Plaťte radši dvakrát, radí pojišťovna klientům cestovek

, | rubrika: Aktuálně.cz | 22. 7. 2012 | 4 komentáře
Příběh zkrachovalé cestovní kanceláře Majestic Travel se přiostřuje. Pojišťovna Generali podala trestní oznámení na majitelku společnosti.

Podle generálního ředitele pojišťovny Štefana Tillingera se zmíněná podnikatelka dopustila protiprávního jednání, protože prodávala zájezdy, aniž by její cestovní kancelář měla platné povinné pojištění proti úpadku.

„Pojistná smlouva nikdy nenabyla účinnosti. Z tohoto důvodu jsme také nevystavili pojistku, která potvrzuje uzavření pojistné smlouvy,“ vysvětluje Tillinger.

Na cestách vždy po ruce: Kurzy měn pro váš telefon

Stáhněte si zadarmo aplikaci Kurzy měn, kterou pro vás připravily Peníze.cz a Onmeco.

Vždy aktuální kurzy podle České národní banky, 34 měn, vzájemné převody, historické přehledy o vývoji kurzu a další.

Víc o aplikaci zde

Cestovní kancelář měla o víkendu v Chorvatsku zhruba 40 klientů, kterým podle televize Nova odmítla posádka autobusu vydat zavazadla s odůvodněním, že majitelka kanceláře nezaplatila.

Možnost podat trestní oznámení nyní zvažuje i ministerstvo pro místní rozvoj. „Naši právníci studují, jestli je možné trestní oznámení podat, nebo není,“ sdělila ČTK mluvčí ministerstva Jana Jabůrková.

Záměr ministerstva neoblomila ani snaha majitelky cestovní kanceláře, která údajně čtyřicítce klientů v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do České republiky. To ale podle Jabůrkové nemění nic na tom, že cestovní kancelář musí mít sjednané pojištění proti úpadku, což Majestic Travel neměla.

Ilegální prodej, koncese nestačí

Jak je možné, že na trhu funguje společnost bez povinného pojištění?

„Cestovní kancelář musí před spuštěním podnikání od některé z komerčních pojišťoven získat slib, že je ochotna ji pro případ krachu pojistit,“ připomíná mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

S tímto příslibem pak cestovní kancelář žádá o koncesi u ministerstva pro místní rozvoj. Na základě této koncese následně může uzavřít smlouvu s pojišťovnou. Je tedy možné mít koncesi a přitom nemít uzavřené pojištění.

„Taková cestovní kancelář ale prodává zájezdy ilegálně,“ upozorňuje Papež.

To je podle ministerstva pro místní rozvoj právě případ Majestic Travel. Ministerstvo jí sice koncesní listinu vydalo, cestovní kancelář ale poté nezaplatila pojistné a depozit. Pojištění proti úpadku, které si cestovní kancelář měla zařídit u pojišťovny Generali, tak není platné.

Mezera v zákoně = prostor pro novou pojistku

Pojišťovna Generali se současně ohradila proti tvrzení ministerstva pro místní rozvoj, že jej o neplatném pojištění CK Majestic Travel informovala až tento týden.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

 

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.