Od internetových prezentací penzijních fondů a finančních produktů vůbec by každý očekával, že budou mít dva základní cíle. Tím prvním je nabídnout současným klientům kvalitní informační zdroj o hospodaření a výsledcích, druhým, snad ještě důležitějším, je přesvědčit potenciální klienty o tom, že právě tato nabídka je pro ně to pravé. To znamená seznámit je s fungováním penzijního fondu, vysvětlit všechny výhody a nabídnout rychlou cestou sjednání smlouvy, nejlépe on-line přes internet. To vše by mělo jít bok po boku s kreativním grafickým zpracováním stránek, které zaujme. Internet přeci není jen elektronickou nástěnkou, kam si každý jen připíchne své informační letáky. Pokud si říkáte, že to jsou věci nad slunce jasné, asi nesedíte v kancelářích tvůrců hodnocených webů, ti si totiž tato pravidla k srdci nevzali. Vesměs průměrné internetové stránky naši porotu rozhodně nepotěšily. A jak dopadli jednotliví soutěžící?
Vojáci už to nahodili …
… ale jen pro naše hodnocení, dalo by se říci. Koncem září byl totiž dokončen proces integrace Vojenského otevřeného penzijního fondu s Credit Suisse Life & Pensions Penzijním fondem a web VOPF byl definitivně odpojen. A jak ti vojáci při své derniéře dopadli? Jak sedláci u Chlumce, poslední místo mají jisté. Snad ve všech hodnocených aspektech průměrný až podprůměrný výsledek, použitelnost za čtyři. V příštím ročníku se podíváme na web Credit Suisse, který by mohl aspirovat na podstatně lepší umístění.
Francouzi mají co dohánět
Z loňského předposledního místa Penzijní fond Komerční banky nepostoupil ani o stupínek výš, a to svojí zásluhou, výrazné změny k lepšímu se totiž nekonaly. (Ne)kreativita ruku v ruce se slabou grafikou a vyhaslým marketingovým nábojem táhnou web dolů, zpátky do hry jej nese slušná informační základna, možnost uzavřít smlouvu na dálku a velmi dobře zvládnutá navigace. Celkově tedy čtvrtá příčka od poroty, u čtenářů ovšem propadák. Nové logo a strategie banky jsou již na světě, tak snad zbude čas na dotažení i těch doposud zapomenutých částí celé finanční skupiny.
Nepatrné zlepšení po českomoravsku
Třetí z hodnocených byla prezentace Českomoravského penzijního fondu. Od minulého hodnocení došlo k některým úpravám webu, především v navigaci, a tak se loňské poslední místo neopakuje. Informace sice k dispozici jsou, ovšem v nepříliš kreativní a nabídkově orientované formě, ale spíše jako elektronická podoba informačních brožur. Budoucí či současný klient fondu však vše podstatné najde, a tak je použitelnost hodnocena jako velmi dobrá. Vysvědčení s dvojkami a trojkami, čtyřkou pouze v grafice, je v konkurenci ostatních webů druhý nejlepší výsledek, stejně tak v hodnocení čtenářů našeho webu.
Favoritem mezi penzijními fondy …
- BEST WEB 2002 - CENA POROTY A ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ |
Cenu poroty serveru Peníze.cz i Cenu čtenářů za nejlepší webovou prezentaci penzijního fondu roku 2002 získává Penzijní fond České pojišťovny. |
… byl loňský vítěz, Penzijní fond České pojišťovny. Nezajímavá, spíše jednoduchá grafika sice zklame, ovšem v ostatních parametrech web jednoznačně vede. Konečně se objevila alespoň částečná kreativita a snaha prodat, která by takto orientovaným prezentacím rozhodně neměla chybět. Bodem k dobru je také výborná navigace a častá aktualizace informací. První místo v kategorii hodnocení poroty je "doma", gratulujeme. Také čtenáři nejvíce hlasovali pro tento web, a tak si užije slávy hned dvakrát.
Jako páté kolo u vozu…
…sice internetová prezentace Penzijního fondu České spořitelny není, ovšem zázraky také nečekejte, trojky a čtyřky od hlavního hodnotitele hovoří samy za sebe. Jako obvykle absence kreativního ducha, který by měl zákazníka zaujmout, informací také poskrovnu a navigace s příchutí chaosu. Trochu lépe dopadlo grafické řešení, ovšem standardní modré moře mezi konkurenty bezpečně zapadne. V mnohých aspektech jde o subjektivní pocit, což dokazují známky od poroty Peníze.cz. Vzhledově jej považuje za druhý nejlepší web v testu, obsahově mu připisuje bronzové místo, přičemž se objevila chvála na adresu marketingového řešení. V součtu skončil web PFČS na třetím místě jak u poroty, tak v hlasování čtenářů.
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) |
Kdo hodnotil |
VOPF |
PFKB |
ČMPF |
PFČP
|
PFČS |
Jan Žáček |
3,29 |
2,86 |
2,71 |
1,64 |
3,57 |
Odborná porota |
3,165 |
3,250 |
2,495 |
2,050 |
2,375 |
Průměr poroty |
3,228 |
3,055 |
2,603 |
1,845 |
2,973 |
Hlasování čtenářů1 |
18 |
3 |
21 |
39 |
19 |
Vysvětlivky: 1) procento z celkových hlasů čtenářů VOPF - Vojenský otevřený penzijní fond; PFKB - Penzijní fond Komerční banky; ČMPF - Českomoravský penzijní fond; PFČP - Penzijní fond České pojišťovny; PFČS - Penzijní fond České spořitelny |
Chcete mobil zadarmo?
Kdo by nechtěl, a tak dejte svůj hlas webu, který vám připadá jako nejlepší, a při troše štěstí vyhrajete. Z dnes uzavřeného kola hodnocení si nový telefon odnesou - Jan Smejkal z Českých Budějovic, David Žižlavský z Litovle a Hana Bělíčková z Kácova. Všem výhercům gratulujeme a ostatním přejeme hodně štěstí v šestém kole hodnocení, které začíná příští týden.
Příští týden se můžete těšit na zahájení šestého kola soutěže Best web 2002, které věnujeme internetovým prezentacím pojišťoven.
Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.