Diskuze: Stavební spoření pro dítě není hračka

Uvažujete o uzavření smlouvy pro dítě? Máme pro vás aktuální přehled zvýhodnění, které nezletilým stavební spořitelny nabízejí. Současně vás upozorníme na možná úskalí "dětských" smluv. Věděli jste, že s výpovědí smlouvy musí souhlasit oba rodiče, a to i v případě, že jsou rozvedeni, jinak vám pět spořitelen ze šesti peníze nevyplatí? A že čerpání úvěru ke smlouvě vedené na jméno dítěte musí většinou posvětit opatrovnický soud?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 6. 2006 23:05, axel

Jednak musím konstatovat, že tvrzení v článku, že "opatrovnické soudy jsou zřízeny u krajských soudů" je naprostý nesmysl. Opatrovnické soudy nejsou zvláštními druhy soudů, jejich úlohu plní každý okresní soud, jehož místní příslušnost se zásadně řídí místem, v němž má dítě na základě dohody rodičů stálé (faktické) bydliště. Ke krajskému soudu se opatrovnická věc může dostat jen pokud by bylo proti rozhodnutí okresního soudu podáno odvolání.
Pokud se jedná o praktiky stavebních spořitelen, musím říci, že mám silné pochybnosti o tom, že ČMSS postupuje správně. Vzhledem k tomu, že dítě je zásadně oprávněn zastupovat jako zákonný zástupce každý z rodičů, nemá podle mne rozlišování mezi tím, který z nich zrovna dítě zastupuje, zákonný podklad a ČMSS by podle mého tuto praktiku u soudu neobhájila.
Konečně by si pak každý měl uvědomit, že ač je zákonným zástupcem svého dítěte, občanský zákoník (§28) mu ukládá, aby k nakládání s majetkem zastupovaného, jež není "běžnou záležitostí", měl vždy souhlas soudu.

+87
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 6. 2006 23:41, Docent

Nezlobte se, ale já tam nikde 160 kKč ani jinou cifru nevidím... A pokud to tam nevidí pět ze šesti stavebních spořitelen a jedna ano, tak je to poněkud zvláštní, ne? A rovněž zvláštní (či spíše sprosté a neseriózní, což ovšem u RSTS nepřekvapí) je, že na to neupozorní při zakládání smlouvy na cílovou částku vyšší než oněch 160 kKč...

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

1. 4. 2014 22:14 | Monika

Naprosto souhlasím. Taky jsem přišla vypěněná z ČS stav.spořitelny, kde mi říkali stejné ptákoviny jako u předchozího článku. Proč to některé stav.spořitelny nevyžadují, jen pitomá Buřinka na tom trvá???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2014 16:35 | rici

No tak dnes jsem chtěl zrušit stavební spoření které je psané na našeho caparta.Hned na mě vyrukovali,že s tím musím na opatrovnický soud!!! On mě ty peníze naspoříl,že musí o tom rozhodovat_Kde to žijeme,ten kdo tohle vymyslel,měl viset za koule v pruvaně.Byl jsem tam zjistit nějaké info a oni ani nevědí co mají vyžadovat,tohle je bordel nad bordel.Všechny s tama vyházet,i s celou vládou.Je to blb vedle blba.
Já tam spořím pro moje dobro a někdo má o tom rozhodovat.Raději budu strkat peníze pod peřinu,aspon si je mužu kdykoliv vybrat.Ruším všechna spoření a učty,už mě nebaví aby někdo rozhodoval o mojich poctivě vydělaných penězích.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 12. 2013 13:22 | Marie96

Prosím jak ukončit st. spoření po 6letech pro vnučku,která žije s rodiči v Anglii.Stačí ověřené podpisy?Zet je britský občan.děkuji.5
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 12. 2013 13:19 | Marie96

Prosím jak ukončit st. spoření po 6letech pro vnučku,která žije s rodiči v Anglii.Stačí ověřené podpisy?Zet je britský občan.děkuji.5
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2011 21:10 | Jirka

Dobrý den, Potřebuji informace pro účely zrušení stavebního spoření uzavřeného na dítě, ještě před uplynutím vázací doby 6-ti let. Nejedná se o úvěr. Pouze zrušení stavebního spoření uzavřeného cca 3 roky s celkovou hodnotou úložek 40 tis. Zajímají mě možnosti, podmínky a peripetie. Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2011 18:48 | Meri

Je hezké, že rodiče spoří pro svoje děti a taky by jim to rádi na ten rozjezd do života s radostí dali, ale, uvědomuje si vůbec někdo, že dnešní děti studujou a rodiče je živí nejméně do 19 let! Tím chci říct, že děti ve svých 18 letech už můžou rozhodovat o všem co je na ně psané a rodiče nemají vůbec šanci tomu zabránit. Proč spořitelny i ostatní, neudělají opatření, aby dítě dokud je nesamostatný neboli živené rodiči, nesmí s takovýma smlouvama(spořením) nakládat bez souhlasu rodičů.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2009 10:54 | JaR

Vážený pane, gratuluji Vám k Vašemu vydařenému manželství. Už méně Vám gratuluji k Vašemu černobílému pohledu na svět a na život. Mám za to, že alkoholismus je záležitost, která se může projevit až v průběhu manželství, spouštěcích faktorů zvláště u mužů je nespočet. Určitě to ale není drobná chyba na kráse partnera,kvůli které by zbytek rodiny měl povinnost trpět (v zájmu jejího udržení ). A život s alkoholikem pro děti opravdu nepřináší žádná pozitiva. Jsem také přesvědčena, že pokud má Vaše paní zdraví rozum, tuto vadu na kráse by Vám též asi jen tak netolerovala... Přeji pěkný den a pro příště více tolerance.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2008 14:56 | Zdenka

Člověče, TaF, nejste náhodou nakonec ten její EX alkoholik, že se tak rozohňujete nad rozpadem manželství pro alkoholismus??? Bych Vás chtěla vidět na jejím místě a znát ty chyby co zmiňujete ve Vaší rodině. Na každý pád je pro paní docela rozumné řešení rozhodnutí opatrovnického soudu. Pokud je ve finanční tísni a dítě by tím určitě rovněž trpělo, věřím, že OS rozhodne pro využití peněz k překlenutí této tísně.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 15:58 | Eva

Mam otazku: Ma matka sporila na mne od detstvi a kdyz jsem dospela, tak jsem ty penize nikdy nevidela - protoze je utratila, jeji obhajobou bylo, ze ty penize pry patrily pouze ji. Mohu s tim neco udelat? Mam dospivajici sestru a nechci aby se to same stalo ji. Je na to nejaky postih?
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 12. 2006 10:37

bobe, ty seš ale blb, viď. ;-)
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2006 9:34 | Bob

Vážená paní, pochybuji, že Váš manžel byl abstinent, když jste si ho brala. Měla jste být tehdy méně zaslepená a nemusela jste se teď babrat z rozvrácených rodinných vztahů. Já i moje žena máme plno různých chyb, ale nikdy by nás nenapadlo kvůli tomu tak hanebně rozbíjet rodinu. Kdybych byl zlomyslný, tak řeknu: Dobře Vám tak. Nepřeji Vám ale nic zlého, tak nad Vaším příběhem jen tiše pláču.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2006 12:18 | Andrea

Taky nevím proč se tomu lidi diví, když uzavřu spoření pro své dítě, tak přeci spořím pro něj. Když pak potřebuji náhle peníze, nebudu je přeci brát z úspor, které mají sloužit dítěti jako start do dospělého života. Nesouhlasím, že by měl souhlasit druhý rodič, ale opatrovnický soud určitě. Sama jsem svobodná matka a otec o syna nejeví od narození zájem a alimenty platí jen příležitostně, je nesmysl, aby měl právo rozhodovat, jak naložím s penězi, které spořím dítěti, které on ani nezná, leč je jeho otec. Ale pakliže jsou moje důvody využít peníze mého syna rozumné, ať to rozhodne soud, tomu bych se nebránila.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2006 16:08 | Luboš

Obdobný problém se řešil před více jak 30 lety při Prémiovém spoření mladých, kdy někteří rodiče si neuvědomili, že spoří pro dítě, ale brali to tak, že spoří pro sebe na jeho jméno. Dítěti nejde spořit "jinak". Buď spoříte pro sebe a dítěti později peníze darujete. Nebo budete spořit pro dítě (nejen stavebním spořením) a pak je každá úložka darem. A manipulace s majetkem dítěte ať jej získalo jakoli (třeba dědictvím) je vždy omezena (a není to žádná novinka).
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2006 10:59 | jarda

souhlasím, ale musí se to dokončit.--martyrium běhání po soudech--exituje nějaký formulář?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2006 10:39

Jo, jsem na tom přesně stejně. Nechali mně uzavřít smlouvu na CČ 260 kKč, ani nemrkli okem. Jejich "zasílání výpisu ve fázi spoření zdarma" jim trvalo zdarma přesně rok. Holt poučení pro příště, s takovýma ... nic nemít.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2006 7:34 | jarda

nevíte někdou jak se žádá opatrovnický soud o ukončení st. spoření? co by mělo být v žádosti, jak to všechno formulovat, kolik to stojí... kolik návštěv u soudu?Jak to dlouho trvá? mě konči 5 letý cyklus st. spoření pro děty u rsts 12/06. Taky jsem netušil, co jsem si navařil.. nicméně poplatky za vysokou cč jim byly dobrý.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2006 17:02 | monika

I já se musím hlásit k těm co naletěli.Před uzavřením stav. spoř. pro syna v RAIFFEISEN bance jsem se několikrát tázala uřednice zda nebude problém s výplatou peněz po pěti letech ,když smlouvu uzavírám jako rozvedená.Párkrát někam zavolala a poté mě ujistila,že opravdu EXmanžel s tím nebude mít nic společného.No a co se nestalo.Dostala jsem se do tíživé finanční situace i diky tomu,že bývalý neplatil vyživné a v bance mi oznamili,že bez jeho souhlasu nemám šanci.Přijde mi to absolutně nehorázné,když jsem smlouvu uzavřela jako rozv.,snažila se něco synovi naspořit a teď potřebuji souhlas alkoholika,který neplatí ani vyživné.
+82
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2006 15:56 | DPH

Pokud to tam nevidí 5 ze 6 stavebních spořitelen a jedna ano, může se to jevit poněkud zvláštní - ale není to v žádném ohledu důkazem, že postup těch 5 spořitelen je správný a postup té 6. chybný. ... Stavební spořïtelny se živí jako distrubutoři nesmyslné a nemravné státní podpory 5letého spoření. Jejich klienti parazitují na státní kase a stavební spořitelny parazitují na tom parazitování. V žádném případě od stavebních spořitelen nelze očekávat nějaké dobrovolné upozorňování nad rámec podpory prodeje. Když se někdo rozhodne (na úkor jiných - státní příspěvek plyne ze státního rozpočtu) vyzobat výhody i na své nezletilé děcko, musí děcko zařít spořit. Pak jsou ale ty peníze jeho ... proto ta ingerence opatrovnických soudů.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2006 8:38 | Jarmila

Vezmu to z jiného soudku, i když podobného. S opatrovnickým soudem jsem měla čest jednat, a sice když jsem se rozvedla a chtěla jsem vzít dítě do zahraničí. Dítě jsem musela mít zapsané v pase. Otec naschvál odepřel souhlas, proč by nemohl dělat schválnosti, že? Požádala jsem tedy o souhlas soud. Soud rozhodl v můj prospěch s tím, že jde o zájem dítěte, když se učí cizí jazyk. Otec se sice rozčiloval, ale měl smůlu. Když jelo nezletilé dítě o několik let později do zahraničí se školou, mělo už vlastní pas. Jediné, co na tom je nepříjemné, že na rozhodnutí opatrovnického soudu se nějakou dobu čeká (cca 3 měsíce, tyto případy řeší soudy celkem rychle), takže jsem s tím musela počítat.
Nezlobte se, ale s opatrovnickým soudem se lze dohodnout, pokud jste normální rodina a nechcete peníze dítěte prošustrovat v loterii. Pokud jse o výběr peněz po uplynutí vázací doby, tak bych problém neviděla, i kdyby to šlo do bydlení nebo třeba na studium dítěte. Copak dítě s Vámi nebydlí? Ty peníze jste mu naspořili Vy a soud by měl být ještě rád, že jste spořili jako správní hospodáři se státní podporou, a tedy ve prospěch dítěte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2006 23:41 | Docent

Nezlobte se, ale já tam nikde 160 kKč ani jinou cifru nevidím... A pokud to tam nevidí pět ze šesti stavebních spořitelen a jedna ano, tak je to poněkud zvláštní, ne? A rovněž zvláštní (či spíše sprosté a neseriózní, což ovšem u RSTS nepřekvapí) je, že na to neupozorní při zakládání smlouvy na cílovou částku vyšší než oněch 160 kKč...
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services