Který penzijní fond ovládne virtuální prostor?

Simona Ely Plischke | 11. 11. 2003
Který penzijní fond ovládne virtuální prostor?
Očekáváte, že vás internetové prezentace penzijních fondů profesionálně uvedou do problematiky penzijního připojištění, upozorní na daňové výhody a státní příspěvky a zejména umožní modelaci daňových úspor a výpočtů naspořených částek? Vyzkoušejte je a hlasujte! Na mušce vaší i odborné poroty jsou právě tyto weby!

Vítěze kategorií banky, stavební spořitelny  a investiční společnosti  již známe, nahlédněme tedy "pod adresu" dalším finančním institucím – tentokrát penzijním fondům.

Naše odborná porota (opět detailně rozebere uživatelské prostředí a informační hodnotu, kterou navíc prověří praktickým testem. Tentokrát bude hledat zhodnocení prostředků v letech 2001 a 2002 a zkusí si vypočítat, kolik jako klienti penzijního fondu naspoří s důrazem na to, jak dobře jsou jednotlivé položky zadání a výsledku vysvětleny.
Hodnotit můžete samozřejmě i vy, opět totiž udělíme diplomy dva – ocenění odborné poroty a ocenění čtenářů Peníze.CZ. Hlasovat můžete až do čtvrtka 20. 11. do 12,00 hodin. Na rozdíl od poroty, která hodnotí jen šest webů, máte výběr širší a můžete vybírat z 12 webů včech penzijních fondů. Pojďme si pro snazší hodnocení přiblížit loňské výsledky. Letos se utkají dva nováčci se čtyřmi "starousedlíky" (weby jsou seřazeny podle abecedy).

Leoš Bárta: Jak by měla vypadat ideální webová prezentace penzijního fondu?

Stejně jako všechny ostatní webové prezentace, mají i stránky penzijních fondů několik navzájem propojených rovin, z nichž v tuto chvíli pohovořme o třech: rovině marketingové, informační či interaktivní.

Marketingová rovina prezentací penzijních fondů by se měla zaměřit především na komunikaci s klienty, ať už stávajícími či potenciálními. Neměly by být opomenuty specifické rysy jednotlivých cílových skupin, s každou by mělo být komunikováno, pokud možno, specifickými prostředky. Odbornosti, zkušenostem, přáním a preferencím koncových uživatelů nechť je přizpůsobena navigace a možnost pohybu uvnitř stránek. Naopak - struktura předkládaných informací a tematických celků nechť je koncipována především s přihlédnutím k hlavním komunikačním cílům prezentace, a tedy i komunikujícího subjektu samotného.

Informovat uživatele, to je jeden z hlavních cílů komunikace, který samozřejmě platí na internetu. Úvod do problematiky penzijního připojištění, výhody a možnosti daného penzijního fondu, srovnání výhodnosti dané nabídky oproti nabídkám konkurenčním (mohu-li si dovolit srovnání), daňové výhody a úspory, informace o státních příspěvcích – takové informace uživatel pravděpodobně očekává. Nezapomínejme také na dobře koncipované představení společnosti a informace o její historii, solidnosti, výsledcích. Tak často jsme svědky odfláknutých sekcí typu "Pepík se představuje", ačkoli výsledky uživatelských výzkumů dokazují, že právě tyto informace se značnou měrou podílejí na procesu klientského rozhodování a vzniku jeho zájmu o danou nabídku.

Internet však oproti jiným médiím umožňuje realizovat poměrně přesně cílené interaktivní aktivity. Využijme těchto možností při poskytování takových služeb, jako jsou modelování daňových úspor v průběhu času, výpočty naspořených částek, vyhledání nejbližší pobočky, možnost sjednání schůzky s regionálním pojistným poradcem, on-line poradna a kdovíco ještě. Skutečné portálové řešení pak umožňuje i personifikaci uživatele, v rámci které je možné poskytovat informace třeba o stavu zákaznického účtu.

Zdroj: Leoš Bárta
 Světle modrý nováček
(profil, názory)
(www.credit-suisse.cz, letošní hlasování)

Web společnosti Credit Suisse Life & Pensions je prvním z webů, které jsme do soutěže zařadili letos poprvé. Světle modrá grafika působí lehce, sekce penzijního připojištění se na první pohled jeví střídmě. Nahlédněte spolu s porotou, jak kvalitní a obsáhlé informace skrývá.

Další korporát
(profil, názory, koupit)
(www.cmpf.cz, loňské hlasování, letošní hlasování)

Českomoravský penzijní fond změnil v červenci tohoto roku jméno. Svým novým názvem ČSOB Penzijní fond Stabilita a současnou podobou stránek vyjadřuje příslušnost k ČSOB finanční skupině. V porovnání s internetovými prezentacemi banky či investiční společnosti ale dodržení "corporate identity" v případě tohoto webu není tak jednoznačné. Loni stránky získali stříbro jak od poroty tak od čtenářů, povede se letos novému "ČSOB přelivu" lépe?

Oranžová záplava
(profil, názory)
(www.ing.cz, letošní hlasování)

Dalším nováčkem v naší soutěži je web ING Penzijního fondu, který se na rozdíl od svých konkurentů rozhodl jít jinou cestou než prezentací modrých odstínů a sází na tradiční "ING barvu". Obsáhlé meny také slibuje mnohé, záleží tedy jen na vás a porotě, jak vysoko to tento web dotáhne.

Držitel dvou vavřínů
(profil, názory, koupit)
(www.pfcp.cz, loňské hlasování, letošní hlasování)

Penzijní fond České pojišťovny se loni prezentoval nezajímavou, spíše jednoduchou grafikou, v ostatních parametrech ale jednoznačně zvítězil. Bodem k dobru byla také výborná navigace a častá aktualizace informací. Web tak získal první místo v hodnocení poroty i čtenářů. Současná podoba domácí stránky se od té loňské až na přidanou fotografii příliš neliší, uvidíme, jak si web povede v celkovém hodnocení letos.

Další vejce z líhně ČS
(profil, názory)
(www.pfcs.cz, loňské hlasování, letošní hlasování)

Prezentace Penzijního fondu České spořitelny se od loňska po stránce grafické nezměnila a ani příliš nemusela. Vzhledově jej porota totiž považovala za druhý nejvydařenější web, ačkoli výtku na absenci kreativního ducha také neopomněla. Prezentace ovšem měla co dohánět jinde: nedostatečná informační hodnota a navigace s příchutí chaosu připsaly webu bronzovou jak u poroty, tak v hlasování čtenářů. Až na propadák stránek Investiční společnosti České spořitelny (profil, názory) se webům s hlavičkou ČS v naší soutěži daří. Jak dopadne tento?

Odtikávání hodin nahradila kapka vody
(profil, názory, koupit)
(www.pfkb.cz, loňské hlasování, letošní hlasování)

Web Penzijního fondu Komerční banky loni i předloni skončil zásluhou slabé grafiky a vyhaslého marketingového náboje u poroty předposlední a u čtenářů zcela propadl. Prezentace ale získala novou podobu a výrazný symbol hodin na hutném tmavě modrém pozadí nahradil lehký tyrkysový kabátek. Zda-li slušivější, záleží jen na vás a na odborné porotě.

Zamíchejte pořadím!

Jak dopadnou jednotlivé weby v hodnocení poroty i čtenářů Peníze.CZ, se dozvíte v pátek 21. listopadu. Do té doby je na vás, abyste mezi ponzijními fondy našli svého favorita a dali mu svůj hlas. Pátrat a vybírat můžete až do čtvrtka 20. 11. do 12,00 hodin. Pokud se stanete registrovanými uživateli Peníze.CZ, automaticky se navíc zúčastníte slosování o tři dárky!

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší 10 až 11členné odborné poroty. 
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě probíhá hlasování v kategorii
weby penzijních fondů!

 

Co soudíte o internetových stránkách penzijních fondů vy? Chybí vám na nich něco? Překvapily vás něčím? A jak se vám líbí nová podoba Best Webu? Pomožte nám naši soutěž vybrousit až k dokonalosti!

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Královna investic sundala závoj

7. 11. 2003 | Simona Ely Plischke

Královna investic sundala závoj

Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Hodnocení webů investičních společností je za námi. Pětky tentokrát nepadaly, rozdíly mezi jednotlivými prezentacemi jsou ale i tak značné. Čí závoj... celý článek

Stavební spořitelny na bedně

24. 10. 2003 | Simona Ely Plischke

Stavební spořitelny na bedně

Zajímá vás, jak dopadlo hodnocení webů stavebních spořitelen? Vězte, že porota tentokrát rozdávala jak jedničky tak i pětky! Kdo vystoupal až pro zlato a kdo se naopak propadl na samotné... celý článek

Bankovní korunovace roku 2003

10. 10. 2003 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku 2003

Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Partners Financial Services