Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Komentář Petra Očka k webům pojišťoven

| 5. 12. 2003
Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci

Allianz pojišťovna
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 2, 1-,1-
Profesionálně zvládnutá prezentace v odstínech firemní modré kombinované s bílou barvou – "zatraktivňující" prvek usměvavého "spokojeného klienta" na úvodní stránce však působí až poněkud hrozivě. Automatické zobrazování "film" v pop-up okně může některé uživatele po čase začít trochu znervózňovat. Nabízí skutečné online oznámení pojistné události – na rozdíl od většiny dalších pojišťoven, u kterých "on-line oznámení" znamená možnost vytisknout si formuláře v PDF a odeslat je klasickou poštou. Vedle dalších (on-line) služeb a informací nezapomíná ani na zábavu – k dispozici je několik her či zajímavosti typu kde najít levný benzín.

Česká pojišťovna
Známky: 2, 1, 1
Solidnímu (ačkoli nepříliš originálnímu) designu sekunduje množství přehledně prezentovaných informací. Velmi názorně je řešena např. sekce "Co mám dělat když", která zákazníka elegantně dovede k službě, kterou potřebuje. Zákazník se také snadno zorientuje v sekci otázek a odpovědí, kde zjistí i to, co má dělat při ztrátě nároku na daňové výhody. Stránky tak s přehledem uspějí i v praktickém testu.

ČSOB Pojišťovna
Známky: 1-, 2, 2-
Na rozdíl od internetových stránek mateřské banky se tato prezentace už na první pohled tváří přátelsky k laickým zákazníkům. Informace jsou podávány úsporným způsobem, avšak je možno nalézt většinu potřebných údajů, včetně návodu jak se zachovat v případě různých pojistných událostí. Chybí snad podrobnější informace k daňovým odpočtům u kapitálového pojištění, resp. k možnosti jejich zániku.

ING
Známky: 1-,1, 2
Pro stránky ING platí to stejné, co již bylo zmíněno v případě penzijních fondů – vzhledem k tomu, že stránky týkající se pojištění jsou součástí jedné integrované prezentace celé skupiny, trochu se v ní tyto informace ztrácejí a je omezen také jejich objem. To se odráží zejména v špatném výsledku praktického testu. Design je profesionální, možná jen té oranžové je přece jen trochu moc.

Kooperativa pojišťovna
Známky: 1-, 1, 2
Po stránce informační struktury asi nejhodnotnější prezentace. Úsporná, ale funkční animovaná grafika (nikoli tedy bezúčelný "flash za každou cenu" jako u některých jiných prezentací) doplněná logicky členěným informacemi ukazují, že na homepage je možno umístit mnoho informací a přitom ji mít přehlednou a zároveň atraktivní. Po několika kolech Best Webu by si nezávislý pozorovatel téměř mohl myslet, že to není možné.

Pojišťovna České spořitelny
Známky: 2-,1, 1
Grafický design je poněkud atraktivnější a také snad technicky lépe zvládnutý než u ostatních dcer finanční skupiny ČS – přesto si stále myslím, že modro-modrá kombinace působí dosti mdle a změna firemního designu by mohla Spořitelně jen prospět. Nicméně v tomto případě jsou určité nedostatky grafiky bohatě vynahrazeny informační hodnotou stránek. Rozsáhlé sekce jako "info-zóna" či "online-zóna" nabízejí vyčerpávají informace k vyřízení pojištění u ČS, nemluvě o sekci "Životní situace", která nabízí užitečné "manuály" postupů v situacích, do nichž se někdy dostane většina z nás. Opravdu škoda, že prezentace nedisponuje také atraktivnějším a uživatelsky přátelštějším uživatelským rozhraním.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-5
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

Pojišťovny, Web

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

1SN9141, 1SN9141, 1SN9140, 1SN9141, 5P38643

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK