Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha

| 17. 5. 2002
Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha
Obrázky jak z londýnského předměstí na vás čekají hned na titulní stránce hypos.cz. Hodnocením internetové prezentace Hypo stavební spořitelny se tak dostáváme do druhé části tohoto kola soutěže Best Web 2002.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy nejvýznamnější firmy daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.hypos.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 3 Marketingová rovina: 2- Informační rovina: 2 Grafická rovina: 3 Jazyková rovina: 1- Navigační rovina: 2- Technická rovina: 3 Bezpečnost: 5
Výsledná známka: 2,62



Kreativní rovina:

Po kreativní stránce jsou hodnocené stránky jednou velkou nudou bez invence a nápadu. Lidé a domy, domy a Hypo. Ve své vizuální podstatě jde o seriózní, tak trochu škrobené, anglicky se tvářící stránky. Za tento dojem mohou snad použité fotografické vizuály připomínající londýnské předměstí. Nebo snad škrobenost příslovečně anglická? Použité motivy mladých šťastných lidiček dojem oné přílišné serióznosti tak trochu zlidšťují. Tak či tak, trochu ty stránky hypos.cz připomínají reklamní voucher, který si můžete odnést s sebou z každé stavební spořitelny. Můžeme od nich ale očekávat něco víc?

Výsledná známka (jako ve škole): 3



Marketingová rovina:

Pokud je rychlá a stručná komunikace považována za marketingový klad (jako že bývá), pak je asi co chválit. Říkám "asi", protože se nemohu zbavit dojmu, že některé komunikační celky jsou stručné až moc. Znovu použiji příměr k reklamnímu letáčku. Podle mého by však měla být internetová prezentace takřka plnohodnotným zdrojem veškerých informací, které pak nemusím hledat na pobočce nebo u obchodního zástupce.

Využití interaktivních možností internetu je u Hypo stavební spořitelny jakoby teprve v plenkách. V sekci On-line služby jsem nalezl z opravdových dynamických aplikací pouze Žádost o uzavření smlouvy o stavebním spoření, ale i tak, díky za ni. Další "on-line" možnosti spočívají bohužel jen v "call-me-back" formuláři, jehož odeslání signalizuje váš zájem o návštěvu obchodního poradce. Vrcholem všeho "dynamického" snažení je e-mailový formulář? No pardon, to snad nemůže být myšleno vážně?

A-priori komunikace základních prodejních výhod stavebního spoření s Hypo stavební spořitelnou přímo na úvodní stránce je určitě využitou možností a obchodní výhodou. Stručně a výstižně si hned v úvodu řekněme, v čem jsme dobří.

Pokus o získání názoru uživatelů a další možné využití těchto informací je také dobrým tahem, dovolím si však pochybovat o procentu návštěvníků, kteří anketu nabízenou přímo v prostředí úvodní stránky vyplní. Za pokus to ovšem stojí, ne?

Výsledná známka: 2-



Informační rovina:

Hodnocená prezentace informuje svého uživatele o konvenčních faktech týkajících se společnosti, najdete zde samozřejmé kontaktní údaje a také leccos o nabízených produktech a službách. Nic navíc, žádné nadstandardní informace, které by mi mohly pomoci v mém rozhodovacím procesu, natož nějaká zábava.

Chybí mi tu odpovědi na často kladené otázky, neboť v tomto oboru jsem laikem (jako asi většina těch, kterým jsou stránky primárně určeny). Rozhodně bych také uvítal příklady a možnost vypočítat si, kolik mě ta legrace vlastně bude stát.

Některá specifika stavebního spoření jsou vysvětlena logickým a srozumitelným způsobem, někdy téměř "po lopatě". Jen kdyby byla stejně logicky stavěna i některá souvětí…

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

Grafický layout homepage i dalších podsekcí je dostatečně střízlivý, aby nikoho proboha neurazil a natolik nudný, aby nedejbože nepobavil. Tak alespoň ty nadpisy vyvedené v korporátní světle modré dodávají jednotlivým tematickým celkům trochu toho vzruchu a oživení. V některých podsekcích jsou využity kolorované fotografie v bílo-modré kombinaci, jejichž produkce vypadá profesionálně, jen škoda, že některé obrázky jsou svým poselstvím příliš prvoplánové a ona mladá dáma stojící před pohovkou nevyjadřuje smysl snad vůbec žádný. Nebo jsem nepochopil něco v jejích očích? :-)

Výsledná známka: 3



Jazyková rovina:

Na základě náhodného jazykového rozboru mohu konstatovat, že po gramatické stránce jsou texty vystavěny bez chyb a nejasností. Po stránce stylistické se zdají být některé souvětné konstrukce příliš složité, takže se vám může stát to, co mně, totiž že je budete číst vícekrát, abyste porozuměli, co chtěl autor vůbec říci.

Výsledná známka: 1-



Navigační rovina:

V rámci hodnocené prezentace neexistuje pořádný (vlastně žádný) navigační systém, pro pohyb v jednotlivých sekcích musíte využít navigace internetového prohlížeče. Návrat na homepage je možný klikem na logo, takže alespoň nějaká možnost pohybu tady existuje. Poté, co si uživatel vybere některou z nabízených sekcí, objeví se mu ve většině případů prázdná centrální textová plocha s možností výběru dalšího podtématu. Takže teprve na druhé kliknutí se dostáváte k informacím, které hledáte a požadujete.

U některých tematických celků začne fungovat levý frame s nabídkou podsekcí, v mnoha případech je ale prázdný, protože informací je většinou pomálu.

Poněkud amatérským dojmem působí vyhledávač poboček nebo obchodních zástupců Hypo stavební spořitelny. Kombinace interaktivní mapy ČR s přiloženým seznamem, který "poskočí" podle vybraného regionu, vypadá přinejmenším podivně. To si radši koupím papírovou mapku…

Výsledná známka: 2-



Technická rovina:

Výsledná známka: 3



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • optimalizováno pro různé prohlížeče
  • meta tagy s klíčovými slovy a popisem pro vyhledávací roboty
(-)
  • vynechání ALT textů
  • část kódu JavaScriptu není skryta pro prohlížeče, které jej nepodporují + v definici chybí atributy "type" eventuelně "language"
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • použití externího stylesheetu
(-)
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • soutěž Flash
  • žádost o uzavření smlouvy, žádost o návštěvu poradce, kontaktní formulář (kontrola údajů pouze v JavaScriptu)
  • uzavření smlouvy, vyřízení úvěru (obojí poněkud nepřehledné)
  • pobočky
  • dokumenty pro tisk
(-)
  • po odeslání formuláře je opět zobrazen prázdný


Závěr:
Na to, že hodnocená prezentace Hypo stavební spořitelny je datována do roku 2001, nenabízí nic převratného, a to ani koncepčně, ani obsahově. Jde o střízlivou formu úvodního seznámení se službami. Víc od prezentace po informační stránce neočekávejte. Z marketingového hlediska je využití internetového potenciálu příliš opatrné a prezentace se tak stává jen jakoby atraktivnější sestrou tiskových materiálů.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH VI PJ KK PN MV průměr
vzhled 4 2,5 4 2 4 3 1,5 - 1,5 3 2,833
obsah 4 3,5 2 2,5 2 3 3 - 2,5 3 2,833
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; KK - Kamil Kožíšek, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; MV - Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Něco takového jsem asi ještě neviděl. Nejde to popsat, nutno vidět. ... říká porotce Petr Bednář (Celý názor)
... On-line služby, se skutečně osobními daty, přes nezabezpečený protokol? ... diví se porotce Pavel Janeček (Celý názor)
... Oceňuji úžasnou doménu, kterou si trochu spojuji s Happy Hippos :)) ... chválí porotce Petr Nešpůrek (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Podívejte se, jak dopadlo hodnocení Českomoravské stavební spořitelny, stavební spořitelny České spořitelny, Raiffeisen stavební spořitelny a Wüstenrot stavební spořitelny.

    Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek stavební spořitelny Komerční banky.

    Pokud jste navštívili internetové stránky HYPO stavební spořitelny , jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


    Partneři soutěže
    Tiscali
    Strategie


    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -30
    Ano
    Ne

    Diskuze

    Žádný komentář nebyl vložen.

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Transferová platba, Promptní finanční trh, Úvěr, jan sedláček, penzijní připojištění, transformované fondy, daň z příjmů, aleš poklop, junior program, Zdeněk Škromach, vázaná živnost, komisní prodej, rekordní ztráta, výhodné, KAPSCH, Kondor, regulovaný nájem, dotazník eurovolby 2014

    8U25191, 7T54784, 4AY9985, 3Z02620, 7B75317

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK