O dvou stranách jedné mince
24. 5. 2002 | Leoš Bárta
A jsme ve finále! Dnešním hodnocením www prezentace Všeobecné stavební spořitelny KB končí další kolo soutěže Best Web 2002. Poté, co vyřknete svůj ortel, již nebude pochyb, kdo je... celý článek
Liščí doupě
Profesionální práce marketérů a vysoká informační hodnota tvoří základ webu Českomoravské stavební spořitelny. Slabší layout prezentace spolu s její nejednotností v některých podsekcích se postaraly o ztrátu kytičky v grafice a navigaci. Trochu více kreativity místo sterilní čistoty by také neuškodilo. Jako totální selhání se ukázalo řešení, resp. neřešení bezpečnosti. Nezabezpečený přenos soukromých dat klienta včetně jeho rodného čísla by v dnešním světě protokolů https a dalších bezpečnostních standardů neměl mít šanci.
- BEST WEB 2002 - CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ |
Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2002 získává Českomoravská stavební spořitelna |
Klobouk dolů, Buřinko
Prezentace stavební spořitelny České spořitelny si pro letošní hodnocení oblékla nejen nový kabát, ale výrazně zlepšila i obsah. Corporate identity skupiny ČS je vidět na první pohled a to je dobře. Síla buřinky se ukrývá ve většině hodnocených aspektů. Za zmínku stojí slabší jednička za grafiku, což je nejlepší hodnocení ze všech webů, nebo vyřešení zabezpečení přenosu soukromých dat, se kterým si poradily pouze dvě z šesti spořitelen. K dokonalosti pak zbývá dotáhnout jazykovou stránku textů a trochu si pohrát s technickým řešením webu.
- BEST WEB 2002 - CENA POROTY PENÍZE.CZ |
Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2002 získává Stavební spořitelna České spořitelny |
Žlutý panáček už nezáří
Neúspěchem skončila letos Raiffeisenka. On-line služby, které web v loňském hodnocení vytáhly na druhou příčku, už letos nestačí. Celá prezentace působí amatérským dojmem, který rozhodně není hodný třetí největší stavební spořitelny na trhu. Nejde jen o slabší technické zpracování stránek, ale také grafiku a celkového kreativního ducha. Černý puntík si zaslouží opomenutí jakéhokoli zabezpečení přenosu soukromých dat klienta. K dobru můžeme žlutému panáčkovi přičíst zdařilou marketingovou a obchodní stránku webu spolu s jasnými informacemi.
Stříbro z loňska se tedy neopakuje, ba přímo naopak. Poslední místo podle poroty i podle čtenářů (spolu s Wuestenrot) snad přiměje IT oddělení Raiffeisenky k vybudování profesionálního webu.
Vše pod jednou oranžovou střechou
Zajímavým zpracováním úvodní stránky s notnou dávkou kreativity rozjíždí svůj web Wüstenrot stavební spořitelna. Také navigace přidává body k dobru, s čistou jedničkou je nejlepší v celém hodnocení. A najednou přichází zlom. Grafický layout se pomalu stává nudným, přes slabší texty se dostáváme k průměrnému technickému řešení a informační hodnotě, kterou web-pexeso rozhodně nedožene. Marketing za čtyři by na vysoké škole znamenal vyhazov, v naší soutěži podpořil propad webu na čtvrtou příčku, u čtenářů na místo poslední (spolu s Raiffeisen). Mít vše pod střechou ještě neznamená mít pod čepicí.
Hip, hip, HYPO
Šestka na trhu, stavební spořitelna HYPO, se do standardní pětice hodnocených webů vejít neměla. Byla by však škoda vyřadit jeden web, a tak jsme udělali výjimku.
Po kvalitním zpracování textů to jde s Hypem z kopce. Nic převratného, spíše střízlivé seznámení se stavebním spořením. Možnost stažení různých dokumentů může být přínosem, ovšem kalkulačku, která je u konkurence standardem, byste hledali marně. Web působí jako lepší internetová nástěnka, na kterou autoři přilepili firemní letáky. On-line služby se skutečně osobními daty přes nezabezpečený protokol znamenají pětku za bezpečnost a stejné je i porotou přisouzené celkové umístění. Od čtenářů získává bramborovou.
Pyramida po rekonstrukci
Právě v průběhu hodnocení rozjížděla Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky své nové stránky, proto jsme s jejich hodnocením počkali až na závěr. A vyplatilo se.
Web VSS KB je kombinací kvalitního informačního zdroje se srozumitelnými texty. Navigace si po rekonstrukci zasloužila slabší jedničku, to je slušný výsledek. Pochválit musíme také respektování bezpečnosti přenosu soukromých dat, která na webu zadáte. Marketingový záměr prezentace je v porovnání s ostatními hodnocenými spíše průměrný. Proč tedy web pyramidy nevyhrál? Na vině je velmi slabá grafika webu, podle poroty nejhorší v celém hodnocení. Slovy porotce Michala Drtiny – grafik si "vesele a moudře" z Moderé pyramidy vystřelil. Celkově tedy za porotu Peníze.cz i za čtenáře bronz.
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) | ||||||
Kdo hodnotil |
||||||
Leoš Bárta |
1,62 |
2,63 |
2,12 |
2,62 |
2,62 |
2,93 |
Odborná porota |
2,57 |
1,82 |
2,54 |
2,45 |
2,83 |
3,01 |
Průměr poroty |
2,1 |
2,23 |
2,33 |
2,54 |
2,73 |
3,00 |
Hlasování čtenářů1 |
25 % |
31 % |
16 % |
8 % |
12 % |
8 % |
Vysvětlivky:Buřinka - Stavební spořitelna České spořitelny; Liška - Českomoravská stavební spořitelna; Pyramida - Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky; Raiffeisenka - Raiffeisen stavební spořitelna |
Chcete mobil zadarmo?
Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z druhého letošního kola si nový telefon odnesou - Jaromír Kubíček ze Znojma, Simona Krejčířová z Třeboně a Martina Černá z Roztok u Prahy. Všem výhercům gratulujeme.
Příští týden se můžete těšit na zahájení třetího kola soutěže Best web 2002, které věnujeme internetovým prezentacím investičních společností.
Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem