Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kdy a proč je užitečné aktualizovat pojistku domácnosti

| rubrika: Co se děje | 21. 1. 2009 | 3 komentáře
Kdy a proč je užitečné aktualizovat pojistku domácnosti
Pojistku domácnosti je potřeba průběžně aktualizovat. Důvodů pro změnu je několik. Rizikem je například podpojištěná domácnost. Při změně pojišťovny se vyplatí připravit si konkrétní poptávku, aby se nabídky poradců daly dobře porovnat.

Každý, kdo investuje do vybavení domácnosti, by si měl alespoň co dva roky připomenout, jak je domácnost pojištěná. A případně pojistku aktualizovat. Důvodů proč změnit pojištění domácnosti může být několik. Tím prvním je situace, kdy se v průběhu několika let zvýšila hodnota majetku v domácnosti.

Jestliže součastná hodnota veškerého pojištěného vybavení, které se v bytě nachází, je minimálně o 15 procent vyšší než je sjednaná pojistná částka, je domácnost podpojištěná. Kdyby byt či dům například vyhořel, pojišťovna vyplatí maximálně pojistnou částku bez ohledu na to, že skutečná škoda bude výrazně vyšší.

Pro aktuální nastavení pojistky domácnosti včetně jednotlivých limitů pro pojistnou ochranu cenností, elektroniky, jízdních kol nebo dalších přírůstků do sbírky obrazů a starožitnostíje třeba udělat si malou domácí inventuru: sepsat soupis i přibližnou hodnotu všeho, čím je domácnost vybavená. Od nábytku, koberců, elektrospotřebičů, oblečení a bot a dalších osobních věcí, přes učebnice a knihy, šperky a další cennostiaž po vybavení dílny nebo garáže.

Ve stávající pojistce je dobré zkontrolovat i to, proti jakým rizikům pojistka domácnost chrání. Situace se může v průběhu let změnit a majetku v domácnosti mohou hrozit nová rizika, se kterými stávající pojistka vůbec nepočítá. Například se dům rozrostl o nástavbu s plynovým vytápěním, kdy hrozí z nového patra vytopení nebo výbuch, v okolí přibylo krádeží v bytech a narostl zároveň vandalismus nebo je potřeba připojistit skla nové lodžie a nových oken.

Dalším důvodem, proč vylepšit nynější pojistku může být také to, že je v ní sjednaná příliš nízká spoluúčast. Spoluúčast by měla vždy odpovídat finančním možnostem rodinného rozpočtu. Domácnost to zároveň pocítí v ceně pojištění. Platí, že čím je spoluúčast nižší a pojišťovna musí odškodňovat jakékoliv drobné pojistné události, tím je pojištění dražší. Pokud si domácnost nyní může dovolit vyšší spoluúčast a bez obtíží utáhne z úspor i několikatisícovou škodu, je nízká spoluúčast zbytečná. Ušetřit se tak dá až 20 procent z ceny pojistky a tyto uspořené peníze využít raději na větší pojistnou ochranu majetku v domácnosti.

Zajímavé, někdy až 20procentní slevy, z pojistky domácnosti se dají získat i v momentě, kdy majitel investuje do podstatně lepšího zabezpečení bytuproti vloupání. Například do bezpečnostních dveří, zabezpečení oken v přízemí nebo do elektronických bezpečnostních systémů. I tyto případné investice by měly být důvodem, proč oslovit pojišťovnu, u které je domácnost pojištěná, a začít jednat o aktualizaci stávající pojistky.

Řada pojišťoven přichází na pojistný trh také s novinkami nebo své pojistné produkty postupně modernizuje. Alespoň jednou za dva roky až tři roky je tudíž praktické oslovit pojišťovnu, případně i konkurenci, a poptat se na nové možnosti v pojištění domácnosti a krytí rizik, která dříve nebyla nabízená.

Anketa

Kdy jste naposledy aktualizovali svou pojistku domácnosti?

Zhruba od roku 2006 si například získávají popularitu pojistky domácnosti s asistenční službouHome Assistence. Jde o 24hodinové služby nejrůznějšího rozsahu poskytované 365 dní v roce – od havarijních situací jako je otevření zabouchnutých dveří bytu, vyhledání a vyslání řemeslníka, který odstraní závadu třeba na prasklém radiátoru až po servisní službu pro poruchu ledničky nebo dalšího elektrospotřebiče.

Důvodem, proč změnit pojistku může být také ztráta důvěry ke stávající pojišťovně. Třeba pro bezdůvodně pomalou likvidaci pojistné události nebo neochotné a nevstřícné jednání při jejím vyřizování. V takovém případě je užitečné oslovit hned několik vytipovaných pojišťoven s konkrétní poptávkou. V ní by neměl chybět soupis majetku, který by měla nová pojistka krýt a představa o tom, jaká rizika domácnosti nejvíce hrozí.

Při jednání s pojišťovacími poradci je praktické se ptát na krytí škod a pojistné částky, co je užitečné připojistit, jaká je optimální spoluúčast, jaké jsou případné slevy s ceny pojistky, na co se pojištění nevztahuje, jaké jsou výluky z pojistného plnění, jak postupovat, aby případná likvidace škody proběhla bez problémů a co dalšího může mít vliv na pojistné plnění. Poradce by měl umět dobře vysvětlit všechny případné nejasnosti a poradit, jak vypovědět stávající smlouvu. Před podpisem nové smlouvy je důležité pečlivě pročíst všeobecné pojistné podmínky a všechna smluvní ujednání.

Jaké máte zkušenosti s pojištěním domácnosti či s plněním pojišťoven po pojistné události? Podělte se o zkušenost.

 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

8. 12. 2011 | 9:39 | Martina

Dobrý den,
chtěla bych Vás moc poprosit o vyplnění krátkého dotazníku týkající se ochrany majetku pomocí pojištění. Dotazník je zcela anonymní a výsledky budou použity pro zpracování analytické části mé diplomové práce....
více

23. 1. 2009 | 11:38 | Cubique

Při podpojištění nejenom, že klient nedostane hodnotu svého majetku, která je vyšší než pojistná částka, ale plnění bude kráceno v poměru, ve kterém je domácnost podpojištěna. Viz Všeobecné pojistné podmínky. více

21. 1. 2009 | 1:02

Spoluúčast je hloupost. Při sjednání si to klienti ani zpravidla neuvědomí. Ale když se potom něco stane, budou rádi tvrdit, jak je pojišťovna špatná, protože plnění bylo nižší. více

Oblíbená témata

pojistka domácnosti

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Deflátor, Teorie výnosových křivek, Phishing, souběh zaměstnání, evropská unie, zdravotně postižení, nta, petr fiala, marketingový průzkum, Thajský baht, fixace, rozvoj, obnova střechy, evropský záznam, výkon, nadnárodní společnosti, Aukrocity.cz, dobré rady

2T79523, 3M65138, 9B14548, 3M65138, 9B14548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK