Navýšit cílovou částku kvůli spoření? Nesmysl!

Změnit starší smlouvu o stavebním spoření znamená také přistoupit na méně výhodné úročení. Je lepší cílovou částku navýšit, nebo uzavřít novou smlouvu? Pokusili jsme se spočítat, která varianta je výhodnější. Výsledky jsou rozhodně překvapivé.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 2. 2005 9:55, Petr

Nemohu souhlasit. Jsem líný počítat, ale stačí si říct, že v případě úvěru se úrok zpravidla počítá:
1. z vyšší částky než než při spoření (ůvěr je 50-60% cílové částky)
2. po delší dobu (splácení úvěrů trvá déle než spoření).

Tím pádem pokud snížím sazbu u spoření i u úvěru o stejné procento, vydělám na tom. Asi by se dalo i spočítat, že je to výhodnější i když se drobet zvýší marže - ale to už z hlavy nezvládnu.

Samosebou pokud si někdo vezme symbolický úvěr (třeba 10% cílové částky) nebo ho splatí velmi rychle tak to nefunguje. Je ovšem otázka zda takové počínání považovat za úvěrování.

Zkuste ještě jednou upozornit redakci měšce.
Nedejte se!
Pravda je s námi!!!


Zobrazit celé vlákno

+69
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 2. 2005 14:05

Při minimálním měsíčním vkladu 0,5% z cílové částky je nutno při 120000Kč vložit min. 600 Kč/měs, tj. 7200 Kč/rok. Úrok při 3% je 3600,-/r, státní příspěvek 4500,-/r, celkem 8100,-/rok. Takže i bez dalšího ukládání je minimální měsíční vklad překročen (při podmínkách "staré" smlouvy).

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

3. 11. 2011 14:25 | Hanka

Možná by to chtělo naučit se číst.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2010 12:34 | Milan

Clanek je naprosto zavadejici a autor zije v mytu, ze na stavebni sporeni se musi vkladat 18000kc (nebo 20000kc). Bohuzel si tohle mysli i 90% majitelu stavebka. Skutecnost je vsak takova, ze cim dele sporim, tim mene mohu platit. Zjednodusene receno je to kazdy rok o 1000kc mene. (prvni rok 18tis, druhy 17tis atd.). Ja mam stavebko 7 rokem a loni jsem platil 12tis (namisto 18ti) a dostal plnou stani podporu, tedy 4500kc.
PS: Domnivam se, ze tento fakt by byl dobrym nametem na clanek (jeste jsem se o tomhle nikde nedocetl)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2007 21:20

neprodává je za jinou firmu...Buřinka je stavební spořitelna České spořitelny...takže je v jednom balíku...
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2007 8:01 | riso1

Jeste jestli nekecate, ceska sporitelna neposkytuje stavebni sporeni, jen je prodava za jinou firmu...
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2005 14:39 | Tomáš Marný

Jo, a taky mám od nich napsáno, že vedou účet pro mládež zdarma a výpisy posílají taky zdarma... Těch 90,- Kč ale platím za správu úrokového zvýhodnění (které nedostanu, protože nebudu mít 50% cílové částky), vedení účtu prý mám nadále zdarma, a 20,- Kč za zasílání výpisu je dle platného ceníku... Takže RSTS nikdy více, ani omylem.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2005 10:46 | ja

Jak to je s temi 5% u KB? Ja jsem u Rajfajzn SS a tam mam 1% primo v podminkach, ktere jsou nedilnou soucasti smlouvy. Nemam ale zkusenost, zda to Rajfajzn dodrzuje. Napriklad na nemoznost drastickeho nezvysovani poplatku tato SS kasle, i kdyz je to vyslovne ve smlouve.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2005 10:41 | ja

Jo, jo. S Raiffeisen SS ma takove zkusenosti asi kazdy. Je v tech "Vasich" podminkach i 1% uhrada za zvyseni cilove castky? Tato sporitelna totiz radeji stare podminky stahla z webu a mysli si, ze timto prestanou existovat... Me taky dealerka ctyrikrat volala, ze mam skvelou sanci uzavrit novou smlouvu, zaplatit ji znova provizi, zavazat se na dalsich pet let a prijit o vyhodne uroceni a neprestala lhat ani kdyz jsem zacal byt sprosty... Taky mate ve smlouve, ze mohou zvysit poplatky jen pri podstatnem zvyseni spravnich poplatku a postovneho a presto zdrazuji dal a dal a na reklamace nereaguji?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2005 10:35 | ja

Jsem s Vama trpelivy :-) Proste Vam tu ponekolikate zopakujeme, ze kazda SS mela podminky jine a menila je kazdy rok. Takze si musite precist Vasi smlouvu. Zadna obecna odpoved platna pro vsechny neexistuje.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2005 17:40 | Alenka

Vim,ze to tady jiz nekolikrat bylo receno, ale porad v tom nemam uplne jasno. Mam uzavrenou smlouvu u Ceske sporitelny. Smlouva je z roku 1996 - tedy stare podminky, blizim se k CČ 200 000. Kdyz tuto CČ presporim a nebudu ni menit tak: 1)Sporitelna mi muze nebo nemuze smlouvu vypovedet a pokud ano, co z toho plzne => zustane mi podpora i uroky? 2)Sporitelna po mne asi bude chtit, at s tim neco udelam. Kdyz budu delat "mrtveho brouka" a dale sporit, takm mi pobezi i dale urok a podpora podle starych podminek? Znamena to zaroven automaticke navyseni CČ ze strany sporitelny za starych nebo novych podminek? 3)Kdyz na tu smlouvu uz nebudu dale sporit jen ty penize necham urocit, hrozi mi vypovezeni, ze nedavam pozadovane platby? 4)Pokud je mozne vypovezeni ze strany sporitelny, jak dlouho mi sporitelna bude tento "terminovany vklad" tolerovat? 5)Plyne z toho neco v pripade, ze bych nasledne chtela pozadat o uver?
Diky moc za odpoved ... prosim budte se mnou trpelivi :)
+60
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2005 11:38

Hm, to je fakt. Takže když je úvěr splácen dvakrát tak dlouho než trvá doba spoření, tak když snížím úročení vkladů o 1% a úročení úvěru o 0,5% tak by to vlastně mělo být pořád ještě fifty-fifty (za předpokladu že úvěr je stejně velký jako naspořená částka)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2005 9:55 | Petr

Nemohu souhlasit. Jsem líný počítat, ale stačí si říct, že v případě úvěru se úrok zpravidla počítá: 1. z vyšší částky než než při spoření (ůvěr je 50-60% cílové částky) 2. po delší dobu (splácení úvěrů trvá déle než spoření).
Tím pádem pokud snížím sazbu u spoření i u úvěru o stejné procento, vydělám na tom. Asi by se dalo i spočítat, že je to výhodnější i když se drobet zvýší marže - ale to už z hlavy nezvládnu.
Samosebou pokud si někdo vezme symbolický úvěr (třeba 10% cílové částky) nebo ho splatí velmi rychle tak to nefunguje. Je ovšem otázka zda takové počínání považovat za úvěrování.
Zkuste ještě jednou upozornit redakci měšce. Nedejte se! Pravda je s námi!!!

+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2005 15:08 | Docent

Nižší úrok z úvěru je sice hezký, ale velmi pravděpodobně se Vám nevyplatí, protože zase přijdete o vyšší úrok ze spoření. Před časem o tom byl článek i s příklady tady: http://www.mesec.cz/clanky/stavebni-sporeni-zmena-tarifu-se-nevyplati-vzdy/, bohužel článek zmizel a neobjevil se ani poté, co jsem na tuto skutečnost upozornil redakci Měšce. Takže tvrzení o nevýhodnosti bylo pravdivé a stavební spořitelny pochopitelně nemají zájem na tom, aby si to lidi, kteří si to neumějí spočítat, mohli aspoň přečíst.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2005 13:55 | Petr

Pokud chcete úvěr, mohlo by pro vás být podrazové zpětné snížení úroků výhodné. Ty hnusné stavební spořitelny totiž tímto vyděračským opatřením mimo jiné chtějí podporovat poskytování úvěrů a tlumit spoření.
Pokud vím, tak při snižování cílové částky se žádný zločin s poplatky nekoná, ale přesto zkuste z výše uvedených důvodů zapřemýšlet, zda by pro vás ty zavrženíhodné podmínky nebyly výhodnější. Jsou to sice smradi, ale kromě toho že vás okradou o poplatek, tak vám taky napaří nižší úrok u úvěru.
Přeji hodně zdraví Petr
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 17:01 | Roman Scherks

Pokud chcete využívat státní podpory, tak samozřejmě ano. Pokud chcete SS využít jako "termíňák" (ale více jak roční), tak tam klidně nasypte 150 tis (možná o fous méně, to by se ale muselo modelovat přesně) za předpokladu, že skálopevně víte, že ty prachy nebudete do příštího května potřebovat. Sice by asi bylo vhodnější je na ten rok umístit někam jinam, ale to už je o něčem jiném. Pokud zvažujete úvěr z tohoto SS, tak už bych spoření zastavil, protože po připsání st. podpory za rok 2004 splníte 40% naspoření, 2 roky už taky máte, takže už jen čekat na HČ.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 16:41 | Jarda

Děkuji za odpověď. To hlavní - můžu spořit dál?
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 15:52 | Roman Scherks

Upřímně řečeno, špatně se to dělá bez detailních znalostí, ale udělal jsem si model Vašeho spoření za následujících předpokladů: 05/2001 založeno a vloženo 3000 na poplatek, 200 na vedení účtu a 18000 jako roční vklad 01/2002,01/2003,01/2004 a 01/2005 vždy vloženo 18 000 jako roční vklady a došel jsem k následujícímu: v 12/2004 jsem měl na účtě SS cca 90 600,- Kč a teď tam máte cca 108 300,- Kč. Berte to samozřejmě jako orientační, protože pro úrok je důležitý den, kdy jste tam ty peníze vložil, takže stačí týden (a možná i měsíc) sem a tam a může se to lišit. Rozhodně ale Vás musím upozornit, že se Vám peníze neúročí 4,5% hned, nýbrž 3%. K přeúročení dojde až po odmítnutí úvěru. A znovu opakuji, že závěr je těžké udělat bez dalších informací a to rozhodně není účelem této diskuse.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 13:19 | Jarda

samozřejmě 9000,-
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 13:18 | jardas

Pátý vklad byl v lednu 05, teď se bojím vkládat, i když jsem to původně chtěl. Mám 4,5% úrok + 4500,- podporu, vychází mi, že bych měl dostávat ze 100000 výnos 10000, který by se měl zvyšovat dle naspořené částky)ročně. Počty jsou velmi zaokrouhlené, omlouvám se.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 12:34 | Kateřina

Kačko, díky moc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 11:26 | Kačka

Kateřino, omlouvám se, poupravím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services