Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kde mají i papíry svou cenu…

Kde mají i papíry svou cenu…
Koncem minulého roku jsme vám slíbili 3 mimosoutěžní hodnocení webových stránek státních finančních institucí. Posvítili jsme si na ČNB, Ministerstvo financí ČR a nyní přichází čas pro novou prezentaci Komise pro cenné papíry. Je NOVÉ synonymem pro DOBRÉ?

Best Web 2002

Cestopis po serverech na českém internetu, ve kterém jsme postupně navštívili vždy pět nejvýznamnějších firem daného finančního oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), skončil. Výsledky hodnocení poroty a čtenářů najdete na hlavní rozcestníku.

Jako bonus vám nabízíme krátký exkurz na stránky státních institucí. Podíváme se, jak s elektronickou pavučinou zápasí Ministerstvo financí ČR, Česká národní banka a Komise pro cenné papíry. Průvodcem vám bude Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET.

Adresa dnes hodnocených stránek:
www.sec.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 3- Marketingová rovina: 1- Informační rovina: 2 Grafická rovina: 3- Jazyková rovina: 2 Navigační rovina: 2 Technická rovina: 3
Výsledná známka: 2,50



Kreativní rovina:
Jsou-li jednoduchost a jistá míra přehlednosti kladnými atributy domovské stránky prezentace Komise pro cenné papíry, potom je možné najít i jistá negativa v neobjevnosti nebo nechuti experimentovat, v bohapusté konvenčnosti a klasice uspořádání. Dělení homepage na dvě vizuálně nezávisle působící plochy – jednu s hlavní navigační úlohou, druhou vyhrazenou pro textovou komunikaci – tak tohle už jsme někde viděli, ne?

Nechci opakovat svůj zarytý názor, že KAŽDÉ webové stránky by měly ctít jistou povinnost být originální, zajímavě strukturované nebo prostě jen vizuálně "neokoukané". Tolik dluh hodnoceného webu vůči kreativitě. Ta je totiž nulová, a to je škoda nejen pro ni, ale hlavně pro nás…

Strach vytvořit něco kvalitativně nového bych tvůrcům hodnoceného webu snad i odpustil, co je ale opravdovým kazem na tváři homepage, je dominantní růžová plocha s přežitým a dnes již hloupě působícím nápisem Vítejte na stránkách…

Díky za uvítání, příště bych raději chléb a sůl.

Výsledná známka (jako ve škole): 3-



Marketingová rovina:
Poměrně zajímavým způsobem se lidé z Komise vypořádali s věčným problémem komunikace s různými (a tedy i odlišnými) cílovými skupinami. V úvodu k zajímavě řešenému Průvodci stránkou doslova stojí, že je určen "pro snadnou a efektivní orientaci návštěvníků". Dočtete se zde základní informace o obsahu jednotlivých hlavních sekcí prezentace a také o uspořádání informací uvnitř podsekcí.

Rádce pro uživatele (nezkušeného nebo středně zkušeného investora), to je pomůcka, která nejen potěší, ale možná i vydělá nějaké ty penízky těm z nás, kteří to v téhle oblasti neumíme zrovna na jedničku. Obecně řečeno, největší marketingová síla hodnocených stránek je právě v diferencovaném přístupu k několika skupinám uživatelů, resp. v tom, že autoři nezapomněli uznat za hodné zájmu také potenciální, dosud opomíjené cílové segmenty.

Dalším velkým kladem hodným chvály je snaha využít interaktivity internetu jako komunikačního média. Za zmínku stojí především anketa uživatelského hodnocení stránek, možnost podání stížností a podnětů, aplikace umožňující přihlášení zájemce k makléřským zkouškám apod. Inu, zkusím se přihlásit a kapitálový trhu, těš se…:-)

Jistou mírou nepřehlednosti působí sekce Kapitálový trh podle témat, a přitom je toto téma do jisté míry dominantní. Možná bych si měl lépe přečíst informace v Průvodci…

Logika základní segmentace komunikovaných témat, jak je k dispozici v levém navigačním pásmu, trochu pokulhává. V takových případech se vždycky rozsvítí příslovečná varovná kontrolka – byla komunikační strategie dostatečně jasně definována?

Výsledná známka: 1-



Informační rovina:
Kapitálový trh je oblastí nad jiné dynamickou, a právě internet je ideálním médiem rychlé a aktuální komunikace (v tuto chvíli víc než kdy jindy platí ono okřídlené, že čas jsou peníze). Stránky Komise poskytují cenné informace a je jich poměrně velké množství. Desítky tematických celků jsou k dispozici jen ke stažení ve formátu pdf. Otázkou je, jestli tuto praxi označit za vhodnou? Navíc u některých takových dokumentů není komunikován popisek týkající se obsahu nabízeného souboru.

V sekci Slovník pojmů bych uvítal rozšíření počtu nabízených termínů, jejich současný počet, myslím, poskytuje jen nezbytné úvodní minimum a k vážnějšímu exkurzu do problematiky nemůže stačit.

Otázkou zůstává, proč sekce Kalendář neobsahuje žádné informace z ledna či února (další měsíce už mě ani nenapadlo zkoušet). Nic se nedělo a neděje?

Sekce Veřejná diskuse také neplní kdovíjak dobře svou funkci, téměř jako kdyby dublovala Novinky, u uplynutých diskusí není znám průběh či výsledek.

Přinejmenším podivným dojmem působí sekce Otázky a odpovědi. Možná by pomohlo zamyslet se nad koncepcí této sekce a zveřejnit vždy celou otázku…

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:
Barevné provedení layoutu stránek směle nazývám decentním, možná by bylo přesnější říci, že působí tímto dojmem. Volba barev je ucházející, snad také odpovídá korporátní vizualizaci (pokud jsou taková pravidla vůbec nastavena). Ale absence jakéhokoli grafického vizuálu je křivda vůči uživateli a ta by neměla zůstat nepotrestána. Nejde o obrázky ani malůvky, ale tady se asi zapomnělo na to, že každá www prezentace je určena pro člověka, ne robota. Království za kus grafiky, volám s klasiky…

Výsledná známka: 3-



Jazyková rovina:
Stylistická výstavba textů je podle očekávání bezpříznaková. Souvětná skladba je různorodá – poměrně stručné větné a krátké souvětné celky v sekcích a-priori určených pro začátečníky (např. Rádce investora/Pro začínajícího investora), překvapivě dlouhá a místy poněkud šroubovaná složitá souvětí (např. O komisi pro cenné papíry/Poslání Komise). Je poměrně zvláštní, že v oněch jednodušších místech se objevují chyby v interpunkci (až dvě chybějící čárky v jednom souvětí), ve složitých pasážích se naopak chyby nevyskytují. V některých místech chybí velká písmena na začátku vět. Prostě a jasně, texty by měly projít finální jazykovou korekturou, což se alespoň u části hodnoceného webu určitě nestalo.

Výsledná známka: 2



Navigační rovina:
Standardní levé navigační pásmo poskytuje základní možnost cestování po tematických celcích prezentace. Tento generální rozcestník je doplněn o dolní navigační lištu, která nabízí některé nezařazené konvenční informační celky typu Kontakt nebo Zaměstnání a navíc plní zčásti druhotnou navigační funkci – Home, Mapa stránek.

Když už jsme u té navigace, postrádám možnost běžného pohybu tam a zpět, opět jsou jedinou pomůckou šipečky prohlížeče. Navigační popisek v záhlaví jednotlivých sekcí je naopak kladem, který umožňuje uživateli být informován o jeho aktuálním umístění uvnitř struktury stránek.

Nepochopil jsem ale, proč jsou u zvolené položky v rámci boční navigační lišty v režimu on-mouse-over zobrazovány ještě duplicitní popisky hesel?

Výsledná známka: 2



Technická rovina:

Výsledná známka: 3



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • byla provedena optimalizace kódu, zřejmě nebylo vytvořeno WYSIWYG editorem
  • optimalizováno pro různé prohlížeče
  • definice DTD
(-)
  • prázdné atributy align
  • u definice JavaScriptu chybí atribut TYPE pro dané DTD
  • není optimalizováno pro rozlišení 800x600
  • na úvodní stránce uvnitř HTML dokumentu vložen další HTML dokument!
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • použití externího stylesheetu
(-)
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • vyhledávání
  • DHTML navigace
  • novinky emailem
(-)


Závěr:
Úvodní otázka, zda nové věci musí nutně splňovat kritéria očekávané kvality, zůstává, jako každá řečnická otázka, nezodpovězena i tentokrát. Webové stránky Komise pro cenné papíry nepřinášejí po kreativní a obecně vizuální stránce nic, co by stálo za zvláštní rozbor. Průměrnost technické části, informační a navigační část "chvalitebná", což nemá znít jako "zvláště hodna chvály", spíše "poměrně dobrá". Nejsilnější místo celého webu je v jeho marketingové rovině, v nepodcenění možností přístupu k potenciálnímu klientovi. Pokud je tato nová komunikační platforma Komise jen první generací, jen jakýmsi odrazovým můstkem pro další úpravy a zdokonalování, pak dobrá, je to možná vykročení pomalé, ale směr je správný. Tak tedy šťastnou cestu!

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

  • Chcete vědět, jak v hodnocení obstály stránky Ministerstva financí ČR a České národní banky?

  • Podívejte se, jak dopadnul letošní ročník soutěže Best Web v kategorii bank, stavebních spořitelen, investičních společností, nákupních úvěrových karet, penzijních fondů a pojišťoven.
  • K jednotlivým článkům hodnocení se dostanete také přes hlavní rozcestník.

  • Pokud jste navštívili inovované stránky Komise pro cenné papíry - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -3
    Ano
    Ne

    Diskuze

    13. 2. 2003 | 13:18 | TGP

    Abych tak řekl - obsah výborný, provedení otřesné. Když už si lidé na KCP dali tolik práce s přípravou textů a materiálů, proč si nedali stejnou práci s jejich prezentací? Kvalita webu hodně devalvuje kvalitu připraveného......více

    13. 2. 2003 | 12:37 | TGP

    Čekal jsem výrazně více, to, jak se na webu plýtvá s plochou, je hrozné, zvlášť onen růžový flek Vítejte. Tohle se dělalo tak v roce 1997, ne? Celý web na mě působí tak, jako by ho dělali studenti v rámci seminární práce...více

    13. 2. 2003 | 10:12 | TGP

    Přiznám se, že mě nový web hodně zklamal. Čekal bych mnohem víc, zvlášť tady, kdy se všechny regulované subjekty pohybují na internetu a jsou zvyklé s ním pracovat. Předpokládám, že by i Komise mohla připravit mnohem více...více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Volná soutěž, Teorie výnosových křivek, Akcionář, václav stárek, fintech, daň z příjmů, banky, lukáš kovanda, 359/2009 Sb., regulace nájmů, Důchodové pojištění, úkoly, pomoc publika, storno, 2010, letecká společnost, ČeskoSlovensko, trh bydlení

    4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK