Pro každou. Rohlík bojuje proti menstruační chudobě

PR článek | rubrika: FINEXPO | 15. 2. 2024
Menstruační chudoba, situace, kdy ženy a dívky nemají na nákup základních hygienických potřeb, je vážný problém. V Česku si dámské hygienické potřeby nemůže dovolit 70 tisíc žen. Nejkritičtější je situace samoživitelek a žen s nízkými příjmy. Rohlik.cz proti tomu bojuje iniciativou „Pro každou”.
Pro každou. Rohlík bojuje proti menstruační chudobě

Zdroj: Rohlik.cz

Komerční spolupráce

Rohlik.cz se do reálného boje s menstruační chudobou vydává jako první prodejce v Česku. Do iniciativy „Pro každou” zapojuje také dodavatele hygienických potřeb, kteří na začátku kampaně reálně pomůžou s rozdáním vložek a tamponů. Jde o firmy Procter & Gamble a Hartmann a jejich značky Always a Ria. Společně s nimi Rohlík daruje 8000 balení hygienických potřeb charitativním organizacím, jako je Červený kříž, Klub svobodných matek a Člověk v tísni.

Důležitý krok zajistí, že se tyto nezbytné produkty dostanou do rukou těm, kteří je nejvíce potřebují. A to není vše, 5 púrocent z měsíčního prodeje menstruačních pomůcek na Rohlik.cz daruje organizaci Sola pomáhá, která se dlouhodobě věnuje otevírání diskuze o menstruační chudobě a poskytování pomoci.

Symbolických 21 procent zpět

Důležitá součást iniciativy spočívá v symbolické akci, kterou Rohlík spustil startem kampaně a poběží do 11. března. 21 procent z prodejní ceny produktů, zakoupených na Rohlíku v kategoriích vložek, intimek a tamponů, Rohlík vrátí zákazníkům zpět.

„Každý stát má k této problematice jiný postoj a my i díky působení na jiných trzích vidíme a vnímáme inspirativní přístupy. U nás v Česku máme sazbu DPH na menstruační potřeby ve výši 21 procent. To nezměníme, ale můžeme být těmi, kteří přijdou s konstruktivním přístupem a nabídnou cestu, jak s menstruační chudobou bojovat. A pomoci v dostupnosti potřeb pro ty, kteří to potřebují,” uvádí CEO Rohlik.cz Martin Beháň.

Nová aktivita navazuje na globální iniciativu Period Products for Free. Rohlík se k ní hlásí ve spolupráci s organizací Sola Pomáhá. Cílem neziskovky je rozšiřovat povědomí o menstruační chudobě a poskytnout podporu těm, kteří jsou jí nejvíce postižení.

„Menstruace sama o sobě může být nepříjemným obdobím a stresovat se ještě navíc tím, že jsou menstruační potřeby drahé a zdarma těžce dostupné, je smutné. Není to luxus, jak se nám 21procentní DPH snaží naznačit. To, že v České republice máme jedno z nejvyšších DPH, je i odrazem toho, jakým tabu téma menstruace je. Je potřeba začít chápat, že se nejedná o žádné privilegium, které by ženy chtěly zneužívat, ale o biologickou funkci, kterou si nevyberete a která se neptá, jestli na ni zrovna máte,” vysvětluje zakladatelka Sola Pomáhá Lu Gregorová a zároveň naznačuje, že v dostupnosti menstruačních potřeb pro ženy a dívky hraje roli více faktorů, včetně přístupu jednotlivých států k dostupnosti a cenové politice.

V rámci kampaně Rohlík rovněž odstartuje spolupráci s organizací Loono, kterou tvoří mladí lékaři a studenti lékařských fakult s dalšími profesionály z oboru. Partnerství s Loono umožní iniciativě rozšířit dosah a vliv kampaně, což je důležitým krokem v rámci dlouhodobé rohlíkovské snahy dělat svět zase o trochu lepším místem.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Alza se chystá na prodej léků. Na trhu už má silnou konkurenci

7. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Alza se chystá na prodej léků. Na trhu už má silnou konkurenci

Internetový obchod Alza.cz v květnu získal podíl v lékárně Other Corp ze středočeských Zdic. Nově by tak do své nabídky mohl zařadit i volně prodejné léky, informoval server CzechCrunch. celý článek

Kvíz pro opravdové machry. Víte, který svátek je otevřeno?

7. 5. 2024 | Gabriel Pleska

Kvíz pro opravdové machry. Víte, který svátek je otevřeno?

Zákon o prodejní době nedává smysl. Není v něm žádné vodítko, ve které svátky mají větší prodejny zakázáno prodávat a ve které ne. Takže kdo nechce párkrát do roka hledat, ten aby se... celý článek

Švýcarský nůž bez nože. Ikonický výrobek se mění kvůli bezpečnosti

6. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 4 komentáře

Švýcarský nůž bez nože. Ikonický výrobek se mění kvůli bezpečnosti

Švýcarská společnost Victorinox, která proslula výrobou legendárních zavíracích armádních nožíků, je začne vyrábět ve verzi bez čepele. Nahradí ji například příslušenstvím pro cyklisty. celý článek

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

3. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

Ministerstvo životního prostředí posílá na vládu novelu, která zavádí systém zálohování a vykupování PET lahví a plechovek. Co si o chystané novince myslí odborníci?

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

2. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.

Partners Financial Services