. V tom máte pravdu. Nicméně se jedná jen o zveřejnění názoru s tím, jak to vidím. A to samé dělají ostatní, a od toho to tady je. Rady lidem, kteří jsou bezpochyby vzdělanější nežli já opravdu dávat nebudu. Konstatoval jsem že pouze nadávání na situaci nepomůže. Ok, situace je špatná apod., dobře, beru na vědomí. Vadí mi to? Hodně ? Ok, co konkrétně ? Že platím obří daně a nic z toho ? Fajn, založím si korporaci, kde je platit legální cestou nebudu (minimálně ne v takové míře aby mi to vadilo). Neříkám tím, že si všichni založit korporace, vždyť to ani ''nejde''. Pokud lidem vyhovuje zaměstnanecký poměr, tak je opravdu jediná možnost nadávat/stěžovat. Což je věc vcelku častá, ale pro mne nazajímavá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2011 15:48 | tom silver

pravdepodobne stejne jako diskuteru/diskuterce 'Iveta' i me se nelibi situace kdy mi stat/politici rikaj plat dane, drz hubu a nic ode nas nechtej bo tvoje penize uz jsme si rozporcovali.
Nevadi mi platit dane, delam to ostatne uz dlouho. Nevadi mi byt solidarni s temi co si nemohou dovolit napr. platit drahou lekarskou peci ze sveho, co si neumi pomoci ze zavislosti na drogach apod. Prikladu by se naslo vice.
Vadi mi, ze statni urednici a politici dopousti rozkradani statni kasy a flikuji to amaterskymi reformami a zvysovanim dani.
Nevadi mi starat se o sebe a nic po statu nechtit, ale at potom stat nechce nic po me. Kdybysme pro jednoduchost mluvit jen o lekarstvi, urcite by se nasla pojistovna ktera by vzpruzila komercni obdobu statniho povinneho zdravotniho 'pojisteni', tedy jakousi obdobu socialni/zdravotni dane.
(Tomas dlx) Chapu Vase postoje, ackoli si nemyslim ze ciste komercni pojeti sluzeb jako duchodove a socialni zabezpeceni ala USA je dobra cesta. Kdyz se Vam nelibi prazdne nadavani na situaci, jiste mate nejakou radu jak z ni ven? Sem s ni prosim. Protoze jinak nejsou Vase prispevky k nicemu stejne jako ostatni.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2011 15:13 | Tomas dlx

Ok, máte pravdu. Nebudu Vaše příspěvky s něčím srovnávat. Zase můžu napsat, že to chápu. Ale, uděláte s tím něco ? (aby ste nemusela platit vše 2x) NE. Vy s tím naprosto nic neuděláte. Takže si na to v klidu nadávejte, a hlavně, buďte pro to naštvaná, to pomůže obzvláště. Krásně tak zapadnete mezi ostatních 90% co jsou naštvaný na celý svět okolo sebe.
Přeji hezký den
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2011 12:36 | Iveta

Krásná reakce - jako od Kalouska. Jenomže mě nevadí, když se budu muset o sebe postarat sama - vadí mi že vše mám platit dvakrát (jednou skrze stát a podruhé z důvodu jak Vy říkáte vlastní odpovědnosti), a ještě, abych projevila svoji odpovědnost, měla bych hýkat nadšením, že konečně mohu přispět k sanaci rozkradeného státního rozpočtu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2011 19:59 | Hana

Výše daní by bohatě stačila na tento stát, pokud by byl zájem s nimi hospodařit a ne je rozkrádat. Pánům politikúm vyschly zdroje. tak musí daně zvednout ne pro nějakou reformu ale jen pro sebe. Již dnes platím 50% ze svého hospodaření státu a to ihned pod sankcemi málem trestu smrti.A na státní úředníky, kteří kradou miliony trestní odpovědnost není. Smířila bych se s tím, že důchod bude jen na přežití, i s tím, že si dobrého lékaře nebo vzdělánídětí zaplatím, ale co mne nejvíc zlobí, že o zbývajicích 50 % ze svého hospodaření příjdu díky neplatičům a díky tomu, že páni politici nestihli za 20 let přijat zákony, aby darebáci, kteří nadělají dluhy a majetek mají,vesele beztrestně podnikali a podváděli dál. Asi vědí proč.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2011 9:45 | Tomas dlx

Ze Vas desi je prakticky v poradku. Monoho lidi desi, ze prijdou o socialisticke/socialni vyhody, a budu muset pochopit, ze jsme uz prakticky pres 20 let v kapitalisticke spolecnosti. Lide to tak nejak ingoruji a chybne se domnivaji, ze maji pravo na vse zdarma. (viz. USA, kapitalisticka zeme, vzdelani hrozne drahe, lekari take apod. - a to je naprosto v poradku). Presvedcovat Vas, ze mam pravdu nehodlam. Osobne je mi to taky jedno. Staci se podivat jak to je, a kam to speje a sama si muzete udelat nazor, jak to bude dal. A kdyz si ho udelate, neni nic jednodusiho nez se jim zacit ridit - tj. jestli uvidite, ze mate stale nizsi vydaje vsude a napr. vyssi plat, nemusite tohle resit, ale jestli to je naopak, je treba zmenit pristup k zivotu na neco funkcnejsiho (porad jsme v rovine financi). Doba se proste meni a veci podle kterych jste ''jela'' doposud, se stavaji zastarale a je treba se pohnout kupredu, udelat zmenu - ale toho se hodne lidi desi, a tak budou radeji nadavat. (to neni myslno na Vas, Vas nazor respektuji a take chapu, predkladam zde jen svuj pohled na vec - a je mi lito ze vas desi...)
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2011 7:15 | Iveta

mám tomu rozumět tak, že odvedu státu nemalé daně a potom si takřka vše znovu zaplatit? Na silnice mýtné, do školy školné, u doktora doktorné, atd? Na co by se tedy podle Tebe měly použít ty moje daně když se mám o sebe postarat sám? Upřímně - Tvůj pohled na problém našeho státního dluhu mě dost děsí.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 14:37 | ivostanislav

President volá Kalouskovi. Ty, poslouchej, prý je v Čechách málo peněz ? Je to pravda ? Ne Venco, to není pravda. Peněz je dost. A i pro Moravu ? Ujišťuje se president. Vašku, tak jsem to nemyslel. Dost je jen pro nás dva.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 14:31 | Tomas dlx

Dle mne je problém úplně jinde. Je fajn to ''házet'' na vládu a na všechny kolem sebe. Osobně zastávám názor, že politici jsou všude jen figurky, co samy nemohou nic rozhodovat, a že je vše řízeno z vyšších míst. Ale na to si nechci stěžovat, prostě to tak je, akceptuji to a snažím se přizpůsobit - jakkoliv pochybný ten systém může být. Ano, politici nehospodaří s penězi dobře, ale to myslím každý ví, tak proč se nezačnou lidé už starat samy o sebe, a stěžují si na věci, které naprosto nemohou jakkoliv ovlivnit? Stát někde peníze brát musí. Sám jsem pro placení školného, pro větší placení u lékaře a podobné věci - které by si právě běžní lidé nemohli přímo dovolit, a to by je nutilo aby se trochu kolem sebe rozhlédli a začali se o sebe starat sami. Nechávat svou budoucnost na vládě/firmě kde pracujete apod., mi v dnešní době přijde velmi krátkozraké.
Tohle není myšleno na lidi, kteří zde mají příspěvky, či se jakkoliv vyjádřili. Je to jen můj značně subjektivní pohled na věc, který vůbec nikomu nevnucuji.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 12:57 | Iveta

Měl jste skutečně na mysli utrácení, nepatřilo tam rozkrádání? Ona jaksi státní rozpočet s rozkrádáním nepočítá - pokud by se nekradlo, soudím, že by daně na slušný život občanů tohoto státu stačily.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 10:17

Naše hospodářství na spotřebě nestojí ani náhodou. Možná tak na německé, ale určitě ne naší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 12:30 | Pavel

No a??? Je mi lhostejno na čí spotřebě stojí naše výroba. Pokud bude odběratel, má vyhráno dodavatel, který může rozšířit výrobu a zaměstnat více zaměstnanců. Pokud odběratel nebude mít peníze, nemůže existovat ani dodavatel, tento sníží platy a propustí zaměstnance. Rád vyslechnu názor na čem tedy stojí ekonomika, a co s ekonomikou provede snížení kupní síly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 12:27 | Pavel

Ale vždyť mluvíme o stejné věci. Vůbec mě nezajímá kdo bude spotřebitel, hlavně že nějaký spotřebitel je. Protože jakákoliv výroba či služba má smysl jen tehdy, pokud najdu odběratele - a jak můžu najít odběratele, když tento nebude mít za co si výrobek nebo službu koupit? Proč myslíte, že se stavěla hladová zeď? Za odvedenou práci na stavbě nepotřebné "zdi" se vyplatila mzda a dělník měl peníze aby si koupil víc, lepší, apod. produkty dodavatelů. Zvýšením poptávky se rozběhla výroba, výrobci začali nabírat zaměstnance, kteří již místo hladové zdi makali na smysluplné činnosti a ekonomická spirála se vydala směrem vzhůru. Přesně opačně ale působí přiškrcení spotřeby. Jen mě nějak uniká jaké reformy máte na mysli. Zatím se povedlo jen tupě škrtat. Nebo že byste měl na mysli ten paskvil kterému ten Hurvínek Drábek říká důchodová reforma???? -:))))))))))))))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 12:04 | Renata

V první fázy si musíme všichni uvědomit, že vláda hospodaří s našima penězma, jedno z jaké daně je získala, a proto by je do koruny měla občanům vyúčtovat. Občané by měli trvat na tom, že tyto věci si neobjednali (vojáky na misích, platbu prohraných arbitráží-mají svého viníka ap.). Vrátit peníze půjčené z důchodového účtu včetně penále za pozdní platbu, nevymlouvat se, že konsolidační agentura byla v mínusu. Někdo za to může, ať platí. Hlavně nelhát, nikdo již na to není zvědaví.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 11:29 | Slávka

Co můžeme očekávat od vlád,které přes ohromné zisky z rozprodeje téměř všeho národního majetku, zadlužily ná stát až po uši? Co můžeme očekávat od vlády,která své "odborné expertýzy" daňové reformy dokáže v jednom okamžiku zcela změnit?Co se dá očekávat od vlády,která dokáže důchodovou reformu zdůvodňovat pouze tím,že takhle to dál nejde?Co se dá čekat od ministra financí,který mi hrdě oznamuje,kolik dluhů hodí na mou hlavu?Snad jen jediné:zítra bude hůř!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 10:40 | tom silver

Kde ma vzit stat prachy a nekrast z nasi kapsy? Mozna by stacilo kdybysme nestaveli nejdrazsi kilometr silnic, cyklostezky za miliony (sam jsem cyklista ale jednoducha stezka mi staci, klidne sterkova, nepotrebuju asfaltovou silnici na niz se vejdou dve auta na sirku) a spousta dalsi cernoty a spiny. Mozna by stacilo kdyby fungovala hospodarska kriminalka a byla tu trestni odpovednost nejen firem ale i politiku. Jednodussi ale bude vsem zvysit dane a tem co nejvice krici (ted zrovna vyderaci-doktori apod.) zacpat na chvili hubu. Tak to nejspise dopadne. Jsme sice stat svejku a veci resime 'sametove', ale tohle neni dlouhodobe udrzitelny stav. Lidi bud odejdou (a ti chytrejsi uz v zahranici jsou), nebo si najdou cestu jak statu neplatit pokud mozno zadne dane. A nebo se dockame dalsi revoluce. Mozna se najde skupina lidi (kdyz toho neni schopna policie/kriminalka) s koulema na to, nektere z trafikantu co nejvice mlaskaji pro vystrahu povesit jak prase na kandelabr. Ostatni by se meli na pozoru zda i na dalsi svi**e se navari voda. A mozna by se tak nerozkradla polovina rozpoctu statu ale jen mensi cast a konecne bysme meli plusovej rozpocet statniho hospodareni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 10:26 | aaaa

A kdy se začne platit daň ze vzduchu?Už je čas!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 10:20 | MH

Vy snad to co probíhá považujete za reformy? Takové "reformy" by zvládl frekventant učebního oboru dojič krav-umývač prasat. Jedná se pouze o plošné škrtání všeho a zvyšování a přesouvání daní. Vše bez hlubšího kontextu. Já si tedy reformy představuji trošku jinak. A právě proto, že se většina lidí spokojí s tímto amatérismem, tak už to lepší nebude.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2011 9:11 | chk

kdyz rikate C, mel byste ale nejdriv rict i A a B. pokud tvrdite, ze vse stoji na spotrebe (coz ja si nemyslim), tak byste mel hlavne mit na srdci co nejvyssi mzdu obcanu. Tim povestnym B je to, ze aby mohli mit obcane vyssi mzdy, musi se darit podnikum. a povestne A je, ze aby se darilo podnikum, musi exportovat a vyrabet, nebot nase zeme je otevrena, zavisla na exportu. takze oklikou se dostavame k tomu, ze by se mela vlada snazit ulehcovat situaci podnikum, aby mohly vice vyrabet a vyvazet, byt vice konkurenceschopne. no a mohl bych dodat jeste D, ze musite jeste lidi motivovat, aby ty penize navic skutecne utratili, a ne setrili nekde na terminaku:). a jak tedy tohle vse udelate lepe, nez soucasna vlada? ps: skrty byly tema lonskeho roku, letosek je ve znameni reforem, presne podle predvolebnich slibu TOP09. je v poradku, ze vice nez polovina ovcanu prska. v tehle republice je totiz kazdej tak solidarni, ze 30% lidi dela na zbytek.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services