Sbohem, eBanko!?

Již čtyři roky existuje Expandia banka (nyní eBanka) a jen o málo kratší dobu jsem jejím spokojeným klientem. Po obdržení posledního výpisu z účtu jsem ale klient naštvaný, rozhodnutý odejít se svými penězi jinam.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 5. 2002 20:59

Děkuju za radu, příště dám radši na kamarádku stejně nemovitou jako já :-) U ČSOB už jsem a jsem docela ráda. Každopádně dík za radu s tou ŽB. L.A.

Zobrazit celé vlákno

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 5. 2002 21:08, lucie.anezka

Reaguji na posledni větu - jak jsem mohla vědět, že pro mě může být tak strašně nevýhodná eBanka, když si běžný člověk pod elektr. bankovnictvím představí to, že nemusí stát frontu s každou blbostí nebo novým příkazem nebo zjišťováním zůstatku? Já mám nonstrop připojení doma a de facto jsem taky pořád na internetu, ale nenapadlo by mě neustále kontrolovat účet, zda se tam něco neděje, o čem nevím. Třeba na něj dvakrtá třikrát za měsíc vlezu, je to pohodlné, že nemusím nikam chodit ani volat - proto nekritizüji el. bankovnictví, ale eBanku. Snesla bych i těch byvalych 55Kc mesícne za účet - za to pohodlí to skoro stojí, ale ne za ty nervy s tim nepořádkem, který eBanka má ve své databázi - viz moje problémy s rušením účtu, žádostmi o bonus a ISIC. Na jednoho člověka to bylo až trochu moc nevychytaných much, nemyslíte?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 116 komentářů)

16. 5. 2002 20:52

NECHÁPU, ŽE SE DIVÍTE. Vždyť přece Česká pojišťovna jako akcioář musí nějak uhradit ztráty, které utrpěla díky NALÉVÁNÍ peněz jejich klientů do této skvěle hospodařící banky. Vždyť ČP již nechala zkrachovat PRAGOBANKU (ještě v roce 1998 byla jejím téměř 100% akcionářem). Jó kdybyste věděli co se bude na trhu ještě dít. Pak byste jste si to už dávno nechali projít hlavou jako to udělal Kurt Cobain ze skupiny Nirvana.
Zdeněk
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 14:40 | Tomáš Smutný - smutny@bene.cz

A to jste asi nezkoušeli přinést do e-banky drobné. Za prvé jsou votrávení. Že prý to nedělají. Je to jasné, nemají pobočky a každý z nás skládá tržbu u jiného ústavu a pak si peníze převede do eBanky. Nebo klienti eBanky tržby nemají, jak dostávají peníze to ale nevím. Tak tedy jsem tu dívku ukecal. Vytáhla elektrickou počítačku z místa, kde ji asi nikdo několik měsíců nepoužíval a spočítala mě 10.000 Kč. Musím pochválit, že jí to šlo. Mám dojem , že to byly pětikačky. Pak mi naúčtovala 1.000 Kč poplatek. Mají to od kusu a tak kdybyste přinesli tento obnos "teoreticky" v desetníkách, museli byste doplatit. Prostě hrůza. Ve spořce chtějí např. 2% ze sumy. Pozor - dával jsem si to na svůj účet u eBanky. To většinou ostatní dělají bez poplatku!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 12:43 | r

Tak to s tebou pekne vydrbala Jirko :)
Prej nejsou schopny porovnat ceniky: Ja vam reknu jak se to dela. Za vsechno muzou OLAP nastroje. Vezme se datova kostka s transakcema za urcity obdobi. Pak si k ni sedne nejakej manazer, kerej ma za ukol vybrat od klientu vic penez. A ten s tou kostkou tak dlouho otaci a tak dlouho nastavuje ruzny podminky az mu vyjde poradnej narust zisku. No a pak se z toho vyrobi cenik :). To ze je nesrozumitelnej nikoho nezajima, hlavne ze zarucuje zisk. Nic si z toho nedelejme, delaj to tak dneska vsichni, nakonec nedavny tarifni zazrak Ceskeho Telecomu bude stejny pribeh.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 12:31 | Kobra

Nový klient musí při zřízení komfort konta složit 30 000 na vázaný termínovaný vlad a nesmí na něj sáhnout po dobu 12 měsíců. Což je nic moc, ale zase dostane kreditní i debetní kartu hned. Takže to není až tak špatně. Otázkou je, jestli ten, kdo je ochoten dát desetitisíce do TV vůbec tu kreditku (shodou okolností s úvěrem 30 000) vůbec potřebuje. Ale dá se používat jako charge karta... Dalším průšvihem je úročení účtu -- 0 %. Konečně banka, která si na nic nehraje!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 11:31

Omlouvám se, ale nevešel se tam celý příspěvek, takže ještě jedna část.
Odpověď
Vazeny pane Kopecky, Vase zadost o kvalitnejsi informovani klientu pri zmenach byla predana zodpovednym pracovnikum.
Zmeny v Ceniku byly provedeny komplexni temer ve vsech polozkach. Nelze bohuzel definovat konkretni zmenene polozky. Stary Cenik jiz na webovych strankach neni k dispozici. Obavam se, ze neni k dispozici ani na Klientskych centrech. Mohu ovsem proverit na nasem postovnim oddeleni jestli jej jeste maji k dispozici a zaridit jeho pripadne zaslani na Vasi kontaktni adresu v pripade Vaseho zajmu. Zitra Vas budu informovat e-mailem o moznosti ci nemoznosti odeslani stareho Ceniku.
S pozdravem,
Pavla Sevcikova Klientsky servis eBanka
Po konzultaci s nasim postovnim oddelenim jsem zjistila, ze bohuzel neni mozne Vam zaslat Cenik platny do 31.3. 2002. Vsechny tyto Ceniky byly zlikvidovany vzhledem k tomu, ze jiz nejsou platne.
Dekuji za pochopeni.
Pavla Sevcikova
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 10:16 | Jirka Luhacek

to vam schvaluju, presne toto mam :-))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 10:12 | Nick

My všichni mysleli, že milujete Áju, nikoliv Erica, Ericu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 10:04 | Eric

Já taky. Zdravím Ajo - jasný plaménku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 9:58 | Ladislav Majer

A jaké služby to jsou? Dnes to, co umí eb, umí i pět dalších bank, nejsme v roce 1999...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 11:30

část 2/2
Dotaz
Vážená sl. Ševčíková,
to je jistě pravda a nemám důvod o Vašich slovech pochybovat. Nicméně systém vyvěšení ceníku v klientském centru je poměrně zastaralý. Kolik procent klientů si půjde do banky prohlédnout ceník, o kterém neví, že bude měněn? Kolik procent klientů banky se půjde podívat na internetové stránky ze stejného důvodu? Myslím, že ve Vašem zájmu je informovat klienty o změnách tak, aby o nich věděli a ne, aby jste "splnili" povinnost informovat jenom tím, že tyto změny zvěřejníte a nikomu o jejich zvěřejnění neřeknete. Praktické oznámení bylo teprve 28.3.2002 a na tom trvám. Další věcí je správně informovat. Bylo by jistě korektní nejenom zvěřejnění ceníku a infomování o něj, ale i podání informace o tom, kterých služeb se změny týkají. To vážně necháte klienty porovnávat položku za položkou, aby zjistili, které služby z Vaší strany byli slevněny a které zdraženy. To je při složitosti celého ceníku skoro nadlidský úkol. Nehledě na to, že jsem ani předchozí ceník na Vašich stránkách nenašel a není tedy co porovnávat.
Kopecký Jiří
Odpověď
Vazeny pane Kopecky, eBanka si stale vazi vsech svych klientu, zejmena tech dlouholetych. Filozofie otevrenosti se nezmenila. eBanka ma stale zajem se svymi klienty aktivne komunikovat a informovat je o zmenach. Oznameni zmeny Ceniku nebylo vyjimkou.
Od pocatku sve existence eBanka pouziva k plosne komunikaci se svymi klienty vnitrni schranky na uctu, protoze je to nejspolehlivejsi adresa, na kterou jim banka muze zaslat aktualni informace. Ne vsichni klienti si totiz v nasich databazich peclive aktualizuji sve kontaktni adresy - postovni, e-mailove ci telefonni. Proto jsme opet zvolili zpusob nejspolehlivejsi a umistili zpravu o zmene Ceniku primo na ucet. Dale pri kazdem vstupu na ucet je potreba se prihlasit na nase verejne stranky, kde je vyvesen aktualni Cenik sluzeb.
S pozdravem,
Pavla Sevcikova Klientsky servis eBanka
Dotaz
Vážená sl. Ševčíková,
to jsem rád, že si eBanka svých klientů váží. Skoro bych řekl, že by to mělo být samozřejmé a zvláště těch dlouhodobých. Vámi zvolený způsob komunikace byl zcela správný, ale bohužel zpráva o připravovaných změnách byla odeslána pozdě. Na tomto faktu nic nezměníte. Ať už to bylo chybou systému či jiného elementu. Myslím, že chápete o co jde. Pro tentokrát je tato chyba ještě akceptovatelná nicméně s bych byl rád, kdyby tyto drobné nepřesnosti a nedodržení Vámi definovaných podmínek nepřerostli ve větší problémy. Doufám, že při příštích změnách se tento problém nebude opakovat a všichni klienti budou včas a kvalitně informováni. Nevyjádřila jste se ale k části o přesnějším znění změn a ani k ostatním otázkám, které jsem Vám položil např. k tomu, jak má klient porovnat nový ceník se starým, když starý není k dispozici? Znamená to, že na tyto otázky neodpovíte nebo bude odpovídat někdo jiný?
Příjemný den
Kopecký Jiří
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 9:55 | David Měrkovský

Kdyby chtěli, tak se vyjádří. Ale pokud nekomunikují ani s klienty na vlastních stránkách po zrušení chatu, tak jak můžete čekat, že budou reagovat takto veřejně? Nejste trošku naivní? Tohle je přece svobodné médium, takže tady mohlimít reakcí už dvacet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 9:54

Miluju Erika.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 8:34 | Michal do-mi@volny.cz

Asi všechny by nás zajímalo vyjádření e-Banky ke všem zásadním zmíněným tématům. Co vy na to, pane šéfredaktore www.peníze.cz?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 0:10 | Masi ( xmasm16@vse.cz )

Mam studentsky ucet u e-Banky a docela DOST by mne zajimalo, jake mi z toho plynou nevyhody? Pokud si nejsi schopna pri zakladani uctu zjistit jeho zakladni parametry, tak nac si stezujes? To je probuh logika .. zalozit si ucet v bance a pak se divit, jake ma banka sazby! Je jiste, ze e-Banka, stejne jako banky ostatni saje, ale sluzby, ktere poskytuje neni schopna zatim nabidnou zadna jina banka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 11:25

Vyjádření eBanky mohu poskytnou já. V polovině měsíce dubna, tedy v době, kdy již nový ceník platil, jsem tuto skutečnost náhodou zjistil při vstupu na svůj účet. Podotýkám, že to bylo 17 dní po aplikaci. Pokud bych se na svůj účet nepřihlásil, tak o této změně vůbec nevím. Toto jsem také oznámil e-mailem eBance a poté následovala komunikace, která mne nijak neuspokojila. Zde Vám poskytuji přesný záznam e-mailové komunikace k tomuto problému s eBankou. Názor si udělejte sami...
Dotaz
Dobrý den,
jsem Vaším klientem již přes čtyři roky a mám u Vaší banky vedeno více účtů. Ke svému překvapení jsem zjistil, že jste zvýšili poplatky za trvalý příkaz mimo eBanku, za převod prostředků mezi účty eBanky atd. Můžete mi tuto situaci vysvětlit? Z Vaší strany totiž neproběhla žádná informace o těchto krocích a v rámci mých programů by měly být poplatky zachovány...
Kopecký Jiří

Odpověď
Vazeny pane Kopecky, preji Vam prijemny den.
Dovolte, abych se vyjadrila k Vasemu e-mailu. K 1.4. 2002 doslo ke zmene Ceniku. Banka je opravnena menit Cenik s tim, ze je povinna zajistit jeho zverejneni v Klientskych centrech a v siti Internet nejpozdeji 5 dni pred jeho ucinnosti. Toto je zaneseno ve Vseobecnych podminkach banky, se kterymi jste mimo jine vyjadril souhlas svym podpisem pri zakladani uctu. Tak se take stalo.
Dale Vam byla zaslana zprava do vnitrni schranky na Vasem uctu . takto banka neni povinna informovat klienty o zmenach Ceniku.
Aktualni Cenik naleznete na nasi webovych strankach www.ebanka.cz v polozce Osobni Finance . Cenik (popr. Firemni Finance . Cenik).
Budete-li mit jakekoliv dalsi dotazy, prosim, kontaktujte nas prostrednictvim e-mailu ci na bezplatne klientske lince 0800 124200.
S pozdravem,
Pavla Sevcikova
Dotaz
Vážená sl. Ševčíková,
děkuji za rychlo odpověď. Ve Vaší odpovědi píšete, že máte povinnost informovat 5 dnů předem, ale zpráva o změnách ceníku se do schránky na mých účtech dostala až 28.3.2002 tedy pouze 4 dny před účinností změny. Pokud tedy budeme bazírovat na Vašich slovech, tak jste podle tohoto nedodrželi podmínky, se kterými jsem souhlasil - jak uvádíte. Otázkou je, kdy byly infomace o změně na klientských centrech a na internetových stránkách. Tuto část si nemohu nikterak ověřit, ale podle zprávy ve schránce usuzuji, že to jistě nebylo dříve. Myslíte, že je to v pořádku?
Kopecký Jiří
Odpověď
Vazeny pane Kopecky, dovolte, abych reagovala na Vas e-mail.
Na verejnych strankach a na Klientskych centrech byl Cenik zverejnen jiz 27.3. 2002. Do vnitrni schranky byla zprava o zmene Ceniku bohuzel pochybenim na nasi strane odeslana az 28.3. 2002. Nicmene prioritni je to, ze komunikacnimi kanaly (Klientske centrum a verejne stranky nasi banky), kterymi maji byt osloveni klienti 5 dni pred ucinnosti Ceniku, osloveni byli. Po tuto dobu 5 dni byli na verejnych strankach vyveseny 2 Ceniky - platny do 31.3. 2002 a platny od 1.4. 2002.
S pozdravem,
Pavla Sevcikova
část 1/2
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 10:35 | Eric

Mám rád oba.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 10:34 | SkrivanekT

Témata s diskuse jsem přeposlal emailem do eBanky. Uvidíme, zda a jak zareagují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 10:30 | Pája

Lucko (nebo Anežko?) neměla sis nechat radit od své movité kamarádky. Myslím, že pro tebe by byl optimální buď osobní účet v Živnobance nebo postžiro ČSOB. Vešla by ses do 25 Kč měsíčně i s kartou a buď GSM bankingem (u postžira) nebo internetbankingem (u ŽB) v ceně. Možná tvoje kamarádka potřebuje denně prohlážet autorizace a blokace na účtu a převádět si peníze v reálném čase z účtu na účet, ale normální uživatel tohle nepotřebuje....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 10:21 | Jirka Luhacek

a co se tyka vypisu, tak email je zbytecnej, protoze ja si muzu stav zjistit kdykoliv jsem pripojenej k netu. tak na co by mi posilali vypis mailem??? a ta historie, tezko to budou akceptovat. kdyz to vydrzite par mesicu, budete spokojenej jako ja:-))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2002 21:54

Ebanku mi doporucila jedna movita kamaradka s tim, ze je velmi vyhodne ovladat ucet z domova. Jsem studetka a prilis mnoho specialnich transakci neprovadim, spis platim kartou, vybiram v bankomatu a prichazi mi plat. Libilo se mi, ze mi byla vymenena pegas sim karta za bankingovou zdarma, abych nemusela mit elektronicky klic. Ale pri zaregistrovani jsem vubec nebyla upozornena na to, jake vyhody /nevyhody me jako studenta cekaji. jen sjem vedela, ze dostanu ISIC a kdyz privedu klienta, tak 500 KC tzv. "hned". Isic jsem dostala po mesici, ne do tydne, a protoze na tom zavisela koupe Juniorpasu, tak jsem po lednovem zdrazeni Ceskych drah prisla o nekolik set Kc. A o tzv. "hned" penize za klienta jsem si musela dvakrat telefonovat. Do mesice!!! jsem je mela. Dodatecne jsem se dozvedela o poplatcich za transakce a vybery v bankomatu, nelibila se mi ani telefonicka nepruznost - nechtelo se mi stale voalt bankerum, proc se deje to a nedeje to.. Tak jsem se rozhodla ucet zrusit - nastesti v unoru jeste zdarma. Jenze za tri mesice mi zavolal banker, at uhradim dluh, ktery tam mam.... a co nejdriv.... NO proste E banka ma v uctech zmatek, ruseni uctu trva tri mesice a mezi tim nevite, co se deje a jestli je vubec ucet v procesu ruseni. Jeste ze uz jsem pryc!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services