Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chcete vypadat dobře? I za málo peněz své okolí ohromíte.

Chcete vypadat dobře? I za málo peněz své okolí ohromíte.
K boji za zhubnutí a zlepšení postavy může výrazně pomoci také změna šatníku a účesu. Nemusí to stát „majlant“. Vizážisté vám dají tipy, jak na to, anebo vám doplní i šatník. Záleží jen na vás, kolik chcete utratit peněz.

Šmrnc a vyšší sebevědomí získané novým šatníkem nemusí stát desetitisíce korun. Stačí vědět pár základních triků za pár korun a výsledek je okamžitý. Pomoci může konzultace s vizážistou či návštěva vizážistického kurzu. „Na kolik se ale změníte, je na vás. Na kurzu vizážistiky se dozvíte, co vám sluší a jak na to. Na vás pak je, co z toho využijete,“ poznamenává ostravská vizážistka Zuzana Káňová Zvěřinská, která se oboru věnuje přes třináct let.

Zdroj: Dreamstime

Její služby využívají lidé z celé republiky a nejčastěji právě ti, kteří se rozhodli pro celkovou změnu. Podle Edity Dřevové z pražského Studia 11 se zpravidla lidé nejprve dají na zlepšování stravování a životního stylu. Začnou více sportovat a nakonec zjistí, že chtějí, aby jim to celkově slušelo. Proto pak vyhledávají specialisty na změnu image. To lze přitom udělat v jakékoliv fázi hubnutí. Tedy například i na začátku, kdy tělu chvíli trvá, než zareaguje na změnu životosprávy.

Dobrý pocit z toho, jak vypadáte, můžete mít hned. Od vizážisty byste se měli dozvědět nejen obecné rady a doporučení pro kombinování oděvů a doplňků, ale rovněž i konkrétní tipy přímo „na tělo“. Díky tomu budete vědět, jak nejlépe zvýraznit své přednosti a naopak, jak skrýt nedostatky. (Spočítejte si své BMI, ať víte, na kolik musíte hubnout)

Nejraději pracuji formou skupinové vizážistické párty,“ říká Zvěřinská. "Spousta žen i mužů si nevěří a mají o sobě nízké sebevědomí. Když si zvolí jen individuální konzultaci, všechna má doporučení mi odkývají a jsou z nich nadšení. V reálu se je ale bojí využít. Když je potkám za pár týdnů, mají stále svůj stejný styl, protože nenaleznou odvahu jít do změny. Po skupinových setkáních to je podstatně snazší, protože vidí na dalších devíti desíti lidech, že má doporučení fungují.“

Tříhodinová skupinová vizážistická setkání přijdou na 1000 až 1200 korun a mají několik fází. První je zaměřená na zvýšení sebevědomí a uvědomění si, že pro jednotlivé změny se musí rozhodnout každý sám. „Nekritizuji. Podporuji naopak to, co má dotyčná či dotyčný na sobě krásné a zajímavé. Držím se hesla – Krásná žena, šťastná žena,“ dodává Zvěřinská. Součástí úvodní fáze je určení typu člověka. Tedy například zda je účastník spíše sexy, romantický, managerský či sportovní typ.

Na čem můžete ušetřit

  • nekupovat zbytečně drahé šperky
  • na značkových oděvech
  • na dekorativní kosmetice
  • za umělé nehty a dekorace na nich

Zdroj: Studio 11 a Zuzana Zvěřinská

„Poznám, jaký jste typ už jen z toho, jak působíte na začátku. Jakou máte energii a zda vystupujete sebevědomě nebo se stydíte. Určitý význam mívají i znamení zvěrokruhu, ačkoliv samozřejmě neplatí definitivně pro všechny. Například z deseti býků bývá vždy třeba osm typu dáma.“

Zvěřinská se při úvodní typologii neptá záměrně na profese, aby nesklouzla k předsudkům, které s nimi souvisí. Na člověka se dívá komplexně. Každému udělá barvovou typologii a určí, zda je spíše letní či zimní typ. Z toho potom vyplývá barevná škála, podle níž je vhodné volit oblečení, které mu bude slušet a rozzáří jej. Aby si účastníci dokázali lépe představit, které oděvy a účesy jim budou slušet, má pro ně vizážistka konkrétní ukázky na fotografiích.

Na čem byste určitě neměli šetřit

ŽENY:

  • na kvalitních botách
  • na parfému
  • na pěstící kosmetice

MUŽI:

  • na kvalitních botách
  • na kvalitním opasku
  • na hodinkách
  • na brýlích
  • na peněžence

Zdroj: Studio 11 a Zuzana Zvěřinská

Na závěr probíhá menší show s praktickými ukázkami. Každému účastníkovi se Zvěřinová věnuje 10 až 15 minut, kdy mu upraví účes, dá mu vhodné doplňky a ženy bleskově nalíčí. Vše dělá tak, aby rychlou proměnu zvládl každý hravě doma sám, a to i když má třeba dvě malé děti či ráno jen málo času.

Výsledek má podle vizážistky obyčejně kouzelnický „aha“ efekt, kdy skupina žasne, jak se dotyčná či dotyčný změnil a jak mu to najednou sluší. „To si každý dobře zapamatuje, jak na jeho rychlou „proměnu“ ostatní zareagovali a má chuť do ní opravdu jít,“ tvrdí Zvěřinská. Je potom jedno, zda si nové části šatníku pořídí v second handu či ve značkovém obchodě, protože už ví, co mu sluší a jak se upravit.

(Spočítejte si, kolik musíte spořit, abyste si našetřili na novou garderóbu)

„Snažím se, aby na těchto setkáních lidé pochopili, na čem má smysl šetřit a do čeho je naopak třeba investovat. Utratí sice za rady odborníků, jako jsem já, ale to se jim mnohokrát vrátí, protože ušetří za nesmyslné nákupy,“ říká Zvěřinská. Například kvalitní vůně, dobrá pleť díky dobré pěstící kosmetice a kvalitní boty dají šmrnc každé ženě. Muži by měli mít zase kvalitní opasek, brýle a hodinky. Do těchto věcí se podle Zvěřinové určitě vyplatí investovat.

Ušetřit se dá hodně na oblečení, drahých špercích či dekorativní kosmetice. Zbytečné jsou podle Zvěřinské také výdaje za umělé dekorované nehty, které jsou dnes v módě. Důležitější je kvalitní krém než jednou za měsíc návštěva kosmetičky.

„Můžete mít tričko ze sekáče za 150 korun, ale když si k tomu vezmete kvalitní boty za 3000 korun, budete hned vypadat lépe,“ potvrzuje také Edita Dřevová. Šatník je podle ní nejlepší nakupovat od bot. A jak doplňuje Zuzana Zvěřinská, ideální je nakupovat rovnou v celých modelech. „Nepůjdete pak už do obchodu jen pro džíny či sukni, ale koupíte si k tomu i odpovídající košili či svetřík, pásek, boty a kabelku. Ženy by měly přidat vhodnou rtěnku nebo bižutérii. Díky tomu máte zajištěné, že se vám jednotlivé kusy oblečení k sobě hodí a ne jako dříve, kdy jste si kupovali každou věc zvlášť, doma měli plnou skříň a přitom se vám to vše špatně kombinovalo,“ vysvětluje Zvěřinská.

Anketa

Kolik investujete ročně do obměny svého šatníku a bot?

Lidé, kteří si nevědí rady se svým přeplněným domácím šatníkem, se na vizážisty obracejí i kvůli tomu, aby jim poradili, jak jej protřídit a doplnit. Vizážista k nim přijde domů, probere s nimi šatník, doplňky a boty a dá stranou věci, které by bylo vhodné vyřadit. „Je už na každém, zda to opravdu udělá,“ poznamenává Zvěřinská. Teprve poté vyráží vizážistka s klienty na nákupy. Na kolik útrata vyjde korun, určuje pochopitelně klient. Někdo chce utratit jednorázově 50 tisíc korun, jiný může utratit jen pár tisíc. Částka ale není prý až tak důležitá.

Dobrý vizážista se jí dokáže přizpůsobit a nakoupit slušivé oblečení i v nižší cenové kategorii, protože ví, co klientovi v šatníku nejvíce chybí. Vyšší suma navíc rozhodně neznamená, že to člověku bude více slušet nebo že má vše navždy vyřešeno. Šatník by se po čase měl částečně obměnit. Individuální konzultace s domácí obměnou šatníku například u Zvěřinské přijde na sedm tisíc korun plus výdaje za nákupy.

Podobné služby zaměřené na změnu image nabízejí i různé společnosti, které prodávají zážitky. U těch si koupíte buď levnější balíčky základních služeb, které zahrnují barevnou typologii, kadeřníka a líčení s fotodokumentaci proměny, nebo dražší, kde k tomu dostanete ještě navíc lekci líčení, stylové poradenství a asistenci s nákupem nového šatníku a doplňků. Takové služby se nejčastěji pohybují v cenách od čtyř do desíti tisíc korun.

Už jste někdy zcela změnili image nebo šatník? Jaké s tím máte zkušenosti?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+19
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2014 17:48, Andrea

Dobrý deň, rada by som po prvý krát prispela do nejakej diskusie svojim komentárom, pretože k tomu mám skutočne právo niečo povedať, vzhľadom na to, že som vizáž u tejto pani absolovala asi pred 2 rokmi a tento článok som našla teraz. Faktom je, že vzhľadom na jej rady som ušetrila množstvo peňazí pri nákupoch oblečenia aj doplnkov. Manžel už z mojich úst nepočuje, že neviem čo si mám obliecť a obliekanie(i nakupovanie), či do práce každý deň alebo na spoločenské udalosti trvá pár minút. Vyzerám lepšie, cítim sa lepšie, som sebavedomejšia a kedže som podnikateľka, ktorá pracuje v priamom kontakte s ľuďmi, to ako sa cítim a ako pôsobím je dôležité, lebo viem poskytovať mojim klientom lepší servis a ľahšie získavam klientov a môj príjem je samozrejme tým pádom taktiež vyšší. Jediné čo chcem povedať je, že tento článok na túto stránku právom patrí. Pekný deň všetkým

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 4. 2010 13:38, Martin

To je síla. Proč se tu objevujou takovýhle články. Kdyby to bylo na ženě.cz tak to možná ještě pochopim, ale takhle. Článek nemá hlavu ani patu, autorka zřejmě zná termín obchod pouze pod pojmem prodejna oblečení. Směšné.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

18. 3. 2014 | 17:48 | Andrea

Dobrý deň, rada by som po prvý krát prispela do nejakej diskusie svojim komentárom, pretože k tomu mám skutočne právo niečo povedať, vzhľadom na to, že som vizáž u tejto pani absolovala asi pred 2 rokmi a tento článok som...více

21. 2. 2012 | 0:35 | Lemonardo

Dobrý den, PR článek je takový článek, který ať už skrytě nebo otevřeně dělá reklamu konkrétnímu podnikateli a zboží nebo službám, které tento podnikatel prodává. To, že si za takovu reklamu nenecháte od podnikatele zaplatit...více

20. 4. 2010 | 16:07 | Věra Tůmová

Dobrý den, děkujeme za čtení článků na Penize.cz. Zajímalo by mne, odkud berete svou jistotu, že se jedná o PR článek. Tento článek byl připraven jako třetí v sérii o financích a hubnutí. A vznikl a pouze na základě rozhovoru...více

20. 4. 2010 | 8:36 | Honza

Je to dobře, že se o tom začíná diskutovat. I když je to, řekněme čistě PR článek, tak když vidím managera v obleku za 1500, flekaté košili a x let nošených botech, tak se mi dělá zle. více

18. 4. 2010 | 13:38 | Martin

To je síla. Proč se tu objevujou takovýhle články. Kdyby to bylo na ženě.cz tak to možná ještě pochopim, ale takhle. Článek nemá hlavu ani patu, autorka zřejmě zná termín obchod pouze pod pojmem prodejna oblečení. Směšné....více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Vstupní cena, Kurz prodej, Pevná úroková sazba (fixní), evropská unie, itálie, unicredit, euro, referendum, plný důchod, tropická níže, parcela, část dovolené, levná pracovní síla, konvergenční program, tisková zpráva, Tejkal, Connectitut, liběna rochová

7C04183, 6C85379, 7A41001, 3M79321, 3M79317

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK