Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Co o webu HYPO stavební spořitelny soudí porotci Peníze.cz

| 17. 5. 2002
Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier

Tak navigace mě fakt dostala. Něco takového jsem asi ještě neviděl. Nejde to popsat, nutno vidět. Ovládací prvky jsou rozmístěny naprosto absurdně - servisní menu pod obsahovým, navíc nějak divně posunuté dolů a doprava, submenu se otvírá někde vlevo dole (v 800 × 600 mimo zobrazenou plochu). Navíc po kliku na Časopis Horiznot se změní jak servisní, tak obsahové menu, a najít způspob, jak se dostat zpět, není právě snadné.

Po obsahové stránce dost slabé - nenašel jsem podrobný popis toho, jak produkt funguje, jaké jsou jeho parametry, není zde žádná kalkulačka, jen marketingové žvásty. Celkově to vypadá, že autor chtěl být "kreativní", ale dopadlo to dost katastrofálně.

Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

Příjemná a decentní modrá, velice prostá navigace. Jenom si tak říkám, co mne naláká, abych si zvolil stavební spoření právě u této firmy? Nejnižší úrok z úvěru, který nabízí tarif nadstandard? Dobrá, ale co nabízí standard? Kdo hledá, najde.

V aktualitách jsou novinkou loňské výsledky, v on-line službách samé žádosti a pdf formuláře a e-mailove adresy raz-dva patří asi firmě, která je se svým klientem hotova raz-dva. Nebo, že by ono raz-dva korespondovalo s obrázkem, který vás provází celým webem. Raz, a mám tě na kolenu, dva, nabízím spolehlivost, kapitál a zkušenosti. Co mne však opravdu potěšilo, byla exkurze do historie. Konečně vím, že stavební spoření vzniklo z popudu německých sedláků. Ale co nabízí standardní smlouva jsem opravdu nenašel. Asi musím doplnit první větu. ... prostá navigace i obsah.

Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Prezentace, kterou bych řadila k těm zdařilejším (a to zejména z grafické stránky). Neobsahuje sice úplně všechny informace - chybí mi např. uvedení souvisejících zákonů, možnost kalkulace cílové částky či výše státní podpory, na druhou stranu obsahuje všechny nezbytné základní informace. Oceňuji alespoň základní on-line služby a možnost stažení formulářů, zajímavá je možnost otevření zobrazené informace v dalším okně. Určitě by si však větší pozornost zasloužila samotná navigace.

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Obsahově jsou stránky v pořádku, navigace je přehledná a lze nalézt všechny potřebné informace. Bohužel však celkový dojem kazí popužitá grafika, která zejména ve fotografiícíh budí dojem neserióznosti, protože evokují vzhled reklamních letáků různých pochybných společností, což je u takto významné stavební spořitelny rozhodně na škodu. Myslím, že pokud by byl design webu střízlivější, budil by dojem vyšší důvěryhodnosti.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz

Server se mi moc nelíbil. Poněkud rozjásaná kýčovitost mladých rodinek občas promíchaná postavičkou businessmana v kravatě, který řeší nějaký problém a taky se u toho tak tváří. Tedy nic, co by mě upoutalo. Žádný komunikační symbol, logo firmy celé takové titěrné a jakoby utopené v záplavě domků. Ohledně komunikace s návštěvníky webu převládá úřední - formulářový styl. Žádná interaktivní služba, schází i kalkulačka, osobní rádce atd. Tvůrci asi vzali nějaký propagační leták a pomocí příkazů Copy - Paste stvořili web.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

HYPO stavební spořitelna nabízí velmi příjemný web, s dobrou a přehlednou navigací, i když mi uniká, proč se obsah navigačních lišt změní při přechodu do elektronické verze časopisu Horizont. Připadá mi to poněkud matoucí a hlavně zbytečné, neboť dochází ke zdvojování. Vlastní obsah budí rozpaky, neboť jsem nezjistil, zda existuje i nějaký Standard produkt, když menu nabízí pouze Tarif Nadstandard. Ale třeba ne. Rovněž zaráží, že Archiv starších čísel Horizontu nic neobsahuje. Že by číslo 3/2001 bylo jediné? Vyhledávací nástroje na HYPOS webu zcela absentují. On-line služby, se skutečně osobními daty, přes nezabezpečený protokol? Tak to snad ani nezkoušet! Server je hostován na dobře průchozí lince, což ve spojení s Apache serverem zaručuje dobrou dostupnost a odezvu stránek. Takže ještě trochu popracovat a bude to více než dobré.

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Při první návštěvě webu HYPO jsem byl mile překvapen a osloven příjemným duchem úvodní stránky. I po dalším ohledání homepage jsem zůstal potěšen, neboť grafické zpracování této stránky je velice zdařilé. Barvy, obrázky, sladění dohromady i písmo, vše se zdá být jak přehledné tak oku příjemné. Podobně tomu je i ve všech sekcích a podsekcích a článcích.

Informace jsou ve velmi přehledné a dobře čitelné podobě. Z hlediska vzhledu tento web má u mě výborné hodnocení. Snad jen absence alt textů a trocha kreativity …

Oceňuji úžasnou doménu, kterou si trochu spojuji s Happy Hippos :))

Obsahová stránka webu se mi zdá trochu zaostávající. Informací je zde sice na první pohled dostatek a soutěž na hlavní stránce mou pozornost upoutala téměř ihned, avšak podobnější informace o produktech bych ocenil více. Nenašel jsem žádnou možnost výpočtů, FAQ sice jsou, ale chybí třeba mapa serveru či vyhledávání … Novinky nejsou moc aktuální. Informací o společnosti je sice dost, ale téměř v půlce roku 2002 bych už uvítal nějaké výsledky společnosti i za rok 2001. Na druhou stranu musím pochválit formuláře ke stažení, protože žádný z nich nedělal problémy a vše se stahovalo velmi rychle.

Martin Vymětal, Boomerang Publishing Martin Vymětal, Boomerang Publishing

Internetová prezentace stavební spořitelny HYPO se mi na první pohled zalíbila. Příjemné barvy, které jsem chválil už u ČSOB. Čistý design a moderní "look". Jednoduchá navigace, zajímavá anketa, novinky, online služby, formuláře ke stažení, online verze firemního časopisu, prostě vše co může návštěvník chtít a žádat.

Tak to jsem se mýlil. Protože mám rozlišení monitoru 800 × 600, nevšiml jsem si celé spodní části stránek, která teprve ukazuje slabiny prezentace. V levém dolním rohu se totiž rozbaluje ke každé kapitole submenu. Kdo má menší monitor či rozlišení, tak si ničeho nevšimne a marně hledá informace! Tím je celá orientace na stránkách postavená na hlavu a ze zdánlivé jednoduchosti se dostáváme ke křečovité snaze o originalitu. Kde je vyhledávání? Proč v kapitole Horizont – firemní časopis zmizí standardní menu a zpět se mohu dostat jen pomocí příkazu Zpět? Co znamená ikona v dolním levém rohu? Tisk? Proč nemá popisek? Co dělá v dolní části obrazovky self-promo banner? A ta nejzásadnější věc – kde je přehledně seřazen popis služeb a produktů, sazby atd.?

Škoda, protože dobré stránky vyjmenované v úvodním odstavci zůstávají. Na internetové prezentaci stavební spořitelny HYPO je vidět, jak zdánlivá maličkost může zkazit celý dojem.

Kdyby se mohla dávat známka za navigaci nebo přehlednost, dal bych 5.

Mezi porotce patří také také Kamil Kožíšek ze společnosti Forrest Gump. Jeho hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami HYPO stavební spořitelny? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kapitálové trhy, Riziko, Fondy národní, česká spořitelna, fintech, eet, elektronická evidence tržeb, lime, hrubý příjem, Michal Nebeský, odpracovaná doba, krása, Sparta, portfolio turnover rate, pracovní tábor, exekutor, kancelářské prostory, zdeněk holeček

2AI4917, 2B70026, 4AI0297, 2SK4714, 2SK4714

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK